podarilo sa mi zisti, ze existuju rozne vyhybky pre troflace - moderne vyhybky. Viem, ze tu v blave, niekto na tomto fore uz pisal, ze uz vacsina je uz vybavena dialkovym prehadzovanim, co je O.K.
Ale raz tu bolo tiez spomenute, ze je niekde aj tzv. rychloprejazdna vyhybka (neviem, ci vsetky tie, ktore sa prerabali na na dialkove ovladanie,a le asi nie).
No ja som zistil, ze existuje rychloprejazdna tahova vyhybka, ktora, ze vraj umoznuje prejazd az rychlostou 70km/h. A tiez, ze existuje rychloprejazdna vyhybka podvesena (trubkova), ale jej max. rychlost sa mi nepodarilo zistit.
Tolko teorie. Tak sa chcem spytat, aky typ je v BA (niekto tu pisal, ako som uz spominal, ze niekde je, ale mne sa nezdalo, ze tam troflace chodili vyrazne rychlejsie, ako cez obycajne) a tiez, ci sa neplanuje nieco s tymi vyhybkami robit - lebo tie rychloprejazdne su podla mna velmi dobry napad - zo vsetkych hladisk (najma z hladiska plynulosti a pritazlivosti trolejbusovej dopravy pre verejnost).
Este zaujimavost - neviem, ci ste vedeli ale v Hradci Kralove, kde pouzivaju 21Tr s dieselagregatom, tak pouzivali a pouzivaju aj 2x 14Tr s pomocnym jednonapravovym vozikom, na ktorom je vlastne agregat a ten umoznuje aj 14tr-ke prekonat urcite vzidalenosti bez elektrickej siete. Ak by ste chceli vidiet, ako to vyzera, kliknite na www odkaz hore.
Caute vsetci, uz som tu dlho nepisal, lebo som sa musel vselico ucit..
Asi okolo 10:00 asi nefungovala vyhybka pri zastavke Kosicka (vyhybka Prievozska/Mileticova). Stal tam dispecer a prehadzoval palice. Mozno boli aj vrchari, ale neviem, lebo som mal anglictinu...
No tie nizkopodlazne elektricky su uplne super a kebyze ich mame v BA dovolim si tvrdit - VELA by sa v doprave tym vyriesilo !!! Vratane uplnej vyluky aut z centra (aj sirsieho) mesta.
Tie eliny su cool! Hlavne tie z Bazileji a Viedne.
K tym zberacom: aj pri rozbehu ma zeleznicne vozidlo (aspon teda na jednosmernej trakcii) zdvihnute oba zberace. Mam dojem, ze to je kvoli obrovskemu odberu prudu pri rozbiehani na 3 kV. Neviem, ci to robia aj na striedavej sustave, predsa len pri 25 kV je hodnota v amperoch tecuca cez zberac nizsia...
nedalo mi, tak vam este ukazem 3 fotky z Brna - elektrickova rychlodraha:
Asi najlepsia fotka je tato. Niet co dodat. Elektricka ide uplne oddelene od cesty, ma mimourovnove krizovania a zastavky vzdialene aj viac ako 500 metrov. Preco by to takto nemohlo vyzerat napr. V Petrzalke???
Tu je zasa moderna konecna zastavka elektricky. Aj v Petrzalke by mohla byt taka...
Na tejto fotke je nizkopodlazna elektricka Siemens Combino v Bazileji (Svajciarsko) na rozchode 1000 mm. Prva jazda Combina na "uzkom" rozchode bola uz v roku 1998, cize je to vozidlo overene a jazdi aj mnohych Nemeckych mestach. Odporucam pozriet si vsetky fotky z Bazileja, ktore mame na imhd.
Tu je elektricka SGP ULF, premava vo Viedni. Jedna sa o odlisnu konstrukciu vozidla, mieso podvozkov ma tzv. portaly, kde su zvislo ulozene trakcne motory. Toto vozidlo existuje zatial iba na rozchode 1435 mm, ale udajne je mozna aj aplikacia na 1000 mm.
Obe vozidla su moderne, plne nizkopodlazne, maju uspornu elektricku vyzbroj a su komfortne ako pre cestujucich tak pre obsluhu. Pre Bratislavu uplne staci Siemens Combino, SGP ULF je zbytocne drahy a vo Viedni sa prejavili aj niektore zle vlastnosi jeho prevadzky, napr. vysoke opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku.
Co sa tyka jazdy na zadny zberac: pokial viem, na zeleznici sa vzdy jazdi na zadny zberac. Ak sa z akehokolvek dovodu mechanicky poskodi zadny zberac, strojvodca zodvihne predny a pokracuje. Ak by sa jazdilo na predny zberac, existuje relativne vysoka moznost, ze pri jeho poskodeni, pripadne pri mechanickom poskodeni vedenia by mohlo dojst aj k poskodeniu zadneho zberaca (napriklad odlomenymi kuskami predneho zberaca, utrhnutym izolatorom vedenia, ...). V pripade jazdy na zadny zberac ostane predny neposkodeny a bude za miestom pripadneho poskodenia vedenia, takze sa s nim da pokracovat v jazde. Ak lokomotiva stoji dlhci cas na jednom mieste, vzdy zdvihne aj druhy zberac, aby nedochadzalo k prehrievaniu styku zberaca a vedenia.
Neviem, ci je to aj nejaky predpis, ale mam to priamo od strojvodcu elektrickej lokomotivy.
Ludia pomaly sa schyluje k tomu ze si aj ja zaobstaram dajaky seriozny fotak (vidim to na zrkadlovku) a tak by som sa vas rad spytal ze ake objektivy pouzivate na fotenie MHD, prip. ake filmy na nocne fotky (ja viem ze nocne veci nebudme fotit skor ako za rok-dva, ale zaujima ma to). dik
#7489, #7492: Samozrejme ze som mal na mysli ze rekonstrukcie typy T3 skoncili v Sumperku. Ospravedlnujem sa ze mi vypadlo typove oznacenie eliny, to je tak ked clovek rychlejsie mysli ako stiha pisat. sorry za dezinformaciu
no nove elektricky a bratislava? to mi dajako nejde dokopy...to este imho (zial) este dlho potrva. Inak ked sme uz pritom ake typy vlastne prichadzaju do uvahy? KTory vyrobca vyraba/je ochotny vyrobit niekolko kusov (do 20) elin (snad aj nizkopodlaznych) na rozchod 1000 mm?
Erik Ziak som ja, som prekvapeny ze to uverejnieli, aj ked som este nevidel v akej forme to je, lebo i-net www.bratislavskenoviny.sk este neaploadli. Ale som velmi poteseny ze to uverejnili, lebo som uz mal obavy o ich objektivnosti, ale tie uz nemam. HZDS nebudem volit, lebo ti slubovali a slubovali a pritom kradli a robili este v zahranicvi hanbu, to rasej budem volit Dzurindu, ktori sice tiez kradne, ale aspon nerobi taku hanbu v zahranici...
KLF:7497
ja to vravi uz davno, modernizacia je dobra, ale aj tak potrebujeme nove vozy, a nove znamena NOVE.
Hroch:
mna by ta literatura celkom zaujimala, aj ked tiez neveim po Fancuzky (ale aspon anglicky a nemecky)
Turbo: Blahozelam, tak ti to nakoniec zverejnili Uz aby bolo zajtra, nech sa na to mrknem
Votrelec: BTW nerobime sa doleziti, iba nas stvalo, ze nezverejnili reakciu v najblizsom cisle, ako to je vacsinou zvykom. Zda sa vsak, ze to napravili.
Hehe, dnes vecer o 21:10 nam Trabusti zvarali trat pred Zvarcskym Ustavom na Racianskej ulici. Bol vecer a uz sa stmievalo ked som si z balkona vsimol ze zvaracsky ustav je osvetleny zableskmi od zvarania. Jedine co to mohlo by su nasi Trabusti, nikto iny by tam o tom case nezvaral... Ale divim sa naco tam zvarali, ved tej trati nic nie je. A vobec, myslel som si ze u nas sa robi udrzba iba vtedy, ak mame niekde havarijny stav, co o Racianskej ulici povedat nemozem. Miesto zvarania by som Trabustom odporul vybrat podbijacku a trochu tu trat vyrovnat, napriklad usek Ursinyho - Pionierska by to potreboval, lebo za prvym oblukom smerom do Race je to dost rozhegane. Co vy na to?
Spectre:
to si mi mohol povedat, ze poznas taku super stranku...
ad ufo: no pekne, hzds si uz aj takymto sposobom chce nahrabat volicov? nech sa aj na hlavu postavia, aj keby metro hned na mieste postavali - volit ich nebudem...! vrrrr!
ale ine som chcel: mam pred sebou kompletne technicke udaje ku Karose CNG City Bus (predpokladam ze ide o Agoru, kedze aj Karosa je sucastou konzorcia irisbus...) ale predpokladam, ze tie su aj na nete... len je zvlastne drzat ich v ruke a okrem toho tu mam aj detaily klbovej stvordverovej agory. skoda ze v druhom pripade neviem po francuzsky...
a este tu mam detaily karosy ares - dvojdverove medzimesto... citim sa taky informovany obcas ma svoje vyhody mat tatka-novinara, hehe
Cital som si dnes zajtrajsie Bratislavské noviny, dali tam 2 reakcie (opodstatnene a pravdive) na clanok toho Svolika, co pisal, ze elektricky patria do muzea. Zaujal ma clanok Erika Ziaka (nie je to niekto z Vas?), lebo napisal, ze bude volit takeho politika, ktory sa bude snazit rozvijat elektricky a napisal, ze takyto politik neexistuje. Ja len pripajam pripomienky najsilnejsej slovenskej strany (teda Vladove hnutie) ku konceptu uzemneho planu mesta Bratislavy, k casti, ktora sa tyka MHD:
1. Trasou rekonštruovaného mestského mostu v polohe jestvujúceho starého mosta predĺžiť dvojkoľajovú električkovú trať zo Štúrovej ulice v osi plánovanej hlavnej mestskej triedy Petržalky – až do polohy južného okraja obytného súboru Lúky.
Zdôvodnenie: Táto trasa predstavuje najkratšiu kapacitnú koľajovú trasu spájajúcu Petržalku s jestvujúcim koľajovým systémom MHD na ľavom brehu . Jej budovanie pritom nevylučuje v ďalšom výhľade výstavbu podzemnej dráhy. Na rozdiel od podzemnej dráhy, električková trať je investične realizovateľná v reálnom časovom horizonte a zabezpečuje spoľahlivú prepravu s minimálnym ovplyvňovaním nepriazňou počasia, či dopravnými zápchami automobilovou dopravou.
2. Dobudovanie vozovní mestskej hromadnej dopravyv polohách:
-juh, južne od súboru Petržalka Lúky-juh
-západ, v polohe severozápadne od obytného súboru Dúbravka
Zdôvodnenie: Súčasná excentrická poloha vozovní MHD je východiskom pre jej trvalé nepriaznivé prevádzkovo-ekonomické parametre. Pokiaľ sa pre MHD nezabezpečia územné rezervy pre zriadenie vozovní, rozvoj mesta bude prehlbovať katastrofické parametre jestvujúceho amaterizmu v oblasti MHD aj do budúcnosti.
No z toho vyplyva, ze takito politici v jednej strane su,cize autorovi clanku zostava v komunalnych volbach jedina moznost.(Bohu-zial)