Na stranke dopravni.net sa objavila sprava o idealnom vozitku na linku 155! http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2007050611
Proste to pride k slimaku, prejde na cestu a skonci na Trnavskom myte. Pripadne moze zachadzat v Devinskej do obce. ?
a čo takto vyriešiť to jednoducho po slovensky - vstať zo sedadla, prísť k ním a tak ich vytrieskať, že by ich vlastná mater nespoznala... lenže - to by sa museli angažovať všetci cestujúci, alebo aspoň väčšina. A to je dosť otázne. Je to blbé, osobne by som to asi tiež neriskoval, lebo nikdy neviem, ako vlčáci práve zareagujú... ale ja ako cestujúci - keby sa už niekto chopil iniciatívy, tak by som sa pridal a tiež by som si udrel...
Ľudia sa možno tvária, že s tým nič nemajú, nevšímajú si to, ale rozoberme si prečo. Čo môžeš urobiť ako cestujúci: zavolať políciu (táto možnosť nepomôže, lebo kým príde, je po všetkom, vo väčšine prípadov), ísť za vodičom (neviem, aká je ochota, ale čo urobí proti presile?), zakročiť proti páchateľom (najmenej reálna možnosť). A keby im aj niekto dohovoril, koľko normálnych spolucestujúcich by ho podporilo???
Re #76676 Dunčo: Podľa mňa čmáranie v interiéroch prestáva byť problémom, pretože to neohrozuje bezpečnosť. Tu sa dejú horšie veci. Treba začať chrániť zdravie prepravovaných osôb, lebo je len otázka času, kedy sa pri týchto "zábavách" niekto zraní. Čmáranie je tiež problém, nespochybňujem, ale menší, ako "použitie" hasiaceho prístroja alebo vyhodenia smetiaka z idúcej električky.
Ako ešte čmáranie ako tak po interéri vozidiel, to bude dlho prítomné, ale oblievať ich farbou a striekanie hasiacich prístrojov, tak to je moc. To som teda nečakal ani z ďaleka. Tí hajzlíci to môžu ale ak im polícia jednu dá cez držku tak bude zle a rázom tie svine začnú hovoriť o svojich právach. Ale povinnosti nepoznajú. Takých ľudí "milujem"... ☠ DEATH TO PEACE normálne by som ich uviazal za tie súpravy metra alebo našu BA linku 25, ktorá temer nezastavuje nech si to oskúšajú na vlastnej koži keď sú takí frajeri. Alebo hádzal ich pod autobusy aleob električky ako tie kýble s farbou.
okrem toho, po zhliadnutí ich vlastných záberov... veľmi by som im prial, aby sa takto v plnej rýchlosti zdrbali z tej električky a následne skotúľali pod auto, alebo padli na koľaje metra a uškvarilo by ich vysoké napätie... zaslúžia si to.
Aj tak osobne nikdy nepochopím, a zaráža ma práve tá totálna ignorancia zo strany tých "slušných a normálnych ľudí", lebo asi veľmi normálni nie sú, keď sú schopní sa takému niečomu nečinne prizerať a tváriť sa že sa nič nedeje. Nechápem, nepochopím.
to je už fakt sila... najmä to, že polícia ich bude stíhať za trestný čin poškodzovania cudzieho majetku... veď je to smiešne... dostanú pokutu koľko? 500, 1000 kč, až ich niekedy náhodu chytia?
a čo takto všeobecné ohrozenie? Sabotáž? Zavrieť ich za to natvrdo na dlhé roky do basy? nič? nehrozí? veď o nič nejde, že? Veď toto už fakt nie je normálne... decká vždy blbli, ale toto sú už fakt extrémy hraničiace so zdravým rozumom, ktorým však hlavní aktéri zrejme nikdy nedisponovali.
Z osobnej skúsenosti - keď som v zime zrazu dostal v 50km/h rýchlosti do čelného skla snehovú guľu... kua, tak som sa zľakol... ale ok, sklo nerozbili, nebol som zranený črepinami, obišlo sa to bez problémov. Ale čo v prípade, ak sa vodič zľakne natoľko, že dostane infarkt? noha samozrejme ostane na pedáli mŕtveho muža, rýchlosť zaradená... a ide sa ďalej. Vlčáci nič nevidia, ignorujú dianie... električka sa rúti plnou rýchlosťou až pokiaľ nenarazí do prvej prekážky - auto/chodci prechádzajúci po prechode na zelenú, alebo pred ním idúca súprava.
možnosť druhá - vodič sa zľakne, zatlačí núdzovú brzdu, zraní sa zopár cestujúcich... samozrejme vina vodiča, že?
možnosť tretia - autobus/trolejbus - vodič sa zľakne, strhne volant... nasleduje čelný náraz do auta/stĺpu a pod... vo voze ťažko ranení, prípadne mŕtvi. Kvôli sprostej vyliatej farbe do čelného skla alebo snehovej guli... však deti sa iba hrajú.
Takýmto hajzlom, keď už ich nie je možné takmer vôbec stíhať (napr. tí vekovo aj IQ menej ako 15), navrhujem zbaviť ich svojprávnosti, zatvoriť do ústavu pre nepríčetných a držať pod zámkom. A rodičov obviniť zo zanedbania výchovy a samozrejme uhradiť celú vzniknutú škodu, vrátane úrokov, nákladov na liečenie vodiča, odškodné zraneným, nákladov na odstaňovanie nehody a za náhradnú dopravu.
? ? ?
Dobre hovoríš, na to som pozabudol Kalorifery a zvončeky (aspon na T6) funkčné sú aj vzadu (raz som viezol do vozovne zadný voz T6 po výkoľaji a rozpriahnutí, a kúrilo to ), zrkadlá a stierače tam ale fakt chýbajú
Kabíny druhých vozov sú manipulačne prevádzkyschopné. Ale chýbajú tak kalorifery, stierače, zvončeky, zrkadlá... Ale kuplovanie nie je až také jednoduché. Skôr by som to videl na takú realizáciu, že posunovač privezie sólo a odvezie súpravu. Ale na to zase nie je dosť vozov.
Nie tak celkom 10 sekúnd. To len v optimálnom prípade, keď sú spriahacie hlavy namazané a nekladú neprimeraný odpor K tomu však ešte musíš prirátať odopnutie toho koženého ochranného krytu, a odpojenie BUSE kábla, keďže ten je extra, nie cez klavír A plus treba potom ešte poprepínať vozy, teda jeden, takže dokopy asi minúta, pri šikovnej obsluhe
SDX: Ako písal Solider, zadné kabíny sú (a musia byť) plne funkčné, len T3 ani T6 nemajú palubák, až na poslednú sériu. A hlavne, to priebežné rozpriahanie vozov cez deň, jazda do vozovne, a ich následné spriahanie nazad v noci by si vyžadovalo toľko človekohodín práce navyše, že tie náklady by sa ti pravdepodobne nikdy nevrátili... navyše, niekde by si musel ešte zahusťovať interval, lebo sóla by to neodviezli.
Po prvé: zadné kabíny su plne funkčné, ale v starších verziách nie sú palubné počítače a predný digitálny transparent (iba prevíjacie). Po druhé: na L3 mali cez víkendy už dlhšiu dobu jazdiť sólo T6 vozne. Roztrhnutie zadného vozňa súprave T6 trvá okolo 5 - 10 sekúnd.
Dať by sa to dalo, ale je otázka, či sa to oplatí, keďže by to bolo komplikované (jazda sól z vozovne, teda ďalšie jalové km, zrejme ich ani nie dosť, teda by sa zmenšil počet súprav natrvalo, keďže DPB nemá dosť vodičov a zamestnancov, ktorí by behali s 2. vozňami do vozovne, a potom by sa to premietlo aj v iných častiach dňa znížením kapacity).
Dať by sa to dalo, ale je otázka, či sa to oplatí, keďže by to bolo komplikované (jazda sól z vozovne, teda ďalšie jalové km, zrejme ich ani nie dosť, teda by sa zmenšil počet súprav natrvalo, keďže DPB nemá dosť vodičov a potom by sa to premietlo aj v iných častiach dňa znížením kapacity).
Toto som našiel ako jeden komentár na MHD : "Monopolný podnik bratislavská MHD zrušil, presmeroval, postrihal a rôzene ponadpájal linky, ktoré boli pôvodne výhodné pre pasažierov (rýchlejšia, plynulejšia a tým lacnejšia preprava). Čo do výhodnosti pre MHD, im to vyhovuje teraz - bubáčiky sa hrnú viac (čo predtým trvalo 9 min. teraz s prestupovaním a čakaním 12-25 min. - samozrejme kupuješ drahší lístok).
.
Tá istá trasa autobusom a autom je viac-menej za rovnaké peniaze. Autom je však pohodlnejšia, bez meškania, prestupov a dovezieš sa priamo na tvar miesta. Radšej si kúpiš staršie auto a jazdíš. Koľko ľudí sa v jednotlivých autá vezie - väčšinou jeden/vodič. Cesty sú preplnenejšie, parkoviská na sídliskách detto a ekológovia sú prikrátky, aby zastavili zvyšovanie znečisťovania ovzdušia - a MHD? To sa vyškiera lebo má monopol a zisky.
.
Protimonopolný úrad spokojne spinká - možno prirodzeným spánkom, možno aj nie."
Nema, lenze prakticky by to asi tazko fungovalo ze v Dubravke odpojis vozen a ides. Viem si to ale predstavit na L3, L5, L4 a L10. Teda, kolko trva odpojenie vozna? Ze by sa to robilo tak ze sa zastavi na zastavke, odpoji zadny vozen a nejaky pracovnik na to urceni zavedie voz do vozovne.. len by sa museli sprevadzkovat kabiny v zadnych voznoch
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA