co je nacrtok toho nateru solarisu tak ta farba ta zlta je moc zlta ona neni az taka svetla lebo teraz to vyzera ako cirkus preco nemozu mat nater ako je v ke
je to fakt huste!!!! na zaplakanie...teda ale nechcem nikoho urazit,ale to tak vyzera,ked sa do BRATISLAVSKEHO dopravneho podniku (a nielen tam) seru kadejaki VYCHODNIARI, ktorych absolutne netrapi nejaka bratislava..chcelo by to takych pravych nefalsovanych Bratislavcanov,ktorym na tom zalezi...ale to sa treba asi zobudit z toho sna... ?
ano ano ja viem,ze cu to cng...ale tak netreba sa vzrusovat,lebo aj tak o take tri az pat rokov budu vyzerat ako terajsie IK 435 = katastrofalny stav....bohuzial cesty sa zas same neopravia a vandali budu ,bohuzial, stale....
pre vsetkych co tak zurivo obhajuju rychloelektricku resp (ne)schopnost magistratu ...
momentalne ma BA vyclenenych len 1,5 miliardy na elektricku, za to nenakupia ani tych planovanych 20 garnitur ....
hlavne ze uz 2 roky mesto zbytocne plati uroky za 3 miliardovy uver ...
dopadne to ostatne ako vzdy, kupi sa dalsi typ autobusu v serii tak zo 20 kusov, nejake veci sa zase vyplieskaju na zbytocnosti a aj tak rychloelektricka bude ta dam ...
nehovoriac o fakte, ze ficko BA neprispeje nic, kedze tam nema priblbly elektorat ...
---
Mesto Bratislava má dlh 5,6 miliardy
Mesto je v súčasnosti úvermi zadlžené na 149 miliónov eur, čo je asi 5,6 miliardy korún. Ako povedal Peter Zapletálek z magistrátu, mesto spláca dva veľké úvery. Od Istrobanky získalo v auguste 2003 úver 2,5 miliardy korún. Mesto sa zaviazalo splatiť ho do konca júla 2008. V decembri 2004 získala Bratislava od Dexia banky Slovensko úver vo výške 3,1 miliardy korún. Konečná splatnosť je do decembra 2011. Mesto sa zaviazalo použiť tieto peniaze na priority - najmä dopravné stavby a opravy pamiatok. Na vybudovanie rýchloelektričky je z týchto peňazí viazaných asi 1,5 miliardy korún.
Podľa Zapletálka bola úverová zadlženosť mesta najvyššia v roku 2004, keď k úveru od Istrobanky pribudol druhý. Po prerátaní podľa vtedy platného kurzu to bolo 5,9 miliardy korún.
Mesto vlani hospodárilo s prebytkom 235,4 milióna korún. Ako povedal námestník primátora Branislav Hochel, ušetrená suma pôjde na dostavbu Mosta Apollo a ukončenie asanácie PKO.
V porovnaní s rokom 2004 získalo mesto vlani na daniach o takmer 1,2 miliardy korún viac. Viac sa napríklad podarilo vybrať na dani z ubytovania. Mesto predpokladalo, že získa 40 miliónov korún, podarilo sa však vybrať 42,2 milióna korún. Výdavky na rok 2005 boli plánované vo výške 6,56 miliardy, reálne mesto použilo 6,4 miliardy korún. Napríklad Dopravný podnik Bratislava stál mesto 1,2 miliardy korún, z čoho sa takmer 133 miliónov použilo na oddlženie. (sita)
Myslím,že už to tu odznelo,ale košické Solarisy boli lacnejšie preto,lebo sú naftové! CNG vozy sú vždy drahšie. Tá farba je ale skutočne katastrofa...Zničiť 22 nových autobusov hnusnou reklamou,to chce silný žalúdok,pretože z príjmov z tejto reklamy sa ani jeden voz nekúpi.Keby neboli náhodou zvýšili peniaze v rozpočte,tak nám zostane už len vytiahnuť bicykle.Celkom ako v číne.A čo budúci rok?Kúpia sa nejaké nové vozy z tej skvelej SPP reklamy,alebo sa tie prachy iba akosi rozplynú a my budeme zase iba čakať,kým v rozpočte nejaký ten miliónik náhodou nezvýši...?
vsetkym!!!: vcera som pisal cosi o tych solarisoch atd...dufam,ze som tu nepovedal nic,cim by som niekoho nebodaj urazil...chcel by som iba povedat,ze urcite nie ako vy ti vsetci ostatni,ale mam len 17 rokov...chcel som vyskusat,aky nazor maju na moje tvrdenia aj tuto odo mna iste starsi a vyzretejsi dospeli ludia,ale vsimol som si ,ze par ludi na moj prispevok reagovalo a dokonca aj suhlasilo a pytam sa,ci nie je smutne,ze taketo zasadne problemy ,ktore ma DPB vidia uz aj taki mladi ludia ako som napriklad ja...je to proste haluz! ?
Je pravdepodobne, ze tak masivnu a necitlivu reklamu si vsimne dost ludi. Ale urcite je dolezite aj to, akym sposobom ju zoberu. Myslim si, ze je rozdiel, ked sa niekomu reklama paci, niecim ho oslovi (a tak si ju automaticky zafixuje pozitivne) a ked ho obtazuje a odpudzuje. Vravi sa sice, ze aj zla reklama je reklama, ale ktovie, ci ten vysledok potom stoji za to. Pravdepodobne nie.
No ja mam prave silny pocit, ze konkretne reklamu na SPP na autobusoch si nevsimne az tolko ludi kolko by sa zdalo. Je totiz fadna. Clovek registruje Karosu so zelenymi pasmi a zltym pasom. Ver mi, ze nie kazdy si uvedomi aj reklamu na SPP. A prave to je to - ze sa reklama na SPP nedostava do podvedomia beznym cestujucim. Nas, co tu diskutujeme nepovazujem za az tak beznych, lebo vdaka tomu, ze sa o MHD kazdy svojim sposobom zaujimame, tak si vsimame kazdy detail - cize vieme vsetci aj o tej reklame na SPP. A navyse tu o nej diskutujeme. Ale nemyslim si prave, ze "beznemu" cestujucemu v meste sa tato konkretna reklama nejak dostava do podvedomia. Vacsina mozno zaregistruje, ze autobus je ponahany CNG...
Tvoje nazory si vazim, aj ked niekedy reagujes prilis emocionalne. Kto je opravneny posudit, ktora reklama je vkusna? DPB ponuka reklamny priestor a urcite by bolo nadsene, keby sa im podarilo vyuzit kazdy volny mm plochy. Reklamu na vozoch realizuje RECAR a financuje ju objednavate. Ak sa rozhodnem, aby vsetky vozy MHD behali s mojou fotkou a mam dost penazi na to, aby sa to realizovalo, tak mi ver, ze vsetky vozidla MHD budu chodit s mojou fotkou, aj napriek tomu, ze podla mojho nazoru by to bolo maximalne nevkusne. Ale to je jedno, hlavne ze idu peniazky a kazdy je spokojny (okrem cestujucich). Ale reklama splnila svoj zamer, lebo skoro kazdy bratislavcan si ju vsimol. Je uplne jedno z alkeho dovodu, ci sa mu pacila, alebo ho pohorsila, ale si ju vsimol. Aj tato debata prispieva k tomu, ze sa znacka SPP dostava do podvedomia a o to ide v reklame, nemyslis?
Presporacik (husenice) - preco by nemohli stat na zastavke MHD ?? Pretoze vcera tam napriklad stali 2 za sebou a stali iste dlho, kedze vodici postavali pri muriku pri Dunaji ! Kde ma potom zastavit autobus ? Zavadzaju elektrickam pri Redute, divadle a Jesenskeho pocas manevrovania, nakladania/vykladania ludi. Nemam nic proti tejto atrakcii pre turistov, ale mala by byt viac ohladuplna voci ostatnej premavke a hlavne MHD.
Reklamy na vozoch (flektor) - ja nie som proti tomu, aby si DP zarabal reklamou. Skor naopak - som ZA ! Ale ked uz ma byt reklama, tak prepanajana VKUSNA !!! Co je vkusne na reklamach SPP na busoch ? Na Solarisoch by vsetko mozne lepsie vyzeralo, ako tento klasicky SPP nater. Ved ta vizaz vozidiel MHD aktivne doplna vzhlad mesta !!! Tak sa treba snazit a nie co najrychlejsie a najjednoduchsie tam nacapat zelene pasy, jeden zlty pas a napisy SPP. Idealne su celovozove reklamy, aj ked tie su iste najdrahsie. Zas ale kto uz ma mat na to peniaze, ak nie napriklad SPP.
Co ma ale dojima najviac je to, ze sa "oreklamuju" fungl nove Solarisy a ine relativne zachovale vozy, ale TOTALNA HANBA DPB - suprava 7301-7302 so snad najhorsim lakom v celom DPB (aj SAD na okoli) sa ukazuje po meste, ako najvacsia pycha ! Preco DPB neoblepi (trebars aj SPP ? ) reklamami tuto supravu ?! Ked uz jej nevedia dat OKAMZITE novy lak...
...tym som chcel povedat to iste, co ty. Aby sa v konecnom dosledku nehospodarilo od 9 k 5. Co by sa stalo, keby uz ako nove boli zlto-zelene, ked uz musia byt? A tu by sa len nastriekalo ci nalepilo to SPP atd...? O tom cervenom bratislavskom natere som nepovedal ani slovo, hoci v zasade nemam nic proti nemu. A aj mne je luto, ze niekedy sa pod GO rozumie prelakovanie alebo nanajvys vymena oplechovania.
Max