Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo: co mi mozes ? Hovno. Ale o inom som chcel. OT: cesi nam palce NEDRZALI ! To si zas nefandi, sledoval som X diskusii na ceskych serveroch, bol som pocas MS na X chatoch, proste vsade de som sa pohol, som cital iba posmech a neprajnictvo na nasu adresu. takze ta nenavist CR-SR je obojstranna.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Hee - no kto by dnes nechcel bus, tbus, ci elinu s klimou. Asi kazdy - ale ked tu naozaj budu, tak sa budem tesit, lebo to nebude skor, ako budu prachy na celu mhd a konecne tu bude nejaka koncepcia.
KLF>
Este si sa pytal ze kde okrem byvalej NDR behaju na 1000-ke. Tak napriklad v Svajciarskych mestach Bazel a Bern maju 1000ku a plne nizkopodlazne Combina. A este nieco: Nestvi ma, ano? Lebo tie tvoje urazky mi az moc lezu na nervy, pritom mna tu sprdavate ake mam vyjadrovanie.......
Nejaka yla dusa to mi tu pocas pisania hackovala masinu, nevsimajte si tych blbosti "Hallo fotograf! White rabbithento poslal."........
Este k tomu listu primatorovi - som tu napsial, ze sa to prepise do normalnej podoby - ze sa vyhodia vulgarizmy a dalsie veci, takze si nemyslite ze by som mu naozaj Hallo fotograf! White rabbithento poslal. Martyk ma zle pochopil, to ze CKD atd atd... Opakujem: Nenapisal som na neho menovite ze j debil. Martyk, nebud taky vztahovacny, ked napisem ze bla bla, tak to ihned neber na seba a neposielaj ma pod sprchy a inde.... Lebo to tiez nie su ti najlepsie sposoby.... Som rad, ze Martyk uznal svoj nezmysel a takisto uznavam aj ja moje chyby. Martyk, ubezpecujem ta ze ja tekto jednanie bezne vobec nemam. Ale bol som velmi nasraty a pod. a ked som sa tu docital co tu bolo tak som uletel - ale nikomui, opakujem NIKOMU som menovite nepovedal ze je debil alebo *****. Dobre? 🙂

Hehe, sa mi podaril prekny preklep: Nizkorozchodna... hehe, mylsim nizkopodlazna 🙂
Odpoved vsetkym>

KLF, prosim ta, koho som ja nazval *****OM???? Nikde, nikde nenajdes toto slovo. Tak laskavo ma neurazaj. Prepac, ale ked niekto napise ze nie je mozne vyrobit plne nizkopodlazne vozidlo na 1000 ku tak som napisal ze ma o uzkorozchodnom vozidle chore predstavy. To vobec neznamena ze je sprosty, ani ze je *****, iba to, ze ma proste nespravne predstavy o 1000ke. A vobec som nenapisal slovo *****. Ked poviem, ze v CKD boli deblili, tak za tym stojim, vsak vela vodicov mi uz vravelo co si o nich myslia, CKD - Co Konstrukter Do***al - takto mi to jeden z nich vysvetlil. Ako vznitkol typ T3SUCS? Ja ti poviem ako a preco. Totiz v roku 1983 vlada (alebo dajaky papalas) CSSR rozhodla, ze pre domaci trh sa budu vyrabat uz iba vozy s polovodicmi, s vyzbrojou TV1 (lebo Tr37 zere ako besna). Samozrejme, ze TV1 bola vtedy uz bezna vec a bola overena. Ale CKD neboli schopny ani ochotny ju od vyroby montovat do vozov T3 rocnikov 1893 - 1989. Preto vznikla T3SUCS, ktora bola vlastne vozom SU (ktory sa robil vylucne so zrychlovacmi) urcenym pre nas. Povedali ze to je "unifikacia", aby mali vyhovorku a robili stare zrychlovacove vozy... Vsetko iba preto, lebo nedokazali montovat TV1-tky od vyroby. Neboli debili? Takisto nebli schopny vyrobit KT8D5 na 1000 ku. Atd... Bohuzial, to co som napisal o 1000kach ako o rozchode je pravda, horske zeleznice, uzkorozchodne eliny -> trolejbusy a pod je pravda. A v tej hnihe sa naozaj docitas, ze 1000 ka je stabilnejsia (kludne si to over). Pri mojom zozname miest si priznavam chybu, berem to spat. Ak mi niekto radi navsitvit psychyatra iba preto, ze napisem moj nazor na 1000ku, napisem ze existuju nizkopodlazne eliny na 1000ku, ze 1000ka je stabilnejsia a pod tak by som poslal psychyatrovi ja jeho. Alebo aspon pod studenu sprchu. Nemam za potrteby sa tu hadat, ale ked si spatne citam co som napisal tak hej - urobil som par chyb a som rad, ze ma Martyk na ne upozornil. Jeden dovod preco som to tak napisal bol ten, ze som bol vytoceny (nebudem uvadzat preco, to sem nepatri) a ked som tu zbadal ze mi dakto tvrdi ze na 1000ku sa neda vyrobit plne nizkorozchodna tramvaj, tak to ma uz dostalo. Nechal som sa uniest, ale co sa stalo? Nic. Ja som si povedal svoj nazor, Martyk si povedali svoj, a je to. O tom je Demokracia. Ked panom na Magistratei a podobnym vadi ze kritizujem Metro tak to je nespravne? Ved sme boli na prezentacii, bol tam aj Si. Potom bola debata, do ktorej sa dalo prihlasit. Dostal som slovo, ktore mi dali, povedal som si nazor a hotovo. O tom je demokracia. Ale nie o tom, ze budem vykrikovat *****, CURAK a pod - to je totiz anarchia. Lebo to si ty, KLF, povedal teraz na moju adresu. A vyroky "menej hulit" si nechaj pre niekoho ineho, dobre? Ked Martyka uraza, ze napisem ze v CKD boli debili tak potom ma na to svoje dovody - mozno tam pracoval alebo tam pracoval jeho priatel... Ale vidim to tak, nech sa na mna nehneva. Ak to bere tak, ze nadav na CKD ako na cechov tak ho mozem uistit ze proti cechom nic nemam. Dokonca si myslym, ze cesi su priatelskejsi k slovakom ako slovaci k cechom. To sa mi potvrdilo, ked sme sa dostali do finale MS v ladovom hokeji. Cesi nam drzali, tesili sa z naseho uspechu a boli radi ze sme to rusom dali. Teraz ruku na srdce, kto z nas by tak drzal cechom? Malo ludi. Ale ja ano, to vam teraz mozem povedat. A aby sa Martyk na mna za moj nazor na CKD tak nehneval, mozem ho uistit, ze Trolejbusy Skoda povazujem za jedny z najlepsich a myslim si ze su do vozy velmi dobre, o com svedci aj uspech Skodovky v tejto oblasti (o tramvajach CKD sa to tvrdit neda).

Verim ze sa tu nebudeme uz viacej urazat nadavkami a vyrokmi, ale iste veci si myslim a mam k tomu dovody. Netvrdim ale, ze nazor nemozem zmenit. Ak CKD vyrobia daco nove, moderne a hlavne fungujuce, tak som ochotny zmenit moj nazor. Zatial ma ale nicim nepresvedcili o tom ze vedia vyrobit kvalitnu a modernu elektrivku, lebo co som bol v Brne a vypraval sa na temu RT6N1, tak som si toho vypocul az az. Ale ta RT6S je udajne ovela lepsia, ale tiez iba preto, lebo ma Nemecke podvozky.... V kazdom pade zelam podniku CKD vela stastia, nech sa im dari vyrobit nieco, co sa bude dat dobre predat a bude fungovat. Martykovi sa ospravedlnujem ak sa citi byt urazeny a este by som chel povedat, ze kludne moze pisat aj po cesky.

Dakujem.
tbc: No ale povodne mali tu znacku odpilit....
andy> no ono to bude asi koli tomu ze zo skultetyho sa neda odbocit na vajnorsku v smere na novu dobu (odbocenie je povolene len doprava) 🙂 alebo sa niekto stazoval ze sa mu nechce prechadzat cez podchod na Xku 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Andy diky, ale
no mne sa to len nezda, ze v niektorych to robi a v niektroych busoch nie. A taktiez som si vsimol, ze v niektorych to prestalo robit.

A kaslat na to - z ineho pohladu su do detaily, ktorymi sa nikto zaoberat nebude (ako je na slovensku idiotskym zvykom :()
tbc: Preco nebude X6 chodit cez Skultetyho? Ja som sa tesil...
Andrej008: Programuju to v DPB, resp. programuju to v BUSE, DPB len nieco nastavuje. Pytal som sa jedneho Ing. z DPB, on hovoril, ze BUSE ma ten software nejaky zly, a odstranit tie problemy nedokaze ani BUSE, ani DPB. Myslim, ze to nikomu nevadi.... BUSE nema zaujem zadarmo robit servis, DPB zase nema zaujem opravit to...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

ked uz sa bavime o transparentoch - kedy niekto preprogramuje busacke trasnparenty, ktore kazdu chvilu preblikavaju? - Teda myslim vnutore, ktore prebliknu vtedy, ked sa na vonkajsom zmeni nejake info.

Uz by to mohli aj dotiahnut do konca - kua - som si nemyslel, ze za dva roky to nestihnu.
K tym transparentom:
vyhody:
- su dobre citatelne ak stojite priamo pred nim
- oranzova farba lepsie vidiet
- zobrazuju sa zastavky, nic neblika
- vnut. ma aj cas aj zastavku
nevyhody:
- nie su citatelne ak stojite od nich vo vacsom uhle
- je to esteticky srot
- vnut. preblikava ked hlasi zastavky
Martyk: tvoj prispevok sa mi velmi lubi, ma to len jednu chybu a to tu, ze z ludi ktori sa tu venuju vo volnom case doprave je velmi vela zarytych zastancov rozchodu 1000 mm... Ono by to chcelo rozhodnutie na vyssich miestach a aj ked mi bude luto za niektorymi vecami (hmm budeme prebudovavat historicke vozidla na 1435 ?:-) ), potom by uz aspon boli tieto diskusie bezpredmetne a mohli by sme uzivat kvanta vyhod z tejto zmeny...
Prepáčte ľudia, nevedel som, že ten dlhý link tuná spraví takýto bordel.
To Turbo.

Budem písať po Slovensky. Nazdávam sa totiž, že si nepochopil zmysel môjho príspevku.

Nepísal som tu v súvislosti s tvojím dopisom primátorovi, že tvoj štýl je konfrontačný a urážlivý? Zrovnávaš ma s tými, ktorých nazývaš debilmi z ČKD. Z toho jasne vyplýva to, že nazývaš debilom aj mňa. Nadávam snáď ja tebe, že sa ku mne takto správaš? Dám ti jednu radu. Odnauč sa tento spôsob jednania. Nadávaním a urážaním partnerov iba naserieš a oni sa s tebou prosto nebudú baviť. Budú ťa iba zosmiešňovať a tvoje názory aj keď budú seba lepšie vďaka tomu zmetú zo stola. A ver tomu, že aj ja viem nadávať najmenej tak dobre ako ty. Odnaučiť sa tomuto zlozvyku ma stálo veľa rokov e veľmi veľa zlých skúseností.
Máš pravdu. Napísal som nezmysel o nemožnosti vyrobiť celonízkopodlažné vozidlo na úzky rozchod. OK. Specielne tebe sa za tento lapsus ospravedlňujem, ostatným snáď bude stačiť, to, že svoju chybu prosto uznám.
Na webe Siemensu som našiel tento zoznam miest, kde prevádzkujú alebo budú prevádzkovať Combina. Tvoj zoznam nie je kompletný.

Amsterdam
Augsburg
Basel
Bern
Erfurt
Freiburg
Hiroshima
Melbourne
Nordhausen
Potsdam
Duesseldorf
Nordhausen/Hybrid
Poznan
Ulm
Verona
A tu je odkaz http://www.siemens.com/index.jsp?sdc_rh=&sdc_flags=0&sdc_sectionid=0&sdc_secnavid=20585&sdc_3dnvlstid=241361&sdc_sid=15992548014&sdc_countryid=0&sdc_mpid=0&sdc_unitid=18&sdc_conttype=4&sdc_contentid=20596&sdc_langid=1&sdc_m4r=

O ostatných veciach by sa dalo dlho diskutovať, no ja som sa nikdy nezaoberal rozchodmi a nechce sa mi hľadať protiargumenty a ani na to nemám čas. Túto diskusiu teda končím, ale s tým, že si nevyvrátil môj subjektívny argument, že na pohľadovo rovnako zdevastovanej trati sa na úzkom rozchode vozidla viac kývajú. Popri tom ma ešte napadá jedna vec. Tvoj príspevok Na mňa pôsobí dojmom, že ti veľmi vadia termíny ako klasický, úzky alebo široký rozchod. Má to ale svoju logiku. Keď zoberieš všetky železničné trate (a električka je tiež železnica), tak rozchod 1435 mm drvivo víťazí nad ostatnými. Pre to je teda obecne nazývaný klasický. Užšie rozchody sú teda logicky nazývané úzke a širšie široké. Keď sa s tým nevieš zmieriť tak ti ostávajú iba dve veci. Najprv skús najmenej desaťminútovú ľadovú sprchu na hlavu a keď to nepomôže, tak už ti ostáva iba krajná možnosť. Choď čo najskôr k psychiatrovi. Máš veľmi veľa šancí na vyliečenie. Bolo by škoda ich nechať ležať.

Ďalej si nepochopil z môjho príspevku už vôbec nič. Napísal som ho po česky a asi nie úplne zrozumiteľne, uznávam svoju druhú chybu. Myslel som ním, že za miliardy, ktoré má stáť ťažká dráha, by sa dal v celej Bratislave spraviť systém rýchlej električky, Myslím systém absolútne oddelený od ostatnej premávky, systém s podzemnými úsekmi v centre a tak ďalej. Pri prestavbe takého rozsahu by zmena rozchodu stála za zváženie. Nie z technických dôvodov, ale z dôvodov možnosti prechodu vozidiel na železnicu. Jednoducho preto, že tento systém sa osvedčil. Trúfnem si povedať, že schopnosť električiek v Karlsruhe a okolí konkurovať iným druhom dopravy je jednou z najlepších, ak nie priam najlepšia v Európe. A za to stojí vzdať sa drobných technických výhod. Rovnako, ako sa vzdávame technických výhod otočného podvozka v prospech nízkej podlahy, aj keď to znamená výrazne vyššie opotrebenie koľajníc aj kolies vozidiel. A v tomto rozmere pre mňa stráca diskusia o technických výhodách alebo nevýhodách úzkeho či klasického rozchodu zmysel. Prínos kombinovaného systému električky a železnice (v Česku mu hovoríme kočkopes) je totiž neporovnateľne väčší, ako výhody akéhokoľvek rozchodu.

Ešte som si pozrel toto a už viem o čom to je. Keď si tak obzerám tú mapku, tak sa musím smiať. Veď my hovoríme o rovnakej veci, ja ju iba rozvíjam do širších súvislostí. Tiež tento plán skritizujem. Petržalka je, ak sa dobre pamäťam, veľmi veľká. Pokiaľ je projektovaná ťažká dráha, tak je samozrejmé, že bude iba jedna centrálna trať. To znamená, že pre väčšinu obyvateľov veľkú dochádzkovú vzdialenosť. Tá si vyžiada napájačové busové linky. To nie je dobrá vec. Ľudia veľmi neobľubujú prestupy. V Petržalke by mali byť najmenej dve trate, alebo celá sieť, ktorá by plošne obslúžila čo najväčšiu časť. Petržalky. Možno by potom vyšli náklady podobné metru, ale prínos by bol nezrovnateľne vyšší. Úspory z busovej dopravy v prípade takéhoto riešenia sa musia tiež zarátať.

BTW 4 t/osu má prázdna T3. Plná T3 má 6,5 t/osu a plná T6 má 8 t/osu. Plná M1 (nová súprava pražského metra má 11,6 t/osu. Plné bazilejské Combino má 9,2 t/osu. Ďalej hľada´t už nemám čas.

Chlape. Tak si mi nasral, že sem chvíli uvažoval, že se na tohle fórum vyseru jako na placatej šutr.A mě teď zajímá, esi si mi nasrat chtěl nebo ne.
KLF: Kam sme sa to až dostali. Hádame sa tu bohužial o veciach, ktoré by mali byť samozrejmosťou, tj. fungujúca, spoľahlivá a bezpečná električková doprava. Potom by nám bolo srdečne jedno či by bola na 1000 alebo 1435 mm rozchode, nemyslíte? Problém je v tom, že peniaze sa nedávajú do dopravy nie preto, že nie sú, ale preto, že sa nimi plytvá na iných miestach. Ako príklad uvediem napr. rekonštrukciu spalovne v BA, kde vo výberovom konaní ponúkali SES Tlmače rekonštrukciu za cca 800 mil ale vyhral Siemens za cca 1,8 mld a hádajte kde sa vyrábajú pece na spalovanie pre víťaza tendra? Kto hádal, že v SES Tlmače tak hádal správne. Tak isto to bolo s rekonštrukciou osvetlenia atd. Takže kedže sme (sme=blavácki poslanci, alebo výberová komisia z poslancov, ktorá to odklepla) takí frajeri, že kupujeme za 2-násobné ceny, tak sa nečudujme, že nie sú peniaze na dopravu. Takže minimálne tá ušetrená 1 mld by prišla vhod na údržbu a rekonštrukciu.
Preto som pred časom písal, že si osobne myslím, že list primátorovi, ktorý skončí za pár mesiacov je asi zbytočný. Hrošia koža si ani zo 100 listov nič nerobí. Psi brešú a karavána ide dalej.
To len tak na okraj
Turbo: myslenie mas ako ***** TY ! Som si pozrel ten zoznam 1000mm rozchodu v Nemecku a je to secko skoro byvala NDR ! Tak o com tocis ??? Kde na zapade inde ficia na 1000mm ? Rozhodne je vacsina elektrickovych trati v Europe na sirokom rozchode.
Menej hulit Turbo.
Turbo: z dlhodobeho hladiska je zmena rozchodu z 1000 na 1435 mm jednoznacne vyhodnejsia, ak uz odhliadnes od cien vozidiel (sorry, ale ono to je tak ze tie na ten uzsi rozchod su drahsie a mesta prevadzkujuce trate na 1000 ich postupne menia na 1435), tak pre rozchod 1435 mm zozenies nepomerne jednoduchsie aj roznu mechanizaciu typu podbijacka kolajnic a pod... Uzsi rozchod ma nesporne vyhody v zakrutach, ale skor by som hladal riesenia ako elimitovat pritomnost ostrejsich oblukov na trati, co na radialach mimo centra nie je az tak velky problem dosiahnut a v centre, ked uz budeme mat vela penazi tak to mozme trebars hoc aj zahrabat pod zem...
#8089 - sorry za trochu priblbli prispevok, ale ja moc casto prispevky nepisem. Snad to pochopite...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.