Reply on: SDX #69016:
Ja teda súhlasím, len mi nie je celkom jasné, prečo všetci chcú predlžovať električkovú trať do Vajnor. Nezdá sa mi, že by tam bolo až také kvantum ľudí, ktorí by tú kapacitu využili. ? Možno po výstavbe CEPIT - u a v priestoroch vajnorského letiska, ale aj o tom pochybujem...a ťahať to ešte k ŽST Vajnory...ts, ts. ?
To už by som vynaložené prostriedky radšej investoval do predľženia ružinovskej radiály smerom na letisko alebo do Vrakune, prípadne do ďalšej vetvy v Petržalke. ?
galiyosha
Poznámku s električkou do Petržalky som vôbec nepochopil. (Máš pocit, že som proti nej alebo čo?) A tie obludy sa tam už stavajú -- ale v úplne nevhodných polohách. Urbanizácia okolia Panónskej či Einsteinovej ti istotne neušla.
Ak neveríš "mýtu o bývaní v zeleni", vyhľadaj si nejaké články týmto sa zaoberajúce. Výstavba predmestí svojou priestorovou náročnosťou zeleň akurát potláča. V konečnom dôsledku potom obyvatelia žijú v rovnako hustej zástavbe, ak nie hustejšej, ako je Petržalka, akurát ju netvoria dvanásťposchodové paneláky ale malé rodinné domy. Čo to ďalej prináša? Okrem iného dopravné problémy, keďže pokryť podobnú zástavbu vzdialenú od centra verejnou dopravou, ak navyše väčšina jej obyvateľov bude aj tak využívať dopravu individuálnu, je nesmierne nákladné. Práve to sú tie javy, ktoré sa v konečnom dôsledku pri rozvoji predmestí na úkor (širšieho) centra obrátia proti mestu.
Poznámku o "americkom pohľade" som taktiež nepochopil. Pokiaľ mestu na ochrane nejakej stavebnej pamiatky skutočne záleží, malo by ju tvrdo sledovať a v prípade vysokej finančnej náročnosti aj podporiť. To, ako nedokonalá je legislatíva v oblasti výstavby a ochrany pamiatok, aj to, ako v tejto oblasti bujnie korupcia, dobre viem. O to smutnejšie mi pripadá, že necítim vôbec žiaden sústredený tlak odbornej verejnosti, či už pamiatkarov, architektov alebo urbanistov, aby sa v tomto smere niečo zmenilo. Jediní, kto sa na niečo sťažujú, sú zväčša chronickí sťažovači. Prečo teda proti tomu niečo nerobíte?