smutne je ze uz ziadny strajk nebude, lebo vodici si jednoducho najdu ine, lepsie platene a pohodlnejsie miesto... vsade vo svete zarobi vodic MHD v meste viac ako napriklad kamionista, lebo vsade vedia, ze vodic MHD robi s ludmi, ma zodpovednost niekedy aj za vyse stovku ludi (a navyse obcas v Ikaruse 280 ☠ ), robi v ovela stresovejsom prostredi - byt vodic v mestskej premavke je dokazany rizikovy faktor pre mnohe ochorenia, je to vyrazny zdroj psychickeho stresu...
teraz si myslim ze nastane prebudenie ked nebude mat kto robit vodicov, lebo uz sa tu ozaj nehlasia ani ukrajinci a rumuni
No neviem. Povedali by si,že však ľuďom sa nevadí prejsť sa,tak by MHD zrušili alebo okresali na 25% súčasných výkonov, len môžno nejaké busy do VW a k nákupným centrám by šli čo by si cetrá platili a konec.
No hej ale ja by som to navrhoval obrátene. Teda aby ľudia nešli nejaký ten týždeň vôbec dopravou. Si zober aka by to bola hamba a určite aj v zahraničí. Ľudia by tým ukázali, že tak toto už teda nie. Takúto dopravu nechceme to radšej budeme chodiť pešo. Potom by sa možno páni radní prebudili. ? ?
Tak prepáč ale keď bežím po kraji chodníka oproti busu, naplno a to vždy keď ja bežím tak sa neflákam takže šofér na mňa nemusí čakať dlho. A to ešte bežím aj s taškou na chrbte! Myslím, že okrem toho,že ma nevidel ma ani nepočul ako mu klopem na sklo.
Pokojne môže poslať neoverenú kópiu. (Alebo scan mailom.) Ak to PK stačiť nebude, potom môže rozmýšľať, čo s tým - či si dá overiť za cca 70 Sk kópiu, alebo zadarmo pôjde do PK ukázať originál osobne.
Mimochodom, poplatok za overenie kópie je bagateľ oproti súdnemu poplatku za odpor (2000 Sk).
Ja napríklad neviem, k čomu je dobrý ten budúci petržalský "park v parku". Pochybujem, že návštevnosť sa výrazne zvýši a ak sa teda zvýši, tak to určite nebude mať priaznivý vplyv na biotu, keďže sa tam uvažuje nad všelijakými parkoviskami, stavbami a podobne. Ak sa má také niečo volať park, tak to tam rovno môžu postaviť AUpark, alebo AQUApark. Park je to teraz a kto chce, ten tam chodí, kto nechce, nechodí a núdza o parkovacie miesta tam cez víkendy nie je. A funguje to ako park aj bez zbytočného vyhodenia 130 miliónov, ktoré by mohli byť oveľa lepšie využité... no hádajte, kde asi? Ja osobne som si sľubovaný 50-hektárový park predstavoval všade inde, len nie tam a považujem to za zbytočne vyhodené milióny.
no veď práve... pre velký úspech navrhujem REPETE! inak sa tak skoro situácia v DPB sotva nejako významnejšie zmení k lepšiemu. Viď nedávnu novinku o plánovaných dopravných stavbách na najbližšie roky... ?
tak to je pekné, keď za to išli štrajkovať, aby sa zlešili podmienky,a nielen koli platu. Ak to pomohlo , tak to je fajn..
Videli, že doprava funguje aj v takom krizovom režime. Odskúčali si to ?
štrajkovalo sa tušim za plat. Ukázalo sa napr. to, že niektoré cesty sa v porovnaní s dovtedajším stavom natoľko upchali, že aj u tých pár vozidiel MHD, ktoré jazdili sa jazdná doba predĺžila na dvojnásobok. Niektoré komunikácie boli natoľko upchaté, že sa tade sotva predrala záchranka, alebo hasiši (pri štvoprúdovkách oddelených strdovým pásom) a čo najviac štvalo podaktorých, že v zápchach uviazli aj poslanci a iní papaláši.
ďalej sa ukázalo, že keď sa xe, tak na doklad platný pre MHD sa dá jazdiť aj vlakmi (vtedy o experimente BID iba začínalo uvažovať)
ďalej sa ukázalo, že za pekného počasia mnohí dokážu chodiť do práce pešo, alebo na bicykli, alebo kolieskových korčuliach.
Čo sa samotenj MHD týka, najväčšiu ypravenosť mali električky, zvyčajne okolo 70 - 80%. To znamená o. i., že vodiči el. majú najmenej dôvodov štrajkovať a takovediac boli vedeniu "najvernejší." O. I. tiež ukázali, že električka je nosný v zmysle najkapcitnejší systém, lebo tie dni poberala mnoho cestujúcich z autobusov a trolejbusov.
Takisto sa ukázalo, na základe toho, že t-busáci zvolili tzv. "minimálny variant", že s 3mi, linkami t-bus sa dá v nutnom prípade obslúžiť celé mesto (s centr. prestupom na Hodžovom). (Ale vtedy nejazdil žiaden t-bus po Trnavskej (teda nevypravené ostali 209, 214, 215, aj 219) to robili vtedajšie l 22, 24, 110 a 120 ). A v úplne najkrajnejšom prípade postačí na týchto linkách zriedený interval ?)
Takisto autobusová výprava bola robená tak, aby boli obslúžené všetky mestské štvrte a na to stačio tých liniek akosi pomenej. Aj keď nedá sa to brať za relevantný základ pre zmeny linkovania dnes, ale o niečom to svedčí...
_ERIC