Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
KLF: Kratke trolejbusy mozu kludne vyuzit napriklad na 208ke, keby bol zhusteny interval.

d3k0: Nechceme dalsiu diskusiu. To by sa podobalo na taku stranku.
KLF: 15Triek a 15TrMiek je spolu 32. 201 a 202 budu mat interval cely den 10 minut. 202 bude mat 9 poradi, 212 9 poradi a 201 asi 10 poradi. To je dokopy asi 28 trolejbusov. Takze mozu klbaky nadalej jazdit aj na X17. Ked pride 6635, tak bude interval 201 a 202 8 minut spicka, co znamena, ze 202 bude mat 11 poradi, 201 13 poradi, 212 9 poradi a to je dokopy 33! Ale uz nezostane zalozne vozidlo. Takze f pohode.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to KLF: tak co ako ti dopadla vcerajsia jazda? - nasiel si niekoho?
Anndrej (Anndy008)

Anndrej (Anndy008)

to klf: no ked si pozers moje argumenty pre metro, tak par stranok dozadu, tak som to par krat spominal 🙂


to drink:

no ale ten pomer sice klesa, ale to preto, lebo dnesna MHD nestoji za nic. Keby bola poriadna bolo by to inac. A ked sa teraz zrealizuje zly projekt, tak budes mat pravdu.
KLF: Ake dovody Ta vedu k konstatovaniu, ze za 20 rokov bude metro porebne? Pocet obyvatelov? - myslim, ze momentalne klesa, pomer IAD/MHD? (Individualna Automobilova Doprava).
Ja som jednoznacne za eliny NAD zemou. Ak ma ist nieco pod zemou, tak metro.
Inak ja dufam, ze eliny sa v meste nezrusia !!!
Metro. Pozrime sa na to z inej stranky. Momentalne by nam asi bolo nanic. To si povedzme otvorene. Si-ckov navrh je pre BA dostacujuci a aj celkom dobry. Az na eliny v Petrzalke. Inak je to cele podla mna s malymi upravami zrealizovatelne. ALE... Ale uvedomme si jedno. Za povedzme takych 20-30 rokov bude v BA metro uz asi DOST potrebne a nevyhnutne. A co si potom povedia nasi potomci ? "Oco, a preco kua ste to metro nezacali aspon stavat v tom 2002hom??? Dnes by sme ho mali dokoncene a takto mame dnes iba 3 trasy! ;(" Hmmm.. cize nemyslime IBA na seba, co potrebujeme MY dnes, ale myslime aj na buducnost Bratislavy, co budu potrebovat ludia po nas...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Bon-Cu - s tymi elinami je to myslelne tak, ze kludne tie v dnesnom ponimani (mozno menej) ich moze jazdit tak ako teraz (motkanie sa po meste) a rychlodrazna elina pojde (by sla) pod zem.
#6158> uz to vyslo 😉
tulenique: rozpocet, v ktorom mam prsty bol tvoreny s velmi velkou rezervou, dovolim si tvrdit ze keby to chytil do ruk expert, dokazal by to skresat na menej ako polovicu a to v tom rozpocte je napriklad zaratana generalna rekonstrukcia Stareho mosta. Nik mi vsak nemoze vycitat ze ten rozpocet je poddimenzovany. Co sa rozpoctu metra tyka, osobne si myslim ze jeho tvorcovia spoliehaju na to, ze ked sa stavba rozbehne a dojdu financie, tak mesto/stat nenecha stavbu vo vyssom stadiu ropracovanosti len tak schatrat a rozpocet navysi...
Z dobre informovanych zdrojov vsak mam informacie, ze ludi zo spolocnosti metro bratislava a.s. sa da najlepsie potopit na prieskumoch dopravnej vytazenosti (co ked som videl ako sa to ma robit a co ukazovali oni tak mi je jasne ze to je hrozny podvod !)
ludia, ktori maju notifikaciu ma asi nebudu mat radi....5 prispevkov za vecer je vela, ja viem, ale ten clanok ma fakt nastval.

jedna vec mi este nejde do hlavy, ako je mozne ze rozpocet na eliny je skoro tak vysoky ako rozpocet na metro o kt. p. Kovalcik dokonca tvrdi ze ma ist vsade pod zemou. Aj keby islo pod zemou len v centre tak to musi byt podla mojho odhadu aspon o 1-2 mld drahsie.

Nebude to nahodou tym ze rozpocet na klubovy projekt elektriciek bol tvoreny velkorysejsie (s vacsou rezervou) kym rozpocet projekt od fy metro a.s. bol urobeny so snahou zoskrtat co sa da, aby sa zacalo stavat co najskor a co na tom ze pocas stavby sa dojde na to ze to bude o 20-30% drahsie? Mozno sa mylim ale ja mam z toho zatim takyto pocit.
Ono vlak v podzemno metre obycajne prichadza na stanicu niekolko sto metrov uz v samostatnej rure (hovorim o staniciach s nastupnym ostrovcekom urprostred) a po krajoch vlaku moze byt tak 50-100 cm a to asi nestaci. Fakt som nezazil este metro v ktorom by nebol prievan. A to som ich uz niekolko pochodil.
ja som za to aby sa dalsie forum pre rozvoj elektricky/metra nevytvaralo, lebo fakt sa mi nechce pozerat tri fora.
votrelec: s tym piestom to blbost nie je a ak myslis ze je, tak chod do Prahy, vysvetli mi preco tam v metre je taky prievan a prichod supravy sa da vzdy urcit prave podla toho ze vyrazne stupne intenzita toho prievanu. Ked mi to vysvetlis inym rozumnym sposobom ako tym, ktorym som to vysvetlil ja...
Ten clanok od Kovalcika co dnes vysiel v Pravde som mal v rukach uz piatok alebo v sobotu, aj som k nemu dopisal komentar, uvidim ci a kedy to vyde...
Pilus: Ale ako si mozes precitat v uplne prvom elektrickovom projekte, 1000-mm rozchod je v zakrutach viac bezpecnejsi, nakolko je mensie riziko vykolajenia (je to vo vysokoskolskej ucebnici od Habardu: MHD).

All: Chcete diskusiu cisto o metre? Kto je za, nech mi napise mail. Ak mi nedojde aspon 5, tak diskusia nebude 🙂

Votrelec: Ano a lietadla robia kockate, lebo vzduch "maximalne rozviria"... A to ani nejdu v tuneli...
BTW, argumenty mame, hlavne jeden: ani on ani ty ste si neprecitali poriadne tie projekty. Inak by v pripade p. Kovalcika nepisal sprostosti o tom, ze bude jednokolajna premavka na moste.
S tymi elinami v centre je to imho asi taq, ze by eliny mali ostat aj na povrchu, ale to uz len tak pre image... Mala by existovat aspon jedna trasa pod zemou krizom popod stare mesto, aby ked ides z dubravky k polusu, tak aby si nemusel 15 minut stravit cestou cez stare mesto.
No veru, to s tym VALom som ani ja nepochopil...???

E...teda, som za to, aby elektr. nepremavali v centre po povrchu...ale nebude to bez nich ono...ved patria k mestu...a, zvdy lepsie elektricky, akoby tam mali chodit afta...tak ako teraz, snad uz dlho nebudu 🙂
No neviem co mam dodat na clanok v dnesnej pravde. Pan Kovalcik ocividne cital projekt Klubu dost nepozorne - vraj Klub zabudol zapocitat naklady na vozovnu a meniaren... a este aj tych 8 osob na m^2 ma dostalo. Zaujimalo by ma akym prepoctom sa k tomu dostal. Dajako sa mi to totiz nezda.

Takisto neviem o akych 380 mil. za VAL hovoril p. Kovalcik. Ved VAL je uz zamietnute, takze tych 380 mil. je uz davno vyhodenych von oknom.

Hovori ze elektricka bude nebezpecna, lebo bude chodit 60-80 km/h. Ved tolko by chodilo aj metro, a to tiez nebude v Petrzalke pod zemou (hovori sa o dajakom polozapustenom tuneli) - imho stavat drahu v petrzke pod zemou je nerealne, lebo je tam velmi vysoka uroven spodnych vod, preto ani petrzalske panelaky nemaju pivnice pod urovnou terenu.

Ako chce Metro a.s. postavit metro popod Dunaj a popod Stare Mesto a to vsetko len za 500 mil??? cena stavby elektricky v petrzalke na povrchu urcite neprevysi cenu stavby metra a tak logicky ked na metro je "len" o 0.5 mld vacsi rozpocet, tak tych 500 melonov "postaci" na cestu popod Dunaj a Stare Mesto.

trosicku citacie p. Kovalcika (zdroj: Pravda)

---[..del..] A dôjdem s ním až po Kamenné námestie, popod zem v celom úseku Petržalky, poprekladám všetky inžinierske siete, prejdem popod Dunaj, postavím všetky petržalské stanice i stanice Pribinova a Kamenné námestie. Som síce o päťsto miliónov drahší, ale išiel som rádovo o jednu zástavku ďalej, som absolútne bezkolízny, garantujem beznehodovosť
A dôjdem s ním až po Kamenné námestie, popod zem v celom úseku Petržalky, poprekladám všetky inžinierske siete, prejdem popod Dunaj, postavím všetky petržalské stanice i stanice Pribinova a Kamenné námestie. Som síce o päťsto miliónov drahší, ale išiel som rádovo o jednu zástavku ďalej, som absolútne bezkolízny, garantujem beznehodovosť
[..del..]

---koniec citatu

imho stavat drahu (metro/elektricka) v petrzke pod zemou je nerealne, lebo je tam velmi vysoka uroven spodnych vod, preto ani petrzalske panelaky nemaju pivnice pod urovnou terenu. Neviem o com nas p. Kovalcik zasa presviedca, ja viem tak ze draha ma byt podla projektu Metro a.s. vedena v polozapustenom tuneli a teda netusim co to je. Mozno niekto kto bol minuly stvrtok na tej schodzi bude vediet viac, ja som zial musel ist do prace.


na dalsie argumenty voci osobe p. Kovalcika a spolocnosti Metro a.s. dajako nemam naladu. Mozno neskor.

rozculeny tulenique
tbc: Možno projekt nečítal ale fakt je ten, že ten schvalovaci projekt je naozaj taký dlhý.A to hovoril stredné časy.Môže to trvať aj dlhšie.Naši úradníci stále majú socializmus a čo sa nepripravuje 10 rokov a viac nie je dobre. Ale ja som tiež viac za metro. Viem, že sa vtom vyznáte ale to že metro poskytne väčší luxus je fakt. Lebo metro je rýchlejšie, ráta sa s intervalmi 60 s (aspoň tak si pamätám) a hlavne v meste ide pod zem.
#6150> vidno, ze ani ty si ten projekt necital....
Z nudy som prepol na j0j, a prave tam bol Weigl. Vyzeralo to celkom zaujimavo, ale po prvej minute bolo jasne, ze moderatorka skace do reci viac nez je max limit pripustnosti a vzdy uprostred vypovede Weigla mu skocila do reci s tym, ze aj ona pouziva MHD a ze ci prinesie nieco komfort. Weigl hovoril o rekonstrukciach, zdrojoch financii a metre, ale nic nedopovedal /vdaka pani moderatorka X-( /

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.