Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SZKV #57924:
Szia! ?
You mean the Siemens Combinos?

The first two trams come to Budapest in March. These two prototypes will be doing the 'test-runs' without passengers (6000 kms each).
Providing the tests go as planned, they will start to operate on lines 4 and 6 (obviously the two lines with the biggest traffic).
This December, there will be 20 pieces, and all 40 will be in service by May 2007.

Technical details (only a few):
length: 54 m 6 moduls, without steps, 8 doors each side
width: 2,4 m
level of floor: 32 cm
capacity: 64/350
speed: they can do 70 km/h but will only be allowed for 50...... ? although they coudn't do much more on the boulevard anyway

What else....

I think these are the most important characteristics. I won't go into 'electricity', I'm not good at things like that ?

Ákos Varga is not my relative ? and I only know his page, but not he himself.
The best catalogue..... yes, probably Bálint's. It has the biggest database, that's for sure.
Reply on: M5O #57954:

1. Zasa mi niečo uniklo? Ďalší projekt?
2. Opodstatnenie by to malo, ale vďaka "preferencii" by to bolo riešenie typické pre Bratislavu.
Reply on: Mike #57968:
To s tou okružnou linkou nie je dobrý nápad:
1. Treba prebudovať obrátku na Búdkovej (je celá stavebne robená (vedenie + tvar komunikácie pod ním, pre smer CMO))
2. V úseku Koliba - Búdková to považujem kapactine za zbytočný luxus.
Namiesto 209, by som dal na Kolibu radšej 211, Vojenská nemocnica - Klenová - Koliba.
Pri Suchom mlyne ti zrejme zostane pre 516, predsa jednak vrbusti zrejme nespravia odbočenie Mlynská dolina - Lamačská, dvojak Patrónku zabezpečujú nočákové autobusy, no zastávku Záhorácka iba 516.
Reply on: KLF #57949:

1.) Lebo Hroboňova je odtiaľ len kúsok (výjazdy/dojazdy na L212, 211)
2.) Keď to zvládne autobu 49, zvládne to aj trolejbus.
Reply on: Eury #57972:
To by bolo idealne. Lenze momentalne premava linka 211 najma pragmaticky ako prejazd z L209 aby mohli vodiči čepať prac. prestávku v soc. zariadení DPB. Na Jelačičovej žiadna taká možnosť nie je (snáď bude miestnosť pre vodičov v zrekonšruovaných kúpeloch centrál ? ? ), a na NOÚ je vodičom k dispozícií iba WC a umývadlo na vrátnici pri vjazde do objektu. Problém s plynulými prejazdami cez Voj. Nemocnicu by mohol byť potenciálne aj kvoli linke 212, nakoľko pri nej sú 30 min. prestávky zabezpečené vzájomným predbiehaním vozov vrámci dvoch stôp obratiska; a vodiči by zase mohutne nadávali, že počas svojej prestávky musia skladať a nakladať zberače (aby uvoľnili stopu pre 211). Ten istý problém je, aj aj od nedele čiastočne bude na L206 na AS Ml. Nivy.
Plynulý prejazd 212 cez Voj. Nemoc okrem vzniknutej dlhšej trasy (čo by ale nemusel byť veľký problém) nie je možný opäť zrejme najmä kvoli absencií sociálneho zariadenia na, alebo v blízkosti obratiska zimný štadión.
To zavedenie linky 211 sa mi celkom paci - bo mi prislo trochu nelogicke ked vpodstate pod trolejmi chodil abus.. Noo a kym sa o 100 rokov postava trolej aj opacnym smerom cez Patronku mi napadlo ci by nebolo realne keby bola Vojenska nemocnica len priebezna konecna (ako trhovisko pre 66 pripadne safko pre 12..) proste by to hned slo dalej a ludia by mohli relativne bez problemov a bezkolizne (az na tu cestu hore dole poschodoch.. ? ) prestupovat.. len neviem ci to je mozne.. ??? Inu mi to napadlo aj s 212 len tam je dlhsia trasa a asi by to uz bolo dost nepravidelne.. Neviem som len laik a rad si vypocujem nejaku odbornejsiu odpoved ☺
Reply on: Matej Balog #57969:
Chodili; bolo v nich 0 - 5 vä. Toľko isto bude podľa mňa aj v 211. Nakoľko neobslúži patrónku v 1 smere, tak možno 0 - 2.5 vä.
Reply on: Matej Balog #57969:
Možno nie, ale aj tak asi lacnejšie vychádza ten trolejbus.. 🙂
Ad t211: Ak doteraz chodili na 49 midibusy (chodili, či nie?) pri 30 minútovom intervale, bude využívaný 12-metrový trolejbus pri polovičnom 15-minútovom intervale a ešte k tomu v jednom smere neobslúži Patrónku?
Reply on: Mike #57967:
Pri suchom mlyne snad iba ako manipulacna stopa ostane;

A kedze sa ma v dohladnej dobe predlzit Vlarska na Kolibu, a intenzivne sa tam planuje aj t-bus, tak osobne by som tam dal 209.
Ale keby predsalen musela chodit k NOÚ;
tak po Vlarskej 203+213 - ako okruzne linky protismerne: Búdkova -> Hodžovo Nám -> Karpatská -> Koliba -> Vlárska -> Limbová -> Valašská -> Búdkova.
Reply on: Andy #57966:
Ano planuje sa ze po obojstrnnej patronke ma chodit 212. Tak asi aj 211.
Reply on: Mike #57965:
No ja som si to myslel, ale potom mi niekto hovoril že tade má chodiť 212 a žiadna 211 nemá byť, tak som myslel, že som si vtedy myslel blbosť.
Reply on: Andy #57957:
To si vážne nevedel? Od poslednej globálnej reorganizácie liniek trolejbusov 23.12.1999 je číslo 211 ZÁMERNE vyhradené pre trolejbusovú linku, ktorá bude vedená v trase dnešnej autobusovej 49. O správnosti takéhoto rozhodnutia nech si utvorí názor každý sám. Fakt je aj to, že aj L212 prežila tento "veľký tresk trolejbusov" bez zmeny trasy a označenia.
Reply on: Andy #57957:
Podľa Malého atlasu mestskej dopravy 2001, sa tá 211, šetrila pre linku, ktorá bude premávať ako 49.
Reply on: 81-71 #57960:
S Kramármi je spojená snáď polovica mesta..
Reply on: 81-71 #57961:
vieme, nepovieme ?
BTW,neviete co je s KE diskusnym forom?To zase nevedeli daky ludia slusne spravat?Dako casto to byva blokovane.
Reply on: Mike #57955:
Nie,ale je dost malo lokalit,ktore su priamo spojene s Kramarmi samozrejme okrem vyvolenych z DD.
Reply on: Andy #57956:
Ale ved ked sa clovek kukne na CP L49 tak mu z toho pride zle. To je taký košický spoj. Defakto nevyuzitelny. A ked sa zrusi,o moc velku prepravnu kapacitu Kramare nepridu. A k NOU chodi aj L22. A je uplne jedno,kde na L49 clovek nastupi,ci na Patronke alebo na Kramaroch. Samozrejme,ze je to urcite oslabenie prepravy k NOU,ale ved k NOU chodia dalsie spoje. L22 z Patronky, popripade aj z Kramarov,pri pomyslenom prestupe z L212 mame dalsie prestupy na Magurskej, a to hne bud na dalsiu trolejbusovu linku L209 alebo autobusovu L44 na zastavke Siemens. Z L212 je mozne prestupit na 3 linky,ktore idu k NOU a jedna z nich ide z Patronky dokonca aj priamo. A este jedna vec,kolko ludi vyuzivalo L212 priamo z Vojenskej a kolko by ich vyuzivalo pri tomto modely?Neporovnatelne viac ludi. Ale komu by strasne chybala L49 napriek velmi dobrym pomerom s prepravou k NOU a na Kramare,mozno by stalo za to spravit z L49 trolejbusovu linku, na ktoru by postacovalo nasadit tu 21Tr-ku s dakym debilnym intervalom ako mala L49. Podstatne je to,ze aj ovzdusie by sa zlepsilo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.