Zaujímavé skúsenosti máš. Ešte, že v plastovom obale s električenkou nosím aj predplatný cestovný lístok (CL) na papieri (a doma mám obvykle odloženú fotokópiu). Lebo neviem ako by to vodič skontroloval bez toho, keďže predpokladám, že nemá čítačku ako revízory...
A vo vlaku vrámci BID môže sprievodca skontrolovať cestujúceho len na základe toho papieriku. A nie raz sa mi stalo, že tá čipová karta nechcela revízorovy fungovať po priložení, po chvíli to však jeho kolegovi išlo.
Inak, keďže vodiči oficiálne nemajú kontrolovať CL, môžu vyhodiť cestujúceho za to ak sa mu ním nepreukáže? Asi nie, že? Aj keď reálne predpokladám, že vyhodia. Ale pokutu už vôbec nemôžu dávať, že?
No to hej, ale nie je to nemožné..
Revízori keby chodili občas, tam by aj tak moc nepomohlo, lebo tam chodí málo ľudí, a keďže je to dedina, asi sa aj dosť navzájom poznajú, a tak by mohli jazdiť s lístkom v ruke a keď vidia neznámu osobu, označia si ho...
K tým kontrolám mi napadol taký ilustračný príklad - Mňa už dva krát kontrolovali vodiči MHD. Jeden vodič na linke 67 z 2. kolóny kontroloval v Biskupiciach, lebo som mu fotil voz a jemu sa to nepáčilo. Potom skontroloval aj ostatných a nejakých cigánov aj vyhodil. Druhý mňa aj s ďalšími kontroloval vo Vajnoroch na nočáku potom, ako sme si ho cez dispečing "zavolali naspäť", keďže nám nezastavil na zastávke. Tak mi nehovor, že keď to niekto je schopný robiť od zúrivosti sám od seba, zadarmo a proti predpisom, že sa nenájde niekto, kto by to robil za odmeny, a navyše pri takom nič moc plate..
Myslel som to tak, že jednoduchšie skontroluješ nastupujúcich ľudí prednými dverami ako ľudí už nastúpených. ?
A s tými revízormi som to samozrejme myslel tak, že by tam chodili každý deň tak 1 - 2 týždne a o také 2 mesiace by si raziu zopakovali atď. ?
No dobre, tak za príplatok by to teda mohol robiť vodič, to by asi naozaj bolo najlepšie. Ja len tak, že pokiaľ viem, v bratislavskej MHD ešte ASI nikdy vodiči nekontrolovali tarifné vybavenie cestujúcich, tak povinnosti naviac by sa asi ani za príplatok veľmi nepotešili... ?
Šak načo vznikla firma Bratislavská integrovaná doprava? Nech to napr. vymyslia tak, aby cez pracovné dni nešla z Chorvátskeho Grobu 53-ka 17:10 h a SAD do Bratislavy 17:11 h... Aby si dopravcovia nekonkurovali, ale na seba nadväzovali. A za jednotných tarifných podmienok.
Ale mohli by kontrolovať z Grobu do BA, potom by sa predišlo tomu, že niekto v autobuse už sedí, alebo nie. Prípadne by revízor mohol odtať v autobuse dlhšie ako jednu zastávku až do 30. pásma. To by mohol skontrolovať všetkých. ?
Prečo by to bolo ťažké? A prečo by to nemohol robiť vodič? Proste by mali cestujúci povinnosť v Čiernej Vode ukázať lístky, a ak ho niekto neukáže, tak mu ho vodič predá, alebo ho vyhodí. Napríklad v SAD a ZSSK som si nevšimol, že by niekto chcel íst silou-mocou zadarmo a tobôž som nevidel aby sa niekto bránil vyhodeniu. Dal by som vodičom za jazdenie na tom úseku vyššie odmeny (dokopy by stačilo o dosť menej ako plat revízora) a bolo by (možno) vybavené.
Keby tam chodili revízori každý deň, na platoch revízorov by sa minulo viac, než na získaných tržbách. To bude asi tiež dôvod, prečo v SAD predáva lístky vodič a nechodí revízor (teda vraj chodí, ale v živote som ho teda nevidel, takže je možno tak jeden na celom Slovensku :D).
S tou BID - Nápad dobrý, len terajšia BID je len o použití regionálnych dopravcov na území mesta, nie opačne, takže to by museli celý systém prerobiť odzačiatku. A ako to tu poznáme, budeme radi, ak to bude o 20 rokov.
Možno ma imhd.sk potom vyššie ratingy zobrazených stránok. A možno sa potom lepšie predá reklamné miesto, aj keď radšej chcem celú správu v maily s dvoma riadkami reklamy na konci.
BTW čo sa týka nových zástavok tak napríklad na zástavke "Čunovo-námestie" pribudol nový prístrešok JCDecaux aj s infopanelom. Zatiaľ však nie je funkčný ?
NN