Martin> Nie ze by som bol proti Ing. Kotasovi zaujaty, ale aj on je len clovek a tiez robi obcas chyby. Jednou z tych chyb bol napr. BA nater K2S, alebo Brnensky nater 14TrM. To ani nebol tak design, tam sa skor priklanalo k unifikacii a pravdu povedat, tieto natery sa mi moc nepacia. Takisto nechapem, ako mohol niekto, kto prednasa na vysokej skole navrhnut taku hovadinu, ako je celo K2S. Nielen, ze je v povodnom prevedeni s gulatymi svetlami odporne, navyse je aj sialene neprakticke - vsetci vodici to iste potvrdia. Okrem toho je vyrobene takym sposobom, ze sa po case oddeluje od povodnej K2/T3 - vid. prve Brnenske K2R. Zato napriklad take veci, ako RT6, alebo 21Tr vypadaju paradne.
Len tak pre zaujimavost jeden citat z clanku Plynofikacia autobusov v DPB z AT&P journalu 9/99:
"Podla skusenosti vlastnych a ziskanych konzultaciami s podnikmi prevadzkujucimi autobusy na plyn sme stanovili, ze nebudeme prevadzkovat (prerabat) autobusy prestavovanim, ale konstruovane pre pohon zemnym plynom (prestavba starsich autobusov je draha a neekonomicka)."....
#7945> Podľa plánu územného rozvoja, či ako sa volá ten materiál, čo už poslanci schvaľujú vyše roka, má slúžiť vozovňa Dúbravčice električkám, autobusom a metru. Toľko teória. Že by niekto vymyslel, že DPB ušetrí a postaví iba malú odstavnú plochu pre busy? (Hoci, Pán Boh zaplať aj za takú... lepšie malá, ako žiadna.)
Turbo: Ten clanok je zaujimavy, s tymi elektrickami plne suhlasim. Len pokial som dostal informacie tak vozovna Dubravcice ma sluzit len autobusom zo zapadnej casti ( tusim 36 miest )
Ing. arch. Patrik Kotas nechal navrhnout:
-Nové pražské vozy metra M1
-Stanici metra Lužiny
-Stanici metra Rajská zahrada
-Tubus metra mezi stanicemi Rajská zahrada-Černý Most
-Tramvaje RT6N1, LT24,LT36 a LT38
-Nátěr tramavjí T6A5 pro Prahu, Brno a pro Bratislavu
-Rekonstruované tramvaje T3R a K2S
-Celou tramvajovou trať v Praze na Barrandově, fakt futurismus, krása, nádhera no prostě paráda http://www.tramvaj-barrandov.cz
-Terminál MHD a přilehlou tramvajovou trať v Liberci
-Modernizované trolejbusy 14TrM a 15TrM
-Trolejbusy 21 a 22Tr
-Autobus Škoda 21Ab
A mnoho dalších projektů v oblasti MHD jsou dílem architekta Kotase, který přednáší na ČVUT v Praze.
Dnes jsem byl na Autotecu v Brně. Je to paráda, pořád lepší než minule a předminule. Jsou tam vystaveny naše nejnovější Citybusy, jak kloubový, tak standardní. Ale proč to sem píšu, je tam i bratislavský Sor.
Ferro: to rozsirenie cesty pod hlavnou stanicou schvalujem, len mi nie je jasne nakolko ta cesta suvisi mostom kosicka :-)) (teda okrem spolocnosti Krtkovia Bratislava:-)
Inac zaujimave veci sa pisu dnes v tom clanku na SME (o rozsirovani Sancovej)...
Celkom dobra je nasledujuca pasaz: "Úpravu cesty má na starosti spoločnosť Metro, a. s. Ako sme sa dozvedeli, ide o predprípravu výstavby mosta Košická. Ak by dodávatelia a mechanizmy zaťažili a upchali cestnú sieť v meste, tento úsek bude pripravený – rozšírená cesta bude priepustnejšia. "
To akoze ked busu stavat ten most (ak ho vobec stavat budu), to rataju s tym, ze sa zapcha cele mesto? Mne sa skor zda, ze uplatnuju strategiu "elektricky do muzea, rozsirme pruhy pre nove autobusy, metro bude... az po volbach..." ;))
Dalej ma zaujalo toto: "Pracovať sa teraz bude skôr v noci, pretože trolejové vedenie je vypnuté len od polnoci do tretej hodiny ráno."
To akoze preco je vypnute? Nechce sa mi verit, ze vrbusti s tym v noci daco robia... A co ak nahodou niekto tam hore zmudrie a bude chciet lepsiu mhd a bude chciet nocaky - trolejbusy (516 po Sancovej nechodi...)?
No a nakoniec infoska o zastavkach: "Veľmi rýchlo sa darí opravovať povrch zastávok MHD. Z dvanástich naplánovaných na tento rok ešte zostáva opraviť tri petržalské." - toto vsetko preto, keby sa vam nechcelo klikat na ten link a citat ten clanok...
heh, v reklame na funradio je odfoteny daky sedmospac v interieri dakej 14Tr...
turbo: výborný článok, ktorý pomenúva veci pravými menami, len neviem či očovský bača je ten správny adresát. V Očovej totiž električky nejazdia, tzn nemá ich odkiaľ poznať a už ich dúfam ani nespozná, keď ho po komunálnych voľbách kopnú voliči konečne do prdele. Vyjadril sa, že už nechce kandidovať na primátora, ale chcel by pracovať v európskych štruktúrach a tam zastupovať Slovensko! Ako vidieť nektorí ľudia si myslia, že sú nepostrádatelní! No nech nás Pán Boh ochraňuje od tohto "managera"!!!
Nebolo by lepšie obrátiť sa na Ďurkovského, ako na kandidáta na primátora? Síce ho nepoznám osobne, ale hovoril som s viacerími ľudmi z rôznych oblastí (tzn nie len z miestneho úradu) a potvrdili mi, že je to správny chlap. Za ním stojí robota, ktorú urobil v Starom meste, zato bača sa len skrýval pred obyvateľmi BA a nič nerobil. Alebo mu krivdím?
Turbo> Az na tych tupcov je to fakt dobre! No myslim si ze aj ked mu to posles, neprecita si to.
#7918> Presne tak! Zrusit!
p. Matichova> Bez urazky, ale vy si myslite ze "nove" autobusy (tipujem ze myslite Ikarus 435 ) Vam pomozu? Nie, nie, mozno to s Vami bude menej hhrkat, ale na tlacenicu treba hustejsie intervaly. No, a na tie nie su peniaze. Stazujte sa na lamparni. Teda chcem povedat na magistrate. A este nieco chcem napisat a sem sa to hodi: (Aj) na linke 83 budu jazdit stare rachotiny - "nove" Karosy CNG B741.
Turbo: ja by som to snad trochu prepisal..., lebo neviem ci sa mu vobec bude unuvat to citat, ked zbada ze ma okolo samych tupcov...
kontakt skusim zistit, no nic neslubujem...
inac prave som sa viezol v 3618. nejake extra prehrievanie vzadu som nespozoroval, zato som si vsimol uplne odflaknute (ale zato velke) okna s 20-rocnymi listami a tesnenim. co mi este chybalo, bol vnutorny ticker buse... to preco tam nie je?
ma niekto kontakt na naseho Primatora??? chcel by som mu daco poslat, tu to mate, ako koncept..
citat z BA novin:
"Za najväčší problém Moravčík označil služby Dopravného podniku Bratislava - nepodarilo sa zvýšiť kultúru cestovania. Ako dodal, nie je možné uvoľniť viac prostriedkov, preto súčasný stav ostane nezmenený dlhší čas dovtedy, kým sa nepodarí znížiť zadlženie mesta."
---
Pan primator, Vy viete o tom ze DPB zivori? To som rad. Ale asi Vam nie je jasne ako velmi. Mozem Vam povedat, ze DP Praha dostava rocne 8 mld. Kc, co je 11 mld. Sk!!! A Bratislava dava na MHD iba 1,2 mld. Sk rocne. Cize ak si to vyratame, tak Prazsky Magistrat dotuje MHD skoro desatnasobkom!!! A je Praha desatkrat vacsia ako Bratislava? Nie, je 2,5 krat vacsia. To je jeden z dovodov, preco mame taku MHD aku mame. Dalsi dovod neriesenia problemov MHD je METRO, aj ked sa Vam to mozno zda nelogicke. Vdaka slubovanemu metru (uz od 1970-tych rokov!!!) sa riesi doprava provizoriami a jej uroven je cim dalej tym horsia. Paradoxne chete mat vo "svojom" meste metro, ale pritom sam vravite, ze nebudete zvysovat dotacie na MHD, lebo Bratislava ma dlhy. Myslite si, ze prevadzka a udrzba metra je taka lacna??? Je jedno kto metro postavi, ale ake bude. Ak sa jedna o kolajove metro, tak Bratislava na nom neusetri. Viete Vy kolko stoji udzba trati "tazkeho" metra, este k tomu ak su trate v podzemi, kde nie je dostup techniky? Vezmite si, ze elektrickove trate su menej narocne na udrzbu, su ovela lahsie dostupne pre techniku (stavebne stroje) a su lacnejsie. Preco sa Magistrat brani rozvoju elektriciek v meste? Je to najlacnejsi sposob prepravy, na rozdiel od metra uz mame v meste vybudovanu zakladnu siet, staci opravit niektore useky a rozsirit trate. Uz davno mala byt postavane nova vozovna Dubravcice pre elektricky, ale nie je. Preco? Vsak si zratajte kolko to sioji a kolko sa po postavani rocne usetri. Nedajte to ratat kadekjakym ludom, oni vam vyrataju take bludy, ze metro vyjde lacnejsie. To ale nie je pravda! Oni na z metra ziju. Pan Moravcik, ti ludia, ktorych mate okolo seba vam davaju zle rady, mate okolo seba bandu tupcov, ktori nevedia co MHD znamena. Su to len teoretici a nie ludia ktori maju ozajstny prehlad. Opytajte sa Dopravnho podniku co potrebuju, ale nie generalneho riaditela, ten je tiez teoretik, ale ludi z praxe, z rezortu techniky a prevadzky, ti najlepsie vedia co treba. Prosim Vas, uz sa nenechajte oblbovat snami panov Kovalcikov a im podobnych. Viete ze pan Kovalcik este v 80. tych rokoch vyratal, ze ak by sa vtedy postavilo metro (ruskeho typu), tak by sme pri cene 100 Kcs (vtedajsich Kcs!) splaccali stavbu 150 rokov. Ale dnes to zatlka a bude nam tvrdit, ze iba matro dokaze vyriesit dopravu v BA. Ja som sa vypraval z ludmi, ktori kedysdi s nim pracovali v Dopravoprojekte. Oni mi povedali co to je za cloveka. Uvedomte si ze on o vystavbu metra nema zaujem, ved na nom zaraba. A keby uz bolo, tak by nemal pracu. Pan Kovalcik ma aj podporu na Magistrate, ludia ako pan Lunacek ho tvrde podporuju, lebo tiez snivaju o metre. Pan primator, vezmitze si ze vsade na svete sa k elektrickam vracaju, lebo ako druh dopravy ma velku buducnost. Dokonca aj v Londyne po patdesiatich rokoch obnovuju elektricku v meste! Napriek tomu ze maju jednu z najlepsich sieti metra na svete! Totiz viete, elektricka na rozdiel od metra je mestotvornch prvok. Vy uz necestujete MHD, ale ani pani ktori o nom na Magistrate rozhoduju s nim necestuju. Ako cestujuci asi najlepsie vieme ako MHD vyzera, preto si myslim ze by mestsky poslanci mali pouzivat MHD a nie ich auticka, krore su castokrat znacky BMW. Ked mestsky poslanec dava taku otazku ze naco nam je 56 dispecerskych vozidiel, tak prosim Vas, co tam robi? My mame 5 dispecerskych vozidiel, cislo 56 na aute je volaci kod vysielacky. Co prosim Vas robia taki ludia na Magistrate, nech si najprv zistia co MHD je a co obnasa, a az potom nech nieco kritizuju. Takychto "kompetentnych" ludi napozaj nepotrebujeme.
Ondrew:
Spojky:
A-C medzi stanicami Namesti Miru (smer Muzeum) a I.P.Pavlova (smer Muzeum)
B-C za stanicou Florenc (smer Krizikova/B a Vltavska/C - teda taky obluk o 270st.)
A-B neexisuje
Servisne tunely:
pokial viem tak su to spojky zo stanice Skalka do depa v Hostivari (kde sa uvazuje vystavba stanice - povodne to bola spojka uz od stanice Zelivskeho, neskor sa na nej vybudovali 2 stanice).
Dalej spojka do depa Kacerov (ale to asi nejde v tunely) a spojka do depa na Zlicine.
Na Strasnickej to vyzera na 2 tunely ale to asi hned konci – uvazovana trat smer Zahradni Mesto-Hostivar a nejake v minulosti zamyslane sidlisko
Viac pozri http://www.tramvaje.cz/pr-me-c.htm, ale schemy vratane servisvych trati necakaj.
Ja by som radsej uvital nove elektricky ako dajake smradlave autobusy.... Vezmite si ze autobusy sa (aj ked v malom pocte) kupuju, ale elektricky nie. Tak isto sa kupuju trolejbusy, aj ked iba 4 ks rocne. Uz je najvyssi cas kupit dajake nove eliny, lebo niektore state serble naozaj patria na srot.
Uvítala by som na trase č.83 nové autobusy, nakoľko
tie staré rachotiny, ktoré idú z Petržalky, až do Dúbravky preplnené v rannej špičke, s nami dobre trasú
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tbc
"Podla skusenosti vlastnych a ziskanych konzultaciami s podnikmi prevadzkujucimi autobusy na plyn sme stanovili, ze nebudeme prevadzkovat (prerabat) autobusy prestavovanim, ale konstruovane pre pohon zemnym plynom (prestavba starsich autobusov je draha a neekonomicka)."....