Idem si idem v novom Citelise a zrazu na zastavke Jungmannova pribeži za vidičom mladik a hovori aby neotvaral dvere, že mu nejaky pubertaci počmarali autobus.....V momente ako to vodič počul jeho vcelku pokojna tvar sa zmenila na tvar zabijaka ( ? )
Dvere neotvoril a pobral sa do zadnej časti autobusu a okamzite ich spacifikoval a prinutil zotret to co načmarali. Odrazu mali vytržnici taky posraty ksicht a utekali kade lahšie ( samozrejme až kym to zotreli). Aspon mali nazornu ukažku že cmarat na skušobne busy sa nevyplaca - aspon ne s tymto vodičom. ?
Mimochodom ten citelis ma vnutri ruske napisi...... ?
tak to môžeš robiť ty.Vieš kolko ušetrím?Každy den polhodinový listok-to je 2. 18 Sk=36Sk.7x36 = 252,kedže aj cez víkendy niekam cestujem.252.4=1008Sk mesačne. Ročne to vychádza 12 096Sk. Električenka tiež nie je lacný špás-720SK mesačne x 12=8640Sk-čiže zaokrúhlene 9.Ked si to človek zráta,samozrejme je výhodnejšia jazda na čierno a sledovanie,či nenastupujú revízori.Mám ročne o 9-12 tis. viac a tým pádom aj viac odložím na auto.Aj ked ma chytia v priemere 2x do roka, zaplatím2.1400=2800Sk,stále viac ušetrím,ako keby som si mala kupovať lístky.
A vy sa stále budete voziť MHD,lebo nič neušetríte a čuchať ten pot,ktorý sa mieša s cigaretovým pachom,príp. s pachom bezdomovca. Auto je tiež výhodné v prípade náhleho sexuálneho napätia,môzem sa pohodlne skovať a nikto ma pri tom nevidí ?
vsetko sa da spocita... z vyssieho platu si moze platit doplnkove dochodkove sporenie, alebo odkladat na ucte... urcite to ma istejsie ako spoliehat na stat. DANE A ODVODY SA NEOPLATI PLATIT NIKDE NA SVETE, ved to je nezmysel, dolezite je len, aby to co sa usetri na odvodoch na dochodky dostal vodic - potom nemoze na tom skodovat, jedine ze by tie peniaze "prezral" a neodkladal si ich - nuz ale to je jeho problem...
pockaj, ved to je pre vodicov vyhodne:
dajme tomu ze teraz maju 25000 cisteho
po novom dostanu tu minimalnu mzdu - teda tusim 8000 (nie som si isty).
firma vytvori zisk 30milionov, to sa presunie - znacna cast z toho do cierneho uctovnictva, z ktoreho vyplatia napriklad 30tisic kazdemu vodicovi - na ruku, nacierno (aj ked v tom pripade nema xy s.r.o. pre majitela ziadny prinos, lebo vsetok zisk pouzije na cierne platy vodicom). Vodic ma teda plat 38 tisic. Ja by som bral radsej 38 tisic, ako 25 tisic + 9% platu na dochodkovom ucte, je to jednoducha matematika, jednoducho dane a odvody sa platit NEOPLATI!!! nikde nikdy to nemoze byt inak. Mimochodom, prave mnohe kamionove spolocnosti to presne takto robia - minimalna mzda+nacierno sumy cca 20-30 tisic pripadne aj viac...
Až tak čierno by som to nevidel. Žiadny vodič s patričnou kvalifikáciou dnes nepotrebuje robiť za minimálnu mzdu, prípadne si nechať nabúravať dôchodok. Kadejaké pochybné eseročky si môžu špekulovať koľko chcú, ak budú vodičom platiť menej než doteraz, tí sa jednoducho poberú kadeľahšie. V SADkách, cestovkách a v kamiónových dopravách je miest dosť. Snahy asi budú, ale myslím, že daná firma x.y. padne na hubu.
A čo sa týka tej čistej mzdy 25 000 na hlavu, si nespútaný optimista. Skús to skôr niekde okolo 17-19 000 plus stravné lístky, pri delených smenách ešte o niečo menej. Plus, vždy niekto striehne na akúkoľvek možnosť, aby ti za hocakú blbosť smel pár stoviek strhnúť.
vies co sa porobilo v STV??? - presne toto, vsetko co sa dalo outsorcing - svojim znamym - teda ich firmam, a ti uz sa neboj, nie su taki hlupi a maju dost moznosti ako odvody a dane neplatit - takze aj stupnu platy vodicom (aj ked nie tie legalne), aj DPB usetri, aj sukromne osoby sa obohatia - krasna idylka ? skodovat bude len prijemca dani a odvodov...
takze sa mozme tesit na outsorcin vodicov.
Teraz pri cistom plate 25.000 stoja DPB 1000 vodicov asi 50.000.000 (aj s danami a odvodmi, ktore sa priblizne vyrovnaju cistemu prijmu ktory zamestnanec dostane ak plati vsetky dane, zdravotne poistenie, dochodkove, nezamestnanecke, socialne, invalidne a neviem ake este su).
Ale pride (najlepsie zahradnikoveho znameho) firma xy s.r.o., ktora ponukne DPB ze im zabezpeci 1000 vodicov za 40.000.000Sk. Urobi to tak, ze zamestna tychto 1000 vodicov za minimalnu mzdu, teda ich to bude stat mozno 10.000.000Sk na mzdach a tato firma xy s.r.o. teda vytvori mesacne zisk 30.000.000, ktory sa zdani 19% minus pausalne vydavky, teda mozno 11-12% zdanenie (alebo samozrejme mozu obist zakon napriklak kupou nehnutelnosti, kde sa da dan optimalizovat az na 0%, alebo zaratanim inych nakladov...), tento zisk si vyplati majitel xy s.r.o. a moze si s nim robit co chce - a on ho samozrejme doplati tym vodicom - samozrejme vsetko nacierno, bez evidencie. Z pohladu uradu prace je vsetko OK, ved ti vodici budu zamestnani oficialne so zmluvou (co na tom, ze za minimalnu mzdu...). Druha moznost je tym vodicom dat podiel na zisku - ale ta je trochu komplikovanejsia, a na co sa zatazovat, ked to ide tou jednoduchsou prvou, nelegalnou, ale na slovensku to policiu a vystrovatelov nijak velmi netrapi... rovnako ako miliony veci pocnuc parkovanim a konciac nasilnostami co sa tu deju...
Heh... zamer na jednej strane pekny, administrativa je tam predimenzovana, ale na druhej strane... brigadnici asi koncia.
Tak sa majte pekne elektricky... bolo mi s vami fajn.
Uvidime sa v buducom zivote.
http://www.sme.sk/c/3337961/Dopravny-podnik-Bratislava-bude-hromadne-prepustat.html
Zahradnik vie ako na to - outsorcing vodicov je jediny sposob ako moze DPB obchadzat a porusovat danove zakony, ako to robi vacsina podnikatelov na slovensku... robia to tak vsetky velke firmy (taky VW bratislava tiez nemoze mat cierne uctovnictvo, preto kupuje zamestnancov od slovensky pochybnych s.r.o.) rovnako nemoze DPB mat cierne uctovnicto z ktoreho bude platit vyplaty bez dane a hlavne bez odvodov - sukromnik moze. DPB si objedna u sukromnej firmy ze chce 1000 vodicov a da za to 30milionov mesacne - a sukromnik im da minimalnu mzdu, zvysok si vyplati ako zisk (zdaneny 19%, aj to sa da este vselijako znizit, nie ako plat zamestnanca - kde pri plate 25000 su naklady takmer DVOJNASOBNE!!! - 50000, teda odvody+dane su temer 50%). Ta veta "Zahradník pripúšťa, že ak podnik vyhodnotí lacnejšie a výhodnejšie zabezpečovanie pracovníkov z externého prostredia, bude robiť outsourcing. " o tom jasne hovori - pracovnici z externeho prostredia vyjdu urcite lacnejsie, lebo mozu porusovat zakon a na slovensku im ziadny trestny postih nehrozi, vsetko co dokazu nase urady skontrolovat je ci ma pracovnu zmluvu - a tu budu mat na minimalnu mzdu, zvysok im doplatia vselijakymi sposobmi - su dokonca aj legalne sposoby ako neplatit dane a odvody (napriklad dat zamestnancom byt a ine vyhody...), pololegalne, alebo uplne bez evidencie, alebo az z penazi z trestnej cinnosti (co je zaroven vynikajuca pracka penazi).
Koxo tie obmedzenia... Ked som zacinal som siel jak posraty na useku Detvianska - Zahumenice do tej lavotocivej kde je 25. Som siel 20 a som myslel, ze skoncim v Drevone cez cestu. Dnes viem, ze sa tam da aj o 15 viac ist. Podobne obluk pri Riviere. Nastastie na tychto "oblukovych" 40kach, 25kach nas ani nemeraju (uvidime, ked si toto precitaju hosi, hehe). Zas ale co je brutus pre obluk na Americkom ked ides zo Spitalskej na Americke ako napr. 14. Rovno pod tou vzdusnou cakam kazdy den kedy tam vyglajznem. To je snad najvacsi kandidat na vyglajznutie v celom meste! A preco s tym nic nespravia? Naco? Pockame, kym tam KLF vyglajzne, zdrbeme ho a potom to opravime, hehe.
Odvážlivec, že 45 Ja tam chodím cca 35, a na tých najhorších zlomoch (pri schodíkoch, o 3 koľajové polia ďalej, a za posledným poľom oblúka) pribrzdím pod 25 A s tým obmedzením na 40 súhlasím, no radšej by tie zlomy mohli opraviť
KLF
Tak sa majte pekne elektricky... bolo mi s vami fajn.
Uvidime sa v buducom zivote.