Dobre hovoríš, na to som pozabudol Kalorifery a zvončeky (aspon na T6) funkčné sú aj vzadu (raz som viezol do vozovne zadný voz T6 po výkoľaji a rozpriahnutí, a kúrilo to ), zrkadlá a stierače tam ale fakt chýbajú
Kabíny druhých vozov sú manipulačne prevádzkyschopné. Ale chýbajú tak kalorifery, stierače, zvončeky, zrkadlá... Ale kuplovanie nie je až také jednoduché. Skôr by som to videl na takú realizáciu, že posunovač privezie sólo a odvezie súpravu. Ale na to zase nie je dosť vozov.
Nie tak celkom 10 sekúnd. To len v optimálnom prípade, keď sú spriahacie hlavy namazané a nekladú neprimeraný odpor K tomu však ešte musíš prirátať odopnutie toho koženého ochranného krytu, a odpojenie BUSE kábla, keďže ten je extra, nie cez klavír A plus treba potom ešte poprepínať vozy, teda jeden, takže dokopy asi minúta, pri šikovnej obsluhe
SDX: Ako písal Solider, zadné kabíny sú (a musia byť) plne funkčné, len T3 ani T6 nemajú palubák, až na poslednú sériu. A hlavne, to priebežné rozpriahanie vozov cez deň, jazda do vozovne, a ich následné spriahanie nazad v noci by si vyžadovalo toľko človekohodín práce navyše, že tie náklady by sa ti pravdepodobne nikdy nevrátili... navyše, niekde by si musel ešte zahusťovať interval, lebo sóla by to neodviezli.
Po prvé: zadné kabíny su plne funkčné, ale v starších verziách nie sú palubné počítače a predný digitálny transparent (iba prevíjacie). Po druhé: na L3 mali cez víkendy už dlhšiu dobu jazdiť sólo T6 vozne. Roztrhnutie zadného vozňa súprave T6 trvá okolo 5 - 10 sekúnd.
Dať by sa to dalo, ale je otázka, či sa to oplatí, keďže by to bolo komplikované (jazda sól z vozovne, teda ďalšie jalové km, zrejme ich ani nie dosť, teda by sa zmenšil počet súprav natrvalo, keďže DPB nemá dosť vodičov a zamestnancov, ktorí by behali s 2. vozňami do vozovne, a potom by sa to premietlo aj v iných častiach dňa znížením kapacity).
Dať by sa to dalo, ale je otázka, či sa to oplatí, keďže by to bolo komplikované (jazda sól z vozovne, teda ďalšie jalové km, zrejme ich ani nie dosť, teda by sa zmenšil počet súprav natrvalo, keďže DPB nemá dosť vodičov a potom by sa to premietlo aj v iných častiach dňa znížením kapacity).
Toto som našiel ako jeden komentár na MHD : "Monopolný podnik bratislavská MHD zrušil, presmeroval, postrihal a rôzene ponadpájal linky, ktoré boli pôvodne výhodné pre pasažierov (rýchlejšia, plynulejšia a tým lacnejšia preprava). Čo do výhodnosti pre MHD, im to vyhovuje teraz - bubáčiky sa hrnú viac (čo predtým trvalo 9 min. teraz s prestupovaním a čakaním 12-25 min. - samozrejme kupuješ drahší lístok).
.
Tá istá trasa autobusom a autom je viac-menej za rovnaké peniaze. Autom je však pohodlnejšia, bez meškania, prestupov a dovezieš sa priamo na tvar miesta. Radšej si kúpiš staršie auto a jazdíš. Koľko ľudí sa v jednotlivých autá vezie - väčšinou jeden/vodič. Cesty sú preplnenejšie, parkoviská na sídliskách detto a ekológovia sú prikrátky, aby zastavili zvyšovanie znečisťovania ovzdušia - a MHD? To sa vyškiera lebo má monopol a zisky.
.
Protimonopolný úrad spokojne spinká - možno prirodzeným spánkom, možno aj nie."
Nema, lenze prakticky by to asi tazko fungovalo ze v Dubravke odpojis vozen a ides. Viem si to ale predstavit na L3, L5, L4 a L10. Teda, kolko trva odpojenie vozna? Ze by sa to robilo tak ze sa zastavi na zastavke, odpoji zadny vozen a nejaky pracovnik na to urceni zavedie voz do vozovne.. len by sa museli sprevadzkovat kabiny v zadnych voznoch
Oplatí sa po 20:00, možno 21:00 vypravovať druhý vozeň? Lebo drvivá väčšina ľudí je v prvom a druhý sa používa iba ak na ničenie. Aj keď z technického hľadiska si to veľmi neviem predstaviť.
Tak po prvé tam nič nehorelo, ale partia "použila" hasiaci prístroj (buď rád, že tam nehorelo, ale podľa mňa je to len otázka času, kedy niekto podpáli druhý vozeň). A toto video nie je až také strašné, to čarbanie je bežné a ten hasiaci prístroj tiež nie je rarita. JOJ-ka podobné videá zverejnila 30. 4. 2007 v Črepinách (o tom tu už bola diskusia). Odkaz: http://tvarchiv.joj.sk/?period=2007-04-30..2007-05-01&prog=CREPINY (príspevok Agresivita). Tie boli o čosi "tvrdšie". Ale aj v Prahe boli problémy s vandalmi (skupina sa volala Hrou terorovou, ak sa nemýlim, a tá stvárala ešte horšie kúsky, hlavne v metre). A všetko za bieleho dňa, kde ich videla kopa ľudí a bezpečnostné kamery.
Rozmery síce nie sú proporcionálne, ale topológia sedí dosť presne. Dal som si trošku námahy v GIMPe, a pozerajúc rôzne staršie mapy som tú schému mierne okomentoval - http://fornax.sk/~beus/listok2small.gif a prípadne originál (dopisované do 5-násobne zväčšeného pôvodného lístka) http://fornax.sk/~beus/listok2.png (2.2MB) Jediné s čím som mal problém, boli prvé 2 úseky trasy 21, ktorými som si nebol istý, kade viedli.
Čo sa datovania lístka týka, čerpajúc z prameňov priamo odtiaľto to muselo byť medzi 1.5.1947 (zavedenie linky 4) a znárodnením (lebo B.E.Ú.S.)
jojka odvisielava len prispevky kde su vrazdy, sex, drogy alebo ked niekto preflaka niekolko milionov korun danovych poplatnikov:-), nejake take veci ako su na tom videu ich nezaujimaju
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SDX