Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #77655:
ok, aj ked je cena rovnaka, kvalita je rozdielana... pokial mi nepride jeden z 22 Solarisov...
Reply on: Ike #77646:
Netvrdím, že DPB je úplne efektívny, ale myslíš, že by až toľko ušetrili. Skús si len tak pre zaujímavosť koľko jázd za mesiac spravíš linkami DPB, vynásob to 16 (asi toľko by v súčasnosti neprestupné cestovné) a potom to porovnaj s cenou električenky. A tu sú schované tie nové, čisté autobusy...
Reply on: hoppusmark #77652:
hej lebo mne je divne ze by MHD bola o tolko stratovejsia ako ine linky... aj ked sice na cestovnom aj s pokutami sa vyberie len asi 100 milionov ale keby si dal dotaciu na to sukromnym firmam ktore by si pripadne konkurovali ako na dialkovych linkach tak by to inac vyzeralo... ale to je asi nerealne....
Reply on: Ike #77649:
POLOVIČNÝ lístok do Záhorskej Bystrice stojí 9,-, prípadne 11,- SKK. Ale fakt už s diletantmi o tom nebudem diskutovať.
Reply on: S499.1023 #77650:
Asi niečo také, ako som napísal v predchádzajúcom príspevku #77652
Reply on: Peon #77629:
Autoškoly: električky sú ešte 8133 ,8137+8135, t-busy: 8142 už celé roky nepojazdný a 8144.
7121 sa preto používa s cestujúcimi, lebo bola dodaná aj pre prepravu cestujúcich aj pre autoškolu.
8144 si dosť dobre neviem predstaviť s cestujúcimi, keďže ak si dobre pamätám, nemá kabínu vodiča a má pri 1. dverách namontované inštruktorské sedadlo.
Zastávky na znamenia:
Interné predpisy k tomu existujú.
Ostatné neviem.
Reply on: Ondro #77645:
No bohužiaľ má. A mesto je 100%-tným akcionárom. Pokiaľ mesto nespraví prvé kroky a neponúkne prevádzkovanie liniek MHD súkromnej firme, žiadna firma nepríde do DPB s prosbou o koncesie.
Monopol ako je aj DPB vzniká tam, kde by ináč došlo k zlyhaniu trhu. V prevádzkovaní MHD, ktorá je stratová, preto musí zasiahnuť štátna správa resp. samospráva, a prebrať riadenie toho ktorého podniku, tak aby boli garantované určité služby pre občanov.
V prípade DPB mám skôr pocit, že zlyháva samospráva, pretože nedokáže poskytnúť adekvátne služby. Preto sa treba zamyslieť nad tým, či by predsa len nebolo lepšie prenechať aspoň časť liniek MHD súkromnému dopravcovi, pretože pomer MHD k IAD je v BA stále 60:40 a príjmy z reklamy tiež nemusia byť malé, a teda za rovnakej dotácie by mohlo byť prevádzkovanie MHD pre súkromného dopravcu v BA zaujímavé..
Reply on: Ike #77649:
vsak aj do ZB mozes z niv chodit SAD, ja by som sa aj cudoval keby tam niekto chodil MHD lebo je to za rovnaky peniaz omnoho rychlejsie a pohodlnejsie... ☺
Reply on: hoppusmark #77643:
Hej? A čo vám hovorili?
Reply on: S499.1023 #77647:
Poviem ti konkretny priklad (bez elektricenky)...

Zahorska Bystrica je vziadlena 14km od Niv... Senec je vzdialeny 24km...

Mna polovicny listok do ZB stoji 18sk... do SC 20sk.... cez vikend je mala sanca ze sa do ZB dostanem za 30 minut takze si zaplatim este viac... do SC stale 20sk...

a ked porovnam ze napr do ZB mi dojde stara sunka a do SC pekny cisty SOR kde dokonca poznaju aj zasterky... a ze tam casovo budem narovnako... nie je o com rec...
Reply on: hoppusmark #77630:
Ešte posledný príspevok: Takí mudrlanti a odborníci na všetko boli aj v Banskej Bystrici a obyvatelia sa potom ani nestíhali čudovať, ako sa dá neschopný miestny dopravca nahradiť ešte neschopnejším cezpoľným.
Howgh.
Reply on: hoppusmark #77631:
No tak by asi bolo lepšie, keby ti prišiel krásny nový autobus, kde by si priložil kartu pri nástupe prvými dverami, zaplatil by si trebárs 20,- SKK (žiadna električenka!) a ručal by si, že za takú cenu nikam jazdiť nebudeš.
Reply on: Valec #77644:
mohli by si pozicat a vlastnictvo by ich nutilo byt efektivny..
Reply on: S499.1023 #77641:
ja teraz mozno budem vyzerat tiez ako decko ale nema nahodou DPMB na to monopol? Lebo v inych mestach to casto zabezpecuju SAD-ky....
Reply on: Ike #77627:
Nebolo, lebo za súčasné peniaze by sme dostali ďaleko menšie výkony.
Reply on: S499.1023 #77641:
Na prednáškach dopravnej politiky nám hovorili o fungovaní MHD niečo iné..
Reply on: S499.1023 #77637:
tych 15% by som obetoval keby som vedel ze 50% sa namiesto progresu spolocnosti niekde nestrati... ?
Reply on: hoppusmark #77630:
Milé šotodieťatko! Keby bolo prevádzkovanie MHD v Bratislave tak úžasne lukratívne, tak sú tam tí Blagussovia, Albusovia aj Slovenské Linky DÁVNO natlačení.
Týmto končím diskusiu s detičkami, čo si predstavujú prevádzkovanie MHD ako modelové koľajisko, Transport Tycoon alebo Monopoly.
Reply on: S499.1023 #77636:
absolutne si ma nepochopil... mna nezaujmaju konkretne pripady, ja proste porovnavam... a vyberas si naschval extremy.... aj v MHD si mozem vybrat linku ktora mi chodi 15x za den... aj linku co ma interval 5 minut.... napr, cez taky Svaty Jur alebo Stupavu chodia aj cervene autobusy casto... porovnatelne s MHD...

je pravda ze system SL je robeny tak ze vodici si mozu dovolit nadbiehat ked musia pocitat s tym ze sa pri nastupe cestujucich zdrzia...

a ja nehovorim o dedinach ale o spolocnosti.... ked sa chce tak to ide... aj v SAD BA jazdili kraksne, pri rovnakych intervaloch... intervaly sa nezmenili ale kvalita zrastla... toto sa v DPB stalo pri nakupe poslednych ikarusov 435 mozno... aj tie su take zachovale ze kebyze tak ma vyzerat moje auto po 8 rokoch tak sa hanbim
Reply on: S499.1023 #77637:
A kam idú napr. zisky z reklamy teraz ???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.