EÚ dala, EÚ nechce dať.
Čo to je EÚ ?
To znamená, že keď banda úradníkov dostane peniaze, má patent na rozum a správnu investíciu ?
To máme byť vďační, že to EÚ, (ako to ty nazývaš) dala ? Z čoho to dala ?!
Ďakujeme ti, ctená EÚ, lebo ty si dala, dávaš a budeš dávať. Čo sú to za bláboly. Chcem ale asi veľa, aby tu niekto pochopil princíp prerozdeľovania financií ? Však tá banda robí to isté čo tá banda pred ´89, nabaľuje, zadlžuje a centralisticky riadi.
A z vysoka kašlem na to, že je to projekt EÚ, ktorý je možno pre Teba posvätný. To čo je Euro je málokedy dobré.
nazdarek. len taky `off topic`. vcera som sa vratil z berlina, kde som stravil niekolko super dni, lebo berlin (podla mojho subjektivneho dojmu&pocitu) je proste skvele mesto, ktore stale rastie.ale k doprave:kto ste tam boli, viete, ze maju dost premakany system S-bahn (ak som dobre poxopil, prevadzkovany DB).dostali sme sa nim takmer vsade a to este aj v noci, kde nocny interval bol na roznyx linkax od 11 do 25min max (aspon co sme cestovali my).pekne, male, v strede historicke `bahnhof` doplnali svoju atmosferu z pendlovania po berline.stanice metra uz na tom boli horsie.tram sme videli, ale nepouzili ;o) busom sme isli, celkom pohoda, vzdy pouzil `kneeling`.mali sme moznost sa odviest aj `doubledeckerom`, kde sofer celkom slusnym, ale raznym sposobom pytal od turistov preukazat sa platnym cest.listkom. ale aby som len exvalil a aby sme si nemysleli, ze len u nas je `vsetko zle`.v So sa konala LoveParade.preplnene mesto, uzavierky,obchadzky,vyluky.informacie na tabulach MHD boli iba v nemcine a to aj pre linku 100, ktora sluzi ako turisticky mestsky `city tour`.v staniciax metra maju informacne stojany, kde mozte `telefonom` komunikovat s informatormi.nikto ovsem nevedel po anglicky (ok,to mozno bol nas problem,ze nevieme nemecky).narazili sme aj na sofera autobusu,ktory sa neustale rostuloval a trubil ;o) hlasenia na niektoryx linkax nesedeli (vdaka obchdzkam), niekde boli vypnute.proste nas len napadlo,ze to su veci, ktore by v takom meste a pri nakcii,ktora pridala na 2dni mestu cca 1mil navstevnikov naviac, mali fungovat ;o)
ale inac sa clovek v MHD, ale najma v S-bahne citil aj napriek vsade pritomnym podgurazenym navstevnikom LoveParade dost bezpecne. btw,kto ste neboli este v berline, alebo boli velmi davno, odporucam! ;o)
Andy ma pravdu. Pochop, že EÚ sa nezaoberala ake kto ma vo svojom meste problemy s MHD. Ona ich ani nechce riesit. Oni chcu KORIDOR pre železnicu, ktorý ma napojiť celý región k ďalším ?
Pochop už, ten projekt chce EÚ, a na neho poskytla peniaze. Čo tu stále miešaš MHD. Na MHD by to ísť nemohlo, lebo EÚ dala tie peniaze na tú trať. EÚ nechce dať peniaze na MHD. Nedala peniaze na MHD, ale na trať, na koridor alebo ako to chceš nazvať.
Čo to vlstne znamená ? Že sa preinvestuje 17 miliárd ? Len na tento projekt ? Tvrdím, že je to od začiatku zlé - už od koncepcie.
Nikdy som ani len náznakom netvrdil, že to sú, alebo že by to mali byť peniaze na MHD, či regiodopravu. To, že niekto určí, že toto je na toto, bez toho, aby sa zohľadnili súvisejúce fakty - zúbožený stav MHD, to je čistý socialistický model centrálneho plánovania.
Pri dnešnom stave železníc je to opäť investícia dlhodobá.
Projekt Filiálky môže existovať aj bez tunela. A trať od filiálky môže časom pokračovať aj iným smerom.
Aquila: neviem o čom točíš, pretože by si sem mohol zavesiť aspoň link na tú dokumentáciu.
Okrem toho - už dnes je to pešo z filiálky na električku ďaleko. Takže by som tu na prestup veľmi nespoliehal. Filiálky nie je Trnavské mýto.
1. takmer žiadnu, možno tak vylepovanie, a jazdenie na E/A/T. A nesmieš byť ideovo proti niečomu v DPB, lebo ťa nezoberú (totiž ja som tam kedysi ísť chcel robiť vylepovača a zistilo sa že som Andy z imhd)
2. skôr po známosti, ale nevylučujem aj iný spôsob
4. "až" nejakých 55 Sk za hodinu v hrubom, ale stáli vylepovači majú tuším raz týždenne prehliadky rajónu, za čo majú automaticky zaplatené, aj keď nejdú. Chodia samozrejme menej často, takže sa to viac oplatí. A nekotroluje sa to, takže to majú na saláme.
5. podľa toho, ako to je lepšie, niekto MHD (brigádnici ju dokonca nemajú zadarmo), niekto pešo, niekto to kombinuje, niekto chodí aj (vlastným) autom.
6. keďže zmeny obvykle bývajú od rána, tak večer, keď je toho viac, tak celý deň. Ak je to zmena, ktorá neovplyvní v zlom informovanosť ešte v ten deň, tak to môžu vylepiť aj skôr.
7. To nie je nejak stanovené, obvykle v nejaký deň zavolajú keď sa zmena vyrobí, a večer to treba vylepiť, ale niekedy je to aj o pár dní skôr.
8. niektoré CP sú samolepky, niektoré sú lepené takým tekutým lepidlom (pričom je letné a zimné, letné totiž v zime zamŕza a vytvára bielu vrstvu na CP).
9. Ani nie, ale keď je na plechu už veľa CP, tak je tá plocha nerovná, a potom vznikajú také "bublinky".. To sa dá riešiť odtrhnutím starých CP, ale niekedy aj tak je potom povrch nerovný a bublinky sa utvoria. Ale záleží aj od praxe vylepovača, ako to vie nalepiť.
10. Majú rovnaké kľúče, a otvára sa to často ťažko, lebo tie zámky bývajú niekedy také zaseknuté. No a do vitríny sa to niekedy lepí (jeden papier má obvykle na rohoch 4 samolepky), niekedy prichytáva magnetmi.
11. To neviem, ale spolužiak mal MHD zadarmo, a bol syn nejakého administratívneho zamestnanca, takže zrejme majú zdarma aj rodiny. Ale zas brigádnici vodiči nemajú MHD zadarmo.
12. To robí JCDecaux
13. Inzeráty a čmáranice odstraňuje JCDecaux pri čistení, vitríny neviem presne kto vymieňa, asi tiež oni, ale možno aj RTI DPB, ale oni majú na starosti skôr svoje zastávky.
Mas teda zaujimave otazky,priznam sa,budem zvedavy na tie odpovede,i ked sa obavam,ze sa cela debata zvrhne na jeden konkretny problem a bude fuč cela diskusia
Ja by som si len dovolil zlahka typnut k 11. bodu/podla mna zadara to ma vrcholovy manazment ale ten to nevyuziva. A potom asi vedenie mesta.
Tak na oživenie debaty ? tu mám (tak ako v príspevku #64457 na ktorý mi zatiaľ žiaľ nikto neodpovedal) ďalšie zvedavé otázky na ktoré mi dúfam, že niekto z vás odpovie - buď tu verejne alebo e-mailom ak to tak bude lepšie. ☺
Verím, že tento príspevok aspoň niekoho z vás nezaujme iba svojich rozsahom, ale aj obsahom. ?
1; Akú brigádu/y (resp. prácu na dohodu či také niečo vedľajšie), napr. popri štúdiu na VŠ a po splnení akých podmienok je možné získať v DPB? Treba sa zúčastniť aj osobného pohovoru?
2; Napr. vylepovači cesťákov a zmien v doprave - ponúkal DPB takú prácu verejne alebo to sa dá získať len po známosti či má na to podnik dlhodobo dostatok pracovníkov z vlastných zdrojov?
3; Pokiaľ viem, každý vylepovač má v Bratislave svoj rajón. Dúbravka patrí pod jeden (príp. spolu s nejakým iným) alebo je rozdelená na viac rajónov?
4; Približne koľko sa dá za vylepovanie CP zarobiť (napr. za hodinu) alebo podľa čoho sa to počíta?
5; Vylepovači chodia medzi zastávkami obvykle pešo alebo MHD?
6; Kedy sa najčastejšie vylepuje - poobede, večer? Musí sa aj neskoro večer či nadránom?
7; Okrem tradičných termínov k zmenám (napr. začiatok septembra) asi musí byť vylepovač neustále k dispozícii na mobile predpokladám - ak treba vymeniť poškodené či chýbajúce CP, do koľkých napr. hodín od oznámenia to musí dať do poriadku?
8; Popíšte niekto bližšie technológiu vylepovania CP na "nechránené" zastávky (dávajú sa vlastne ešte tie priesvitné fólie na cesťáky)?
9; Asi trochu blbá otázka - nie je to zložité? (v tom zmysle, či sa dá niečo príliš ľahko "pokašlať" - nemyslím teraz nalepenie CP v zlom smere či z inej zastávky, ale myslím napr. nesprávne nalepenie a jeho prípadné nejaké dôsledky...)
10; A postup vylepovania do plexisklových vitrín? - Viem, že sa to sklo otvára nejakým kľúčom (všetky majú rovnaké kľúče - neotvára sa to nejak ťažko náhodou?) a v JCDecaux-och sa prichytávajú iba magnetkami, čo často spôsobí, že cesťák tam samovoľne spadne horizontálne, a tým sa stáva ťažko čitateľný, niekedy až nečitateľný...
----------
11; Ktorí zamestnanci DPB (napr. na ktorých pozíciách) majú cestovanie MHD zadarmo? Získavajú takýto benefit aj ich priami príbuzní?
----------
12; Umývanie sklenených prístreškov MHD (napr. tých JCDEcaux) zabezpečuje DPB či nejaká iná firma?
13; Vylepovači musia odstraňovať v JCDEcaux aj prípadné nalepené súkromné inzeráty, čo tam nemajú čo hľadať, príp. vymeniť začarbané plexisklo či to majú na starosť upratovači či iní ľudia (skôr tú druhú možnosť predpokladám).
lez mnoho tunajsich uzivatelov ma kopu ineho na praci ako citat denne tony prispevkov ktore tu naprodukujes mysliac si aku mas pravdu (aj ked 3/4 dalsich sa ti snazia vysvetlit ze ju nemas) a to mnoho ineho ich castokrat aj zivi a tak sa im nediv ze sa tu na to potom radsej vyseru...
PS: prave z toho ze mas tolko casu obhajovat tu tvoju "pravdu" je jasne ze si este neake decko, clovek ktory sa musi zivit vlastnou pracou (co je uz aj vacsina studentov vysokych skol) na to co tu predvadzas proste cas nema...
Pozri sa, mne je jasné, že projekt je určený na niečo úplne iné, než na MHD. Išlo len o to, že tomas1 tvrdil, že sa to bude vhodné AJ na MHD a ja, že nie. Éto vsjo.
marian555