Heh... mne sa na tiristoroch jazdi tak, ze je to pre mna relax. Doslova. Teraz uz mavam skoro len T6, takze viem co vravim... len tak dalej, nech prerabaju (kupuju) tiristory.
Bart #7012: Myslel som to tak, ze preco sa rekonstruuje na tyristory, ked je to "take zle". Navyse to bola ironicka otazka.
hmmm #7033: Ja by som radsej vyradil K2, lebo (podla mojho nazoru) su to serble. Chcelo by to nejaky slusny klbovy voz.
Turbo #7034: Nebol by som to napisal lepsie. Mimochodom, chlapik pisal aj, ze pri nahradeni elektriciek trolejbusmi, autobusmi a (!) autami sa zvysi priepustnost krizovatiek bla bla... mozno aj na tento argument by sa oplatilo zareagovat, i ked sa zda na prvy pohlad tak absurdny, ze... (Najma s tymi autami.)
Turbo #7066: Neda sa nesuhlasit. Fakt ale je, ze ludia su asi zo stalych meskani, predbiehani, "pripojov" a podobne dost nastvati a maju tendenciu vyvrsit sa na prvom pracovnikovi DP, co je k dispozicii - teda zvycajne na vodicovi. Mne sa to tiez obcas stava. K tomu len tolko: Myslim si, ze vodic by mal mat dost nervov na to, aby ked ho niekto oznaci za debila alebo nanho vyplazi jazyk (ako ja, ked nejaky hnup ide 3 minuty skor a preto mi ujde) (hoci aj kazdych 10 minut), to rozchodil. Ked nema, roboty je v BA dost aj mimo DPB.
Na druhej strane sa vsak nedivim, ked vodica dojme, ze mu nadavaju za meskanie sposobene zapchou (dopravnou), za to, ze nepockal na zastavke 3 hodiny, kym sa mu dokrivka nejaky dochodca do vozu (nic proti nim, ale ak nevie uvazit svoju rychlost a vcas odist z domu, je to jeho chyba); pripadne za ma voz plny cestujucich, ktorych by som osobne najradsej odtial vykazal s pomocou baseballovej palky a podobne. Nuz, zjavne mame aj takych vodicov, akych si niektori tiezcestujuci zasluzia. :-(((
Ad slusnost: Asi nie som typicky, ale ja si naprikald listok na BID vzdy "prosim", ked na mna pocka a nastupim prednymi, zvycajne podakujem etc. Huba mi z toho zatial neodpadla.
sorry za dlzku prispevku, ale nezdalo sa mi toho az tak vela...
Ine tema:
Tu anketu mam pochopit ako? Ktori okres ma naljepsiu MHD? Ziany! Skor mozem povedat, ktori okres ma MHD najhorsiú: Petrzalka. Nech sa na mna petrzalcania nehnevaju, ale spojenie petrzalky so zvyskom mesta povazujem za ubohe!
Martin:
Ten trolejbus s pomocnym dieslovym agregatom je docela zaujimavy napad. Ale mna by zaujimalo aku to ma ucinnost v rezime jezdy na gegnerator. Uz dlhsie ma trapi vseobecna otazka, ci by nebolo lepsie pouzit na prenos vykonu namiesto mechanickej prevodovky prenos elektricky. Ten 21Ab to mal ako? Aj ked uz viem ze to nedopadlo dobre. Ale vie mi niekto povedat ci mal klasicky motor s prevodovku? Lebo ak by Trolejbus 21 Tr mal na streche plnohodnotny motorgenerator, tak to si viem predstavit pod nazvom autobus s elektrickym prenosom vykonu. Sice by musel mat uplne inu vyzbroj, to je jasne, ale technicky by to slo. Ved u lokomotiv to uz davno funguje, tak preco by to nemohlo fungovat na niecom mensom ako cestne vozdlo?
Darro:
Kolko vodicov, tolko povah. Nepoznam zrovna polovicu vodicov z Krasnan alebo Juraku, ale co clovek, to uplne odlisny pristup k veci. Je jasne ze povolanie vodica nie je najlahsie, ale vsetko je vec postoja vodica. Ak si mysli ze to robi iba pre peniaze a pre nic ine, tak potom mozeme ocakavat kadeco. Su ale aj taki, ktori to robia preto, lebo ich to zaujima, maju k urcitim veciam vztah (povedzme ze sa stataju o voz).
Ja som uz tiez napisal jedneho Krabusta, ale to nebolo prvykrat co robil zle cestujucim. Najpr som si ho vsimol preto, lebo mal ubohu techniku jazdy, ale za to ho nenapisem. Potom siel o 5 minut skor a vobec ho to netrapilo. Ani potom som ho nenapisal. Ale ked v plnej tratovej rychlosti pri navesti "stoj" preletel cez krizovatku a zabrzdil na piesku a zaspinil vsetkych cestujucich stojacich na zastavke (vratane mna) - to som si povedal ze mu idem dohovorit. Zapraseny som nastupil a vsimol si ako sa s dalsimi dvoma postavami pri kabinke na nas pekne bavi a rehoce. Vtedy som si povedal: Tak staci! Podisiel som k nemu ku kabinke (ti dvaja typci co sa s nim dovtedy rehotali si isli "nenapadne" sadnut). Spytal som sa ho co to malo byt a on sa vyhovaral ze to nebrzdi, ze to ukazuje sklz, ukazal mi knihu vozidla so zapismi ze to nebrzdi (ale take zapisy su v kazdej knihe vozidla - najdeme ich tam dostatocne), ze to ma ist do UD a podobne. Ja ale niesom sprosty a nech sa na mna nehneva - napisal som ho. Zvsok cesty na mna zazeral v zrkadle a uz sa ani nebavil - zavrel sa v kabinke. Mal som este to "stastie" cestovat s nim aj neskor. Mal naskok 5 minut a ked ma zbadal v zkadle, tak sa zacal tak suchtat, ze pesi by som bol rychlesi. (usek Racianske myto - Vazovova za tri a pol minuty!) Za par tyzdnov som s nim cestoval o5 a ked som vystupoval na Racku tak sa ma spytal: Aj dnes ma napises? V ramci toho ze to bolo rano o piatej a ja som bol v stave takmer spanku som mu povedal ze neveim o com vravi, ale ked som si neskor spomenul, tak by som mu poedal: Nie, ved teraz si nec nespravil.... Ponaucenie: preventivne sthnutie premii moze by nahodou docela ucinne. Potom som ho dlhsie nevidel, udajne bol na PN-ke, ale dopocul som sa aj druhy nazor, a to ze nespravil testy. V poslednej dobe som ho uz opat videl a jazdi uz inak. Vodic si musi byt vedomi ze nesie urcitu zodpovednost aj za cestujucich a ak to nie je schopny pochopit, tak potom nech jazdi inde (napr. v Brne na autobusoch).
Prave pre takych vodicov su nutne skolenia, ktore vacsine ludi pripadaju blbe. Uci sa tam okrem ineho, ze oslovenie zeny je "pani" bez privlasktu a podobne vtakoviny. To je naozaj pre blbca.
Ale berem to, ak vodicovi vybuchnu nervy. Meska a pritom za to nemoze, ma srot voz a tiez by chcel jazdit na niecom novsom, premava to uboho, co mu zbytocne zvysuje stres, lebo ma preplnene vozidlo, etc... Ked mu stary dedo povie ze je darebak iba preto, lebo je neschopny vcas nastupit, tak to je moc. Dedulo nastupoval a ked stal na schodoch tak vodic zavrel dvere. Dedulo za nim dosiel a povedal mu ze mu privrel nohu (ako sa tam potom dostal, ked ma nohu prevretu v dverach???). Vodic sa najprv ospravedlnil, ale dedulo pokracoval a povedal mu ze je darebak. Vodic to zabalil - zastavil na Sancovej, vypol motor, otvoril prve dvere a povedal nech ten dedulo vystupi, ze inak nepojde dalej. On uz od rana pocuva slova: *****, debil, curak, chumaj a podobne.... Uz ste zazili ze by dakto povedal vodicovi dobry den, alebo ho aspon pozdravil. To som este nevidel, ale videl som takych ktori mu vraveli: imbecil, hovado, darebak, blby beusak, s*****ny autobusak a podobne. Mne by sa to asi tiez nepacilo. Dedulo nakoniec na naliehanie niktorych cestujucich neochotne vystupil, vodic nastartoval motor a isle sme dalej. Toho vodica za to co spravil urcite nenapisem. Samozrejme, ak sa to bude opakovat, tak by mal pomyslat na ine povolanie, ked to nervovo neunesie. Ja viem, vozit niektroych "kulturnych" cestujucich nieje sranda.
Ale su aj uplne iny vodici. Jasne ze vodic nemoze za to, ze sa pred nim pokazil autobus. Ze aj jemu voz vybuchol, za to tiez nemoze. Ze to premava raz za 20 minut, za to tiez nemoze. Stalo sa na Patronke na linke 21 o cca 18:00 v pracovny den, ked je to vdaka 20 minutovemu intervalu riadne napchte. Este ak jeden voz vybuchne, tak dvojnasobe. A ak vybuchne aj ten nasledujuci voz, tak si niektori cestujuci vybijaju zlost na vodicovi, lebo on je v ich ociach za to vsetko zodpovedny. Napriek tomu ze taka stara tlsta rakovina na vodica nadavala a hovorila oplzle slova zahcoval klud a isiel zavolat na dispecing z telefonnej budky, lebo vysielacka nefungovala. Ked dosiel tak ta stara rakovina este stale hubovala. Robila hnusny skandal a divim sa preco jej nikto nic nepovedal, vratane mna. Skor ma udivilo, ze sa k nej pripajali. Ale to je pod uroven vacsiny slusnych ludi, pustit sa do reci s takou sprostou senilnou rakovinou. Ja som s vodicom kecal o inych veciach. Ten si vsimol ze niesom blby a urcite viem co mam urobit ked chcem vodica napisat. Mozno aj preto bol taky kludny. Ale videl som na nom ze je nestastny a echt nasraty. Este aj dispeceri ho osrali, lebo mu povedali ze poslu zalozak a servisny laisch. Zalozak nikde a ani liasch. Ked im o pol hodinu o5 volal, tak mu povedali ze ked to vychladlo, tak nech s tym dojde do vozovne. Nevdel kde sa ma otocit, ale ja som mu poradil aby siel k Vojenskej nemocnici, ze sa tam da klbak s prehladom otocit. Najprv mi neveril, ale presvedcil som ho. Potom sa tam aj prekne otocil a odisiel na Trnavku. Toho vodica som este sem tav videl ale v poslednej dobe uz menej.
Dalsia znama vec su socialky. Odkedy zrusili travle sluzby tak sa pekne rozkradli. Neviem naco su niekomu madla na dvierka v hodnote 8 korun! Vsetko co nieje zamurovane alebo privarene je potencialne uz prec. Takze tolko k socialkam. A kto to kradne? Zeby vodici? Ano!
Zhrnutie:
Vodici su aj slusny, aj hovada, tomu sa nevyhneme. Idealny stav je vtedy, ak dispecing sluzi na riadenie dopravy v pripade nehod a vyluk a nie na skrvanie sa za krikmi za ucelom kontrolovy vodicov. Bohuzial, je to niekdy nutne, lebo by to mohlo zle skoncit. Ale vodici by si mali urobit aj poridky vo svojich radoch a takych ktroi robia DPB zle meno aj osobne napisat. Nie, nie su zradcovia, ale im na tomto podniku a jeho mene zalezi... Aj napriek vsetkemu co sa okolo nich deje.
-
Tolko moj nazor na temu vodici.
d3k0:
No tak to je uplne iny pripad to uz prehnal to je v pohode ze si to spravil. Ja len proste nemam rad takych co su tu len preto aby robili zle soferom a hladaju kazdu blbost ktoru by nahlasili na Dopravny Dispecing taky tu podla mna nemaju co robit a vzdy ked sem niekto hodi taku kravinu ze sofer nezastavil na prechode tak ma to len nasere ze bonzuje taku blbost. Ja sa zaujimam o soferov ale nie o to ake robia chyby ale aky maju sposob jazdy ako si upravuju busy (4207,4936,4830,1808,1803,1219...) a aj ked mal sofer meskanie -6 min. na zastavku tak som ho nenatrel len som si sneho vystrelil ze ho bonznem aby to uz na buduce neurobil(4829).
PRETO RADSEJ CHODIM LEN NA -DISPEČER- TO NIKTO NEVIE CO TO JE A NENAPISU TAM NIC KED NEPOCHOPI O COM DISPEČING JE.
P.S.: Už ma najdete len na DISPEČERI to je moje... DOVI.
Papyr: Veru, cest jej pamiatke. U nas podobne v tychto dnoch konci autobus 1200 (postupne sa rozobera), ktory je jednym z prvych kusov 5 klbovych Karos. Nikto vsak na to nedba. Mimochodom, vedeli ste, ze u nas bol 2. prototyp C 744 a skusal sa pod ev. c. 1200? Potom prisiel dnesny voz 1200...
Valec: Oki, opravim.
bigmac: Hehe, tak napis, aky (c) to je :-))) Alebo radsej ti rovno zavolam a ty mi to vyklopis!
illusions: No ono prehladnost zavisi aj od toho, kolkykrat sem prisiel dotycny uzivatel. Pre niekoho staci stranka, kde nic nie je a ledva sa v nej vyzna, ini sa vedia orientovat aj v zlozitejsich strukturach... Netvrdim, ze iMHD je nejako hyperprehladne, ale pri mnozstve informacii, ktore tu su, to uz hadam ani prehladnejsie byt nemoze. Jedna sa hlavne o uvodnu stranku, kde je velmi vela informacii na jednej kope, ale vsetky z nich uzivatelia potrebuju. Kazdy sice nieco ine, ale celkovo je treba vsetko...
Darro: To bolo prvykrat, co som kedy volal na nejakeho vodica dopravny dispecing, takze si asi domyslis, ako ma nastval. Kazdemu prepacim priestupky, ved kazdy moze mat zly den, ale ked je toho vela (v tomto pripade o 2 min. predcasny odchod, zastavovanie na zastavke az predposlednymi dverami a nadavanie cestujucim), tak je toho az privela. Aj to by sa vsak dalo vydrzat, keby sa to stalo na jedinej zastavke. Ale stalo sa to na dvoch z troch, co som s nim isiel (v 2-min. predstihu bol aj na tej tretej). A na zaver mi este ukazal prstom zhruba to, co si myslim ja o nom... (Mimochodom, nepovedal som mu ani slovo.)
TBC: To mas pravdu ze si kazdy robi co chce ale väčsinou su to ty druhy soferi myslim osobne auta a podobne nazorny priklad si mohol vidiet na zaciatku tyzdna na SANCOVEJ jak sa tam rozbili pri YMCE. Takych soferov je vela a snich su potom tie problemi na cestach tu nejde len o jeho nervy ale o to ako stym soferom jednaju ty hore keby mali viacej socialnych priestorov na konecnej tak by urcite bolo tym soferom lepsie ako je a v tom bordeli co robia tak by si sa cudoval nic ine nepocuvaju len toto nemozete a podobne. Na skoleniach im tlacia do hlavy sracky o tom ako maju zdravit cestujucich ze rano od do DOBRE RANO , od do DOBRY DEN , od do DOBRY VECER tak mi nehovor ze len oni mozu za to co sa tu v MHD robi.
Darro> ked to niekto nezvlada tak nech to nerobi, ma na vyber milion inych povolani, ktore su menej stresujuce...nebudeme predsa trpiet my cestujuci nejakych vodicov ktori to nemaju s nervami v poriadku...a ked maju nieco dodrziavat tak nech to dodrziavaju...lenze u nas si aj tak robi kazdy co chce, tak nech sa to prislusne prejavi aj v jeho hodnoteni..
Nemam rad ked niekto bonzuje kazdu chybu co sofer spravi ved aj on je len clovek z jednymi nervami tak preco by sme mali hned volat DOPRAVNY DISPECING a nahlasit co spravil, ked by to spravil viac krat po sebe tak to je nieco ine ale inak drzim zo sofermi ja tiez nemam velmi rad urcitych soferov ale to neznamena ze mu hned musim strhnut s platu len kvoli tomu ze mu trochu preskocilo.
Vsimol som si ze tu vela ludi ani netusi aky ma ten sofer tazky zivot lebo nikto len par ludi co su tu vodici poznaju tu pravdu a ten stres co prezivaju kazdy den . Ja som neni sofer ale viem ze to neni sranda vidim to na soferoch ktorych poznam. Tak si tolko nevsimajte ich povahu ale to v akych s.a.k.ch musia pracovat.
ANDY:
Neviem preco si taky n.....y na sofera 6621 mozno uz mu pukli nervy a ani sa mu necudujem lebo ked mu taky spratkovia ako mi lezieme pomali az do kabinky tak to by sralo urcite aj teba, to stym ze spatne zastavuje neznamena aby ho hned VYHODILI!!!!!!
Andrej:
Trolejbus 21TrAci s pomocným diesel agregátem je normálně v nabídce Škody Ostrov. Po jednom kuse má Hradec Králové, letos má dostat 3 tyto typy. A Plzeň, která má mít snad letos v létě už 12 Škodovek 21TrAci. V Hradci se využívá na lince 1, která ze zastávky Nový Hr.Kr do zastávky Kluky nejede pod trolejovým vedením. Tam se využívá. V Plzni se používá v případě výluky nebo vypnutí el. proudu. Řidič tlačítkem spustí sběrače a nahodí motor, jako u autobusu. Rychlost neznám, ale když jsem s ním jel mimo trolej. Jeli jsme asi 50 Km/h.
vopred sorry za off-topic: #7051 www.ihwc.net (je to aj v telke pri dvojexpozicii, zazrel som to ked som siel okolo telky - ja hokej v TV nekukam, nebudem sledovat ako sa stado tvorov nahana za ciernym pukom a este si pri tom navzajom ublizuje, to fakt nemusim)
Kockac
hmmm #7033: Ja by som radsej vyradil K2, lebo (podla mojho nazoru) su to serble. Chcelo by to nejaky slusny klbovy voz.
Turbo #7034: Nebol by som to napisal lepsie. Mimochodom, chlapik pisal aj, ze pri nahradeni elektriciek trolejbusmi, autobusmi a (!) autami sa zvysi priepustnost krizovatiek bla bla... mozno aj na tento argument by sa oplatilo zareagovat, i ked sa zda na prvy pohlad tak absurdny, ze... (Najma s tymi autami.)
Turbo #7066: Neda sa nesuhlasit. Fakt ale je, ze ludia su asi zo stalych meskani, predbiehani, "pripojov" a podobne dost nastvati a maju tendenciu vyvrsit sa na prvom pracovnikovi DP, co je k dispozicii - teda zvycajne na vodicovi. Mne sa to tiez obcas stava. K tomu len tolko: Myslim si, ze vodic by mal mat dost nervov na to, aby ked ho niekto oznaci za debila alebo nanho vyplazi jazyk (ako ja, ked nejaky hnup ide 3 minuty skor a preto mi ujde) (hoci aj kazdych 10 minut), to rozchodil. Ked nema, roboty je v BA dost aj mimo DPB.
Na druhej strane sa vsak nedivim, ked vodica dojme, ze mu nadavaju za meskanie sposobene zapchou (dopravnou), za to, ze nepockal na zastavke 3 hodiny, kym sa mu dokrivka nejaky dochodca do vozu (nic proti nim, ale ak nevie uvazit svoju rychlost a vcas odist z domu, je to jeho chyba); pripadne za ma voz plny cestujucich, ktorych by som osobne najradsej odtial vykazal s pomocou baseballovej palky a podobne. Nuz, zjavne mame aj takych vodicov, akych si niektori tiezcestujuci zasluzia. :-(((
Ad slusnost: Asi nie som typicky, ale ja si naprikald listok na BID vzdy "prosim", ked na mna pocka a nastupim prednymi, zvycajne podakujem etc. Huba mi z toho zatial neodpadla.