Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #77319:
Ak správne chápem, a nepletiem si terminológiu, tak pri posledných opravách (priecestia a podobné krátke kúsky tratí) sa už používajú medzi pražce a koľajnice tlmiace gumené podložky a pružné svorky 🙂
Reply on: Dunčo #77204:
"Vlak idúce zo Záhoria nepokračujú ani na Nové Mesto"

Niektoré Os pokračujú.
Reply on: SDX #77201:
Ako chceš spojiť ZST Vinohrady a ZST Petrzalka nadchodom? To by bol nadchod s dĺžkou pekných pár km. ? ? ?
Reply on: Martin Fundárek #77317:
Dobre hovoríš.
Reply on: Solider #77324:
Hehe, to nie sú STN ? . S49 je koľajnica tvaru S o mernej hmotnosti 49 kg na bežný meter a SB8 je typ pražca.
Reply on: Martin Fundárek #77315:
Len je tých panťákov bohužiaľ málo. Preto ich treba používať v takých reláciách ako Kúty-Trnava a Galanta-Sereď (aspoň v minulosti, teraz už neviem), kde by väčšinu vlakov zvládla žehlička s dvoma Bdt. Pamätám si v roku 1990 alebo 1991 cestu polnočným vlakom z Trnavy na Bukovú v náhrade za panťák v podobe dvoch laminátok a 5*Bymee, kde som bol ja, dvaja fírovia, dvaja konduktori a gazda ? . Zastavovali mi kdesi v lese, odkiaľ to bolo na Bukovú najbližšie ? .
Reply on: S499.1023 #77319:
No jasné, ja len som si nebol plne istý 🙂 samozrejme, ako bývalému BEÚSakovi Ti verím. Zaujímavý výklad, najviac sa mi páči, ako si písal nejaké STN (nejaké S49 SB01 a tak) ☺
Reply on: Martin Fundárek #77318:
Možno obehy má Trnava, ale podľa tohto http://www.vlaky.net/servis/dislokacie.asp?lang=1&spol=1&rad=560 je to dislokované v Leopoldove.
Reply on: mrcheef #77313:
To je pre tzv. Dunčovitých, čo nemôžu prestupovať ?. A okrem toho v MHD neplatí "režimka" ? . Ale vážne: Asi z technologických dôvodov - na odstavné sa zrejme všetko nezmestí.
Reply on: mrcheef #77310:
V Jurajovom Dvore trolejbusy samozrejme majú. V Cíferi (Krasňanoch) trolejbusy nie sú.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: mrcheef #77313:
Aký to malo význam, to je druhá vec...
Reply on: Solider #77309:
Ako desať rokov električkár a šotouš si dovolím vedieť, kde je aký zvršok položený 😃. Teraz k Ružinovskej. Na Ružinovskej sú BKV panely preto, že pôvodná trať bola položená na pozdĺžnych železobetónových prahoch. Ich rozbitie a likvidácia by bolo tak drahé, že bolo radšej zvolené také riešenie, že sa to všetko dobetónovalo do jednej roviny, na to sa položila špeciálna tlmiaca gumová rohož (vyznačujúca sa výborným zosilňovaním hluku električiek ? ) a BKV panely. Bolo to posledné použitie BKV panelov v Bratislave, inak sa už všade na zakrytý zvršok používali VÚIS panely (ktoré boli prvýkrát použité pri rekonštrukcii Špitálskej - vtedy ešte ulice Československej armády - kde spoľahlivo slúžia dodnes) a na otvorený zvršok koľajnice S49 na betónových pražcoch SB8 upravených pre oba rozchody na rebrových podkladniciach s klasickými tuhými svorkami.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Solider #77234:
Tak to je ti známe asi zle. Všetky jednotky 560 sú v Trnave - http://www.vlaky.net/servis/obehy.asp?id=27&spol=1&gvd=3&fraza=
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #77250:
Jedno upresnenie - zastávka NIE JE dopravňou. (Pre neznalých: Dopravňa je miesto na trati na riadenie dopravy vlakov. Patria sem stanice, výhybne, niektoré odbočky, hradlá, hlásnice a oddielové návestidlá autobloku. Nákladiská a zastávky dopravňami nie sú.)
Reply on: S499.1023 #77295:
No, siroko daleko nebol vozen v DNV, cZE nie, s tym nie je problem. To by potom vo Viedni vsetko skapinalo okolo nasich voznov ?
ETCS je velky problem - financny. Je to dost drahe.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #77214:
Osobné vlaky idúce v klasickej súprave majú zvyčajne 6 vozňov - ale nie sú zďaleka tak obsadené, aby to neodviezol panťák. (Len by sa na jednu štvorku museli "potlačiť" aj dvaja cestujúci. - No, to som trochu prehnal, dvaja zvyčajne sedia aj dnes, ale traja málokedy.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #77210:

1. Najbližšia výhybka od Vinohradov v smere na Trnavu je na odbočke Vinohrady, čiže cca 1 km od zastávky Bratislava-Vinohrady.
2. V tom, že Bratislava-Vinohrady je len zastávka, máš úplnú pravdu. (Ale nie je nemožné prebudovať ju na stanicu.)
Reply on: Martin Fundárek #77312:
mas pravdu prave pozeram ze v grafikone 2002/2003 chodil jeden do Petrzalky. Vychadzal z Kutov a okolo 6tej rano mi tu stal na UNS. Ale nechapem aky to malo vyznam pre cestujucich zo Zahoria ist naokolo do Petrzalky. Trva to 2x tak dlho ako busom z Hlavnej stanice do Petrzky ist naokolo cez N.Mesto a UNS.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #77204:
Zo Záhoria pokračuje 6 Os na Nové Mesto, v opačnom smere vychádza z NM 5 Os. V minulých grafikonoch jeden ranný vlak chodil až do Petržalky.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #77187:
Daniel má pravdu, trať z Predmestia na Filiálku nikdy dvojkoľajná nebola. Pri rekonštrukcii len redukovali počet koľají na priecestí s Jarošovou - vytrhali výťažnú koľaj (za priecestím zostali koľajnice až do šturcu) a vlečku do Figara zaústili do traťovej koľaje. Medzi podjazdom pod traťou na Nové Mesto a Riazanskou bolo pár vlečiek (dve sú tam dodnes, len sa nepoužívajú, ale mám taký matný dojem, že kedysi ich bolo viac - moja mama zasa pracovala v Tesle, tak som sa tam tiež dosť nachodil - tá vytrhaná koľaj, kde parkoval Tvoj otec, bola asi jednou z nich).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.