Agenturna sprava:
DOPRAVA: DPB vlani predbežne so stratou 177 mil. Sk
Podľa predbežných údajov z celkových výnosov na úrovni 2,554 mld. Sk predstavujú tržby za prepravu 969,2 mil. Sk
BRATISLAVA 6. marca (SITA) - Dopravný podnik Bratislava, a.s. (DPB) dosiahol v minulom roku podľa predbežných výsledkov celkové výnosy 2,554 mld. Sk, čo je ich medziročný rast o 18,4 %. Celkové náklady sa predbežne zvýšili o 18,6 % na 2,731 mld. Sk. Agentúru SITA o tom informoval ekonomický riaditeľ podniku Viliam Majda. Podnik však vlani predbežne prehĺbil stratu 146 mil. Sk z roku 2004 o 21 % na 177 mil. Sk. "Na minuloročné hospodárenie vplýval rast cien nafty, stlačeného zemného plynu a ostatných energií, ako aj stále neriešený problém reprodukcie majetku v dôsledku nedostatočných kapitálových zdrojov, čo zvyšuje náklady na odstraňovanie porúch na vozidlách a tratiach," vysvetlil Majda.
Celkové tržby za prepravu vyčíslil DPB za minulý rok predbežne v objeme 969,2 mil. Sk, čo je medziročne viac o 1,5 %. Najväčší podiel na týchto tržbách by mala mať autobusová doprava, za výkon utŕžil DPB predbežne 555,7 mil. Sk. Za výkon trolejbusovej dopravy zinkasoval podľa predbežných údajov 105,7 mil. Sk a za električkovú prepravu 307,7 mil. Sk. Celkový počet prepravených cestujúcich vzrástol v minulom roku medziročne o 1,8 % na takmer 250 mil. osôb. Dotácie pre podnik sa vlani zvýšili z 1,054 mld. Sk na 1,085 mld. Sk.
Na investičné aktivity použil DPB vlani 373,4 mil. Sk, čo je v medziročnom porovnaní pokles o 11,3 %. Až 55 % z preinvestovanej sumy, teda 204,9 mil. Sk použil podnik na obnovu vozidlového parku, pričom 170,3 mil. Sk smerovalo na modernizácie a 34,6 mil. Sk na kúpu nových vozidiel. Zvyšné prostriedky použil podnik na rekonštrukciu tratí, technologické stavby a stavby sociálneho charakteru a ďalšie investície.
Teraz som si kukal diskusiu na www.sme.sk, to su teda blbci čo tam prispievajú, všetci z tej stanice metra robia taku vedu...škoda, že kopa ludí nerozumie tomu,že na to štát nejde dať ani korunu...a prečo sa vlastne každí tak čuduje?Ved ta stanica raz využitá bude. Či už to bude metro alebo nie. Ved aj električka by mala ist časom popod Dunaj tak neviem kto ma s tym aky problem. Nebude metro, bude tam električka. A postup?Odporučam sa pozret,ako sa to robilo v Sofii. Najprv sa postavila novostavba (tušim divadla či čoho) a so stanicou metra a až pár rokov na to sa do tej časti mesta metro dostalo.
vsimol si niekto toho Golema, co jazdi na 8 a 14? Musi mat aspon 150kg. Mal som tu cest byt pri tom, ako si robil poriadok vo voze s ozranmi. Mam respekt.
Nejen proto- stanice metra nemusí bezpodmínečně mít jen ostrovní nástupuště, ale můžou mít i boční (jako má železnice). I my v Praze pár takových máme (Vyšehrad, Hlavní nádraží...), dost jich je v Budapešti (Pilangó út na M2 a určitě polovina stanic na M3) a podstatně rozšířenější jsou boční nástupiště na západě.
==
Pozemok na rohu Dostojevského radu a Pribinovej ulice mesto predá spoločnosti Ballymore. Predaj schválilo mestské zastupiteľstvo za cenu 25 000 korún za meter štvorcový.
Práve na tomto pozemku však územný plán mesta ráta s vybudovaním stanice metra. Spoločnosť sa preto zaviazala, že na svoje náklady stanicu vybuduje. Bude súčasťou podzemných priestorov polyfunkčnej asi 10-poschodovej budovy. "Znamená to, že s tridsaťročným predstihom budeme mať hotovú prvú stanicu metra," povedal Karol Kolada, námestník primátora pre dopravu
===
a konecne niekto nahlas (aj ked nechtiac) povedal ze najblizsich 30-40 rokov sa s tunelom pre MHD pod dunaj ani len nerata
zase budu zivit toho bieleho slona .. dalsie narodne divadlo na svete ..
pre zaujimavost =>
===
S podzemnou zastávkou na Dostojevského rade ráta aj projekt železnice prechádzajúcej mestom. Jej výstavba by sa mala začať o tri roky. Trať je súčasťou projektu spojenia Bratislava - Viedeň, ktoré pripravujú spolu Rakúsko a Slovensko. Bude priamo spájať Bratislavu a Viedeň a v rámci mesta spojí stanice Predmestie - Filiálka - Petržalka.
===
na magistrate su este vacsi blbci nez jsme doufali ..
T3