Re #62064 E499.3056: nie je jedno aky bus pride. Nikdy si nemal problemy s chrbticou a kolenami, neprajem ti to, ale mozno by ti to nezaskodilo aby si pochopil ze schodiky niekedy SU problem (aj pre mladych). Tiez mi nie je jedno kolko je tam sedadiel. T3 maju 1+1 a to si vsimne kazdy kto ide s patrnerom.
Re #62071 Andy: v zasade chcel sommelier povedat ze podla neho nema zmysel nakupovat VP busy. a ja s nim suhlasim. preco sa neplacnut po vacku a kupit NP. len tu zase niekto kalkuluje s tym, ze mame malu kasu .... co si myslim zase ze je blbost.
Re #62073 hoppusmark: suhlasim. cakame na strajk vodicov alebo kym sa niekto prepadne na schodikoch. politici sa pohnu az ked im pojde o miesto.
Re #62080 Peter55: skus sa opytat generalneho. mozno ani nebude vediet co je to SU15 CNG:)
Nie vždy je pravidlom, že na autobuse musia zostať všetky nálepky a značky. Niektoré DP znak výrobcu autobusu dokonca prelepujú(napr. Vieden), a namiesto toho sa na prednú masku dá znak dopravného podniku, evidenčné číslo a z nálepiek maximálne tie dve modré.
Ja by som tam napríklad toho jazvečíka nelepil naspäť vôbec, a nápis "nízkopodlažný" takisto nie. Možno ani ten znak Solarisu, pokiaľ by mal DPB vlastné logo.
p.s. viem že teraz so mnou nebude súhlasiť doosť veľa ľudí ?
Doplnkovosť smradľavej trakcie by som nespájal s nízkopodlažnosťou. Nízkopodlažnosť by mala byť štandart u všetkých novonakúpených vozidiel, bez ohľadu na to, či sa jedná o tramvaj ktorá vozí pol sídliska, alebo nejaká fuckinglinka ktorá chodí raz za hodinu.
Jednoducho tu máme 21. storočie, tak si musíme uvedomiť, že autobus na MHD - nízkopodlažný autobus.
Ja Ťa len doplním, resp. poopravím. Oni by sa tie peniaze ani nemali nájsť na autobusy, pretože aj autobusová trakcia samotná je len plátanie toho, že tu neexistuje rozumná koncepcia dopravy.
S tramvajou je to trochu zložitejšie, ale pokiaľ by sa vypracovali rozumné návrhy, tak by sa za pár rokov mohli začať rozširovať trolejbusové trate. Proste autobus je v MHD pomocná trakcia, bez ohľadu na to, či je naftový, plynový, alebo neviemjaký. Tam, kde autobusová doprava viditeľne nestačí by sa malo uvažovať o rozšírení elektrifikovanej siete. Pokiaľ sa tam aj neskôr postaví tramvaj, tak sa nič nestane, keďže trolejbus je dôstojný doplnok k nosnému systému.
V súčasnosti je situácia s novými vozmi prakticky takáto: SORy, Solarisy 15m a Citelisy 18m.
-Kinderká postupne nasadzovať na rôzne pseudolinky so symbolickým intervalom. Neskôr aj na o niečo kapacitnejšie linky. Príklad: Cez víkend je pre substrát lepšie Kinderko raz za 10 minút, ako kĺbový voz raz za 20 minút.
-Keď už tu máme 15m Solarisy, uspôsobiť intervaly a na vyťažené linky dokúpiť aj 18m Solarisy. 12m autobusy by som pri súčasnej situácií nekupoval - s tými sa dá počítať až za ďaľšiu dekádu, kedy tu (teoreticky) bude nosný systém. 12metrové linky so zlým intervalom obslúžiť kinderkami.
-18m trolejbusy postupne rozširovať. Ochvíľu nám môžu dožiť niektoré 14Trky a pri trolejbusoch sú linky, kde sa kapacitnejšie vozidlo uživí. V prípade budovania siete a stavbe novej vozovne by sa mohol uživiť aj ten pomocný pohon (na manipulačné jazdy po vozovni a výjazdy). Len nech to v žiadnom prípade nepreváža na ten agregátik substrát normálne na linke, to je postavené na hlavu. Samozrejme, nákup takéhoto niečoho chce tiež určitú koncepciu (ktorá tu momentálne chýba).
Na záver: Je mi ľúto, že musím prispievať do tejto diskusie takýmito vecami. Samozrejme, existuje X názorov na riešenie jednej problematiky a každý ma svoje výhody aj nevýhody. Mrzí ma však to, že sa tu neprezentujú takéto názory, ale vybraní šotouši, podľa všetkého nižších vekových kategórií, začínajú objavovať rôzne názory a pseudonázory na dopravu (čim prejde v princípe každý dopravopat), ale v tom všetkom nepočúvajú rozumne, oháňajú sa argumentami bez akéhokoľvek pohľadu dopredu a prezentujú názory, ktoré majú zväčša jedného spoločného menovateľa - totálnu balkanizáciu mestskej hromadnej dopravy.
To, že tam na električku NIKTO neprestupuje je nepravda (ja som to tak spravil ☺ ), neznamena, že to tak raz byt nemusi, cela ta oblast je dost lukrativna, trochu mi pripominala vzdialenejsie casti Vajnorskej...
Ta jedna kolaj - na mieste terajsej stanice bolo to iste - 1 kolaj. Stanica je aj tak ukoncena na slepo, takze jej presunutie o tych 200 (a v žiadnom pripade 5O) m by nebol neriesitelny problem, ktory by vyzadoval extremne navysenie investicii.
A ked som to zobral do detailu, tak vymysliet prepojenie so železničnou tratou - stanica by bolo este idelanejsie... možno.
A este moj nefunkcionalisticky detail - vzhladom na historiu, skusenosti, ktore mate... a plejádu architektov... Ta stanica je obchodak ! Ale vidno, ani u Vás sa za posledne roky nic ine nestavia ako hypermarkety a stavby podobneho charakteru.
čavte,
Možno ste to tu už preberali, ale chcem sa opytať prečo tie vaše SU15 CNG DPB nedal žlto-zelený lak "hodiť rovno v továrni (SOLARIS) Ale lakovali ich vaši dielňari? A teraz na nich nemate žiadne nálepky iba čisty plech a svetla ?
budes sa velmi divit, ale tam kam mi chodi rozumne MHD idem radsej MHD, tam kam mi cestovanie zmrsili, chodim uz prevazne autom... a predpokladam ze takych ludi je viacero...
Sommelier:
Mohli to postavit dál, ale proč? Stejně nikdo z metra na tramvaje v této oblasti nepřestupuje a na autobus je to kousek. Pokud tam mám halu, ve které mohu stanici postavit, nemá smysl budovat úplně jinou stanici za miliardu, aby stála o 50 metrů dál. Koleje tam vedou, ale jedná se o zkušební jednokolejnou trať, kde by jen těžko mohl být pravidelný provoz.
SZKV:
Opět místa, která se hodí, že? Nemyslím si, že by většina lidí chtěla do výše zmíněných míst. A pokud ano, tak s přestupem navíc a to u oblastí jakými jsou pražské vesnice Nedvězí, Kolovraty aj. čítající pár set obyvatel je úplně malicherné. Já naopak kritizuji neprotažení linky 208 z DP na Rohožník. Tam si to volá po spojení s Ačkem daleko víc, než Kolovraty po krematoriu.
Nikdo tu nepíše, že DH nepřineslo svá negativa. Pokud byste byl tak bystrý a přečetl si mou první reakci, tak s této stanice nejsem odvázán ani já. A moc dobře si uvědomuju negativa, která tím vznikla. Přesto musím nesouhlasit, pokud mi Papyr napíše, že jediným pozitivem je metro po povrchu. Je dobře, že se uvolnilo nádraží na Skalce. A s těmi názory na IAD jste mimo. Už jsem Vám to psal asi 100X. Lidi nejezdí auty proto, protože by jim nevyhovovala MHD, oni s nimi jezdí proto, protože je to trend, je to in a sami si potrpí na svém egu. Nedělám si iluze, že by lidi přesedli z aut do MHD, kdyby byla zadarmo, jezdila každou minutu ze všech míst do všech míst a byla ze zlata. Ostatně vámi proklamované geniální města jako Berlín a Curych mají s IAD také velké problémy. Proč tedy?
Podla mna nakup vozidiel nema byt otazkov priorit ale podmienok...
takze nie ze na prvom mieste je hento, nad druhom toto a tretom toto...
ale podmienka je, ze autobus bude CNG, nizkopodlazny a klbovy.... fajka zhasla... popripade, ak by sa robil doplnkovy (smutne je, ze u nas je velky nakup vozidiel v rozsahu, ako by si azda kazdy predstavoval doplnkovy) tak tam nenizkopodlazne....
fakt je najvyssi cas si uvedomit, o com MHD je, ze to nie je ziadna hra, ziadny model mesta, ktory ked nas prestane bavit, odkopneme...
v prvom rade ma byt MHD pre cestujucich (NP, kapacita), ohladuplna voci prirode a organizmom (CNG iny alternativny pohon - elektrika, kde sa da) a nestratova (lacna pohonna hmota)... ostatne je vedlajsie... aj farba vozov, aj prevedenie....
takze tych 22 novych Solarisov, je viac menej dobra kupa (tak na 75%)...
nechápem ľudí, ktorí teraz nadávajú na tie solarisy ktoré tu sú, a nepokúsia sa radšej myslieť dopredu, pretože tie peniaze tu sú, možno aj na 100 nových autobusov. Stavím sa, že ak by sa nákup autobusov pre MHD v záujme bezpečnosti cestujúcich stal prioritou číslo 1, a vyškrtali by sa výdavky na iné hlúposti, na 100% by sa tie peniaze našli.
p.s. všimol som si, že tu behá už viac autobusov spoločnosti Albus (Dr.Richard): staršie setry ale aj nové Karosy, preto ma napadlo, že by bolo fajn keby prevzali autobusové linky MHD v BA, ak chcú teda expandovať na Slovensko.
Ako ja neviem o čom tu diskutujete? Však sa tu vždy hovorí o tom, že chcete udržať čo najviac ľudí v MHD... To tu akože niekto chce povedať, že keď bude jazdiť X nízkopodlažných autobusov, tak bude MHD cestovať viac ľudí, ako keď bude jazdiť dva krát toľko vysokopodlažných?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.