Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Doplnujem: 7 vozidiel, z toho jedna KT8, stalo v kolone. Linka 17, ktora to neubrzdila, bola vedena T3 ev.c. 6845.

Okrem toho v Pardubiciach ochromil zivot silny ladovec s krupami, padali stromy, trat Praha - Pardubice bola cez noc bez prudu (prud vypadol i na semaforoch), v samotnych Pardubiciach spadol strom na trolejbus, nastastie sa nikomu nic nestalo. To je srandy po volbach 🙂
Pekna buracka v Prahe, nechcem rypat, ale nema v tom prsty Marek R.? Ono to je jeho rukopis....
#8220> na 1 aj 12 jazdia taktiez aj krasnanske supravy...
Dalsi pohled do zahranici: retezova srazka tramvaji v Praze.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

trosku po funuse, ale pridam, ze v piatok podvecer som videl na trnavskom myte smer z vajnorskej ako sli tesne za sebou 7303 a 7304.
Ufo #8214:
Len to nie! Bol by tu este vacsi bordel ako teraz. 🙂 Krabusti nech jazdia "svoje" linky a juracania tie ich. Ono sa podobne veci skusali, videl som T6A5-ky na roznych linkach, ale takto je to dobre a nic s tym netreba menit. 🙂
ceco - myslel som - aj mne to ide dobre - funguje to 🙂
ceco - aj mne...

ufo - wow, kedy to stihli??? tak zrazu...pokial viem v piatok rano to este nebolo...
ceco> oprav si comp...mne to ide normalne... 🙂
Pri kliku na Doprava na webe sa otvori stranka, ale potom zamrzne... Prosim opravit chybu
Vlastimil: K tej Prahe: Nic nebolo... pretoze som bol v onen den v Prahe... (Takze nielen z doveryhodnych zdrojov, ale osobne)
Nevedel by mi niekto povedat, ked sa vozim v Cechach na JuniorTour, ci musim kupovat aj priplatky na EC IC vlaky, ked chcem ist tymito vlakmi???

Dotaz pre blavakov:preco teraz ked su v Krasnanoch aj eliny Jurajovho dvora, striktne dodrziavaju to , ze na 1 12 chodia jurajodvorske T3 a na 5 9 Krasnanske T6 T3?? Uvital by som vidiet to trochu poprehadzovane napr T6 na 1.
Bon-cu: ta jama uz je zaasfaltovana
Inak neviete kedy chcu zaasfaltovat tu jamu na vazke? kde opravovali spoj kolajnic...uz aj dva maesiace ked ne dlhsie to tam tak je...
ja len zopakujem po Alibabe: "A Vám by som chcela povedať aby ste dali opraviť zvončeky " 🙂

No to je dobre 🙂 ..ako neviem koho tym myslel/a 😃
Martyk:

Sice som nepochopil preco posielas Vlastimila aby sa isiel splachnut kam patri, ale dobre, nechce sa mi do toho rypat. Ked som si jeho prispevok precital nemal som pocit ze ti krivdi.

Vozy KT8B5 a T5C5:
Podla informacii od Bigmaca (vodic eliny v BA - jeden z najlepsich) KT8B5 existovala a jazdila. Udajne mala Ostrava 1 kus. Ci to bol pozicany funkcny vzorek alebo ci to bola prestavba KT8D5 neviem. Ale vravel ze to malo dvere na pravej strane, jedno stanoviste vodica a usporiadanie sedadiel ako nase T6ky, teda pri dverach dve sedadla a oproti jedno. Ci ten voz este existuje neveim, mozno sa prestaval na KT8D5 (teda pokila vobec bol). Okrem tohoto vozidla som este videl originalne CKD plany na vozidlo KT8A5 (myslim ze to bolo myslene pre Budapest). Bola to vlastne trojclankova klbova T6A5ka, s interierom ako K2, iba oproti dveram boli sedadla po jednom. Konstrukteri spravili jednu oborvsku chybu a aj keby sa to vyrobilo, tak by to urcite nebolo tak ako na vykrese. Totiz oni umiestnili skatulu so statakom nie ako v T6, ale otocili ju o 90 stupnov a pricapili k bocnici vozidla a zrusili tam jedno okno. Vodicovi to zmensilo vyhlad, mal iba to male okienko vlavo. Vyzeralo to fakt sprosto, vynechat jedno cele okno je fakt moc. Klby to malo vyriesene ako KT8D5, so zdvihnutou podlahou. Nakoniec sa to nevyrobilo a postavali T5C5ky. Maju uplne odlisnu vyzbroj ako sme zvyknuti u nas. Trakcaky su 600 Voltove, vyzbroj je odporova, prepina trakcaky do serie, cez serioparalelne az po paralelne zapojenie. Funguje to. Je iba skoda, ze ked postavali T5C5, tak nespravili ihned aj T6A5 (mohli to oznacit aj T5A5) a nezaradili to do vyrobneho programu miesto T3CS, rusom mohli predsa vyrabat T3SU ked ich tak strasne chceli.

Trakcaky v klbe KT8D5:
Je to dvihnutie podlahy fakt nutne? Ked to nevedeli vyriesit normale, tak dobre, ale preco ma RT8D5 tiez dvihnutu podlahu? To mohli po celej dlze dvihnut o 7 cm vyssie. Vsak tomu vozidlu to mohlo byt uplne jedno, nastupistia by sa spravili v urovni podlahy a to bola rychlodraha stavana z brusu nova.
Co som sa vypraval s inziniermi s naseho podnuku, tak som sa dozvedel ze dnes sa technicky daju do stredneho podvozku elektricky K2 namontovat motory o vykone 50 kW na miesto kotucovej brzdy (ta je tiez dost velka). Ono to bol problem pred 30 rokmi, ale dnes by to aj CKD zvladli (nove asynchronne motory). Takto si viem predstavit vozidla KT6A5 a KT6C5 (pripadne s nizkopodlaznou vanou pri jednych dverach a keby nedokazali umiestnit trakcny podvozok pre 1000 mm pod klb, tak potom jalovy ako na K2). Alebo T6C5 (ale nie ten, co isiel do USA, s tromi dverami na kazdej strane, prakticky T5C5). Ono CKD by to urcite predali, keby dokoncili vyvoj tychto vozidiel. Bratislava by urcite dnes kupila KT6A5N s vanou. Vyzrboj by bola TV13 z T6A5, krajne podvozky tiez z T6A5 a stredny by mohli upravit ako na K2 (keby nedokazali spravit hnaci - ale to by museli upravit aj vyzbroj). Keby dokoncili vyvoj spominanych typov miesto nekonecneho vyrabana vozov T3.... Skoda, ale tak im treba!
Alibaba: Troska zareagujem na Vase dotazy. Musim Vam uznat, ze vodic linky 50 urobil chybu, v takomto pripade by ste mohli si zapisat cas kedy ste cestovali a evidencne cislo autobusu a obratit sa na Dopravny podnik.
Vodici a ich zatvarenie dveri pred nosom dobiehajucich ludi - tu plati pravidlo, ze pokial prostriedok MHD ( vodic ) ide na cas nie je povinny cakat na zastavke na dobiehajuceho cestujuceho, pretoze si predstavte keby takto cakal na kazdej zastavke ake meskanie by mal. Je povinnostou cewstujuceho, aby prisiel na zastavku tak, aby v case odchodu linky bol na zastavke. Samozrejme zase na druhej strane, je to vizitka vodica ked Vam zavre dvere pred nosom. Myslim, ze skutocne zial su aj taki, ktori to robia s radostou, ale viac je takych, ktori pockaju ( aspon podla mojich skusenosti )
Co sa tyka vynechania spoja, mate zly uhol pohladu na tento problem. Vodicova chyba to absolutne nie je. Viete, moze sa stat, ze vozidlo, ktore ma ist ma poruchu, po pripade sa vyskytol iny problem ( dop. neh. ), alebo sa taktiez moze stat ze prave tento spoj nebol vypraveny a to z jednoducheho dovodu pre nedostatok vodicov, vdaka novej pravnej uprave Zakonnika prace. ( informacie o vypadkoch resp. nevypravenych vozidlach najdete i na tejto stranke v rubrike Dispecer ).
Dobrý deň!
Chcela by som len zopár pripomienok k niektorým Vašim šoférom. Vodičáky dostávali asi pre pekné oči lebo keby ich mali dostať za svoje schopnosti tak by asi polovica z nich vôbec nejazdila.
Takže minule som išla 50 od Šafárikovho nám. do Auparku chcela som vystúpiť hneď za mostom a so mnou ešte jedna pani s dcérou.Zástavka je na znamenie. V autobuse bolo asi 10 ludí a pani zazvonila lenže samozrejme zvonček nefungoval, stála pri šoférovi a on ju aj videl a začal zabáčať k zástavke lenže potom z nejakého pocitu moci alebo neviem z čoho si to zrazu rozmyslel a išiel ďalej, pani na neho síce kričala aby zastavil, že mu nefunguje zvonček, ale jemu to bolo jedno. No proste úplný debil. Dúfam, že si toto aj on prečíta a uvedomí si, že vôbec nie je zaujímavý, keď naschvál niekomu nezastaví. A Vám by som chcela povedať aby ste dali opraviť zvončeky nech sa takejto sprostej situácii na budúce vyhnem.
Ale samozrejme aj vodiči električiek sú veľmi dôležitý hlavne vtedy, keď vás vidia ako utekáte na električku a počká si kým prídete k dverám a potom vám ich pred nosom zavrie.
Autobus číslo 91 smer z pod Mosta SNP do Čuňova to je tiež nonsens. Chodí 2krát za hodinu aj to sa stáva, že raz vynechá. Asi by tí vodiči mali byť pod väčšou kontrolou a prémie, ktoré dostávajú by sa im mali trochu znížiť pri každom takomto podarenom kúsku.
A ještě velmi smutná povinnost

S hlubokým zármutkem vám musím oznámit, že cestou na oslavy 50. výročí trolejbusů do Solingenu tragicky zahynuli při automobilové nehodě významní čeští dopravní fandové a odborníci Jiří Hertl a Vojtěch Wolf (vydavatel časopisu Městská doprava a mnoha publikací o městské dopravě).

Čest jejich památce.

Martin Matuška
Martyk: jedna potiz tu je a to dost velka... rozchod ktory Turbo tak vehementne obhajuje...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.