Ale ked sadnes na metro v petrzalke (alebo centre) a vystupis v dubravke, tak usetris snad viac ako 5 min nie? Aspon vtedy, ak je metro dobre navrhnute.
hee no este jedna vec. Nechapte ma zle, ale ked si myslim, ze metro by bolo lepsie, ci podezmena elna , tak to neznamena, ze suhlasim s tym co je ako metro navrhnute v sucasnosti!
Dalej sa mi zda, ze tu pletiete vela veci dokopy.
Treba to riesit po castiach, resp. systematicky. Najprv sa dohodnut na systeme - ci M, alebo E a potom riesit trasy a podobne. Ved predsa tie trasy budu vyplyvat z navrhnuteho riesenia. A nie hned nieco odsudit metro za to, ze niekto idiotsky navrhol trasu, ci zastavky.
hee no sorry, za tak vela prispevko, ale snad na to je to tu
Takze napr. v dubravke a karlovke - tam metro nemusi mat vela zastavok praveze staci malo. Napr. jedna na kutikoch, ci juvente (podla toho, ci by to bolo na nieco), potom dalsiu niekde pri DK saratov a potom dalej v dubravke hlbokej. To by myslim uplne stacilo. Metro by to preslo za par minutiek a zvysok by si dosiel pesi uz, alebo pockal na elinu.
#5970> uz to tu niekto spominal, ale asi si to nezachytil...v dubravke sa zrusi elektricka, vykope jama, zakope metro a hore sa opat postavi elektricka...to nie je rovnaka trasa?
to d3k0: hee no 3minuty pesi - no ak by to bola vzdialenost zastavok metra, tak to nemuia ani robit - to mas cca 300m. Tak krato nestoja ani eliny medzi sebou.
Ved ked ides metrom, prahe, ci viedni, tak ides min par minutiek, takze vzdialenost je dost velka na to, aby si chodil pesi.
Aj ked je pravda, ze v okrajovych castiach prahy tusim (myslim zlteho metra - neviem pismeno - smer zlicin), tak tam su zastavky dost husto porobene.
Je to jednoduche. Metro je na to aby som odviezol rychlo s malo zastavkami kus cesty. A elinou, ci busom, tbusom ten zvysok niekam, kam metro nechodi. Chapes? Proste preco si myslis, ze elina a metro maju rovnake trasy - praveze nie.
Akoto, ze metro nemozes docasne ukoncit niekde? Jasne, ze nie asi na kazdom metri ako ta napadne, ale urcite to ide - ved ako inde stavaju metra - napr. v Prahe? Tam kazdu chvilu dorabaju nejaku zastavku a predlzuju trat.
No a este tam tiez nadzemou jazdia pomale eliny v centre a okrajovych castiach busy. Mas zastavku metra, casto krat konecnu, a tam su busy, ci eliny, ktorymi mozes ist dalej (ale aj smerom spat do tych casti, do ktorych metro nechodi).
Sorry za kopec prispevkov. Zabudol som este dodat k predoslemu, ze ako si predstavujete subeznu trat metra a elektricky v Karlovej Vsi a Dubravke? Co si myslite, kto by cestoval elektrickou medzi Karlovkou a Dubravkou, ked by tam islo metro? Kto by cestoval tak, ze najskor by si 5 minut pockal na elektricku, potom by sa nou odviezol 3 minuty na najblizsiu stanicu metra, tam zase cakal na metro, ked by tam pesi mohol prist za kratsiu dobu? Podla mna by boli v tom pripade elektricky takmer zbytocne, lebo by jazdili nevyuzite, co by samozrejme viedlo k ich zaniku.
TBC - Pekne od teba ze chces rusit zastavky s nadchodmi...aj ked maju svoj vek, dom v ktorom byvas je mozno este starsi...zburajme ho!
EEE! - Som sa dneska dozvedel ze do Ivanky p Dunaji sa ma zaviest BUS linka...k METRU amozno aj priamo do obce...mozete mi nikto tento kokosovi plod vysvetlit?
Pozi, Andrej: Ja vam nerozumiem - na jednej strane chcete metro, na druhej zase vela zastavok. To je potom elektricka pod zemou... Uz fakt neviem ako to mam rozumne napisat: ked chces stavat metro, musis mat cely balik penazi, lebo ak mas len cast prachov, su ti uplne nanic, pretoze metro len-tak hocikde nemozes ukoncit. (Len sa pozrite, kolko penazi sa uz minulo na rozne stavby metra, a co z nich mame teraz. Ako by sa asi cestovalo, keby tie prachy strcili do elektrciek, ha?) Ked chces stavat elektricku, mozes napr. najskor postavit rychlodrazny usek Stary most - Luky, a ked najdes dalsie prachy, tak postavis podzemnu cast v centre mesta. Dajme tomu, ze prachy na prvu etapu budes mat v roku 2003 a na druhu v roku 2010. To znamena, ze aspon na 6 rokov by si vyriesil minimalne dopravu z Petrzalky do centra. Potom mozes postavit podzemnu elektricku (napr. podla toho najstarsieho projektu) a uz budes mat rychle spojenie. Pochybujem, ze na metro ziskate potrebnu sumu, pretoze ovela lahsie sa ziskavaju peniaze "ukrajovanim", ako vyclenovanim nejakych strasnych sum. Ak samozrejme nechceme zobrat mastnu pozicku, ktoru budeme po cely zivot splacat. Dakujem pekne...
Plne sa stotoznujem s nazorom Andreja. Stale vsak nepocujem od zastancou elektriciek argumenty, ako riesit problem, ktory som ja aj Andrej spomenuli #5950, #5911). Takze cakam argumenty.
Naozaj nemoze fungovat aby elektricky plnili na jednej trati aj funkciu rychlej, malozastavkovej, medzimestskocastovej dopravy a aj funkciu dnesnych elektriciek stojacich na kazdom polkilometri. Ono totiz potrebujeme obidva typy dopravy. A integrovat ich do jednej je nerealne, neefektivne a neverim, ze by to fungovalo.
COLOR