Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #71058:
moc komplikovane... radsej porade... 201-214
Reply on: Nal Sehel #71054:
Ziadna EU nezakazuje GO vozidla. Aspon si myslim, ze je to blbost... A Ik435 maju Euro 2 motory... Nemyslim si, ze je to najhorsie a ze prave tieto vozy ti EU zakaze generalkovat...
Uvidime ci na to tu este niekto zareaguje a da veci na spravnu mieru.
Reply on: Ike #71055:
To som chcel povedat, ze DPB nechce aby chodili autobusy a elektricky subezne, ale chce tie spoje nadviazat... no je to paradox, lebo to akosi nefunguje...
Reply on: Dopravák #71038:
to cakanie som myslel v ramci moznosti... napriklad ked prestupujem z 20 na 5 v Dubravke... podla CP by som to mal stihnut... no ked vystupujem z 20, 5 uz zatvara dvere a ide prec... pritom nic ho neponahla, ta minuta by ho nezabila a mohol by sa dovtipit ze ludia asi budu chciet prestupit...

detto v raci ked ides z elektriciek na 56 co chodi raz za pol hodinu... 56 prejde okolo elektricky z ktorej vystupuju utekajuci ludia na 56, ale ta 56 sa tvari ako by ich nevidela a veselo im zavrie dvere pred nosom... o tomto hovorim, nie o tom ze idem z domu na poslednu chvilu na zastavku...

napr minule som meskal na cviko, chodievam 12:39 z DNV na Novomestsku (prichod 12:43) a 12:46 mi ide 28...
nuz a 20 meskala a 28 isla s 2 minutovym predstihom... som z tej 20 letel rychlostou svetla, a ten 28 ma nepockal... ani ostatnych ludi co takto so mnou cestovali
Reply on: Ámos #71046:
musím ťa trochu vyviesť z omylu. 1. k435 sa nebudú a ani nesmú obnovovať GO, lebo nespĺňajú normy EU a bol by to krok späť. 2. S tou postupnou obnovou by to bolo ok keby to fungovalo. 100 nových busou treba okamžite a potom začať s postupnou obnovou ďalších busou a takto udržiavať vozový park v dobrom stave. A ver, že aj 100 nových busou je málo. ešte je ďaleká budúcnosť električky v Petržalke - ja osobne tomu začnem veriť až bude postavená 1. trať, dovtedy sú to len plané predvolebné a oblbovacie keci a aby sme sa nedivili,že odrazu nám magistrát oznámi, že ešte treba nové projekti atď. - veď to už za posledných 30 rokov o stavaní metra v BA poznáme.
Reply on: Mike #71050:
A samozrejme platbu pokut namieste uplne zrusit. Zlozenky rozdavat...
Reply on: Mike #71049:
V tom pripade je nacase prijat dalsich...
I am very sorry.

Ehm, jazda v náskoku: dnes tak vidieť jazdiť niekho s náskokom 3 minúty, to je podľa mňa zázrak. Mne sa to nestalo už veľmi dááávno. Náskok 2 minúty sa ešte vidieť dá.
Ošetriť sa to dá preventíve - skrátením chronmetráže, nakoľko v Bratislave večer a cez víkendy chvalabohu skoro vôbec nie sú zápchy až na pár výnimiek.
alebo regresívne - krátením výkonnostných odmien, ale to by sa museli prelustrovať všetky DAtky a každého jedného by museli postihnúť a to sa tak ľahko nestane (lebo brigádnici, lebo protekcia, lebo vodič sa vyhovorí, že tu môže mať +2 a inde chytí červené, zápchy a raz- dva je z toho -3)
čo som počul z viacerých celkom dôveryhodných zdrojov, revízory majú zíkladný plat dosť nízky, moznož až nižší ako prriemerný plat v SR. Ale od pokuty majú dosť vysoké percento, obávam sa, že je to viac ako tých 30%, neviem, či nie 40%, alebo 45% tak nejak. No a vďaka tomu majú taký plat, že vám sa o otm ani nesníva. ? Stavím sa s hocikým o hocičo, že ervízor, ak chce , a to určite chce, tak pod 50 000 mesačne neklesne. Podľa vyjadrení ich samotných, a oni nemajú dôvod uvádzať vyššie sumy, ako reálne zarábajú, majú mesačne 70 000 - 80 000. Povráva sa, že napr taký fenomén ako "Mireček" máva pravidlene okolo 100 000. Ale to bude tým, že je v okolí Hl. St, inkasuje v eurách a bez bloku ?
čo som počul z viacerých celkom dôveryhodných zdrojov, revízory majú zíkladný plat dosť nízky, moznož až nižší ako prriemerný plat v SR. Ale od pokuty majú dosť vysoké percento, obávam sa, že je to viac ako tých 30%, neviem, či nie 40%, alebo 45% tak nejak. No a vďaka tomu majú taký plat, že vám sa o otm ani nesníva. ? Stavím sa s hocikým o hocičo, že ervízor, ak chce , a to určite chce, tak pod 50 000 mesačne neklesne. Podľa vyjadrení ich samotných, a oni nemajú dôvod uvádzať vyššie sumy, ako reálne zarábajú, majú mesačne 70 000 - 80 000. Povráva as, že napr taký fenomén ako "Mireček" máva pravidlene okolo 100 000. Ale to bude tým, že je v okolí Hl. St, inkasuje v eurách a bez bloku ?
Reply on: AAA #71042:
predovšetkým by sa mala začať poriadnejšie kontrolovať a postihovať jazda v náskoku.
Jedna príhoda zo včera: Idem si L31 smer Račko. Za Vazovovou sa postavili revízori, že idú kontrolovať. Prvý (vpredu) v pohodičke, ale druhý (pri kĺbe) stále stál a prehľadával vrecká - nemohol nájsť preukaz. ? Prekutral všetko možné, potom sa prešiel k predným dverám a späť a zachvíľu ešte raz. Nakoniec ho vodič pustil na semaforoch na Račku von. ? Viacerí v buse sa na ňom bavili. Len na okraj, ten prvý ulovil dvoch bez lístka. ?
Reply on: Ike #71034:
Ja som tiez laik...
2) Nie s tym demotivovanim som to myslel tak, z ked budem zarabat 50.000 mesacne tak sa nebudem nijako snazit aby som mal viac. Naco... Odrobim si svoj pocet naplanovanych pokut (svoju kvotu) a ked ich vyberiem za dva tyzdne tak zvysne dva tyzdne sa budem venovat konickom, rodine,... Naco budem mat plat 120.000 ked ani nebudem vediet ako moje deti vyzeraju (teda ak raz nejake budem mat 🙂 )Plat revizora sa ma skladat zo zakladneho minimalneho platu + provizia z pokut.
Mas pocit ze DPB ma problem prijat novych revizorov. Ja mam pocit, ze skor ziadnych prijat nechce. Aspon to nedeklaruje. Po meste beha mnozstvo biletarov (a slusnych biletarvo), z ktorych si myslim by isli viaceri s radostou robit revizora...

3) z reklamy?! Mas pocit, ze reklama na vozidlach DPB sa predava za rovnake ciastky ako 30s spot na TV Markiza o 18.55? Omyl.. Zisti si vo vyrocnej sprave Racaru (ak existuje) aky mala tato firma zisk... A z pokut? Ved si hovoril, ze by to bolo docasne zvyseny vyber pokut... Dnes rocne vyberu nejakych 50 mil. nechby si to zvysil o 50% (dost velke cislo) na 75 mil. Parada kupis 2 NP solo trofle. Ci vlastne nekupis. Strata DPB sa pohybuje nad 100 mil Sk. Takze ju iba znizis. Opakujem bez poriadnych dotacii od mesta sa nikam nepohnes...

4) ja neviem, ale ja mam v poslednej dobe len dobre skusenosti s vodicmi. Urcite je to lepsie ako to byvalo. O com svedci aj anketa... Je to asi dva tyzdne ked som sedel v 93 a vodic styrikrat znvou otvoril dvere dobiehajucim. Uz aj ludia vnutri si ztoho zacali robit srandu.

5) Prave preto sms. Najkratsia a najpohodlnejsia cesta k staznosti. List do nejakej schranky na Olejkarskej ti nitko nosit nebude. To ho radsej posle postou... Nevymyslaj veci naoko. Ak chces mat nieco, kde by sa ludia mohli stazovat, vymysli to tak aby to bolo aj pouzitelne.

Re #71036 Nal Sehel: Ik435 su z rokov 1996 az 1998. Konkretne ste sa bavili o 4845, ktora je z roku 1998 cize ma 8 rokov. Samozrejme tie 10 rocne by mali ist buduci rok na GO. To by vsak mesto a DPB muselo mat normalnu obnovu vozidloveho parku. Hypoteticky: Dnes by sa mali vyradovat K741 z 1991, ktore boli na GO v 2001...
Jendoducho nie sme taky bohati a tak ak mame rocnu potrebu busov 50 vozov, tak 20 treba rekonstruovat a 30 kupit. Mozno pri sucasnom katastrofalnom stave by sa dalo ist na 30 reko + 40 novych. (o styri roky budes mat 160 novych a 120 po reko, co je viac ako polovica) Ale nie kupovat opat naraz 100 busov a o 10 rokov sa dostanes pred problem, ze musis bud zmodernizovat alebo vymenit 100 busov...

Re #71045 ivanbuto: Pri trofloch je dost velka rezerva. Teda pri kratkych. U kolbas je to ine...
Reply on: Ámos #71029:
Mne sa práveže dosť páči obnova cez rekonštrukcie na 14 TrM, podľa mňa sú svojou farbou aj výzorom také "typické bratislavské", súčasť koloritu mesta. ?

Ale aj tak budú potrebovať nové vozy, ak chce Ďurkovský splniť predvolebné sľuby, teda (1) rozširovanie trolejbusovej dopravy, (2) zahusťovanie intervalov podľa potreby.
Reply on: Jento #71035:
Ok. Poslem. Mne osobne v tom voze vsetko jedno nebolo ?
Reply on: Dopravák #71038:
Tu nejde o to ci ma rychlo niekam dopravi, ale o to, ze ten vodic porusoval vyhlasku a urcite aj DP (vid bezdovodne otvorenie dveri mimo zastavku a v jazde vozidla). Ak by som to aplikoval na vodicov aut. Tak tiez potom nech sa ponahlaju a kaslu na vyhlasku, ved chcu byt rychlo v praci, v skole , doma... ? ?
Reply on: Dopravák #71038:
No lenže niektorí vodiči, radšej odídu s náskokom aj 2-3 minúty, namiesto toho, aby čakali. Alebo napr. na Ľudovíta Štúra prejdú 11, 13, 14 5 cm za označník, hoci majú ešte 30 s červenú a nič za nimi nejde a človek, čo príde v tom čase na nástupište má smolu.
A ešte 1 môj konkrétny príklad z PKO, kde prestupujem. Idem 12, ktorá má prísť 2 minúty pred odchodom 30, resp. 37. Električka minútu mešká, 30 stojí na zastávke. Dobehnem spred vozidla k nej a vodič namiesto toho, aby počkal, mi zatvorí pred nosom a odíde s minutovým náskokom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.