TAM BUS vyrábal Maribor/ SLOVINSKO / ale par kusov sa zmontovalo na skúšku aj v DPB. Osobne považujem TAM za nebezpečný bus, lebo všetky majú problém s riadením a s kĺbom takže plávajú po ceste a v podstate, ak by bola urobená STK mimo DPB nemá ani jeden šancu. To aký je to s pohľadu vodiča nevyhovujúci bus - zima v kabíne aj v tých prerobených, hlučné ventilátory, trasie sa všetko čo môže, je veľmi hlučný , pri daždi alebo vlhku neustále zahmlievanie skiel aj pri zapnutej ventilácií, o systéme dvier to je pojem sam o sebe.Celkovo aj tie TAM čo prestriekali sú vyhodené peniaze von oknom. No a k tej nehode , každí vodič čo ide dolu kopcom na neutrál je totálny idiot, keby aj zlyhala motorovka postupnými preraďovaním znižovať rýchlosť, retardér je bez zaradenej rýchlosti neúčinný ale treba hlavne brať do úvahy skúseností vodiča a tech. stav vozu. Ak ten blázon šiel len na brzdy a ešte aj rýchlo nie je čo riešiť je vinný za nehodu, náhla závada je pre mňa skôr utopia, lebo to by museli naraz zlyhať všetky brzdové kľúče - zlomiť sa brzd. pedál ale je tu ručná brzda, únik vzduchu / všetci predsa vieme že bez vzduchu sa bus nepohne má zablokované brzdy /kto vie ako fungujú vzduchové brzdy vie o čo píšem, neviem kde sa nehoda stala ale ja pri takomto zlyhaní by som sa bus snažil oprieť o bok a trebárs ho šúchať pravým bokom o svah ale nie zahučať dole svahom aj keby som vytočil plný pravý a treskol do kopca alebo ho aj prevrátil na bok. Ale ako som spomínal je to o skúsenosti panike a znovu ešte raz vodič bol idiot ak išiel na brzdy dolu kopcom !!!!!!!!!
Dlhe Diely MHD