Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Suprava 7797-98 opat klasicky cervena uz niekolko dni ( ide o prvy vozen )
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to Bon-Cu - no neviem, ze by vsade, kde chodia troliky bola obmedzena rychlost na 30. Skor viac nie je ako je. Ale oni tam ani tou 30-kou nechodia. Ale nemusia zrovna tade ficat 70km/h - staci, ze nemusia brzdit pred kazdou vyhybkou - myslim, ze to by sa tbusova doprava stala uplne atraktivnou.
Adnrej008: A maju vobec zmysel 70kmve vyhybky pre trol. v centre kde je ZONA 30? Hmm? Aj hej...nikto ju nedodrziava 😃
Turbo - Preco sa teda na CNG nerobia aj afta...a vobec..preco sa LPG vobec zacalo pouzivat?
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

hmm - KLF -no mozno nevies, ale asi cca pred rokom - mozno aj menej - opravovali, resp. vymienali kolajnice v obluku na mileticovej - v priestore kde el. trat krizuje cestu - presne oproti kupelom central.

Ja som to pozeral so zaujmom a teraz po roku ma niektore veci velmi zaujali.
1. vytrahli to stare panelove oblozenie (ci ako to nazvat) - jasne, ze rozkopali aj asfat, ktorym bola trat zaliata na ceste pre auta. No ale potom ked vymenili kolajnice - tak tam tie stare panely dali nastpat! - cize kazdy je inak vysoky a podobne. Cast trasy cez cestu zvnova vyasfaltovali.

2. Teraz po roku je vidiet aka fuserska praca to bola - ten asfalt je popri kolajniciach uplne vytrhany - vyzerat to tam ako keby tade presiel tank - proste diery jak svina - to je uroven

Niekedy si myslim, ze u nas nikto nepracuje a nenauci sa pracovat a je mi z toho moc smutno.
Kua, po mojej dnesnej 13 a pol hodinovej sluzbe si myslim, ze my potrebujeme nielen nove eliny kua, ale KOMPLET nove trate ! Sak to po com som dnes jazdil - to som obcas nevedel, ci idem po kolajach, ci uz po asfalte ! No horor. Je to vobec mozne, ze robotnik nevie spravit ani jeden poriadny obluk ??? A aj tie co su poriadne nam robia cesi ! 😢
No hlavne by sa mali stavat mrakodrapy iba tam, kde je nejaka zmysluplna koncepcia vystavby vyskovych budov a nie ako pri NBS, ked ju strcili len-tak, kde bolo volne miesto...
xz: praveze, myslim Pribinovu v minulom tyzdni Pravda uverejnila vela reakcii citatelov, ze su proti vystavbe vyskovych budov na Pribinovej.Dokonca napisal aj poslanec mest. parlamentu, ze v uzemnom plane sa nepocita s vyskovymi budovami!!!
votrelec: to sa tykalo stavby vyskovych budov na mieste doterajsieho PKO, voci comu su namietky (snahy o limitovanie vysky budov). V zone na Pribinovej v zasade nie su namietky proti projektom vyskovych budov (vid www.trajter.sk)
inak totu nepatri, ale aj tak, co si myslite o vystavbe mrakodrapov na Pribinovej, podla mna by sa tam mali stavat. Bratislave chyba mrakodrapova oblast. Alebo nechyba, ak chceme byt iba velkou europskou dedinou.
Som sa zasmial, tusim v Pravde jedna tetka pisala, ze nech sa nestavaju, ze zaclonia vyhlad na hrad z Dunaja. Tetka asi nebyva v Blave.
No tak to teda 🙂
COLOR: Aspon si oddychnes od tohto zhonu 🙂
No tak teda musim povedat ze diskusia je tu mozno az moc ziva (kedze to co som zameskal som cital tak 1 1/2 az dve hodinky). Tych prispevkov bolo tolko, az som zabudol co som chcel napisat 🙂 Uz sa "tesim" na dalsie stovky prispevkov, kedze buduci tyzden budem aus Bratislava luftovat cistucky vzduch pri Modre 🙂 Tak zatim!
tulenique: No co, mozno tu bude novy typ eliny kazdych 15 rokov 🙂

Z: Zaujem je o vsetky informacie o autobusoch z rokov 1949 az 1988, lebo to, co o nich doteraz vieme, je dost malo a zvacsa neoficialne. Prosim napis mi svoj mail, mozeme sa dohotnut e-postou 🙂
K tej 18:00: siel som tym smerom kratko potom (sli sme uz normalne bez zastavenia, ale pred nami bola kopa elin) a nevsimol som si, ze by oproti sli nejake dokopy skuplovane supravy, takze neviem. Ale na kolajach z Kapucinskej na SNP stali nejaky piiip s autom a blokoval dopravu.
V Presove a myslim v Banskej Bystrici su tiez vysokorychlostne vyhybky. Neviem, ako v BB, ale u nas su vodici este skazeni starymi Kremnicami, takze aj cez vysokorychlostne vyhybky idu 10 km/h... je mi z toho niekedy az zle 🙂
Ahoj všetci. Tento mesiac sme sa-ja a Internet-čerstvo zoznámili a mám radosť, že existuje takáto stránka, i že mám možnosť zapojiť sa "do debaty". Naše vozy-konkrétne BUSy- a ja si robíme spoločnosť už pekných pár rokov a objavenie tejto stránky je pre mňa viac než milou skutočnosťou. Najmä katalóg... Mimochodom, jedna vec ma prekvapila-že o vozoch IK280 od č.4800-4880 nie sú bližšie informácie. Ak by bol záujem, ja ich mám v mojom malom BUS-archívčeku viac než dosť...
Všetko dobré praje Z
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

diky turbo - sice som nieco podobne ocakaval, ale predsa len som myslel, ze aspon nieco 🙂.
Re: Telenique: neviem co znamena kupluju eliny, ale isiel som okolo v tom case a jedine co som videl, ako zdravotaci vynasali nejakeho mladasa z eliny do sanitky, bol dost bledy, asi odpadol, lebo bolo strasne dusno. Podla vyzoru neslo o nijakeho fetaka, skor student co isiel na intraky.
Bon-Cu:

Medzi CNG a LPG je obrovsky rozdiel. CNG je skratka pre Compressed Natural Gas, cize stalceny zemny plyn. LPG je Liquid Propan Gas, tekuty propanovy plyn. Oba systemy su uplne odlisne, jedine co maju spolocne je to, ze motor ide na "alternativne" palivo. Co sa tyka bezpecnosti, tak jednoznacne je CNG (to co mame my) bezpecnejsie ako LPG (napr. Vieden, Most). Dovod: Je jasne ze skor ci neskor nieco unikne, spravidla pocas udrzby v hale. Zemny plyn je lahsi ako vzduch, teda ak unikne tak sa nic nestane, staci otvorit vetrak na streche a je po probleme - rozplynie sa v atmosfere. Propan je tazsi ako vzduch a zacne sa hromadit pri zemi. Ak sa ho nahromadi dost vela, tak to moze kludne vybuchnut, ani nevies ako. Ked som bol pozriet v Moste, tak som videl aj ich haly na udrzbu autobusov. Vsade same senzory plnyu, po celej hale maju pri zemi kanale na odsavanie plynu, podstatne viac bezpecnostnych prvkov. Preto je LPG lepsi niele z hladiska bezpenosti ale aj nakladov na udrzbu, lebo vystavba a udrzba samotneho odsavania tiez nieco stoji.

Adnrej008:

"Vysokorychlostne" vyhybky. Keby nasi VRBUSTI vedeli, co to je pruzne uchytenie, tak by sa aj cez tie nase dalo ist 70 km/h. Ale oni vsetko zavesia tak, ze pruzna, pruzna, tuha,.. pruzna, pruzna, tuha... etc.. Vedenie (teda vyhybka) musi byt ulozene uplne pruzne, aby nedochadzalo k tomu, ze ti vyleti zberac (v nasom pripade palica). Asi aj viem, preco VRBUSTI nemontuju pruzne uchytenie. Lebo by ho museli aj pravidelne udrziavat. Aspon jeden krat tyzdenne by museli nabehnut s tym ich autickom a napruzit nosne lana. To sa im nechce, takze to tu je tak ako je. V Ziline, Ostrave a inde su moderne vyhybky bezne, trolejbusy cez ne idu s prehladom 70 km/h a ani sa neunuvaju ubrat jazdu - oni tam idu na plny knedlik! A tiez cez krize. Nase vednie v Bratislave patri naozaj do kategorie "VRBUST", tej nahrosej odrody...


KLF:

Presne, traba nove vozy, ja to vravim uz davno. Preto som tu pisal ze nech sa radesj kupi nieco nove ako modernizacia starych serblov. Ale treba najst nejaky kompromis, lebo modernizacii sa nevyhneme. Ako priklad by som zobral Vieden, kde som nevidel jediny stary Duwag s tyrystorom alebo podobnymi hrackami. Nie, oni ho nechaju tak ako je, daju mu skvelu udrzbu a kupia elektricky nove, moderne. V Bratislave by som to robil tak, ze po moderniazacii isteho poctu vozidiel by sa zacali kpovat nove, nizkopodlazne. Ale vsetci vieme kde to viazne, takze mozeme sa ist stazovat na Magistrat.... 😞

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.