Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Len dodam, co ma vlastne inspirovalo k tomu problemu s precislovanim liniek pri dojazde - samozrejme ze si vsimnem ked linka ma iny ciel, dokonca aj v CP si to obcas stihnem pozriet a obcas aj vyhodne vyuzit, ale raz sa mi stalo, ze som znamemu co nie je z bratislavy "poradil" ako sa dostat k nemocnici ruzinov - sadnes na deviatku a vystupis, ked uvidis tu nemocnicu (uz tam bol), samozrejme to skoncilo jeho telefonatom, ze ho vodic vysadil na nejakej zastavke co sa vola ze zst vinohrady ?
Reply on: Ike #59984:
Prvý je už v šrote (ako už povedal TeBeCe), druhý bol pred časom odstavený pre zlý technický stav, ale čo je s ním teraz, to neviem.
Reply on: Andy #59991:
to sedenie v trolejbusoch bude tak ako #59994 AAA spomina tym, ze z trolejbusov vela ludi presedlalo do IGK; velmi dobre to bolo pred neakymi 2ma - 3ma rokmi vidno v tom ze trolejbusy na dolnych honoch sa postupne vyprazdnovali (pricom interval bol rovnaky) a zapcha na medzijarkoch zvacsovala (no hadaj preco)
Reply on: Andy #59991:
No ano, lenže jeden z dvôvodov prečo sedíš v špičke je aj to, že ľudí to akosi v MHD prestalo baviť.
Re #59993 Mike: Čo sa týka tej nepravideľnosti len súhlasím. Keď som bol malý tak k bake chodili L 213, 216, 217. A neraz išli vtedy ešte z Mierka všetky tri naraz a potom veľmi dlho nič.
Reply on: Andy #59991:
Zaujímavé. Ja by som povedal, že MHD u nás vždy bola ako- tak; a snáď niekedy bude lepšia. Každoipádne do roku 1992 sa občania na MHD aboslútne nesťažovali. Nehovorím, že nebol dôvod, ale v princípe boli všetci spokojní. Napr. denná doprava do 0:30, nočáky každú hodinu. Avšak malo to aj svoje negaívum, lebo povesť nespoľahlivosti si naša MHD získala už veľmi dávno, ešte v časoch, keď zápchy nikde neboli lebo áut bolo v celom mest iba pár. Práve 80te a ač. 90tych rokov. Vodiči chodili úplne ako sa im zachcelo, resp. ako komu išli hodinky. Posledné kolá sa často chodili naprázdno, alebo ak s cestujúcimi, tak s veľkým náskokom. Oficiálne branie cestujúcich do vozvní (napr. z Rače po voz. krasňany) skoro nikto nedodržiaval. Cesťák bol iba zdrap papiera. Ako výsmech napr. údajne na starom obrarisku v Rači, kde bolo plno kačíc liniek 3, 5, 11 vodiči hádzali kockou, že kto pôjde prvý.
Situácia sa málo zlepšila začiatkom 90tych rokoch, vznikli záložné vozidlá a zaviedlo sa hradenie výpadkov. Na dnešné pomery to bolo celom o.k. Ja si ako malý pamätám viacero výpadkov prúdu u električiek, náhradné autobusy chodili cca v dvojminútových intervaloch. Proste na ND sa operatívne stiahlo veľmi veľa busov.
V globále ale nebol stav vozového parku bohvie aký ale bol pravidelne obmieňaný.
Čiže takpovediac banalizované - chodili každú chvíľu šroty.
Dnes? Chodia každú chvíľu šroty iba do Petržalky, aj to vďaka 5.9. Inde chodia šroty s redšími intervalmi. Občas dojde aj nejaké seriózne vozidlo MHD v akom - takom štandarde, a to hlavne električka, alebo trolejbus. Pri týchto dvoch typoch dopr. prostriedkov je oproti minulosti zníženie prepr. kapacity kompenzované zvýšením kvality vozidiel. U autobusov je oproti minulosti taktiež znížená kapacita (aj keď tu to neplatí generálne), ale je aj zhoršený, resp. stále úbohý stav vozidiel.
Aspoň u električiek sa dosiahla presnosť a pravidelnosť, ale tá tu je už od roku 1993. Posledné nové električky prišli v roku 1997 v počte 10ks, a ešte na prlome rokov 2005/2006 v počte 2ks. ? ☺ ?
Reply on: Andy #59991:
mno... teraz skusim ja... 😃
od roku 1990 byvam v DNV... ako maly som na polovicu byval u babky (Vychodne) a na polovicu doma.
najprv som chodil 101 - 105 - 36/46
potom sa doprava este zlepsila 121 - 114
121 nestala na patronke v spicke !!
k tomu sa pridala 122
a k tomu presmerovanie cez D2
k tomu asi 3 linky do Dubravky
tu sa zlepsovanie dopravy zastavilo na 3 roky, potom prislo precislovanie a upadok...
od roku 2000 bola jedina pozitivna vec predlzenie 20/22 k Tescu lamac a predlzenie 28...

no na smer Patronka sa zabudlo...

a celkovo, viac mi vyhovoval ten lucovy system liniek
Reply on: AAA #59990:
Neviem čím to je, ale mne sa cestuje stále lepšie. Začiatkom 90. rokov som býval v Petržalke, intervaly tam neboli nič moc, asi ako teraz, no pamätám si narvané Ikarusy, v ktorých bol vždy smrad z výfuku, roztrhané sedadlá, hrozná zima v nich, CP na zastávkách boli skôr výnimočnosťou a dodržiavanie grafikonu oveľa horšie ako teraz. V 1995 som sa presťahoval do Ružinova. Trolejbusy si pamätám čo sa spoľahlivosti týka asi ako keď ideš podať športku, lebo hádam každý druhý deň hodinu stáli a to som to do školy mal štyri zastávky. Teraz je to s nimi o mnoho lepšie, vedenie sa tak často netrhá a občas je prípadne náhradná doprava, vtedy také hádam ani nebolo. Čo sa intervalov týka, tak vtedy boli horšie, a do 220 sa často nedalo dostať, o krátkej 218 ani nehovorím. A teraz sa môžem kedykoľvek aj v špičke, hoci aj 7:30 vybrať na trolejbus, a nielen že sa doňho dostanem, ale niekedy aj sedím. Štiknúť si korektne lístok bolo pred rokom 2000 docela umenie v tých starých strojčekoch. Takže zhrniem to asi tak, že z môjho pohľadu mestská doprava bola kedysi hrozná, teraz je len zlá. 😃
Reply on: Andy #59976:
Tak potom treba zmeniť aj vysvetlivky na zastávkach, lebo napr. L 9 ide po Odborárske nám. a odtiaľ po trase linky 7 k ŽST Vinohrady. Ale predsa L 7 na Odborárske nechodí. Teda by to malo byť ide z Odborárskeho nám. cez Vazovovu a odtiaľ po trase L 7 na ŽST Vinohrady.
Re #59982 Ike: Ja by som ako začiatok úpadku videl I. a II. reorganizáciu autobusovej dopravy na začiatku 90-tych rokov.
http://www.pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=3361 Malá fotomotáž našého Bratislavského Schörlingu. ?
Reply on: Andy #59987:
Budte radi, ze vobec mate dojazdove spoje na trolejbusoch. To nikde inde v SR nie je!
Reply on: hazard #59986:
Ale kde máš v dojazdovej 201 napísané, že N NEJDE na hlavnú stanicu? Nikde. Ten, kto nepozná mesto, sa blbo zorientuje. A neveril by si ako niektorí ľudia mesto nepoznajú, hoci tu dokonca bývajú aj 10 rokov... A takisto tí, čo nevyužívajú MHD pravidelne. A ako tu už mnoho ľudí hovorilo, práve ich treba bez problém doviesť do cieľa cesty. Nemyslím si, že argument, že sú vo vozidle displeje s nasledujúcou zastávkou by mal byť dostatočný na obhajobu terajšieho označenia dojazdových spojov.. Ešte by som bol ochotný akceptovať, keby to bolo ako v Ostrave, že sa vypisujú dôležité body na trase. To je predsalen lepšie ako to čo je tu.
Reply on: Andy #59983:
tesne za vodicom je asi 10 cm pod stropom taky display ktory ukazuje nasledujucu zastavku..viem ze nie kazdy spoj ho ma ale uz pri nastupe by sa mal cestujuci pohladom informovat kam ta linka ide..
Reply on: Ike #59984:
prvy nie je skoro rozobraty, ale je uz davno v srote...
Inak, este by ma zaujimalo, co je s vozmi #1200 a #1201 - viem ze prvy je skoro rozobraty, ale co ten druhy.... preco ich DPB neposle aspon na prestavbu na plyn... ved tieto vozy su celkom cenne, uplne idealne na vikendove linky (napr 28) alebo 37 alebo 43 ....
Reply on: hazard #59980:
Pohľad z vozidla poskytuje pohľad o tom, kde sa nachádza vozidlo teraz, ale to má jednu chybičku.. Bežne potrebuješ vedieť, kam vozidlo ešte len pôjde a nie že keď odbočí mimo trasu, tak zistiť, že odbočilo.. To je už neskoro, nemyslíš? 🙂
Reply on: Andy #59979:
no, tak v tom pripade by som tam dal ten piktogram...


informovanost cestujucich je tiez dost blba... neviem , ci je to len moj subjektivny pocit... ale pred rokom 2000 bola MHD v BA super
Reply on: jsk #59978:
To je dobrý nápad. A hlavne by som v tom spravil jednoznačný a jasný systém, a ten systém potom popísať v informačných materiáloch pre cestujúcich. Lebo to písmeno by zo začiatku nikto nechápal.
Reply on: Andy #59979:
myslim ze vozidla mhd su vybavene priehladnymi oknami ktore poskytuju prehlad o mieste kde sa cestujuci nachadza..jediny problem moze vzniknut pri turistoch..
Reply on: Ike #59975:
Inverzne nestačí, keď povieš niekomu "choď na 201", tak pôjde aj na tú inverznú a jeho to na stanicu nedovezie...
Reply on: Ike #59975:
Navrhol by som za cislo linky pridat pismeno, tak ako je to v Kosiciach alebo v Presove, ak sa niektore spoje lisia od kmenovej linky, tak maju pridane pismeno, napr. 32A, 34S a je hned jasne, ze ta trasa sa v niecom lisi od zakladnej trasy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.