Reply on: eripmav #72201:
To robievajú vodiči často; že idú v náskoku a na Buse majú zastávky pozadu. Pokiaľ je dráhové kritérium odpojené (dá sa to na palubáku prepnúť, ale vodiči to majú zakázané (avšak čo všetko majú vodiči zakázané a porušuje sa to veselo...)), alebo jednoducho to nefunguje, čo nie je zriedkavosť; dodatočnú kontrolu tým ofintia (vtedy sa zastávka počíta ako otovrenie dverí). Pokiaľ ale dráhové kritérium ide tak, ako má; môžu s tým manipulovať koľko chcú, akurát tým vyhodnocovateľom sťažia prácu, ale zistí sa tým reálny odchod zo zastávok, aj keď podľa BUSE môže byť pozadu. Podobne robievajú aj to, že nepotvrdia odchod z konečnej a potvrdia ho až uprostred trasy. Takže na transparente vidíš zastávky pozadu, ale pokiaľ "dráha" (=dráhové kritérium) funguje, tak mu reálne časy zo zastávok zisita.
Pokiaľ si vodič počas jazdy niečo kliká na palubáku, najčastejšie môže to byť okrem vyššie uvedených možností aj potvrdenie skutočnej polohy zastávky po otovrení dverí vozidla, práve pre vzdialenosť, ktorá je nameraná ináč v BUSE oproti skutočnosti; alebo si môže pozrieť odchod z ďalšej zastávky, aby vedel, či sa má šuchtať, alebo má dupať; alebo zadáva číslo vodiča (po striedaní), alebo spústa iných možností.
Vodiči chodia dondes s náskokom a u niektorých sa môžem na to spoľahnúť aj v špičke, že to budú 2 minúty a viac, najmä lebo:
- DAT karta sa večer po dojazde nevyhodnocuje každému jednému vodičovi
- aj keď sa to vyhodnotí, ale funguje protekcia a vodičovi sa nič nestane; alebo ak jazdí dispečer, ten môže skoro všetko
- aj keď sa vodičovi strhnú prémie, ale vodiča to netrápi, sú takí ktorí jazdia bez prémií každý mesiac práve kvoli náskokom, a nevadí im to, k tvrdším sankciám sa voči takým neprikračuje
Dlhe Diely MHD