Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #85397:

Obávam sa, že by to aj tak tak dopadlo, mesto by súčasnú dotáciu znížilo, bo "pre DP sme vytvorili vlastný zdroj peňazí"... A bola by to zbytočná byrokracia, nič by sa nevyriešilo, DPB by nedostal viac, nekupovali by sa vozidlá, etc. etc...
Reply on: S499.1023 #85396:

Ono sa to pri tom prerozdelovaní ale "stráca"... Ja viem, ak by všetko fungovalo tak ako má, netreba nič vymýšlať, lenže ono to tak vôbec nefunguje. A odráža sa to napr. aj v priemernom veku vozidiel.
Reply on: fobust #85395:
Ja som sa pýtal, prečo by to bol podvod, ja som nežiadal nejakú účtovnú uzávierku ? .
Reply on: fobust #85394:
Nie. Ale aj napriek tomu som ZÁSADNE proti akejkoľvek Ficoidnej prerozdeľovacej metóde. Prerozdeľuje sa dosť na to, aby sa nemusel vyberať ešte akýsi koncesionársky poplatok.
Reply on: S499.1023 #85393:

No keby mesto začalo vyberať poplatky na chod socky a zároveň znížilo dotácie zo súčasných zdrojov, tak by to nič alebo málo riešilo. Zo súčasných príjmov mesta sa vyčleňuje istá časť na MHD. Ak by sa po zavedení koncesie znížila, tak by sa celá koncesia minula účinku. Prepravca by nenávyšil (alebo len slabo pri porovnaní so súčasným stavom) príjmy a potom by sa znižovanie ceny električeniek pre ľudí ktorí by platili koncesiu nemuselo podariť. Samozrejme, nemám to vypočítané, je to len odhad.
Reply on: S499.1023 #85392:

Samozrejme, má nedostatky. A ako by si financoval VHD ty? Máš nejaký nápad alebo konkrétny príklad?
Reply on: fobust #85387:
A to prečo?
Reply on: fobust #85379:
Nie. Ale tebou navrhovaný model pokladám ešte za RÁDOVO horší.
Reply on: fobust #85359:
Na to aby som si domyslel, že administratívne náklady na zavedenie takého poplatku nie sú 0sk, nepotrebujem štúdiu. Prečo nezvýšiť normálnu daň?
Reply on: Ja_Mego #85378:
No ja nemam. Nemal som fotak so sebou.
Reply on: 810zssk #85376:
Netusim. Ja som ho len videl.
Reply on: fobust #85359:
ja konc. poplatok za stv chápem tak, že je to preto, aby bola stv akože nezávislá od poslancov schvaľujúcich ŠR. Na to aby som si domyslel, že administratívne náklady na zavedenie takého poplatku nie sú 0sk. Prečo nezvýšiť normálne dane
Reply on: Martin Fundárek #85384:

Samozrejme by mesto súčasnú dotáciu na MHD s vybraných daní nechalo rovnakú, iba by k nej pribudli "koncesionárske poplatky". Tak som to myslel a všetko iné by bol podvod.
Reply on: 810zssk #85376:
Mike Ti to tu presne napísal, tak mrkviku si asi stále nejedol... ?

Cez vikend bude na ZV pod mostom... A v nedeľu to bude zároven aj posledná jazda s istým nemenovaným dlhoročným zamestnancom... ? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 810zssk #85381:
Štát nemá čo dotovať MHD. Štát má financovať armádu, políciu, zahraničné veci, vysoké školstvo, špecializované zdravotníctvo a podobne, t.j. veci nadreginálneho charakteru. Miestnu a prímestskú dopravu by mala platiť výhradne miestna a regionálna samospráva. Inou otázkou však je, či jej dnešné rozdelenie daní na to dáva dostatočný priestor.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: fobust #85359:
Zaujímavý nápad. Poplatok od všetkých a pri kúpe električenky jeho výšku, prípadne nejakú korunu navyše, odrátať. Dnešní abonenti by neplatili ani o korunu viac a do MHD by pritieklo viac peňazí. Len sa obávam, že mesto by o rovnakú sumu, ktorú by vybralo na dani, znížilo doterajšiu dotáciu, aby mohlo ďalšie peniaze použiť na 3,14čoviny.
Na zastavkovych CP je zastavka Technicka univerzita uz ako STU (konkretne 3 a 5, Vazovova, smer mesto)
Reply on: Technopol #85380:

Čierny pasažieri sú, samozrejme, jedna vec. Ale druhá je tá, že s tržieb CL sa neporkyjú ani len prevádzkové náklady. A čo investičné? Tam zjavne model financovania nevyhovuje.
Reply on: Technopol #85380:
Hlavnym problemom je ze stat MHD nedotuje..
Reply on: fobust #85359:
Netreba ani tak meniť model financovania, ale skôr zvýšiť kontrolu pretože Bratislava trpí hlavne tým že pomaly každý piati pasažier = čierny pasažier. Sa stačí poobzerať ked nastupiš do busu ako tí ludia striehnu či nie si revizor, lístky v ruke pri prvých dverach je bežna prax. A to nehovorím, že priestupný rok je častejšie ako revizory na niektorých linkách.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.