Na hlavnej stranke je napisane, ze 7919+7920 ma ako posledna klasicke zberace, co ma potom 7925+7926?
Turbo: Ikarusy 4X5 kuria, uz im sezona zacala, takze sa s tym mozes stretnut uz teraz. Ale zaujimalo by ma,ci maju tak nedokonale chladenie motora, alebo to vodici pustaju len zo zvyku. Teraz uz budu jazdit vsetky minimalne piate leto, takze v tych caluneny sedackach uz bude tolko bakterii z ludskeho potu a potrieb bezdomovcov, ze keby ste to dali hygienikom na rozbor, v zivote by ste si tam nesadli.
A to vazne zastavas nazor, ze keby Maribor zvladol dodavky, mali by sme lepsie autobusy??? Ved Tambus je obycajny licencny autobus, ktory sa na zapade vyrabal (ako MAN), ked Ikarusy 280 oslavovali svoju najvecsiu etapu zivota. To je autobus 80.rokov, ktory je teraz maximalne moralne zastarany.
TBC:tiez si myslim, ze sa mohla dat sanca slovenskym vyrobcom.Preferoval by som Slovbus z NM. Ked to kupuju aj Cesi, nemusi to byt az take zle.
Andrej(Andy 008): Ikarusy 280 sa stale vyrabaju. Mozes si to overit v Dopravnom magazine 6/2001.
ferro: tie nove supravy metra M1-sedacky su pekne, ale su nehorazne oproti sebe blizko, cize dochadza k intimnym stretnutiam medzi cestujucimi-nohy tam musi mat medzi nohami oproti sediaceho. Radsej tomu mali dat troje dvere ako vo Viedni a rozsirit priestor medzi sedackami.
A Honza hlasi:“ukončete naástup, dveře se zavírají“, alebo to zmenili??? Alebo si blbo pamatam?
A Kacerov je depo aj pre metro.
7104 vydava divny zvuk. Ako keby nejake velke zelezo narazalo do kolajnice.
Isiel som vcera 4402kou a mal som pocit, ako keby ten voz niekto zvnutra aj zvonku ošťal.
Včera a predvčerom som sa vozil po Prahe a tu sú moje skúsenosti. Sorry za dĺžku:
- Nočnú dopravu zo Strahova som našťastie použiť nemusel. Prečo našťastie? Pretože keď sa vyrútilo zo štadiónu z festivalu asi 30 000 ľudí (MHD chcela použiť asi jedna päťina, žiaľ ostal im len pešibus), kĺbové Karosky boli "dosť" vyťažené. Nevidel som síce detaily, ale zaujala ma napr. zastávka z ktorej trčali ľudia. Ľudia okrem nástupišťa sedeli aj na jednom jazdnom pruhu a na chodníkoch okolo.
OFFTOPIC MHD: Poviem vám, Strahov to je štadión . Neviem prečo ešte stojí, no jednoznačne o záhubu sa snaží aj sám. Je celý hrdzavý, ledva drží pokope po jeho trávnato-burinovo-krovitom povrchu sa preháňajú kobylky a iný hmyz ;)) Ak niekto z Prahy vie, na čo sa v súčasnosti toto monštrum využíva resp. aké s ním sú plány, dajte vedieť. Dúfam, že si ho nechcete nechať ako "koloseum". V každom prípade som pri ňom zacítil časť toho, čo je už viac ako 10 rokov preč...
- Úplnou náhodou, ale predsa som sa dostal do blízkosti výstavby trate Hlubočepy - Barrandov. Na hlavnom ťahu bola (neviem, či nie práve kvôli stavbe trate alebo opravy cesty?) veľká zápcha a tak sme si to strihli cez sídlisko Barrandov. Obyvateľom sídliska nezávidím ich súčasnosť. Stred sídliska je rozkopaný a hlučný. Ale ich budúcu trať im trocha závidím. Zaujímavé, že tu s rozširovaním električiek nemajú žiadne problémy...
- A tak som neodolal a vyskúšal som si aj pražské metro v rannej špičke. Hneď ako prvá ma upútala moderná vlaková súprava, menej ma potešila jej obsadenosť cestujúcimi. Pomyslel som si, že keď vydržím cestovať ráno z Petržalky v špičke cez Dunaj, vydržím aj toto. Nakoniec zvíťazil zdravý rozum a asi 20 sekúnd po odchode súpravy prišla ďalšia, s voľnými miestami na sedenie. To, že som počkal na ďalšiu súpravu, možno spôsobil aj "Honza" (hlásič zastávok), ktorý ma začal naháňať, že "urychleně ukončete nástup..."
Intieriér modernej súpravy sa mi veľmi páčil, zaujímave sú sedačky, ktoré mi skôr pripomínali domáce "fotelky".
Ako tu už bolo spomenuté, v pražskom metre je naozaj prievan. Toto patrí k mínusom, ale plusy vysoko prevažujú.
Zaujímavo vyzerajú aj digitálne smerové tabule, ktoré svietia farbou svojej trasy (napr. na červeno).
- Informačný systém PID je fakt na vysokej úrovni. Hlásenie zastávok je úpklne bezproblémové, vnútorné BUSE panely zobrazujú presne to, čo potrebujem. Aj off-line je to OK. Výluky sú prehľadne vyznačené na mapkách podobne jednoducho a prehľadne je vysvetlená aj tarifa. Ako tu už niekto spomínal, výlukové CP sú na žltom papieri a čísla liniek sú inverzné. Na CP je dobré, že v čase sedla bol uvedený len prvý odchod, potom bolo napísané len "interval 5 min." To by ale u nás asi nešlo, pretože to by vyzeralo asi takto: "10:03 Interval 15 min." čo by už pri prvom spoji mohlo spôsobovať matematické ťažkosti
- Na električky som pozeral len zvonka. V centre mesta sú natrepané eliny kde sa len dá a prekážkou nie je žiadna budova s minitunelom (mám aj foto). Eliny som ale videl na cestách spoločne s autami, čiže nie na samostatnom telese.
- Z toho čo som videl vyplýva jednoznačne: Pražský DP má vynikajúcu údržbu a asi aj dosť peňazí a schopných ľudí na správnych miestach. Ach áno, ešte má aj metro...
- Kačerov - to je názov vozovne pri výpadovke... ;)) to už tam nemohli na koniec dať "-o"? Tuším je to ale len autobusová garáž...
Ďakujem za trpezlivosť pri čítaní (resp. scrollovaní) tohto príspevku. Samozrejme, ak som niečo vykreslil nesprávne resp. nepresne budem rád ak ma niekto napraví resp. doplní niečo zaujímavé.
Majkl: No ... jedna vec je, ze nech zhniju Karosy na macacich hlavach a druha vec je, ze si chceme chranit nas lesopark. Idealne by boli na Zeleznej trolejbusy. No ale... No mal by ten Lubo Roman uz zacat aj naplnat sluby.
Ikarusy 4X5 sú tie najlepšie vozy, čo BA má. Aspoň podľa mňa. Už som tu tie dôvody rozoberal, tak to nebudem opakovať.
Našťastie som dnes v beuse videl, že Ikarus pokračuje s výrobou, tentokrát v Székesfehérvári. Dúfam, že sa tu ešte dajaké nové Ikarusy objavia. A pokiaľ ide o mňa, ja by som aj z tých 60 Ikarusov 280, ktoré ešte jazdia vybral 30, splynofikoval ich a ostatné vyradil.
si, beus: a okrem toho, ako povedal jeden môj známy vodič: "Karosa, to neni autobus". Chudáci Krasňanci, ktorí musia prejsť zo 415 na plyňáky.
Ináč dnes som videl na pražskej dajaký nový Irisbus, vzadu s dvoma nápravami (ako Solaris 15), naboku mal nálepky "Novinka 2002", alebo dačo také. A neviem, či bol mestský alebo medzimestský. Nevie niekto o tom viac? Nebol náhodou v Nitre na strojárskom veľtrhu?
KLF: na tie mačacie hlavy na 43 by som posielal už len samé plesnivé Karosy - nech tam totálne zhnijú.
Ste vedeli, že Starko má vlastnú autoškolu? - Vigľášska 1
Papyr: výhybky v BB menili komplet minulé leto a stálo to okolo 10 melónikov.
No SOR na zeleznu by nebol zly... tiche vozidlo s mensimi splodinami ako Karosa.
Inak kua, ja tu uz ani pisat nemusim, bo Turbo v podstate skoro secko pise za mna. Jak o preferovani elektrickej dopravy, tak o zastavkach...;)
JURO> Okrem linky 30 by mali zoSORovatiet aj linky ako 76, 79 a pod. Mozno bude premavat SOR aj na 43, co zmanena ze ju budu asi vypravovat z Krasnan...
Nevadi, ja by som chcel vediet tu SPZ presne, ale snad ju niekde zhliadnem. Inak kto sleduje diskusiu na K-reporte, tak je tam nova o ceskych SPZ. Neviem mne osobne sa tie ich nove moc nepacia, ale to je asi vec nazoru. Na tych nasich ma serie to mnozstvo okresnych dedin.
Na ake linky sa planuje nasadenie SORov? Ja by som navrhoval napr, cez vikendy na 80 a 89.
D3ko, ale ja som tu 3618 videl uz asi v pondelok, alebo utorok rano (uz si presne nepamatam) na 82, SPZ to malo 1**HB. Teda ak to bola ona. STal som vzadu v 88 a stretli sme sa s nou na Starom moste.
Turbo: pokial uz B700 GO nedavaju nove bocnice, nemoze to dobre dopadnut. Ved aspon kasna a motor nech su nove, ked zvysok (napravy, prevodovka, ...) su stare, casto opravou nedotknute. 3167 je este vacsi srot ako si myslis. To oblocnica je sice zaistena, ale skus sa na nerovnostiach zblizka pozriet na pravy zadny roh ...
Rozdiel medzi GO Karosy a I28x je taky, ze Karose sa daju vymenit bocnice a potom vydrzia dlhsie ako zvysok autobusu, kym I280 by si musel riadne osetrit ram ako pri Tr, ci elinach. Okno v 3615 je vec len a len generalky.
Andy
Isiel som vcera 4402kou a mal som pocit, ako keby ten voz niekto zvnutra aj zvonku ošťal.