zurim, lebo som mal vykyv prudu a okrem toho, ze som mal skoro napisany siahodlhy prispevok, skoro mi to spalilo comp. ale okej, skusim to znova:
tulenique: DAKUJEM! to je presne moj nazor! marketing dpb je nulovy a kedze viem, ze sa to da aj s malom penazi, je to kvoli skostnatenosti a lenivosti vo vedeni. len sa pozrite na to, co robi viedensky vor. slogan "mesto patri tebe" je mozno trocha prehnany, ale ich komunikacia ma smrnc. komunikacia dpb nema smrnc, lebo prakticky neexistuje...
J: to, ze eliny, tbusy a busy maju rozne natery nie je fit po marketingovej stranke. vyzera to rozbito (ako cela ne-komunikacia dpb), nekoncepcne a v niektorych pripadoch aj hnusne - prikladom su rekonstruovane eliny (sorry, ale typove oznacenie neovladam ). uplne to popiera mestske farby, kedze v erbe mesta je pouzita cervena a biela, kvapka zlatozltej a este trocha ciernej na kontury. kde tam je strieborna a modra, to neviem. a ked uz to tak jednoducho MUSI byt, celkom nechapem ani to, preco sa eliny, z ktorych ide dole celoplosna reklama, prelakuvaju (ak sa vobec prelakuju) na povodnu kremovo-cervenu a nie do novych farieb...
a este jeden ad zajazdy bratislava: dopravu do auparku robia tiez oni? tak potom mi je zahadou, preco na niektorych busoch je napisane "dopravny podnik bratislava, a. s. autobusy". aj ked... je sice pravda, ze chodia trochu pravidelnejsie ako na inych kyvadlovych linkach, k dokonalosti to ma ale este dost daleko...
a len tak mimochodom, este stale neviem, co znamena "zapisat vodica" (ad "#7071")
d3k0: ty pracujes pre OC Avion? mas nejake prilis podrobne infosky z tey oblasti....
btw: farebne schemy.... prave som robil referat o corporate identity a jedine co mozem povedat, ze DPB neurobil ani jeden jediny krok k tomu aby si ju zacal budovat. A ehmm.... nech mi nikto nehovori ze je to otazka penazi, ja tu nehovorim o pretierani starych vozov, ide mi len o to aby pri kazdej obnove laku a zakupeni novych vozov bola dodrzana far. schema kt. ma spolocne znaky pre vsetky druhy dopravy. napr. aj dispecerske felicie a i dopravne nehody by som maloval s prvkami danej schemy, ale to je mozno uz uchylne.
ad kotas nater: ja som pocul tak ze ten nater navrhol pan Kotas spec. pre bratislavu a vyuzil tam farby z jej erbu. Vobec sa mi ten nater nelubi...
K tým vodičom. Naozaj každý je iný. Jeden mal na dverách vo voze nápis: "Nenahánajte ma som v robote nie na pretekoch" Ale fakt je ten že skôr by nemali chodiť. Ak si človek naplanuje cestu a on pride skôr... Tak je to aj s 91 a 93 Na Jasovskej ak vystupite z 91 tak by vám mal ísť za minútu 93.Ale len vydíte ako odchádza.
Turbo:#7067 nemyslým si, že Petržalka je natom najhoršie.Má veľa spojov, ktoré chodia v špičke často. Bolo to horšie ale od septembra sa nemožem sťažovať. Zrušenie preplnenej 193 bol dobrý krok, lebo všetci chceli isť sňou. Bola napraskaná a 93 a 94 málo využitá.
hroch: mne sa lúbi, že eliny, t-busy a busy majú rôzne farby. Ale tiež je blbosť zelené plynáky. Ak ich chcú mať naozaj 300 tak ich bude viac ako červených. Ale pri elinách a t-busoch som spokojný.
Turbo: No ved takto to vidim aj ja, taky vodic ako si pisal o tom elektrickarovi, ked nema moralku na to aby dodrziaval urcite dôlezite veci a neriadil sa podla grafikonu tak nema co robit v DPB. A stym ze ked sa jedno vozidlo pokazi tak ten druhy co jazdi za nim si to odnesie lebo asi 90% Bratislavcanov a urcite aj v inych mestach nechape ze ten vodic nema meskanie ale ze ten pred nim bus sa pokazil kym ten sofer nieco povie tak na kazdej zastavke nan niekto hadze take oci ako keby ho chceli zabit a niekedy este dojde ku kabinke a zacne mu tam trepat ze kde bol v p.č. a podobne.
O Zajazdoch Bratislava si myslim svoje a ani to sem radsej nebudem pisat, lebo nechcem byt vulgarny... Od 2.5. (a mozno aj skor) budu na iMHD cestovne poriadky Aupark liniek a Avionu. Budu to cestovne poriadky robene nie podla skutocnych CP, ale podla zdraveho rozumu na zaklade podkladov OC. Dovod? Jednoducho Zajazdy Bratislava maju napr. na Zochovej odchod o 11.64, posledny odchod z Hlavnej stanice do Auparku uz nie je vyveseny na ziadnej inej zastavke a to uz nehovorim o tom, ze jazdna doba busov sa podla ich cestovnych poriadkov meni v mnohych pripadoch nahodne podla nalady. Priklad: Posledne odchody z Hypernovy - standardne je ku IKEA 1 minuta, ale 2 vecerne odchody maju 2 min., dalsi 1 min. a v nedelu aj 0 min. Potom nasleduje zastavka Trnavska, kam je to vo vsetkych odchodoch 9 min., iba v odchode o 15.01 je to 12 min... A tak teda to, co bude na iMHD berte tak, ze su to casy, ktore su najpravdepodobnejsie (ak nebudu rozne zapchy a podobne). Inak, z dobre informovanych kruhov pod ocami z isteho OC som sa dozvedel, ze su so Zajazdami velmi nespokojni, lebo udajne uz niekolkokrat porusili zmluvu a hned ako to bude mozne, daju tu zakazku niekomu inemu. Uvidime...
a to nehovorim o karosach starko - ten ich divny pruh za prednym blatnikom - chaos - chaos a chaos. A to si myslim, ze to vobec nie je problem financii - (aj ked uznavam, ze cena farieb je rozna).
Ale napr. tiez nechapem, preco rekonstruovane ikarusy nemohli mat oranzove dver - viac by sa to podobalo na i4xx.
Chapem, ze tie pasiky nemozu byt uplne rovnake - lebo kazdy typ busu ma inu percentulanu cast plochy na nater, takze sa to musi opticky prisposobovat, ale kua - jednotne. Takto to vyzera hrozitansky amatersky (teda ono to asi aj je).
Ale vobec mi napr. nevadi, ze eliny maju svoju farbu a troflace svoju - su podobne - ale malo by to byt jednotne v ramci elin, tbusov, abusov.
Ved len ked si spocitate kolko farebnych kombianacii busov mame, tak vam vyjde dvojciferne cislo
karosy - zelene, cervene, rozne strechy, pasiky cez dvere, oznamovac nastupenia je niekde cerveny, inde biely, starko pasy, jeden pokus s ciernym okolo okien...
ikarusy2x - stare nove, nove+orazove dvere (no iba jeden kus) + nove ikarus 4x
tambusy - no tam je toho neurekom - to ani nespomeniem si uz
hee - a to nespominam kvalitu - napr ta "rucne" natierana karosa kratka -heee - no grrrc
d3ko: hihi, tak teda neviem, ja sa na autobusy zhora pozeram len zriedka
a co sa tyka zdravenia, neviem si to celkom predstavit v takej petrzalke, hehe. ale ak sa to da, tak aj ja pozdravim. najma ak bol vodic rychly alebo na mna pockal alebo bola v buse pohoda (alebo je sympatak, hihi ). napriklad na silvestra zdravim soferov v poslednom dennom buse skoro vzdy...
jej, este ma napadla taka haluz: preco si preboha vsetky obchodne centra prenajimaju busy od zajazdov bratislava? fsaq sa vsetci uz milionkrat museli presvedcit, ze ich vodici jazdia... ja vlastne neviem, podla coho jazdia, ale cestovny poriadok to urcite nie je. dnes som rano som sa v tom potvrdil, ked som bol v avione, na bajkalskej mi zdrhla 61 a o dve minuty malo doficat kyvadlo. hadajte cim som isiel? spravne, dalsou 61 o stvrt hodiny. a to iste sa dialo i v pripade auparku a danubie v petrzke. uplne chapem aupark, ze ich vymenili za zajazdove busy dpb - asi potrebuju, aby im to kyvadielko jazdilo pravidelne
Pavel: Samozrejme, niektorym textom rozumeju len Bratislavcania... Nechceme mat typicke popisy ludi bez fantazie ako napr. "Ikarus 280.08/A ev. c. 1906, Bajkalska ul., 29.4.2002". Ak sa to vsak nebude pacit aj nasincom, tak mozme robit sucharske popisy.
hroch: Su miesta v Bratislave, kde cestujuci poznaju vodica a aj on ich - napr. spoj 56ky na Potocnu je takyto pripad. Vtedy sa vsetci navzajom pozdravia a je pohoda. Na druhej strane je zas linka 28, kde vodic vsetkym deckam nadava (asi preto, ze ich pozna )...
hroch: To s tymi farbami by som aj ja rad vedel. A hlavne by som chcel vediet, preco musime natierat elektricky kotasfarbami...
Andrej: Tie zelene farby su fakt desne. Ale vydrz do pozajtra, v sci-fi uvidis, ako by to vyzeralo, keby to bolo v cervenom Inak, este pred nejakymi 15-20 rokmi bola hadam najrozsirenejsia farebna kombinacia cerveno-kremova. Preto je taka aj na tomto webe.
andrej: aspon pri novych a novorekonstruovanych vozidlach by sa ta schema mohla dodrziavat. mne sa napriklad ten autobusacky dvojity lomeny pruh zda ako identifikacny znak dost dobry (ked uz musi byt na plynakoch v zelenom, nech...). ale mas pravdu, fsaq ani ten blby dvojpruh nie su schopni lakovaci (alebo kto to vlastne robi) dodrzat jednotny.
ja len ako clovek z marketingu snivam o tom, ze raz dosiahneme opticku uroven mhd v ziline - tam aj cudzinec na prvy pohlad spozna, ci ide mhd alebo nejaky iny bus. je to taky moj maly snicek, ze raz budu vozidla dpb rozoznatelne na prvy pohlad, ze dpb zacne aj so svojimi obmedzenymi moznostami robit to, comu sa hovori budovanie corporate identity (a ze pri tej prilezitosti zahodia aj to priserne logo a daju prednost niecomu modernejsiemu a jednoduchsiemu... ). lebo dnes to tu vyzera, akoby dopravu zabezpecovali viacere rozne spolocnosti... ale to by som asi chcel vela...
to hroch: hee - no neviem, ale pokial som si vsimol, tak ani autobusy nedokazu byt identicky namalaovane - takze - o elinach, ci t-busoch ani nesnivam. A dost sa mi nepaci, ze nove plynaky su cele zelene - ved to je uplne idiotske - to potom za chvilu bude vyzerat ako v KE. Proste BA ma raz cervenu (cerveno - bielu) kombinaciu, tak preco to nedrzia? To ze je to ekologicky bus sa dalo aj inak naznacit -ten debilny panak by tam stacil aj na cervenom - preco plynove dispecerske feldy nie su namalovane na zeleno - ale klasicky na modro + panak-plynak? hmm?
to zase nejako vyzera
Ale u nas je aj pokrok, ze tie busy su aspon nejako namalovane :(((
hihi, a este ma napadla jedna diletantska otazka :): vie mi niekto logicky vysvetlit, preco ma kazdy druh mhd v bratislave (teda autobusy, elektricky a trolejbusy) vozidla nalakovane inou farebnou schemou? trosku mi to kole oci a akosi mi to nedava zmysel... nemali by snad vsetky vozidla dpb byt nafarbene rovnako? mam pocit, ze este nikdy nepoculi o corporate identity...
tak si tu citam tie prispevky a zacinam mat pocit, ze som riadne mimo. som asi kruty laik, ale vysvetlil by mi niekto vyraz "zapisat vodica"? zda sa mi, ze sa to tu pouziva ako isty sposob potrestania dlhodobo nezodpovedneho vodica... a to by sa teda aj mne obcas zislo. aj ked na druhu stranu by si niektori vodici zasluzili kvetinku a cokoladu a co ja viem co este, lebo niektori dokazu cloveka velmi prijemne prekvapit.
je pravda, ze malokto vodica autobusu pozdravi a vacsinou si uziju iba nadavok. obavam sa ale, ze to je zalozene na zvyku ludi v bratislave. na vidieku neexistuje, ze by clovek vodica nepozdravil... asi preto, lebo sa tam nastupuje prednymi dverami a v kontakte musite byt ci chcete alebo nie.
ja si uz pomaly zvykam na to, ze nadavam na dpb ako celok a nie na vodicov ako jednotlivcov. nech sa ma nikto nesnazi presviedcat o tom, ze cestovne poriadky su nejakym sposobom zladene. ked, tak iba takym sposobom, aby sa na 30minutovy listok nedal prekonat dlhsi usek cesty - minule som cestoval z ovsista na trnavske myto tristvrte hodiny (!!!) a to nebola ani zapcha a cestoval som este skoro v rannej spicke. zuril som ako pes...
by the way, trochu off topic, vyskusal som si moju novu elektromagneticku elektricenku (o ktorej sa ma teta na predajnom mieste snazila presvedcit, ze ked ju nebudem nosit v plastovom puzdre, ze ju znicim... ) a nechal som si ju v autobuse sad nabit peniazkami na cestovne. a cuduj sa svete, ono to fungovalo! dokonca aj zlavu som dostal... teraz uz na cestach po okoli bratislavy uz nemusim nosit vobec ziadnu hotovost a tak sa mi to paci
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hroch
ja len ako clovek z marketingu snivam o tom, ze raz dosiahneme opticku uroven mhd v ziline - tam aj cudzinec na prvy pohlad spozna, ci ide mhd alebo nejaky iny bus. je to taky moj maly snicek, ze raz budu vozidla dpb rozoznatelne na prvy pohlad, ze dpb zacne aj so svojimi obmedzenymi moznostami robit to, comu sa hovori budovanie corporate identity (a ze pri tej prilezitosti zahodia aj to priserne logo a daju prednost niecomu modernejsiemu a jednoduchsiemu... ). lebo dnes to tu vyzera, akoby dopravu zabezpecovali viacere rozne spolocnosti... ale to by som asi chcel vela...