Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pri kliku na Doprava na webe sa otvori stranka, ale potom zamrzne... Prosim opravit chybu
Vlastimil: K tej Prahe: Nic nebolo... pretoze som bol v onen den v Prahe... (Takze nielen z doveryhodnych zdrojov, ale osobne)
Nevedel by mi niekto povedat, ked sa vozim v Cechach na JuniorTour, ci musim kupovat aj priplatky na EC IC vlaky, ked chcem ist tymito vlakmi???

Dotaz pre blavakov:preco teraz ked su v Krasnanoch aj eliny Jurajovho dvora, striktne dodrziavaju to , ze na 1 12 chodia jurajodvorske T3 a na 5 9 Krasnanske T6 T3?? Uvital by som vidiet to trochu poprehadzovane napr T6 na 1.
Bon-cu: ta jama uz je zaasfaltovana
Inak neviete kedy chcu zaasfaltovat tu jamu na vazke? kde opravovali spoj kolajnic...uz aj dva maesiace ked ne dlhsie to tam tak je...
ja len zopakujem po Alibabe: "A Vám by som chcela povedať aby ste dali opraviť zvončeky " 🙂

No to je dobre 🙂 ..ako neviem koho tym myslel/a 😃
Martyk:

Sice som nepochopil preco posielas Vlastimila aby sa isiel splachnut kam patri, ale dobre, nechce sa mi do toho rypat. Ked som si jeho prispevok precital nemal som pocit ze ti krivdi.

Vozy KT8B5 a T5C5:
Podla informacii od Bigmaca (vodic eliny v BA - jeden z najlepsich) KT8B5 existovala a jazdila. Udajne mala Ostrava 1 kus. Ci to bol pozicany funkcny vzorek alebo ci to bola prestavba KT8D5 neviem. Ale vravel ze to malo dvere na pravej strane, jedno stanoviste vodica a usporiadanie sedadiel ako nase T6ky, teda pri dverach dve sedadla a oproti jedno. Ci ten voz este existuje neveim, mozno sa prestaval na KT8D5 (teda pokila vobec bol). Okrem tohoto vozidla som este videl originalne CKD plany na vozidlo KT8A5 (myslim ze to bolo myslene pre Budapest). Bola to vlastne trojclankova klbova T6A5ka, s interierom ako K2, iba oproti dveram boli sedadla po jednom. Konstrukteri spravili jednu oborvsku chybu a aj keby sa to vyrobilo, tak by to urcite nebolo tak ako na vykrese. Totiz oni umiestnili skatulu so statakom nie ako v T6, ale otocili ju o 90 stupnov a pricapili k bocnici vozidla a zrusili tam jedno okno. Vodicovi to zmensilo vyhlad, mal iba to male okienko vlavo. Vyzeralo to fakt sprosto, vynechat jedno cele okno je fakt moc. Klby to malo vyriesene ako KT8D5, so zdvihnutou podlahou. Nakoniec sa to nevyrobilo a postavali T5C5ky. Maju uplne odlisnu vyzbroj ako sme zvyknuti u nas. Trakcaky su 600 Voltove, vyzbroj je odporova, prepina trakcaky do serie, cez serioparalelne az po paralelne zapojenie. Funguje to. Je iba skoda, ze ked postavali T5C5, tak nespravili ihned aj T6A5 (mohli to oznacit aj T5A5) a nezaradili to do vyrobneho programu miesto T3CS, rusom mohli predsa vyrabat T3SU ked ich tak strasne chceli.

Trakcaky v klbe KT8D5:
Je to dvihnutie podlahy fakt nutne? Ked to nevedeli vyriesit normale, tak dobre, ale preco ma RT8D5 tiez dvihnutu podlahu? To mohli po celej dlze dvihnut o 7 cm vyssie. Vsak tomu vozidlu to mohlo byt uplne jedno, nastupistia by sa spravili v urovni podlahy a to bola rychlodraha stavana z brusu nova.
Co som sa vypraval s inziniermi s naseho podnuku, tak som sa dozvedel ze dnes sa technicky daju do stredneho podvozku elektricky K2 namontovat motory o vykone 50 kW na miesto kotucovej brzdy (ta je tiez dost velka). Ono to bol problem pred 30 rokmi, ale dnes by to aj CKD zvladli (nove asynchronne motory). Takto si viem predstavit vozidla KT6A5 a KT6C5 (pripadne s nizkopodlaznou vanou pri jednych dverach a keby nedokazali umiestnit trakcny podvozok pre 1000 mm pod klb, tak potom jalovy ako na K2). Alebo T6C5 (ale nie ten, co isiel do USA, s tromi dverami na kazdej strane, prakticky T5C5). Ono CKD by to urcite predali, keby dokoncili vyvoj tychto vozidiel. Bratislava by urcite dnes kupila KT6A5N s vanou. Vyzrboj by bola TV13 z T6A5, krajne podvozky tiez z T6A5 a stredny by mohli upravit ako na K2 (keby nedokazali spravit hnaci - ale to by museli upravit aj vyzbroj). Keby dokoncili vyvoj spominanych typov miesto nekonecneho vyrabana vozov T3.... Skoda, ale tak im treba!
Alibaba: Troska zareagujem na Vase dotazy. Musim Vam uznat, ze vodic linky 50 urobil chybu, v takomto pripade by ste mohli si zapisat cas kedy ste cestovali a evidencne cislo autobusu a obratit sa na Dopravny podnik.
Vodici a ich zatvarenie dveri pred nosom dobiehajucich ludi - tu plati pravidlo, ze pokial prostriedok MHD ( vodic ) ide na cas nie je povinny cakat na zastavke na dobiehajuceho cestujuceho, pretoze si predstavte keby takto cakal na kazdej zastavke ake meskanie by mal. Je povinnostou cewstujuceho, aby prisiel na zastavku tak, aby v case odchodu linky bol na zastavke. Samozrejme zase na druhej strane, je to vizitka vodica ked Vam zavre dvere pred nosom. Myslim, ze skutocne zial su aj taki, ktori to robia s radostou, ale viac je takych, ktori pockaju ( aspon podla mojich skusenosti )
Co sa tyka vynechania spoja, mate zly uhol pohladu na tento problem. Vodicova chyba to absolutne nie je. Viete, moze sa stat, ze vozidlo, ktore ma ist ma poruchu, po pripade sa vyskytol iny problem ( dop. neh. ), alebo sa taktiez moze stat ze prave tento spoj nebol vypraveny a to z jednoducheho dovodu pre nedostatok vodicov, vdaka novej pravnej uprave Zakonnika prace. ( informacie o vypadkoch resp. nevypravenych vozidlach najdete i na tejto stranke v rubrike Dispecer ).
Dobrý deň!
Chcela by som len zopár pripomienok k niektorým Vašim šoférom. Vodičáky dostávali asi pre pekné oči lebo keby ich mali dostať za svoje schopnosti tak by asi polovica z nich vôbec nejazdila.
Takže minule som išla 50 od Šafárikovho nám. do Auparku chcela som vystúpiť hneď za mostom a so mnou ešte jedna pani s dcérou.Zástavka je na znamenie. V autobuse bolo asi 10 ludí a pani zazvonila lenže samozrejme zvonček nefungoval, stála pri šoférovi a on ju aj videl a začal zabáčať k zástavke lenže potom z nejakého pocitu moci alebo neviem z čoho si to zrazu rozmyslel a išiel ďalej, pani na neho síce kričala aby zastavil, že mu nefunguje zvonček, ale jemu to bolo jedno. No proste úplný debil. Dúfam, že si toto aj on prečíta a uvedomí si, že vôbec nie je zaujímavý, keď naschvál niekomu nezastaví. A Vám by som chcela povedať aby ste dali opraviť zvončeky nech sa takejto sprostej situácii na budúce vyhnem.
Ale samozrejme aj vodiči električiek sú veľmi dôležitý hlavne vtedy, keď vás vidia ako utekáte na električku a počká si kým prídete k dverám a potom vám ich pred nosom zavrie.
Autobus číslo 91 smer z pod Mosta SNP do Čuňova to je tiež nonsens. Chodí 2krát za hodinu aj to sa stáva, že raz vynechá. Asi by tí vodiči mali byť pod väčšou kontrolou a prémie, ktoré dostávajú by sa im mali trochu znížiť pri každom takomto podarenom kúsku.
A ještě velmi smutná povinnost

S hlubokým zármutkem vám musím oznámit, že cestou na oslavy 50. výročí trolejbusů do Solingenu tragicky zahynuli při automobilové nehodě významní čeští dopravní fandové a odborníci Jiří Hertl a Vojtěch Wolf (vydavatel časopisu Městská doprava a mnoha publikací o městské dopravě).

Čest jejich památce.

Martin Matuška
Martyk: jedna potiz tu je a to dost velka... rozchod ktory Turbo tak vehementne obhajuje...
Do Bratilavy přijedu v sobotu 6. 7. a v neděli odjedu. To znamená, že hospoda by mohla bejt v sobotu večer. Docela rád bych viděl lidi, se kerejma tady diskutuju, tak se zkuste urvat.
To Turbo:
S tim ČKD je to všechno děsně složitý, ale někerý věci sou jinak. T5C5 sou specielní vývoj pro BKV (hlavně el. výzbroj). KT8B5 nikdy fyzicky neexistoval.KT8 obecně na metrovej rozchod je problém, protože masivní kloub nad hnacím podvozkem zabírá tolik místa (i do šířky), že v KT8D5 je nad ním zvýšená podlaha. RT6N1 spatřil světlo světa v době, kdy už ČKD bylo uhnilé natolik, že z toho tramvaj udělat nedokázalo.
PCC jezdí dodnes v minimálně v Belgii. První byly dodávány z USA a další se vyráběly již v Evropě.
Takto vypadaly původně
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/be/trams/ASVi/10409g~1.jpg
Mě připadjí, jakoby se americké PCC protahovaly přes nějakou válcovací trať, která je brutálně zúžila.
A tyto modernější PCC jezdí dodnes.
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/be/trams/Antwerp/PCC/pix.html
Tramvaje široké 2,8m jsou sporný nápad, neboť tramvaje širší, než 2,6 m jsou plýtváním uliční plochou (kdysi jsem o tom četl jakousi studii). Optimální jsou 2,5 m široká vozidla.
21 Tr jsou neustále potížní stroje. O dětských nemocech už jaksi nemůže být řeči. Něco o tom se dá číst tady:
http://www.k-report.cz/diskuze/messages/48/2007.html?1023778465

To all:
Dvousystémová vozidla nejsou problém. V podstatě je tam navíc transformátor a usměrňovač. Ani třísystémová vozidla nejsou nijak velkým problémem a tramvaj z Obchodní na Ring dojt může bez zvláštních potíží.
To Vlastimil:

Di se spláchnout kam patříš.
Zdravím vás kolegovia / kolegyne,

Asi vám je známe, že v rámci autobusovej dopravy prebieha plynofikácia vozidiel. Týka sa len autobusov typu Karosa (prečo nie aj Ikarus?). V súčasnosti prebiehajú skúšobné jazdy s týmito vozidlami. Dopočul som sa, že niektoré vozidlá – najmä kĺbové prevedenie sa enormne prehrievajú, a to sú len skúšobné jazdy „naprázdno“. Konkrétne sa jednalo o skúšobnú jazdu do Dúbravky, kde sa pri jazde do svahu od vzniknutej teploty pokrútili hliníkové lišty vzadu pri motore. Autobus to zvládal naprázdno na zaradenej dvojke!!!
Zaujíma ma, v prvom rade bezpečnosť a hlavne riešenie prehrievania. Väčší chladič? Dva chladiče? Všetci, ktorí jazdia s kĺbovými Karosami iste veľmi dobre poznajú problémy s prehrievaním a "príjemnú" jazdu v lete so zapnutým kúrením - a to sú "nafťáky".

Je vôbec ekonomické plynofikovanie vozidiel ak v globále rátame aj pravidelný servis a v budúcnosti isté zvýšenie ceny pohonnej látky? Ekologické a ekonomické požiadavky dnešnej doby spojené s veľkým výkonom predsa spĺňajú aj naftové motory kategórie Euro, bez ďalšieho nákladného periodického servisu a potrebných certifikátov. Je nutný takýto drahý "experiment"? Možno, že o rok - dva sa budú do vozidiel, plyňákov opäť montovať staré dobré dieselové motory.

P.S. Uvítam aj názory kolegov z Prahy, Brna a pod.
Vlastimil:
Nuz, CKD vyrobily aj poriadnu elinu, ved o type T3 si myslym, ze je fakt super, ked si vezmem ze jeho konstrukcia je so 1960-tych rokov! O opaku ma nik nepresvedci. Ale co bol problem u CKD bolo nase vtedajsie velke "bratstvo" s Rusmi. Hlavne vdaka ZSSR sa typ T3 a obzvlast T3SU a T3SUCS stali take popularne a vyraba sa to aj dnes (niekde v cechach vam vyrobia na poziadanie kysnu, do ktorej si hodite vyzbroj...). Totiz rusi chceli ba T3-ojky, jedine co este zobrali boli T5B5ky. Totiz prave vdaka nasemu "bratstvu" a sovialistickej delbe prace (ci ako sa ta ftakovina volala 🙂 ) sa rozhodlo, ze pre cely vychodny blok bude tramvaje vyrabat CKD. To jednak posunulo spolocnost CKD obrovsky dopredu, ale druhak to strasne brzdilo vyvoj novych typov, prave vdaka "unifikacii" a podobne (opisal som to uz v starsich prispevkoch). To, ze CKD zacinali s kupenou licenciou PCC ma vobec netrapi, ved to sa robi beze, ze sa kupi licencia a robi sa podla nej. Typ T1 bol vlastne prvy vozen systemu PCC v Europe (opravte ma ak sa mylim) a ked sa mi niekto bude vyplakavat, ze v Prahe z prvych 25 kusov overovacej serie z roku 1951 nikdy nebehali vsetky az do roku 1955 a boli vacsinou na poruchach tak nech si uvedomi ze svojho casu to bola absolutna novinka a neboli absolutne ziadne skusenosti s udrzbou a ani nahradne sucuastky. Kazdy prechod na novy typ prinasa problemy. Potom vznikol typ T2. Ten bol modernejsi a mal aj krajsi dizajn. Ale mal niektore konstrukcne nedostatky, ako napriklad samonosnu karoseriu a pod. Na zaklade ziskanych skusenosti potom typ vyrobili T3 (hlavne pre Prahu, oni seriove T2 nemali a potrebovali nove vozy). Tento typ bol oproti T2 konstrukcne jedoduchsi, so zjednodusenymi vyrobnymi procesmi. Aj to nakoniec videlo k tomu ze sa stal taky oblubeny. CKD vyvoj nezaspali, ale nemohli len tak prejst na nove typy, lebo rusi si T3-ojky natolko oblubili, ze nic ine nechceli. A i u nas tvoria vozy T3 stale dolezitu sucast vozovych parkov DP. Este treba spomenut, ze z typu T3 vznikol typ T4, co bola vlastne zuzena T3 a B4, vlecnak k T4. CKD dalej vyvyjali na zakladoch vtedajsich noriam dalsie typy, z ktorych sa vydarili KT4, KT8D5 a T6A5 (ale ten je uz zastaraly, keby bol v hotovy tak v roku 1983, tak to by bolo ine...). Vtedajsie normy modernych rychlodraznych trmavaji (napriklad CSN 28 1300) urcovali napriklad take veci ako vzidalenost otocnych capov, rozchod (povoloval sa aj 1000 mm !!!), rozmery skrine (sirka, dlzka vyska), trate, polomery, stupania, zrychlenie a max. rychlsot, atd. atd.... Na zaklade tychto a inych poziadaviek sa zacala vyvyjat nova rad vozidiel, ktora sa od starsich typov T3 a K2 odlisovala najma dizajnom (hranate krabice 🙂 ). Islo o vyssie spomenute typy. Je na veliku skodu, ze CKD nedotiahli tento vyvoj dokonca, naprilad KT8B5 sa vyrobilo iba par prototypov, ze sa nikdy neaplikovali na rozchod 1000 mm, typ T5C5 jazdi vylucne v Budapesti a pod. Keby dokoncili vyvoj tychto vozidiel do konca, tak by sa im lahsie darilo aj dnes, lebo mali by viac skusenosti. Typ RT6N1 je dalsi vyvojovy stupen, ale vzhladom na nedokonceny predchadzajuci sa ani nedivim ze to takto dopadlo. A KT8D5N a T6A5 za nove nepovazujem. Zaver: Kazda druha elina na svete je systemu PCC a kazda tretia typ T3 v tej ci onej forme (SU, CS, SUCS a co ja viem co vsetko 🙂 ). Aspon takto mi to tvrdili ludia, ktori sa do toho vyznaju. Nemam dovod o tom pochybovat. Moja kritika patri dnesnemu CKD, v minulosti dokazali vyrobit dobru tramvaj, ale ako som uz napisal, nedokoncili vyvpoj novych vozidiel a tak aj skoncili.

Este sa mi tu niekto vyplakaval, ze ake su 21 Tr nespolahlive sroty a ze trollina su lepsie. Nemozem suhlasit. Ludia, kazdy novy typ predstavuje zmenu udrzby. Ako to bolo pri prvych T1? Tiez to boli obrovske sroty? Ciastocne ano... Pri prechode zo 14 Tr na 21 Tr je to obrovsky skok, este vacsi ako pri prechode od 9Tr na 14 Tr. Viete vy ake boli na zaciatku so 14 Tr problemy? Vtedy sa tiez zdalo ze to su sroty a podobne. Vezmite si ze medzi vozdidlami 14 Tr a 21 Tr su vacsie rozdiely ako medzi 9 Tr a 14 Tr. Bol som v Brne a vozil som sa s tymi trolikmi. Utvrdil som sa v nazore, ze Skodovka ide spravnou cestou. Naozaj siroke dvere, rozumny interier (odhliadnuc od toho "komina" oproti strednym dveram) a komfort pre cestujuceho. Ak sa niekomu nepaci, ze ma vzadu usporiadanie sedadiel 2+2, tak nech si neztazuje, totiz to je dnes trend. A ten malicky schodik pri zadnych dverach mi uz naozaj nevadi. Trollino je urcite dobry (aspon tak vyzera) ale pre BA by som skor prijal 21 a 22 Tr-ky. Totiz, so Skodou mame dost dobre skusenosti.
Dobrý deň, ja si ešte trocha rýpnem do slovenských nacionalistov, je historicky známa skutočnosť, že Slovensko bolo pred prvým spojením s českom, malo Slovensko 53 percent životnej úrovne Česka. Tento prepastný rozdiel sa pomaly vyrovnával(jak už tu bolo spomenuté) za T.G.Masaryka. Asi to nebolo šikovnosťou Slovákou. Hovorí sa, že Slovensko bolo brzdou rýchlejšieho českého ekonomického rozmachu, ja bych povedal "NIE BRZDOU, ALE KOTVOU". Všetky fabriky, ktoré na Slovensku boli a sú(síce mnohé krachli) z podstatnej časti vznikli s obrovkou pomocou Česka. To, že Slovensko bolo za pána Tisu nacistické(tiež to tu bolo spomenuté) asi nikto nepoprie. Nemalo z toho žiadne sankcie, to asi bude tiež zásluhou opetovného spojenie s Českom, takže zase nás zachránili. Mimochodom životná úroveň sa fakt vyrovnala až za socializmu, asi zase nie kvôli šikovnosti Slovákov. To, že teraz nie sme maďarsko je tiež jednou zo zásluh Česka. Povedal to aj pán V. Mečiar, keď s ním bol hodinový rozhovor na českom rádiu Frekvence 1, tam ttvrdil, že maďarské vojská boli vytlačené vojskami Českými. To, že Slováci viac oslavovali na hokeji prehru Česka v štvrťfinále s Ruskom, než svoje vlastnú výhru je tiež pravda. Ten kto tvrdí, že Česi našim hokejistom nefandili ten asi vôbec nevie o čom hovorí. Mám informácie z dôveryhodného zdroja, ktoré tvrdia, že už v priebehu finále po Prahe búchali petardy a po konci zápasu strielali v Prahe ohňostroje. To, že niektorí Česi sú k Slovákom nevraživí je asi pracou samotných Slovákov. Tolko nadrbaných robošov zo Slovenska čo chodieva po Prahe k večeru, to sú tí ludia čo robia Slovensku reklamu. Bol som v Prahe pred dvoma týždňami a videl som pred Delvitou na Budějovickej bezdomovcou, ktorí tam predávali Nový Prostor, že pili lahváčky a nehanbili sa za to, že boli Slováci. Ďalšia reklama. A teraz k MHD, to je pekné, že vám Siemens vyrobí Combina 100percent nízkopodlažné na metrový rozchod, nech si ich Blava kúpi. Za 3,5 vyššiu cenu než Ostravský Inekon alebo plzeňská Škodovka na 1435 rozchod. Inekonu ani Škodovke sa nechce vyvýjať podvozky pre Blavu, keď tá by aj tak kúpila 2 električky ročne. To, že ČKD nevyrobila nikdy poriadnu električku je ****vina jak mraky. To by asi nesmela byť v Guinnesovej knihe rekordov, ako fabrika, ktorá vyrobila najviac električiek na svete. Typ T3 je stále najrozšírenejšia električka po celom svete. To, že trolejbusy 21Tr boli zo začiatku poruchové pravda je, ale je to v podstate minulosť dostávajú. Teraz majú docela dobrú spolahlivosť. Mimochodom škoda Ostrov patrí tiež medzi svetových výrobcov. Toť vše.
Papyr - oooh...zase az tak dolezite aby si to postou posielat musel to neni...

Mno, a co takto letna linka MESTO - ZL.PIESKY ?
Asi BUSova by musela byt...ale v lete by sa uzrite nejake BUSy navyse nasli...len kto by to platil...ale ma napadlo ved taka linka aj bola...ci je este? ja uz ani neviem...ale to bola celorocna asi...toto by len v lete fungovalo...
Bon-Cu: mam, ale iba v papierovej forme, bohuzial. Scanner nemam k dispozicii, tak ked chces, posli mi mail s tvojou normalnou postovou adresou a ja ti tam poslem xerokopiu (ak to vyjde).
Papyr - nemas nejaku foto toho krizovania zeleznicneho a trolejbusoveho vedenia?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.