Netvrdím, že DPB je úplne efektívny, ale myslíš, že by až toľko ušetrili. Skús si len tak pre zaujímavosť koľko jázd za mesiac spravíš linkami DPB, vynásob to 16 (asi toľko by v súčasnosti neprestupné cestovné) a potom to porovnaj s cenou električenky. A tu sú schované tie nové, čisté autobusy...
hej lebo mne je divne ze by MHD bola o tolko stratovejsia ako ine linky... aj ked sice na cestovnom aj s pokutami sa vyberie len asi 100 milionov ale keby si dal dotaciu na to sukromnym firmam ktore by si pripadne konkurovali ako na dialkovych linkach tak by to inac vyzeralo... ale to je asi nerealne....
Autoškoly: električky sú ešte 8133 ,8137+8135, t-busy: 8142 už celé roky nepojazdný a 8144.
7121 sa preto používa s cestujúcimi, lebo bola dodaná aj pre prepravu cestujúcich aj pre autoškolu.
8144 si dosť dobre neviem predstaviť s cestujúcimi, keďže ak si dobre pamätám, nemá kabínu vodiča a má pri 1. dverách namontované inštruktorské sedadlo.
Zastávky na znamenia:
Interné predpisy k tomu existujú.
Ostatné neviem.
No bohužiaľ má. A mesto je 100%-tným akcionárom. Pokiaľ mesto nespraví prvé kroky a neponúkne prevádzkovanie liniek MHD súkromnej firme, žiadna firma nepríde do DPB s prosbou o koncesie.
Monopol ako je aj DPB vzniká tam, kde by ináč došlo k zlyhaniu trhu. V prevádzkovaní MHD, ktorá je stratová, preto musí zasiahnuť štátna správa resp. samospráva, a prebrať riadenie toho ktorého podniku, tak aby boli garantované určité služby pre občanov.
V prípade DPB mám skôr pocit, že zlyháva samospráva, pretože nedokáže poskytnúť adekvátne služby. Preto sa treba zamyslieť nad tým, či by predsa len nebolo lepšie prenechať aspoň časť liniek MHD súkromnému dopravcovi, pretože pomer MHD k IAD je v BA stále 60:40 a príjmy z reklamy tiež nemusia byť malé, a teda za rovnakej dotácie by mohlo byť prevádzkovanie MHD pre súkromného dopravcu v BA zaujímavé..
vsak aj do ZB mozes z niv chodit SAD, ja by som sa aj cudoval keby tam niekto chodil MHD lebo je to za rovnaky peniaz omnoho rychlejsie a pohodlnejsie... ☺
Zahorska Bystrica je vziadlena 14km od Niv... Senec je vzdialeny 24km...
Mna polovicny listok do ZB stoji 18sk... do SC 20sk.... cez vikend je mala sanca ze sa do ZB dostanem za 30 minut takze si zaplatim este viac... do SC stale 20sk...
a ked porovnam ze napr do ZB mi dojde stara sunka a do SC pekny cisty SOR kde dokonca poznaju aj zasterky... a ze tam casovo budem narovnako... nie je o com rec...
Ešte posledný príspevok: Takí mudrlanti a odborníci na všetko boli aj v Banskej Bystrici a obyvatelia sa potom ani nestíhali čudovať, ako sa dá neschopný miestny dopravca nahradiť ešte neschopnejším cezpoľným.
Howgh.
No tak by asi bolo lepšie, keby ti prišiel krásny nový autobus, kde by si priložil kartu pri nástupe prvými dverami, zaplatil by si trebárs 20,- SKK (žiadna električenka!) a ručal by si, že za takú cenu nikam jazdiť nebudeš.
Milé šotodieťatko! Keby bolo prevádzkovanie MHD v Bratislave tak úžasne lukratívne, tak sú tam tí Blagussovia, Albusovia aj Slovenské Linky DÁVNO natlačení.
Týmto končím diskusiu s detičkami, čo si predstavujú prevádzkovanie MHD ako modelové koľajisko, Transport Tycoon alebo Monopoly.
absolutne si ma nepochopil... mna nezaujmaju konkretne pripady, ja proste porovnavam... a vyberas si naschval extremy.... aj v MHD si mozem vybrat linku ktora mi chodi 15x za den... aj linku co ma interval 5 minut.... napr, cez taky Svaty Jur alebo Stupavu chodia aj cervene autobusy casto... porovnatelne s MHD...
je pravda ze system SL je robeny tak ze vodici si mozu dovolit nadbiehat ked musia pocitat s tym ze sa pri nastupe cestujucich zdrzia...
a ja nehovorim o dedinach ale o spolocnosti.... ked sa chce tak to ide... aj v SAD BA jazdili kraksne, pri rovnakych intervaloch... intervaly sa nezmenili ale kvalita zrastla... toto sa v DPB stalo pri nakupe poslednych ikarusov 435 mozno... aj tie su take zachovale ze kebyze tak ma vyzerat moje auto po 8 rokoch tak sa hanbim