ja by som ešte niečo spomenul, pretože často vidieť nespratnikov porušovať aj toto...
Vodič nesmie zastaviť a stáť
pri zastávke električky, autobusu alebo trolejbusu bez nástupného ostrovčeka v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa vo vzdialenosti 5m za označníkom zastávky,a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti KRATŠEJ ako 30m pred označníkom zastávky a 5m za ním, ...
? ?
neviem to nikde najst, no pamatam si to zhruba presne.
"Ak vozidlo mestskej dopravy vychadza zo zastavky, popripade vychadza z pruhu urceneho pre taketo vozidla a a signalizuje znamenie o zmene smeru, ma pred ucastnikmi ostatnej premavky prednost"
Laicky... Autobus/Trolejbus ak vyhadzuje smerovku a ide zo zastavky/BUS pruhu, tak ma prednost
Však dobre to povedal: "Pokiaľ sa nám podarí električku chrániť a preferovať pred ostatnou dopravou, tak to bude najrýchlejší dopravný prostriedok Bratislave. Dnes si to môžete odskúšať ráno v špičke na trase Dúbravka - stred mesta." Dnes je ten zlý stav ale pokiaľ sa to podarí, môžeme to s dneškom porovnať. ?
No Zachar zas raz v článku pre HN ukázal svoju absolútnu nekompetentnosť:
"Pokiaľ sa nám podarí električku chrániť a preferovať pred ostatnou dopravou - a je na to priestor - tak to bude najrýchlejší dopravný prostriedok Bratislave. Dnes si to môžete odskúšať ráno v špičke na trase Dúbravka - stred mesta."
Neviem, či je v tej trase električka narýchlejšia, ale ak aj je, tak trvrdeniu, že vďaka antipreferencii sa môžem len zasmiať, alebo sa nad ním rozplakať.
Myslel som, že je to vymyslené aj pre automaty používané v DPB.
Re #71745 Nick: No ja som raz tak pre 3mi rokmi daroval jeden polhodinový lístok. Keďže som cestoval 15 minút a bolo to cez víkend, tak sa ten dotyčný ešte potešil, keďže lístok mal platnosť ešte 30 min.
A akú zamestaneckú výhodu by si im potom poskytol? Denne liter natfy (pre električkárov možnosť nabiť si za firemné baterky? ? ) alebo by si im jednoducho nedal nič? Ešte by som pochopil, keby sa železničiarom obmedzila ich režinka na územie napr. kraja kde bývajú, ale v MHD?
Re #71756 Ámos: Preskúšanie by malo byť povinné pre každého vodiča min. raz za 5 rokov. Ono vlastne neexistuje možnosť že by niekomu vodičák nikdy nedali. Pri veľkej dávke štastia by ho mohol dostať aj úplný analfabet.
Zakon 315/1996, § 22:
(4) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky. Pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodičovi autobusu verejnej hromadnej dopravy osôb alebo trolejbusu sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla. Vodič autobusu alebo trolejbusu pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom.
Suhlasim s tebou.
Najhorsie priklady su myslim na Mokrohajskej v poobednajsej spicke smer Dubravka.?
Chvalim umenie a trpezlivost vodicov jazdiacich na 34, 83. Pichnut sa zo zastavky pred kamion a potom sa dostat do laveho prudu je umenie. ?
Nebol by som proti keby zacali policajti vysoko pokutovat prednost MHD...
Dnes som isiel autom a akurat vychadzal autobus zo zastavky, tak som ho pustil (podla vyhlasky ma prednost), a ti za mnou ma skoro zozrali... Vodic na mna nechapavo pozeral...
Aj autobusom som dnes isiel, autobus si asi 3 minuty veselo blika a auta ho veselo ignoruju, potom sa vodic nahneval a pichol sa tam... zacali na nho trubit...
to je analogicky to iste, ako keby som isiel po vedlajsej a vyrutil sa na hlavnu s tym ze trubim na auta ktore maju prednost..
Ale inak o inom som chcel. Už je v UDJD 7125 z Parsu .O pár dní pôjde do Krasňan,len čaká kým sa na ňu dokončia podvozky.Prišla niekedy v piatok poobede.
čo máš furt s tými režínkami,aj na železnici ich majú a čo!Pre veľa zamestnancov je priam nevyhnutnosť ich mať v rámci pracovných povinností ,hádam si nebudú cez ne platiť cestovné.A je to pre mnohých možno posledná výhoda ktorá ich drží v podniku!
Poviem ti to s tými režínkami po lopate: pozri lesník dostane vianočný stromček, pracovník z Figara čokolády a zamestnanec v doprave, sa dívaj, dostane možnosť voziť sa grátis. Áno tie firmy sú napojené na štátny a verejný rozpočet, ale ak zamestnancom nedáš tie výhody, tak zamestnanci majú o dôvod viac na odchod do súkromnej sféry.
darovať lístok: jasné, keď boli niekedy dávno klasické "dierovače" lístkov, tak sa už označené lístky pri vystupovaní strkali späť do "dierkovačov", už vtedy boli časové lístky... ? a aspoň nebol neporiadok... ?
orange a iné spoločnosti produkujúce zisk, môžu dať kredit svojim zamestnancom alebo iné výhody, lenže tie režinky sú vo "firmách" , ktoré produkujú stratu, sú naviazané na verejné financie, takže je tam jó sakra rozdiel... ? ?
inak nevie mi niekto povedať, ako funguje SOR zadelenie??
Sú v ňom všetky vozidlá, ktoré nie sú pridelené? a menia sa vozidlá v zadelení nejak výrazne ? A zadelenie platí len cez týždeň, že ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Quakeman