Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Quakeman #71770:
A ostane zachovaná TV1 alebo budú Progressizované?
Reply on: hajzlik #71769:
No ja viem len to ze to prezil..
Ked som nedavno sedel v zapche medzi Bulikovou a Sustekovou, napadlo ma jedno mozne riesenie. Neviem ci realne.
Auta odtial asi nedostaneme. Ale ak by sa okraj cesty posunul o 1,5 - 2 m, mozno by ostalo miesto na 3 riadne pruhy. 1 pruh smer Ovsiste, 1+1 pruh opacnym smerom. Ten vpravo by bol vyhradne buspruh, lavy pre ostatnu premavku. 🙂
Dnes ráno došla nová 1 karoséria Var CB3 z Krnova na modernizáciu vozov 7602/7610.
vcera rano pri zastavke karlova ves zrazila elektricka mojho spoluziaka.prosim ak viete podrobnost tak mi napiste na adresu:gazda255@post.sk
PREMÁVKA SAD BRATISLAVA A VLAKOV NA ŠTEDRÝ VEČER

Z www.cp.sk som sa dozvedel, že tentokrát na rozdiel od minulých rokov SAD Bratislava 24.12. podvečer a večer (v čase premávky nočákov DPB) nebude premávať - minimálne v smere na Záhorie, ktorý som pozeral.

Ale všetky vlaky že budú premávať tak ako v ktorúkoľvek inú nedeľu (ak som správne pochopil). Veru, zaujímala by ma ich naplnenosť. A že či aj vtedy sprievodcovia kontrolujú cestovné lístky. ?

- Pamätníci, ako to bolo v dávnejšej aj nedávnejšej minulosti s premávkou MHD na Štedrý večer? A čo vlaky a SAD?

- A na Silvestra to ako bývavalo? Čo si ja pamätám, pred niekoľkými rokmi denné linky dlhšie premávali. A nočná posilová novoročná doprava vtedy tiež existovala?

Pokiaľ viem, 25. 12. a 1.1. budé väčšina (ak nie všetky) nákupných centier v BA zatvorených. To platí aj o večerných hodinách 24.12. a 31.12.
- Neušetrili by sa nejaké peniaze úpravou premávky dotknutých liniek MHD? Napr. keby napr. 63-ka bol v tieto dni skrátená len po Bojnickú?

- Zverejníte aj posledné a prvé odchody Avion Busu a Shopping Palace Busu v dňoch, ktorých sa to týka (napr. 24.12.). Na stránkach tých nákupných centier som o tom nenašiel zmienku; predpokladám, že keď budú zavreté, tak ani tie busy nebudú premávať. ?

- By ma zaujímalo, či DPB za posledné roky má aj nejaké sťažnosti od neinformovaných náhodných cestujúcich, ktorí na Štedrý večer márne čakali na "svoju" dennú električku, trolejbus či autobus...
Reply on: Valec #71764:
Naco chces cakat na EURO? Ked prides z nejakej krajiny kde EURO nemaju a zamenis EURa tak nemas moc vela EUR.. alebo ked si vyberies z bankomatu prave cash, atd.. urcite by som zaviedol automaty na bankovky.. ak nie vsade tak aspon na letisku, staniciach a pod..
Reply on: Mike #71765:
a ktoré SORy sú v zedelení?
3533, 3530, 3529, 3528, 3527, 3525, 3521, 3519, 3518, 3517, 3511, 3509, 3504, 3503, 3502, 3501
Reply on: miso1234 #71743:
Zdelenie je 16 dňové. Platí na pondelok - nedeľa každý deň. Akurát na prac. dni sú tam iné linky a na víkend iné. Áno sú tam všetky SORy, ktoré nie sú na "súkromných" službách. A idú zaradom (3533, 3530, 3529, 3528, 3527, 3525...) Vozy sa tam skoro vôbec nevymieňajú, jediná zmena od začiatku jeho platnosti (3.9. 2006) je výmena 3505 za 3503. ?
Reply on: SDX #71762:
Každopádne keď už tie automaty nemáme, tak by som tie 2 roky do zavedenia eura vydržal. Turistických lístkov sa až toľko nepredáva a kupovať si lístok za 0,50 € päťeurovou bankovkou, no neviem. Na letisku je mestký infostánok, na Hlavnej stanici (príp. aj na Petržalskej) môžu lístky MHD predávať aj v železničnom okienku (len sa treba dohodnúť) príp. aj v novinovom stánku, na autobusovej stanici žial len v stánku. V prístave je tiež mestský infostánok.
Reply on: hefo #71755:
Dík. Je to sformulované dosť jednoznačne. Aj keď pamätám si, v autoškole nám inštruktór hovoril, že umožniť vyjdenie zo zastávky nie je to isté ako dať prednosť v jazde, t.j. že autobusy/trolejbusy v takejto situácii nemajú plnú prednosť v jazde. Ale v podstate tá formulácia je jasná - ak vodič bliká, znamená že chce vyjsť zo zastávky, a ak ja nespomalím/nezastavím, znamená, že mu to neumožním, tým pádom poruším vyhlášku.
Reply on: Valec #71757:
no ja predpokladam ze automaty na bankovky budu uplne nove tipy.
Reply on: Ike #71760:
ja by som ešte niečo spomenul, pretože často vidieť nespratnikov porušovať aj toto...

Vodič nesmie zastaviť a stáť
pri zastávke električky, autobusu alebo trolejbusu bez nástupného ostrovčeka v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa vo vzdialenosti 5m za označníkom zastávky,a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti KRATŠEJ ako 30m pred označníkom zastávky a 5m za ním, ...
? ?
Reply on: ivanbuto #71754:
neviem to nikde najst, no pamatam si to zhruba presne.
"Ak vozidlo mestskej dopravy vychadza zo zastavky, popripade vychadza z pruhu urceneho pre taketo vozidla a a signalizuje znamenie o zmene smeru, ma pred ucastnikmi ostatnej premavky prednost"

Laicky... Autobus/Trolejbus ak vyhadzuje smerovku a ide zo zastavky/BUS pruhu, tak ma prednost
Reply on: AAA #71758:
Však dobre to povedal: "Pokiaľ sa nám podarí električku chrániť a preferovať pred ostatnou dopravou, tak to bude najrýchlejší dopravný prostriedok Bratislave. Dnes si to môžete odskúšať ráno v špičke na trase Dúbravka - stred mesta." Dnes je ten zlý stav ale pokiaľ sa to podarí, môžeme to s dneškom porovnať. ?
No Zachar zas raz v článku pre HN ukázal svoju absolútnu nekompetentnosť:
"Pokiaľ sa nám podarí električku chrániť a preferovať pred ostatnou dopravou - a je na to priestor - tak to bude najrýchlejší dopravný prostriedok Bratislave. Dnes si to môžete odskúšať ráno v špičke na trase Dúbravka - stred mesta."
Neviem, či je v tej trase električka narýchlejšia, ale ak aj je, tak trvrdeniu, že vďaka antipreferencii sa môžem len zasmiať, alebo sa nad ním rozplakať.
Reply on: SDX #71738:
Myslel som, že je to vymyslené aj pre automaty používané v DPB.

Re #71745 Nick: No ja som raz tak pre 3mi rokmi daroval jeden polhodinový lístok. Keďže som cestoval 15 minút a bolo to cez víkend, tak sa ten dotyčný ešte potešil, keďže lístok mal platnosť ešte 30 min.
A akú zamestaneckú výhodu by si im potom poskytol? Denne liter natfy (pre električkárov možnosť nabiť si za firemné baterky? ? ) alebo by si im jednoducho nedal nič? Ešte by som pochopil, keby sa železničiarom obmedzila ich režinka na územie napr. kraja kde bývajú, ale v MHD?

Re #71756 Ámos: Preskúšanie by malo byť povinné pre každého vodiča min. raz za 5 rokov. Ono vlastne neexistuje možnosť že by niekomu vodičák nikdy nedali. Pri veľkej dávke štastia by ho mohol dostať aj úplný analfabet.
Reply on: Ike #71752:
vies ked niekto spravil vodicak v roku 1974 a doteraz nebol na preskusani s pravidiel...
Reply on: ivanbuto #71754:
Zakon 315/1996, § 22:
(4) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky. Pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodičovi autobusu verejnej hromadnej dopravy osôb alebo trolejbusu sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla. Vodič autobusu alebo trolejbusu pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom.
Reply on: Ike #71752:
Súhlas. Len aká je presne tá vyhláška, rád by som videl citát.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.