A je to tu. Vypadli dve 93 !!! A teraz nech je S499.1023 múdry a zvyšok z vás? Ešte furt si myslíte, že ten posratý prestup 99+93 je dobrý,áno? SO ALL MIGHT LICK MOTHER MARY´S ASSHOLE IN ETERNITY!!!
Nezabudni kalkulovať aj s tým, že na Slovak Lines (okrem BID) ľudia starší ako 15 rokov musia platiť plné cestovné (ak konkrétny spoj nepoužívajú na cestu do / zo školy, pokiaľ viem).
Re #77653 AAA: Dík, že si zareagoval na môj príspevok #77629 , už som myslel, že sa tu kvôli pribúdajúcim príspevkom ohľadne inej témy "stratil". ?
Mám taký dojem, že SL musel kúpiť busy na základe privatizačnej (prichamtizačnej) zmluvy.
Re #77652 hoppusmark: Pri tej samospráve sa mi vynára otázka, či a ako si VÚC a magistrát plnia úlohu štátneho dozoru voči DPB.
Len pre zaujímavosť, minimálne firma Connex sa zaujímala (z vlastnej vôle) o prevádzku autobusov v BA. Avšak keď zistili, aké sú dotácie a tržby v porovnaní s nákladmi, tak sa rýchlo zbalili a utekali preč.
Keby bolo prevádzkovanie MHD také lukratívne, ako to že dopravné firmy nepodávajú kľučky na magistráte aby ponúkli "všimné" za to aby to mohli robiť. ?
Netvrdím, že DPB je úplne efektívny, ale myslíš, že by až toľko ušetrili. Skús si len tak pre zaujímavosť koľko jázd za mesiac spravíš linkami DPB, vynásob to 16 (asi toľko by v súčasnosti neprestupné cestovné) a potom to porovnaj s cenou električenky. A tu sú schované tie nové, čisté autobusy...
hej lebo mne je divne ze by MHD bola o tolko stratovejsia ako ine linky... aj ked sice na cestovnom aj s pokutami sa vyberie len asi 100 milionov ale keby si dal dotaciu na to sukromnym firmam ktore by si pripadne konkurovali ako na dialkovych linkach tak by to inac vyzeralo... ale to je asi nerealne....
Autoškoly: električky sú ešte 8133 ,8137+8135, t-busy: 8142 už celé roky nepojazdný a 8144.
7121 sa preto používa s cestujúcimi, lebo bola dodaná aj pre prepravu cestujúcich aj pre autoškolu.
8144 si dosť dobre neviem predstaviť s cestujúcimi, keďže ak si dobre pamätám, nemá kabínu vodiča a má pri 1. dverách namontované inštruktorské sedadlo.
Zastávky na znamenia:
Interné predpisy k tomu existujú.
Ostatné neviem.
No bohužiaľ má. A mesto je 100%-tným akcionárom. Pokiaľ mesto nespraví prvé kroky a neponúkne prevádzkovanie liniek MHD súkromnej firme, žiadna firma nepríde do DPB s prosbou o koncesie.
Monopol ako je aj DPB vzniká tam, kde by ináč došlo k zlyhaniu trhu. V prevádzkovaní MHD, ktorá je stratová, preto musí zasiahnuť štátna správa resp. samospráva, a prebrať riadenie toho ktorého podniku, tak aby boli garantované určité služby pre občanov.
V prípade DPB mám skôr pocit, že zlyháva samospráva, pretože nedokáže poskytnúť adekvátne služby. Preto sa treba zamyslieť nad tým, či by predsa len nebolo lepšie prenechať aspoň časť liniek MHD súkromnému dopravcovi, pretože pomer MHD k IAD je v BA stále 60:40 a príjmy z reklamy tiež nemusia byť malé, a teda za rovnakej dotácie by mohlo byť prevádzkovanie MHD pre súkromného dopravcu v BA zaujímavé..
vsak aj do ZB mozes z niv chodit SAD, ja by som sa aj cudoval keby tam niekto chodil MHD lebo je to za rovnaky peniaz omnoho rychlejsie a pohodlnejsie... ☺
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023