a potom preprava krvi, liekov, protez... ☺
Jo a ak sa ponahlas a teda ides taxikom a kvoli tomu by mali mat moznost vyuzivat bus pruhy, lebo zakaznik sa moze ponahlat, kde je napisane ze ked sedis vo vlastnom tak sa neponahlas (za manzelkov, ktora zacala rodit napr.). Kde je napisane ze ked sa ponahlas musis ist taxikom.
Verejna doprava - hm to aj ked zoberiem suseda do prace tak sa z mojho auta stava verejny dopravny prostriedok?
Ak cyklista jazdí na pravom okraji buspruhu, tak pochybujem, že zavadzia.
Re #76158 Andy: Prečo by sa to nedalo použiť? Veď aj zákon a vykonávacie predpisy, ktoré upravujú ich činnosť majú spoločné s busmi do značnej miery + ide hlavne, tak ako v busoch o prepravu osôb, na rozdiel od pošty, DHL, rozvozu pizze,...
Pomôže si tým presne tak, ako si pomôže ten autobus, teda len v mieste kde BUS pruh je. Pokiaľ tých taxíkov nebude stáť na semafore pred jedným autobusom 20, tak to nespôsobí problém.
Re #76152 Ámos: No tak iným by sa to jednoducho nepovolilo. Čo sa týka tých mafiánov, tí jazdia cez BUS pruhy aj tak.
Ja taxíky beriem ako určitú záchranu v prípade, že sa niekam veľmi ponáhľam. Vtedy ten BUS pruh padne vhod.
Aj keď ak by tu BUS pruhy boli vybudované na všetkých kritických miestach a bola by bezporuchová MHD, tak využívanie taxíkov by nebolo takmer vôbec potrebné.
taxíky majú oproti obyčajným IGK z hľadiska dopravnej situácie len jednu zásadnú výhodu a to takú, že šetria parkovacími miestami - ak sa človek odvezie taxíkom namiesto vlastným autom, nie je toľko áut pol dňa odstavených kade-tade v centre mesta...
a taxík zápchu obíde??? ok, pár sto metrov kolóny by možno obehol v BUS pruhu - napr. na Pražskej či Mýtnej - vzhľadom na to že sa zákazník ponáhľa, lebo napr. nestíha striedanie ? , tak by tade taxikár letel aspoň stovkou, vytriasol by zo zákazníka dušu a peniaze na tom kvalitnom povrchu vozovky... ale potom bus pruh skončí a aj tak ostane trčať v kolóne... reálne si tým veľmi nepomôže (snáď keby obišiel kolónu na Nábr. Ludvu Svobodu po promenáde pri Dunaji, alebo po vyhradenom telese pre E - s otvoreným zvrškom (raz má to povolenie využívať tieto pruhy, tak to treba využiť, nie?)... ? )
pustenim taxikov do bus pruhov otvoris pandorinu skrinku.Potom by sa ohlasili chlapci z posty a UPS a DHL, ze aj oni sa ponahlaju a potom dalsi a dalsi a nakoniec by bus pruhy neextistovali.
Taxik aj napriek tomu,ze vozi ludi nie je autobus, stale tam vo vacsine pripadov sedi jeden alebo dvaja ludia a tym padom stale patri k najmenej ekologickym druhom dopravy. Ked budu vsetci ludia jazdit taxikmi zapchy to nezmierni, takze neexistuje jediny realny a akceptovatelny dovod preco by taxikari mali jazdit v bus pruhoch a po kolajach.
Taxikar nie je viac ako ja a ak by mohol jazdit v bus pruhu on mozem aj ja.
A snad poslednu vec - ak by sa to povolilo zrazu by mnozstvo mafianov a zbohatlikov jazdilo vo vozoch na ktorych by svietil zlty napis taxi... Este raz opakujem, je to otvaranie pandorinej skrinky...
V Británií to funguje tak, že taxík ma povolený prísup do BUS pruhu ak má na streche označovač, indikujúci že je v sužbe. A ak ho policati stopnú, musí im preukázať, že ide po zákazníka. Lenže pri "hustote" tamojšej autobsovej siete sú taxíky podstatne významnejším článkom verejnej dopravy ako tu.
Ale teraz nehovorím o cene, však jasné, že taxík nie je hromadná doprava, ale verejná je, aj keby stála jazda po meste 1000 Sk. Keby bola hromadná, tak by nejaké povolenie v BUS pruhoch samozrejme bola blbosť. Nikdy sa ti nestalo, že si niekam potreboval nutne ísť, vedel si, že MHD najbližších 15 minút nepôjde, a pomohol by Ti taxík, ktorý by obišiel zápchu?
Ja osobne na tom bicykli jazdím tak, že ak ide za mnou v BUS pruhu autobus a nemá ma ako obehnúť, tak výjdem na chodník, on prejde a potom sa vrátim do BUS pruhu. Ale keby som mal dodržovať všetko ako sa má, mal by som jazdiť zrejme v pravej časti stredného pruhu, čo je takmer samovražda (vľavo autá, vpravo autobusy) a aj by som tým trochu blokoval oba spomínané pruhy.
Čo sa tých taxíkov týka, tak to vysádzanie ľudí sa deje aj teraz, a bude sa to diať vždy bez ohľadu na predpisy, skôr mi išlo o priebežnú jazdu v BUS pruhu, tým by sa hádam nič nepokazilo.. Samozrejme len v prípade ak by tam sedel aj zákazník.
dosť často využívam bicykel na prepravu z miesta B2 do miesta EUBA, ale najmä v rannej špičke je to fakt dosť o hubu - po chodníkoch sa nedá jazdiť, po ceste medzi autami tiež nie, v centre veľa buspruhov nie je, cyklochodníky nie sú vôbec... takže taká otázka (skôr na kompetentných z magistrátu) že kade má vlastne cyklista v meste jazdiť???
Zvlášť keď ráno stoja autá v kolónach na všetkých pozemských komunikáciách - na chodníkoch, na tráve, na zastávkach MHD, no proste sú všade. Cyklista nemá šancu ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy
Čo sa tých taxíkov týka, tak to vysádzanie ľudí sa deje aj teraz, a bude sa to diať vždy bez ohľadu na predpisy, skôr mi išlo o priebežnú jazdu v BUS pruhu, tým by sa hádam nič nepokazilo.. Samozrejme len v prípade ak by tam sedel aj zákazník.