Ferro: sorry, neber to osobne, ale mna vzdy tak rozosmeje, ked pride Bratislavcan do Prahy a obdivuje, obdivuje veci, ktore v Prahe kazdy berie za samozrejme...
Elektricky v Prahe na samostatnom telese existuju, ale asi si sa nezatulan do nijakej casti Prahey, kde to tak je. Napriklad na rozhrani Zizkova, Libne a Karlina mas vylucne elektrickovy most cez udolie, na Sidliste Modrany vedie vysokorychlostna samostatna trat, z Holesovic na Troju je vylucne elektrickovy most cez Vltavu... Ta "budova s minitunelom" je na Malostranskom namesti, ked z neho vychadzas smerom na Malostransku, lenze usek Malostranska - Ujezd je vo vyluke do 29.6., takze si sa tam elektrickou odviezt nemohol.
Strahov je zvlastny stadion, bol postaveny este za prvej republiky a v tom case bol najvacsi na svete. Ma kapacitu okolo dvestotisic divakov (!). Od padu komunizmu sa pouziva len na zvlastne akcie, napriklad na koncerty, alebo v roku 2000 bol pouzity na ubytovanie odporcov MMF, pripadne sa tam po vzore spartakiad robia vsesokolske zlety. Inak sa tam nekona nic a stadion pomaly chatra, pretoze su tam nejake nevyjasnene majetkove vztahy, ten stadion patri mestu alebo mozno statu a to je potom jasne, ze peniaze na jeho udrbu nie su.
Inac, aka nocna doprava zo Strahova? Posledna 217-ka ide o 0:24, ale to je denny spoj. Alebo kvoli Ozzymu nasadil DP zase extra dopravu na Strahov?
A na tom hlavnom tahu (pokial ste obchadzali nieco cez Sidl. Barrandov, tak to musela byt spojnica Smichovske nadr. - Jizni spojka) sa pravdepodobne jedna o vystavbu juzneho portalu tunela Mrazovka.... uz aby bol hotovy.
Elektricky v Prahe na samostatnom telese existuju, ale asi si sa nezatulan do nijakej casti Prahey, kde to tak je. Napriklad na rozhrani Zizkova, Libne a Karlina mas vylucne elektrickovy most cez udolie, na Sidliste Modrany vedie vysokorychlostna samostatna trat, z Holesovic na Troju je vylucne elektrickovy most cez Vltavu... Ta "budova s minitunelom" je na Malostranskom namesti, ked z neho vychadzas smerom na Malostransku, lenze usek Malostranska - Ujezd je vo vyluke do 29.6., takze si sa tam elektrickou odviezt nemohol.
Strahov je zvlastny stadion, bol postaveny este za prvej republiky a v tom case bol najvacsi na svete. Ma kapacitu okolo dvestotisic divakov (!). Od padu komunizmu sa pouziva len na zvlastne akcie, napriklad na koncerty, alebo v roku 2000 bol pouzity na ubytovanie odporcov MMF, pripadne sa tam po vzore spartakiad robia vsesokolske zlety. Inak sa tam nekona nic a stadion pomaly chatra, pretoze su tam nejake nevyjasnene majetkove vztahy, ten stadion patri mestu alebo mozno statu a to je potom jasne, ze peniaze na jeho udrbu nie su.
Inac, aka nocna doprava zo Strahova? Posledna 217-ka ide o 0:24, ale to je denny spoj. Alebo kvoli Ozzymu nasadil DP zase extra dopravu na Strahov?
A na tom hlavnom tahu (pokial ste obchadzali nieco cez Sidl. Barrandov, tak to musela byt spojnica Smichovske nadr. - Jizni spojka) sa pravdepodobne jedna o vystavbu juzneho portalu tunela Mrazovka.... uz aby bol hotovy.
ferro
- Nočnú dopravu zo Strahova som našťastie použiť nemusel. Prečo našťastie? Pretože keď sa vyrútilo zo štadiónu z festivalu asi 30 000 ľudí (MHD chcela použiť asi jedna päťina, žiaľ ostal im len pešibus), kĺbové Karosky boli "dosť" vyťažené. Nevidel som síce detaily, ale zaujala ma napr. zastávka z ktorej trčali ľudia. Ľudia okrem nástupišťa sedeli aj na jednom jazdnom pruhu a na chodníkoch okolo.
OFFTOPIC MHD: Poviem vám, Strahov to je štadión . Neviem prečo ešte stojí, no jednoznačne o záhubu sa snaží aj sám. Je celý hrdzavý, ledva drží pokope po jeho trávnato-burinovo-krovitom povrchu sa preháňajú kobylky a iný hmyz ;)) Ak niekto z Prahy vie, na čo sa v súčasnosti toto monštrum využíva resp. aké s ním sú plány, dajte vedieť. Dúfam, že si ho nechcete nechať ako "koloseum". V každom prípade som pri ňom zacítil časť toho, čo je už viac ako 10 rokov preč...
- Úplnou náhodou, ale predsa som sa dostal do blízkosti výstavby trate Hlubočepy - Barrandov. Na hlavnom ťahu bola (neviem, či nie práve kvôli stavbe trate alebo opravy cesty?) veľká zápcha a tak sme si to strihli cez sídlisko Barrandov. Obyvateľom sídliska nezávidím ich súčasnosť. Stred sídliska je rozkopaný a hlučný. Ale ich budúcu trať im trocha závidím. Zaujímavé, že tu s rozširovaním električiek nemajú žiadne problémy...
- A tak som neodolal a vyskúšal som si aj pražské metro v rannej špičke. Hneď ako prvá ma upútala moderná vlaková súprava, menej ma potešila jej obsadenosť cestujúcimi. Pomyslel som si, že keď vydržím cestovať ráno z Petržalky v špičke cez Dunaj, vydržím aj toto. Nakoniec zvíťazil zdravý rozum a asi 20 sekúnd po odchode súpravy prišla ďalšia, s voľnými miestami na sedenie. To, že som počkal na ďalšiu súpravu, možno spôsobil aj "Honza" (hlásič zastávok), ktorý ma začal naháňať, že "urychleně ukončete nástup..."
Intieriér modernej súpravy sa mi veľmi páčil, zaujímave sú sedačky, ktoré mi skôr pripomínali domáce "fotelky".
Ako tu už bolo spomenuté, v pražskom metre je naozaj prievan. Toto patrí k mínusom, ale plusy vysoko prevažujú.
Zaujímavo vyzerajú aj digitálne smerové tabule, ktoré svietia farbou svojej trasy (napr. na červeno).
- Informačný systém PID je fakt na vysokej úrovni. Hlásenie zastávok je úpklne bezproblémové, vnútorné BUSE panely zobrazujú presne to, čo potrebujem. Aj off-line je to OK. Výluky sú prehľadne vyznačené na mapkách podobne jednoducho a prehľadne je vysvetlená aj tarifa. Ako tu už niekto spomínal, výlukové CP sú na žltom papieri a čísla liniek sú inverzné. Na CP je dobré, že v čase sedla bol uvedený len prvý odchod, potom bolo napísané len "interval 5 min." To by ale u nás asi nešlo, pretože to by vyzeralo asi takto: "10:03 Interval 15 min." čo by už pri prvom spoji mohlo spôsobovať matematické ťažkosti
- Na električky som pozeral len zvonka. V centre mesta sú natrepané eliny kde sa len dá a prekážkou nie je žiadna budova s minitunelom (mám aj foto). Eliny som ale videl na cestách spoločne s autami, čiže nie na samostatnom telese.
- Z toho čo som videl vyplýva jednoznačne: Pražský DP má vynikajúcu údržbu a asi aj dosť peňazí a schopných ľudí na správnych miestach. Ach áno, ešte má aj metro...
- Kačerov - to je názov vozovne pri výpadovke... ;)) to už tam nemohli na koniec dať "-o"? Tuším je to ale len autobusová garáž...
Ďakujem za trpezlivosť pri čítaní (resp. scrollovaní) tohto príspevku. Samozrejme, ak som niečo vykreslil nesprávne resp. nepresne budem rád ak ma niekto napraví resp. doplní niečo zaujímavé.