Stale nic. Hlasi ze: You don't have permission to access /ulf1.jpg on this server. Dufam ze asspon inym to pojde. Mozno ma z Roburu nepusti. Tymto koncim tuto temu.
Aj u nas mas vo vozidlach oznamy, ze spoj ide do vozovne - vo vozidlach bez BUSE je dokonca cerveno-biela tabulka s dojazdovou trasou. Ale jednoznacne suhlasim s tym, ze by sa to malo vyhlasovat aj akusticky - na vychodzej zastavke a pred poslednou zastavkou na "normalnej" trase linky. Opticky uz ani nehovorim, to by mala byt uplna samozrejmost.
Inak este menej logicka ako toto mi pride skutocnost, ze asi styri posledne 9, ktore koncia pred 19. hodinou v Ruzinove, idu do vozovne Krasnany naprazdno...
Jasne ale ak už si vo vozidle a kukneš na vnútorný transparent (ak tam vidíš; ale poväčšinou sú večerné spoje prázdne a pokiaľ sedíš po smere jazdy tak na vnút. transparent je vidieť) tak počas staničenia na zastávke sa tam zobrazí cieľ a tam si to ľahko prečítaš. Ináč to hlásenie je unás už v mnohých električkách (napr. úplne všteky vozovne Krasňany), ale ako si správne napísal aj v Prahe aj v Brne vrámci vyhlásenia nasledujúcej zastávky povie aj, že pozor, voz ide do vozovne. V DPB keď niekedy o 50 rokov bude aktuálne heslo "Náš zákazník náš pán" tak aj toto sa možno do hlásenia dorobí. ?
na margo dojazdov. viem, ze sa mhd houuuno rozumiem, ale predsa len z pohladu bezneho cestujuceho, ktoreho mhd zaujima. ak aj vynecham ohlad na to, ze turisti tvoria nemalu cast cestujucich, tak aj toto: aj bratislavcan (nie navstevnik BA) niekedy proste dobieha na bus, ponahla sa (zijeme vo `velkomeste` a little big city, rychlost je sucastou). takze studovat este vzdy cestovny poriadok, ked dobiehamm ci to nie je nahodou dojazdova linka, mi pride minimalne velmi "user unfriendly". takze nejake to oznacenie hviezdickou a pod by nebolo od veci. ale najma, este stale chyba hlasenie v nemalom pocte vozidiel. casto som v prahe a tam proste ked vecer sadnem, bezne pocujem hlasit napr. v elektricke "pristi zastavka....vlak jede do vozovny...." a vo vnutri vozidla na tabulke povodnej trasy visi oznam o tom, ze suprava ide do vozovne. inac to ma tiez prekvapuje. preco su tam ochotni (musia) soferi pekne tento oznam vyvesit. robil by to niekto u nas?
ok, to len tak mi napadlo. proste tvrdit, ze cestujuci su `blbi` ked necitaju. sorry, ani ja vzdy necitam. proste nestihnem, zabudnem, obcas si niet co precitat...
? ZLEPŠENIE v MHD ?
Len tak pekne potichúčky sa na úvodnej stránke usmieva nový, ešte chrumkavý cesťák linky 191. Tak že naňho kliknem a čo nevidím ? . Pridanie spojov spod N. Mosta až do 18:50. A následne zo ŽST Rusovce do 19:42.
Lebo doteraz v tých kritických časoch, keď 191 skončila (posledná 17:28); a okolo 18tej keď 91tku hradil ZV nový most - kĺbak tak ten bol dosť plný a nie to ešte sólo - to bolo "ohubu".
Bohužiaľ - aj mne sa stal ukážkový prípad "nečítania"... asi rok a pol dozadu, jazda Devín smer Kameňolom, zastávka Dolné koruny..bežiaca a mávajúca pani cez celú cestu, potom hroziaca päsťou k môjmu busu, keď videla, že vozidlo jej na zastávke na znamenie evidentne nezastaví... to, že to malo nápis Autoškola cez pol čela a na zmienenej zastávke sme sa nachádzali v čase, keď bežné poradie ani nejde, bol iba detail... ? ?
Len dodam, co ma vlastne inspirovalo k tomu problemu s precislovanim liniek pri dojazde - samozrejme ze si vsimnem ked linka ma iny ciel, dokonca aj v CP si to obcas stihnem pozriet a obcas aj vyhodne vyuzit, ale raz sa mi stalo, ze som znamemu co nie je z bratislavy "poradil" ako sa dostat k nemocnici ruzinov - sadnes na deviatku a vystupis, ked uvidis tu nemocnicu (uz tam bol), samozrejme to skoncilo jeho telefonatom, ze ho vodic vysadil na nejakej zastavke co sa vola ze zst vinohrady ?
to sedenie v trolejbusoch bude tak ako #59994 AAA spomina tym, ze z trolejbusov vela ludi presedlalo do IGK; velmi dobre to bolo pred neakymi 2ma - 3ma rokmi vidno v tom ze trolejbusy na dolnych honoch sa postupne vyprazdnovali (pricom interval bol rovnaky) a zapcha na medzijarkoch zvacsovala (no hadaj preco)
No ano, lenže jeden z dvôvodov prečo sedíš v špičke je aj to, že ľudí to akosi v MHD prestalo baviť.
Re #59993 Mike: Čo sa týka tej nepravideľnosti len súhlasím. Keď som bol malý tak k bake chodili L 213, 216, 217. A neraz išli vtedy ešte z Mierka všetky tri naraz a potom veľmi dlho nič.
Zaujímavé. Ja by som povedal, že MHD u nás vždy bola ako- tak; a snáď niekedy bude lepšia. Každoipádne do roku 1992 sa občania na MHD aboslútne nesťažovali. Nehovorím, že nebol dôvod, ale v princípe boli všetci spokojní. Napr. denná doprava do 0:30, nočáky každú hodinu. Avšak malo to aj svoje negaívum, lebo povesť nespoľahlivosti si naša MHD získala už veľmi dávno, ešte v časoch, keď zápchy nikde neboli lebo áut bolo v celom mest iba pár. Práve 80te a ač. 90tych rokov. Vodiči chodili úplne ako sa im zachcelo, resp. ako komu išli hodinky. Posledné kolá sa často chodili naprázdno, alebo ak s cestujúcimi, tak s veľkým náskokom. Oficiálne branie cestujúcich do vozvní (napr. z Rače po voz. krasňany) skoro nikto nedodržiaval. Cesťák bol iba zdrap papiera. Ako výsmech napr. údajne na starom obrarisku v Rači, kde bolo plno kačíc liniek 3, 5, 11 vodiči hádzali kockou, že kto pôjde prvý.
Situácia sa málo zlepšila začiatkom 90tych rokoch, vznikli záložné vozidlá a zaviedlo sa hradenie výpadkov. Na dnešné pomery to bolo celom o.k. Ja si ako malý pamätám viacero výpadkov prúdu u električiek, náhradné autobusy chodili cca v dvojminútových intervaloch. Proste na ND sa operatívne stiahlo veľmi veľa busov.
V globále ale nebol stav vozového parku bohvie aký ale bol pravidelne obmieňaný.
Čiže takpovediac banalizované - chodili každú chvíľu šroty.
Dnes? Chodia každú chvíľu šroty iba do Petržalky, aj to vďaka 5.9. Inde chodia šroty s redšími intervalmi. Občas dojde aj nejaké seriózne vozidlo MHD v akom - takom štandarde, a to hlavne električka, alebo trolejbus. Pri týchto dvoch typoch dopr. prostriedkov je oproti minulosti zníženie prepr. kapacity kompenzované zvýšením kvality vozidiel. U autobusov je oproti minulosti taktiež znížená kapacita (aj keď tu to neplatí generálne), ale je aj zhoršený, resp. stále úbohý stav vozidiel.
Aspoň u električiek sa dosiahla presnosť a pravidelnosť, ale tá tu je už od roku 1993. Posledné nové električky prišli v roku 1997 v počte 10ks, a ešte na prlome rokov 2005/2006 v počte 2ks. ? ☺ ?
mno... teraz skusim ja...
od roku 1990 byvam v DNV... ako maly som na polovicu byval u babky (Vychodne) a na polovicu doma.
najprv som chodil 101 - 105 - 36/46
potom sa doprava este zlepsila 121 - 114
121 nestala na patronke v spicke !!
k tomu sa pridala 122
a k tomu presmerovanie cez D2
k tomu asi 3 linky do Dubravky
tu sa zlepsovanie dopravy zastavilo na 3 roky, potom prislo precislovanie a upadok...
od roku 2000 bola jedina pozitivna vec predlzenie 20/22 k Tescu lamac a predlzenie 28...
no na smer Patronka sa zabudlo...
a celkovo, viac mi vyhovoval ten lucovy system liniek
Neviem čím to je, ale mne sa cestuje stále lepšie. Začiatkom 90. rokov som býval v Petržalke, intervaly tam neboli nič moc, asi ako teraz, no pamätám si narvané Ikarusy, v ktorých bol vždy smrad z výfuku, roztrhané sedadlá, hrozná zima v nich, CP na zastávkách boli skôr výnimočnosťou a dodržiavanie grafikonu oveľa horšie ako teraz. V 1995 som sa presťahoval do Ružinova. Trolejbusy si pamätám čo sa spoľahlivosti týka asi ako keď ideš podať športku, lebo hádam každý druhý deň hodinu stáli a to som to do školy mal štyri zastávky. Teraz je to s nimi o mnoho lepšie, vedenie sa tak často netrhá a občas je prípadne náhradná doprava, vtedy také hádam ani nebolo. Čo sa intervalov týka, tak vtedy boli horšie, a do 220 sa často nedalo dostať, o krátkej 218 ani nehovorím. A teraz sa môžem kedykoľvek aj v špičke, hoci aj 7:30 vybrať na trolejbus, a nielen že sa doňho dostanem, ale niekedy aj sedím. Štiknúť si korektne lístok bolo pred rokom 2000 docela umenie v tých starých strojčekoch. Takže zhrniem to asi tak, že z môjho pohľadu mestská doprava bola kedysi hrozná, teraz je len zlá.
Tak potom treba zmeniť aj vysvetlivky na zastávkach, lebo napr. L 9 ide po Odborárske nám. a odtiaľ po trase linky 7 k ŽST Vinohrady. Ale predsa L 7 na Odborárske nechodí. Teda by to malo byť ide z Odborárskeho nám. cez Vazovovu a odtiaľ po trase L 7 na ŽST Vinohrady.
Re #59982 Ike: Ja by som ako začiatok úpadku videl I. a II. reorganizáciu autobusovej dopravy na začiatku 90-tych rokov.
E499.3056