ja by som rad videl cloveka co pojde do divadla autobusom... ? sadnem na 28 v obleku, vystupim smradlavy, pokrceny, napachnuty CNG, vytraseny, nastvaty a bude zo mna hotova socka... je to od dpb pekna snaha takato linka, cenim si ju, ale netreba to prehanat, takto ako to je staci.. vravim.. do divadla jedine autom
Ale to je pouze teorie. ČSA neměly ztrátu vyšší než půl miliardy korun. Přičemž disponují majetkem v řádu několika desítek miliard korun. Pokud je a.s. ve ztrátě, ručí nejprve svým majetkem. A jestli jeho cena několiknásobně převyšuje ztrátu (pohledávky od věřitelů), není třeba hovořit o nějaké státní dotaci, která by dluh zamázla. Ta by přišla na řadu až po úplném bankrotu aerolinií a to pouze v případě, že by majetek společnosti nestačil pokrýt závazky věřitelům. K takové situaci za posledních 20 let neměla žádná aerolinka ani blízko, a to ani po 11. září zkrachovalé Swissair a Sabena. I Alitalia má miliardové dluhy, ale jen letadlová flotila Aliatili se může pohybovat mezi 50-100 mld. Kč.
"Aká je však skutočná situácia v ČSA sa môžme len domnievať"
Skutečná situace ČSA je taková, že se dostaly zpět do černých čísel.
Beriem. Len s jednou pripomienkou a tam by som chcel smerovať. Je posunutá do teoretickej roviny, avšak na základe histórie by sme mohli mať aj tento pohľad na vec.
Akciová spoločnosť - s radovými akcionármi, prípadne a.s. kótovaná na burze, pre mňa je rozdiel od a.s. - bývalý štátny, či národný podnik s 100 - 51 % akcií vo vlastníctve štátu.
Prejaví sa to v tom, že vláda je v prípade průšvihu ochotná intervenovať, podporovať či sa aspoň starať - čo nevravím, že by robiť nemala a nepopieram význam takejto činnosti ako takej.
Avšak v prípade veriteľov sa niekam môžme jednoznačne dostať. Veriteľom bude niekto, kto buď nemá obavu z toho, že by sa k svojmu nedostal - je to štátna a.s. a to je od bežnej rozdiel. Veriteľom už však budú aj banky. Aká je však skutočná situácia v ČSA sa môžme len domnievať.
A základná z účtovníctva. Pokiaľ sa spoločnosť nachádza v strate, znamená, že je v mínuse po účtovnej uzávierke aktív a pasív - čo značne odporuje skutočnosti, že by ju boli schopní uhradiť z odpredaja majetku. A napríklad by sa im nemuselo dariť predávať mašiny za to, čo predpokladali.
Isté je len jedno - v akej pozícii by sa ocitli Tí ktorí by na ČSA uvalila konkurz ?
A keď si povieme, že keď nie dnes, tak v nejakej tej budúcnosti - kde všade by sa dlžné peniaze dali v prípade štátnej a.s. vydolávať ?
O situácii na poli ľudských zdrojov ani nehovoriac, stačí si spomenúť na nejednu kauzu takej AlItalie, Air France či Lufthansy.
Mnohé opatrenia, ktoré sa prijali a príjmajú - možno aj smerujúc (minimálne snaha tu je) k liberalizácii a to nielen trhového prostredia smeruje koľkokrát imho opačným smerom - individuálnym znižovaním úžitkovej a pôžitkovej hodnoty, globálne k vytváraniu obrovských korporácií (aj keď by sa dalo namietať a ukázať prstom na áziu, avšak nemyslím si, že disponujeme aj podobným spoločenským modelom, aby sme na tom mohli fungovať), operačne k centralizácii sietí a trhovo vytváraním uniformného konkurenčného prostredia. Spolu s mainstreamovou mediálnou masážou spojenou takmer s nemožnosťou prístupu k alternatívnym spôsobom.
Takto nejak som to v skratke myslel ☺
Själavrak