...tak je to aj v iných mestách na SK aj v zahraničí.
(Mňa skôr na našej geniálne vymyslenej decentralizácii štve, že regiobusy objednáva VUC a regiovlaky štát.)
Ja by som nesúhlasil s tým čo píšeš, mesto by malo IMHO financovať MHD pre svojich aj pre vidiečanov. Veď tí napríklad nakupujú v obchodoch z ktorých má mesto daň z nehnuteľností.
Mesto proste tvorí centrum regiónu, zabezpečuje nejaké funkcie pre región z ktorých má príjmy aj od obyvateľov okolitých obcí a preto je prirodzené, že dotuje MHD aj pre nich.
Ano som z Trnavky ☺ A jednoznacne preferujem rozsirovanie trolejbusov ako ekologickej dopravy.. Nemam pocit ze by to bolo pomale.. ..ved aj troliky maju konstrukcnu rychlost nad 60km/h a akceleraciu este lepsiu nez busy.. ..to co trofliky v Bratislave spomaluje su nie prave najstastnejsie vyhybky/krizovatky (ktore by sa tiez dali vyriesit ale to je ina tema) ale smerom k avionu by nemali byt vpodstate ziadne krizovania/vyhybky takze nevidim dovod na pomalu jazdu.. A to ze zatial nemame duobusy nevidim ako zasadnu prekazku pretoze pri vyluke (ktorych podla mna zas tak vela nebyva) sa da linka hradit busmy.. a k vyluke takej ako je teraz na Spolocenskej by ti ani busy ani duobusy nepomohli ked mas uzavretu celu cestu.. A myslim si ze zgeneralkovane 14Tr su na tom urcite lepsie ako zgeneralkovane kratke Karosy a aj niektore z novsich ikarusov.. Ale zas keby prisli nejake nove trofliky tak by som sa nenahneval.. ☺ Inak mi vrta v hlave co sa stalo s prachmi urcenymi na nakup 21Tr ked to padlo?
K teme DPB - SAD by som este dodal, ze ako funguju dotacie na dopravu vo VUC. Bratislavsky VUC dostava peniaze z celeho Bratislavskeho kraja, kde podstatnu cast, az vacsinu obyvatelov, tvori Bratislava. VUC ma ale peniaze z podielovych dani a statu na zabezpecenie hromadnej dopravy pre vsetkych obyvatelov Bratislavy, plati pri tom ale dopravu len mensej casti obyvatelov, ktora vyuziva SAD, a nie podstatnej casti, ktora vyuziva DPB. Tak funguje nasa genialne vymyslena "decentralizacia". Ine obce si hromadnu dopravu nemusia platit zo svojho rozpoctu. Obec Bratislava si ale plati dotacie DPB zo svojho rozpoctu, ktory ale ine obce mozu vyuzit na nieco ine, lebo im dopravu zabezpecuje SAD, ktory je dotovany VUC. To je dalsi argument preco ma byt Bratislava samostatny VUC (okrem takych ako na co nam je primator a predseda VUC, ktory sa len hadaju o kompetencie a kto urobi pre volicov viac...). V sucasnosti by DPB vlastne malo dotovat VUC, lebo to ma kompetenciu a prenesene financie na hromadnu dopravu. Mesto Bratislava na to doplaca, a preto DPB nema peniaze a SAD nevie co robit s peniazmi, bodaj by to bolo inak, ked SAD ma peniaze pre daleko viac ludi a zabezpecuje dopravu zlomku...
To, čo som mal dnes naplánované mi pokazilo počasie, no pozitívnou stránkou veci je, že vozidlá bratislavskej MHD sú po prudkom daždi o poznanie čistejšie. ? ?
Na konecnu Lopenicka chodila 48 od svojho vzniku.Len nazov sa menil Briezky,Sliacska,Lopenicka.Pat spojov denne chodilo k OSDK kvoli zamestnancom spojov. /Oblastna sprava dialkovych kablov/.Hodne to vyuzivali aj miestny +zahradkari.Pri OSDK nebolo mozne otacanie a niektory vodici tam odmietali chodit kvoli nezabezpecenemu cuvaniu. Cez vikend dopravu zabezpecovali vozy z L50 /byvala L38/na trase OD Slimak-OSDK.No nebolo to uvedene v CP. Cuvanie mal zabezpecit vratnik zo spojov no kaslali nato.Pred precislovanim na 51 tam boli dlhe roky prideleny vodici,ktory dnes jazdia na 66/5 predtym este na L28 .Po skrateni premavky na 51 a pridani povinnych prestavok by mali malo odpracovanych hodin.Vikendova premavka by bola super na celej trase.Pripadne skratenej Z Nobelovej po Polus odtial cez Riazansku k SLimaku a dalej hore na Lopenicku.Spat rovno cez Riazansku a po Vajnorskej na Nobelovu.Cez vikend by sa zabezpecil prestup z Nobelovej a Lopenickej na Vajnorsku /raciansku/radialu a L50,98 .
Ty si z Trnávky?? Ja som prave z Pri zvonici teda niečo v rozmedzi rádiova 204 205 a terajšej 63. K tým trolejom k avionu tak to by som už radšej dal k vionu tie stare IK no potiahnuť tam troleje. bolo by to zvrhlosť pomalé a nedajbože aby to bolo neustále ako na spoločenskej furt nejakými výlukami. Stačilo tychto trolejbusov. Pokial tu nemáme dostatočný počet duobusov radšej otom ani nesnivaj. /me/ ?
Citujem informacie z tejto stranky, v lavom menu: Dolezite informacie>Tarifa>Druhy a ceny cestovnych listkov> Clanok 6 Tarifne podmienky na prevravu osob:
2. Bezplatne sa prepravujú:
b. držitelia preukazu občana s ťažkým zdravotným postihnutím vrátane invalidného vozíka, sprievodcu alebo vodiaceho psa (ZŤP, ZŤP-S),
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
David