Reply on: S499.1023 #76700:
Tento spôsob boja proti vandalom by bol z technickej, finančnej a personálnej stránky veľmi náročný, takmer nezrealizovateľný... Boj proti sprejerom je veľmi ťažký. Čiastočne by pomohlo, keby každý voz bol po službe očistený. Len zase je problém, že by bolo potrebné zamestnať ľudí (neviem, či by mal vodič chuť čistiť voz po službe). Počet sprejerov by sa snáď mierne znížil, ale najmä vozy by boli čistejšie. A keby sprejeri zistili, že ich diela nevydržia ani zopár hodín, vykašľali by sa na to (dúfam).
S499.1023
Ad Re #76664 wizard112: A koľko Ti taký hodinku - dve zapaltený vodič stihne vymeniť vozov? Áno, správne, jeden až dva. Takže toto je slepá ulička.
Re #76669 S499.1023: Nie, organizácia vozovní je iná. Keďže prispievaš pomerne kvalifikovane, myslel som, že to aspoň nejako orientačne poznáš. S ovzidlami sa posunuje a stavajú sa na rôzne koľaje. Keďže je dnes väčšina vozidiel pridelených, musia sa stavať tak, aby to sedelo zase na ranné výjazdy vodičov. A nespájali by sa ráno, ale priebežne .
Záverom: Prvá podmienka by bola Scharfenbergy medzi všetky vozy. A to vraj u T3 nie je ochotný Dráhový úrad schváliť, resp. len s úchylnými, náročnými a drahými procedúrami (pritom T3/T4 pre NDR to mali štandardne).