To bolo trosku odveci nie? ved toto je uz take porovnavanie ako keby som machroval ze to ze ku mne chodi autobus s nizsim cislom linky znamena ze som nieco viac ...
To s tym nema nic spolocne, proste su vlastenci a ma to aj pozitivne aj negativne nasledky...
"Chorvati su vacsi vlastenci ako my, vedia si viacej vazit svoju krajinu a vedia racionalne investovat..."
Aha, tak preto sa na trati c. 70 chorvatskych zeleznic, (Zagreb -) Ogulin - Knin - Split sa na trati medzi Ogulinom a Kninom zastavuje iba v stanici Lovinac a Gracac. Od velkeho vlastenectva v ostatnych staniciach na trati c. 70 uz nie je pre koho zastavovat.
#73146 klf - Chorváti to stávajú zo súkromnými zdrojmi asi a im to tiež ďaleko viac horelo než nám. Moderný autoturista nie je ochotný sa plaziť v kolóne desiatky kilometrov medzi súvislou prímorskou zástavbou.
? kde nájdem dačo na tejto stránke o hre SimTr (skúšal som to v googly a dalo mi to "www.simtr.imhd.sk" a presunulo ma to na hlavnú stránku www.imhd.sk)
zas treba rozlisovat... Chorvati su vacsi vlastenci ako my, vedia si viacej vazit svoju krajinu a vedia racionalne investovat... Mozno to ma na svedomi aj historia a sice ze bud boli bud pod Rakuskom, alebo v Juhoslavii (co bolo svajciarsko vo vychodnej Europe) - teda su dost samostatny... a tym padom ze vedia dobre investovat, maju tazke bubaky z cestovneho ruchy, a ak k tazkym bubakom daju nejaku pozicku, tak maju uplne tazke prachy, za ktore postavia super dialnicu, maju stastie ze tam nemaju ziadnych tunelarov - teda nic sa nepredrazi...
ale POZOR, ta dialnica je dost draha a preto nie je urcena pre domacich...
Dalo by sa to analogicky previest na nas priklad... Postavili by sme hyper-mega-super lyziarske stredisko, ale pre slovakov by bolo velmi drahe, no pre zahranicnych ludi velmi atraktivne a teda by nam to stredisko splatili...
U nas vladne este velmi socialisticke zmyslanie a neschopnost vhodne investovat, respektive neschopnost odolat slobodnym peniazom a nedat si ich do vlastneho vrecka. To je rozdiel od Chorvatska, tam skutocny socik nepoznali, jedine titoizmus, co je velmi slaby odvar...
Nedozijes. My co sme tu sa nedozijeme asi uz nijakej vyznamenej stravby na Slovensku, alebo v Bratislave. Minule som v radiu, ci v telke pocul, ze v Chorvatsku vybudovali skoro 400km dialnicu s vyse 100 viaduktami, desiatkami tunelov a desiatkami vyjazdov a desiatkami podchodov pre zver za rocne 3 (TRI) roky !!! A ta krajina nie je v EU a my ano ! Hanba, malo by to byt naopak !
imho sa tá stavba predraží. Ale nakoniec matička EÚ nám na všetky tie Vidensko - Bratislavské železničné nádhery (v dĺžke 70 km) vyčlenila spolu s peniazmi z nášho rozpočtu nejakých 9,6 mld. Sk. Ak len za projekty zaplatia 3...
Mno, ono celkovo 94, 38 miliardy Sk pre projekty v rámci Slovenska (cestné, železničné, plavba) - zvyšok EÚ (vrátane krajín, ktoré majú oproti nám oveľa rozvinutejšiu dopravnú sieť - čo ale nemusím písať) si rozdelí "zvyšných" 330 miliárd Eur na dopravné projekty.
Najmä keď je minimálne 100 mld. z toho úver.
Jan