Ja som tu už raz pisal take scifi, že kopať tunel z Petržalky nie na Filiálku, ale na Hlavnú - s napojením na západ aj na východ - so zastávkou na Kamennom námestí.
Prečo by sa nedalo 50 km/h návestiť? Mimmálne podĺa D1 ČD úplne bez problémov, stačí pod návestidlo pricapiť päťku a štyridsiatka bude návestiť päťdesiat.
K tým vymenovaným prednostiam žst. NM: A k tomu všetkému ešte blbú polohu. Ja som zástancom dopravy pre ľudí, nie pre železničiarov na hranie.
Predpokladá sa riešenie typu K2S"outfitG" - čiže progresizácia v ÚD do podoby K2G. Napriek tomu, že rozhodne nepatrím medzi milovníkov samoúčelného Ko(ko)tasieho hrajkania s designom na úkor funkčnosti, v tomto prípade by som bol za dokončenie zvyšných pár káčerov v štýle K2S, nech je aspoň niečo jednotné...
Víš, já bych s Tebou celkem i souhlasil (ohledně fanatismu DM 904.001 doporučuji zhlédnout DF iMHD BB), ale tou poslední větou ses zase projevil jako naprostý ignorant se schématickým myšlením - jaké ohrožení trolejbusů v ZA?
Ake priame spojenie Kutov?akého Záhoria?S čím?Z NZ chodia vlaky na Prahu takže tam by to zostalo ako to je. Zo smeru Kuty na Hl.stanicu predsa vlaky by chodili nadalej. Neviem preco nie a logicky by pokracovali dalej na NZ, popripade do Petržalky. Aj Hl. st. a Vieden by boli priamo spojene cez Marchegg. Len neviem prečo, ak chce ist niekto na hl. st. musi ist vlakom cez Petržalky čo je desna obkluka južnej časti Bratislavy s polhodinkou naviac. Ten može ist kludne cez Marchegg. Vlaky, čo idu cez Petržalku by mali ist priamo smer BA-Nové Mesto, BA-Rača...je to moj nazor, ktory nikomu nevnucujem, len si myslim, ze ked to moze byt takto v mestach, z ktorych by si mala brat Bratislava priklad tak neviem prečo tu musi byt všetko naopak. ? A tu nejde o dakych 150 000 obyvatelov 5. bratislavskeho obvodu ale napriklad aj o klientelu, ktora ide vlakom z Viedne smerom do Košíc. A čo si myslíš, takých neodlakaš polhodinovou nutenou pauzov a zbytočnou záchadzkou na Hl.st.? Prepriahanie trva omnoho kratšie a robí sa aj v Petržalke, takže toto nieje argument, a z Hl.st, chodi dostatok vlakov smerov na KE aj mimo napriklad tohoto IC ktore spominam.
Takže ľudia napr. zo Záhoria, resp. aj NZ, aj DS, (hoci tu by sa to dalo riešiť presmerovaním niečoho na NM s tým, že zničíš prestup smer Kúty?) + 350 000 ľudí má prestúpi/ísť na 93 a ísť do Petržalky , aby 100 000 Petržalčanov mohlo ísť zo svojej stanice priamo a aby sa im skrátila jazdná doba?
Re #58465 81-71: Pred pár dňami tu bola debata, že Wien ide stavať novú Hbf. ?
iste, zst nove mesto ma uplne genitalne spojenie so zvyskom mesta, ale ono mi to aj tak v podstate moze byt jedno... vacsinou chodim mimo BA nie sam a pre 2 vyde benzin lacnejsie ako listok na vlak, tak sa ma to aj tak neak tykat nebude... a pokial si myslis ze je rozumne odlakat aj tych par cestujucich co este vlakmi chodia, tak kludne pokracuj....
BA-Petržalka, BA-Nové Mesto, to by nebolo dostatok možností?Čo je Hl.stanica pupok Bratislavy?Ani vo Viedni ti nejde vsetko z jednej stanice. A mimochodom MHD robi pomerne dobre spojenei medzi stanicami. A Nové Mesto nieje v Petržalke. Ak by tk mali chodit, tak na Novom Meste by to bolo dobré. A Nové Mesto má aj lepšie parametre ako Hl. stanica, teda aspon ma normálne nastupištia.
t.j. vlaky typu IC sa budu vypravovat len pre petrzalcanov, kedze na ne nebude rozumna navaznost MHD z BA ani vlakov z inych casti slovenska ? no to by si to teda poriesil, urcite velmi rozumny marketingovy tah ako vyprazdnit spoj aby ho potom bolo mozne zrusit z dovodu nevytazenosti ? ? ? ? ? ? ?
Bože, ved ja nevravim ze vsetky vlaky len z Petržalky. Prosim neprekrucuj. Ja som len uviedol jeden z prikladov. Tie vlaky, co idu z Petržalky na Košice by nemali ZACHZADZAT na Hl.stanicu, len tolko. Ak to nechapes, tvoja vec.
vyhodnejsie asi bude aby si ty a dalsich cca 100k obyvatelov petrzalky cestovali tou 93kou na hlavnu stanicu tych 13 minut, ako aby sa zvysnych cca 400k obyvatelov bratislavy trepalo 13 minut z hlavnej stanice do petrzalky 93kou....
Andy