Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #63885:
Trasy sú stanovené, a časový údaj je jeden - čas, ktorý je medzi odjazdom z konečnej a príjazdom do vozovne.
OTÁZKA: Sú vypracované nejaké chronometráže aj na výjazdy/dojazdy/prejazdy liniek bez cestujúcich a stanovené ich trasy?

Lebo ak sa nemýlim, 75-ka po tej dávnejšej nehode, keď "zintegrovala" s vlakom na Ivánskej ceste už tadiaľ nemôže jazdiť...

Ak poznáte, môžete sem uviesť nejaké príklady (napr. pre 83-ku z Vozovne Jurajov dvor Dúbravky a pod.)?
Reply on: S499.1023 #63880:
Mohlo by aj tak 70 ?.
S499.1023: Aj tak mi na tom systéme nesedí jedno. To je bezpečné, keď sa rýchle auto zaradí do pruhu, ktorý je len dočasný? Však keď ten pruh končí, tak môže ľahko nabúrať... Pri tomto klasickom Slovenskom systéme ten kamión keď je v odstavnom pruhu, tak sa nemusí hneď zaradiť naspäť, keďže tam nemá žiadnu fyzickú zábranu, takže nemá dôvod spôsobovať nehodu, nie?
S499 1023: Aha. Konečne rozumiem. ?
Reply on: dankosmile #63878:
A už taký rozpočet existuje???
Reply on: dankosmile #63878:
A čo sme my magistrát:-P? Ja dúfam, že príde tak 40 nových kĺbových SOR-ov.
Reply on: Emo #63877:
Sorry, ale prečo by sa mal kamión zaraďovať zľava doprava? Ten kamión pôjde vo svojom PRIEBEŽNOM pravom pruhu.
Aky je vas nazor na rozpocet pre MHD pre buduci rok? Budu nove Solarisy ??
Reply on: S499.1023 #63876:
Ale keby sa ten kamión zaraďoval zľava doprava, tak takisto sa zaraďuje medzi rýchlejšie idúce vozidlá a takisto môže zneužívať svoju veľkosť.
Reply on: Emo #63875:
Nemôžem, pretože sa nezaraďujem ja, zaraďuje sa ten kamión medzi rýchlejšie idúce vozidlá. A ten sa s vedomím svojej veľkosti zaradí bez ohľadu na situáciu. Proste to ber ako exaktne aj empiricky dostatočne dokázané, že systém s pridávaním a uberaním rýchlejších pruhov je výrazne bezpečnejší.
Reply on: S499.1023 #63866:
"Zatiaľ čo keď idem v ľavom pruhu, ktorý bude končiť, môžem si v dostatočnom predstihu preveriť, aká je v strednom pruhu situácia a či mám pre plynulé zaradenie spomaliť, zrýchliť alebo udržiavať konštantnú rýchlosť."

Teraz nechápem, veď to isté môžeš spraviť aj keď ideš v pravom pruhu.
Reply on: aquila #63873:
Počkaj, počkaj, ja som hovoril o "severnej" D1, Ružomberok-Východná?.
Reply on: S499.1023 #63869:
to sa mi nezda, ze by zrovna tento usek nemal odstavne pruhy a pripajacia odbocovacie pasy. sice tento usek si prejdem az buduci alebo nanabuduci tyzden, ale fakt sa mi to nezda.

toto bol jeden z najmegalomanskejsie stavanych usekov na D1. preto som sa k nemu nevyjadroval. navyse stal 5 miliard .. ale dalsie 3 miliard vytuneloval hydrostav..
Reply on: SZKV #63837:
Mne sa z dopravcov PIDu okrem DPP paci najviac asi Martin Uher, Mnisek p.B. Ma slusne vozidla, informacny system mu funguje a jazdi velmi slusne.
No ste mi dali poriadne zabrať s tou diskusiou o jazdení vľavo a znižovaní pruhov. Som si už automaticky začal predstavovať anglickú ľavostrannú premávku a trvalo mi asi 5 min. kým mi došlo, že si to musím preklopiť kontinentálne ? O dva týždne si prídem do BA po nové fáro, tak dúfam, že sa nepomýlim, čo by sa pri našom benevolentnom dopravnom značení mohlo stať oveľa ľahšie ako kontinentálnemu vodičovi v UK ? Inak keď už je reč o tom, aj keď jazdenie v ľavostrannej premávke mi od samého začiatku nerobila absolútne žiadne ťažkosti (pravidlo pravej ruky tu platí rovnako), s odhadom vzdialenosti naľavo od vozidla to bolo horšie a trvalo mi dlhšiu dobu, kým som si zvykol na správny odhad z opačnej pozície. Takisto rôzne typy áut majú umiestnené ovládacie prvky buď zrkadlovo oproti kontinentálnym autám, alebo len akoby posunuté na pravú stranu. Takže na jednom aute som zo zvyku dával stierače namiesto smeroviek a keď som si na to už zvykol, tak na ďalšom aute to bolo opačne. Inak obiehanie je na anglických cestách veľmi neobvyklé, aj keď sa po ceste vlečie nejaká starina polovičnou rýchlosťou než je povolená, tak všetci ho pokojne a pokorne nasledujú. No a ešte jeden postreh, dopravné značky obmedzených rýchlostí sú iba troje - 30 (48), 40 (64) a 50 (80) mph (km/h). Pri 30 mph obmedzení sa miestami ani rýchlejšie ísť nedá, raz som to na jednej neznámej prudkej zákrute v dodržanom limite skoro nevybral.
OFF TOPIC
Re #63838 SZKV: Mne by stacila linka Dejvicka, Vozovna Stresovice, Andel, Na Knizeci, Krizova, Pobrezni cesta, Kacerov, Skalka, Depo Hostivar, Cerny most. Kloubus kazdych 6-7,5 min, o vikendu solo 🙂 Proste prazsky metrobus pulkruhovite spojujici okrajove stanice metra.
Reply on: aquila #63868:
Polomery hej. Ale neexistencia plnohodnotných odstavných pásov a pripájacích/odbočovacích pruhov:-)
Reply on: S499.1023 #63865:
konkretne D1 splna normy v pohode. skus si prejist R1 aby si zistil aky je rozdiel medzi D26,5/100 resp D26,5/120 oproti R24,5/80 resp R24,5/100 .. dalej aj polomery zakrut etc etc

kazdopadne o tom mozes kludne diskutovat na www.dialnice.info 🙂
Reply on: S499.1023 #63866:
Tak trochu som čakal reakciu: No a čo, aj ja jazdím rýchlo (= mám dobré auto a dodržiavam len predpisy, ktoré vyhovujú mne), ale bezpečne. Typická veta, ktorú zvyknem čítavať na iných fórach, alebo počúvať od našich "celebrít".

Inak s druhou časťou súhlasím.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.