Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark #62100:
No ale toto nechapem že tie vaše vrakosy pridu z "GO" a interier je nedotknutý a vyzera uplne rovnako ako pred GO. Naše karosy vyzeraju ako 932ky ked pridu zo starka
Reply on: Peter55 #62097:
Myslím, že niektoré naše vrakosy sú generálkované v Starku, a niektoré priamo v DPB. Ale nie som si istý, nesledujem príliš dianie okolo CNGvrakos ?
Reply on: hoppusmark #62090:
ja s tebou uplne suhlasim...ten jazvecik mi tam pripada uplne trapny okrem ineho..dal by som tam asi len tie nalepky,ze pre vozickarov a kociky(tusim tam boli tieto nalepky)...praha to ma napr pekne-oni tam maju logo(podobne ako si spominal....to logo by sa tam aj nejake hodilo...
Reply on: Ike #62096:
vsak je originalna...
Reply on: hoppusmark #62092:
No u vrakos to je tak a to ako su zgeneralkovane vaše CNGčka ani nekomentujem nema to ani blokovanie... Naše vrakoy z KE sa už vyraďuju ( B732 ) A možem sa opytať kde "generalkuju" Vaše CNG vrakosy? Naše v starku a až nato že sa prehrievaju aj v zime tak su super aspoň premňa
noooo kindergarten... tam sa mozte presunut (ako vidim uz tam aj ste).... a nemenit diskusiu o mhd na diskusiu o internetovych strankach... ked aspon robite stranku, nech je poriadna a hlavne originalna ? ? ?
Reply on: Peter55 #62093:
To je v pohode..tiež som si ten autobus nevedel bez jazvečíka predstaviť, až kým som to nevidel na tej fotke ?
Reply on: Spectre #62086:
tak ano... ? ale bral som to z triezveho pohladu tychto geografickych sirok.... samozrejme ze NP a CNG (ci iny plyn) je automatika a samozrejmost dopravy...

a k tej balkanizacii... no popravde tam (Sofia,Belehrad) chodia strasne strasne sunky (trolejbusy znacky IkarBus), ale co som tam bol parkrat (piatok poobede), nevidel som jedinu natrieskanu linku...
Reply on: hoppusmark #62087:
No to je tvoj názor ale keď tam nieje ten jazvečik a ten napis pod ním ani to logo solaču, vyzera to take prázdne. Viem že tam pojde ešte ev. č. a neviem čo všetko ale ajtak.
Reply on: Spectre #62085:
Opäť plný súhlas ?

O tom by sa dalo písať dosť veľa, ale radšej len v krátkosti:
takisto som za nákup už len Solarisov,

trolejbusy by mohli ísť aj na L93/94, a je mi jedno či trolejové vedenie pokazí vzhľad Nového mosta..

jednoducho nedá sa dýchať ten smrad zo starých (a už aj nových) Ikarusov, už ma nebaví počúvať rachot a brzdenie cng vrakos,
a hlavne ide o BEZPEČNOSŤ, pretože vo väčšine autobusov už mám pocit, že riskujem život.
Reply on: hoppusmark #62089:
sorry: diskutovať
Reply on: hoppusmark #62087:
Hlavne chcem ale povedať, že je vlastne úplne jedno, čo je nalepené na autobuse, určite o tom diskusovať nemá moc zmysel
Reply on: si #62060:
A co tak prevadzkove naklady?

Re #62064 E499.3056: nie je jedno aky bus pride. Nikdy si nemal problemy s chrbticou a kolenami, neprajem ti to, ale mozno by ti to nezaskodilo aby si pochopil ze schodiky niekedy SU problem (aj pre mladych). Tiez mi nie je jedno kolko je tam sedadiel. T3 maju 1+1 a to si vsimne kazdy kto ide s patrnerom.

Re #62071 Andy: v zasade chcel sommelier povedat ze podla neho nema zmysel nakupovat VP busy. a ja s nim suhlasim. preco sa neplacnut po vacku a kupit NP. len tu zase niekto kalkuluje s tym, ze mame malu kasu .... co si myslim zase ze je blbost.

Re #62073 hoppusmark: suhlasim. cakame na strajk vodicov alebo kym sa niekto prepadne na schodikoch. politici sa pohnu az ked im pojde o miesto.

Re #62080 Peter55: skus sa opytat generalneho. mozno ani nebude vediet co je to SU15 CNG:)

Re #62086 Spectre: ?
Reply on: Peter55 #62081:
Nie vždy je pravidlom, že na autobuse musia zostať všetky nálepky a značky. Niektoré DP znak výrobcu autobusu dokonca prelepujú(napr. Vieden), a namiesto toho sa na prednú masku dá znak dopravného podniku, evidenčné číslo a z nálepiek maximálne tie dve modré.

Ja by som tam napríklad toho jazvečíka nelepil naspäť vôbec, a nápis "nízkopodlažný" takisto nie. Možno ani ten znak Solarisu, pokiaľ by mal DPB vlastné logo.

p.s. viem že teraz so mnou nebude súhlasiť doosť veľa ľudí ?
Reply on: Ike #62075:
Doplnkovosť smradľavej trakcie by som nespájal s nízkopodlažnosťou. Nízkopodlažnosť by mala byť štandart u všetkých novonakúpených vozidiel, bez ohľadu na to, či sa jedná o tramvaj ktorá vozí pol sídliska, alebo nejaká fuckinglinka ktorá chodí raz za hodinu.

Jednoducho tu máme 21. storočie, tak si musíme uvedomiť, že autobus na MHD - nízkopodlažný autobus.
Reply on: hoppusmark #62073:
Ja Ťa len doplním, resp. poopravím. Oni by sa tie peniaze ani nemali nájsť na autobusy, pretože aj autobusová trakcia samotná je len plátanie toho, že tu neexistuje rozumná koncepcia dopravy.

S tramvajou je to trochu zložitejšie, ale pokiaľ by sa vypracovali rozumné návrhy, tak by sa za pár rokov mohli začať rozširovať trolejbusové trate. Proste autobus je v MHD pomocná trakcia, bez ohľadu na to, či je naftový, plynový, alebo neviemjaký. Tam, kde autobusová doprava viditeľne nestačí by sa malo uvažovať o rozšírení elektrifikovanej siete. Pokiaľ sa tam aj neskôr postaví tramvaj, tak sa nič nestane, keďže trolejbus je dôstojný doplnok k nosnému systému.

V súčasnosti je situácia s novými vozmi prakticky takáto: SORy, Solarisy 15m a Citelisy 18m.

-Kinderká postupne nasadzovať na rôzne pseudolinky so symbolickým intervalom. Neskôr aj na o niečo kapacitnejšie linky. Príklad: Cez víkend je pre substrát lepšie Kinderko raz za 10 minút, ako kĺbový voz raz za 20 minút.

-Keď už tu máme 15m Solarisy, uspôsobiť intervaly a na vyťažené linky dokúpiť aj 18m Solarisy. 12m autobusy by som pri súčasnej situácií nekupoval - s tými sa dá počítať až za ďaľšiu dekádu, kedy tu (teoreticky) bude nosný systém. 12metrové linky so zlým intervalom obslúžiť kinderkami.

-18m trolejbusy postupne rozširovať. Ochvíľu nám môžu dožiť niektoré 14Trky a pri trolejbusoch sú linky, kde sa kapacitnejšie vozidlo uživí. V prípade budovania siete a stavbe novej vozovne by sa mohol uživiť aj ten pomocný pohon (na manipulačné jazdy po vozovni a výjazdy). Len nech to v žiadnom prípade nepreváža na ten agregátik substrát normálne na linke, to je postavené na hlavu. Samozrejme, nákup takéhoto niečoho chce tiež určitú koncepciu (ktorá tu momentálne chýba).


Na záver: Je mi ľúto, že musím prispievať do tejto diskusie takýmito vecami. Samozrejme, existuje X názorov na riešenie jednej problematiky a každý ma svoje výhody aj nevýhody. Mrzí ma však to, že sa tu neprezentujú takéto názory, ale vybraní šotouši, podľa všetkého nižších vekových kategórií, začínajú objavovať rôzne názory a pseudonázory na dopravu (čim prejde v princípe každý dopravopat), ale v tom všetkom nepočúvajú rozumne, oháňajú sa argumentami bez akéhokoľvek pohľadu dopredu a prezentujú názory, ktoré majú zväčša jedného spoločného menovateľa - totálnu balkanizáciu mestskej hromadnej dopravy.
Reply on: Mego #62082:
Sorry ja som nevedel, len som sa pýtal ?
Reply on: m@rtin #62077:
To, že tam na električku NIKTO neprestupuje je nepravda (ja som to tak spravil ☺ ), neznamena, že to tak raz byt nemusi, cela ta oblast je dost lukrativna, trochu mi pripominala vzdialenejsie casti Vajnorskej...

Ta jedna kolaj - na mieste terajsej stanice bolo to iste - 1 kolaj. Stanica je aj tak ukoncena na slepo, takze jej presunutie o tych 200 (a v žiadnom pripade 5O) m by nebol neriesitelny problem, ktory by vyzadoval extremne navysenie investicii.

A ked som to zobral do detailu, tak vymysliet prepojenie so železničnou tratou - stanica by bolo este idelanejsie... možno.

A este moj nefunkcionalisticky detail - vzhladom na historiu, skusenosti, ktore mate... a plejádu architektov... Ta stanica je obchodak ! Ale vidno, ani u Vás sa za posledne roky nic ine nestavia ako hypermarkety a stavby podobneho charakteru.
neviem o co vam ide vsetko sa tam vrati ato len urobili preto aby to neofarbili dali to dole a vratia to s5
Reply on: Peter55 #62080:
A nemate na nich v predu dokonca ani znak SOLARIS ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.