Reply on: 81-71 #57366:
Akurát, že:1) 25Tr NAŠŤASTIE nie je duobus, ale trolejbus s pomocným pohonom. Jazdenie s cestujúcimi na 120 kW diesel nejaké 3 km pod Most SNP je absolútna zvrhlosť.
2) Duobusy spôsobili všade okrem Esslingenu smrť trolejbusov, lebo načo udržiavať drahú elektrickú časť, keď sa dá jazdiť na diesel všade? Aj v Esslingene si už radšej kúpili poriadne trolejbusy.
3) Pomocný pohon mali trolejbusy na západe prekticky odjakživa. Dajú satým ušetriť stvky miliónov napríklad na neskutočne zložitom trolejovaní vozovní, ale NIE JE to určené na premávku s cestujúcimi.
Papyr
Toto je vo viacerych mestach. V jednom meste maju najkvalitnejsie trolejove droty v Europe, ale jazdne doby plazicske a intervaly priserne (napr. 23 minut). V inom meste sa co dva roky otvara nova trolejbusova draha, ale tarifa im vyhana kazdy rok 20 percent cestujucich. A este v inom meste sa stavia hyperluxusna tramvajova trat so 4 zastavkami za pol tretej miliardy, ku ktorej vedie nerekonstruovany BKV-tankodrom. Na drahach to funguje podobne, u nas sa problemy s regionalnymi drahami riesia nic neriesiacim Stadlerom, v CR sa za absurdne prachy kupuje klopitelne, ale nevytopitelne Pendolino, ktore ide 400 km trat o 15 minut kratsie ako standardna loko z roku 1975.
V Bratislave sa v ramci rozvojoveho sotoprogramu "Za nove hracky" uz realizovali alebo prave realizuju tieto donebavolajuce blbosti:
- prestavba starych autobusov na CNG
- kupa 1 ks vybehoveho typu NP trolejbusu, o ktorom bolo v dobe nakupu zname, ze sa zakratko prestane vyrabat
- nakup 15-metrovych Solarisov
- stavba osekanej trolejbusovej trate na DD
- kupa trolejbusov s pomocnym pohonom
- zrusenie retazovky na elektricke do K.V.
Napada vas este nieco?