Si: Ved iste, aj Ty mas kus pravdy. Ako napriklad aj s tym stavom ciest u vas. Ked som v BA cestoval a videl vase cesty, mal som dojem, ze som 400 km na vychod a nie na zapad od rodneho mesta...
Problemom pri prerozdelovani HDP vsak nadalej zostava, ze ak by sme zaviedli system "kazdy zo svojho" povedme od 1. marca 2002, nemali by vsetky regiony rovnaku startovaciu poziciu. Predsa len nemozno porovnavat zamestsnanost v BA a v PO alebo niekde inde. Ja ale som ZA takyto sposob prerozdelovania, len to treba zodpovedne pripravit.
Majkl: Ja nie som Kosican. Ale z tych elektriciek je mi na nic, pretoze najlepsia elektricka aka premava v tejto republike je podla mna prave KT8D5.
Juro: V Prahe sa mozno aut nezbavili preto, lebo metro nestaci pokryt dopyt. V spicke je preplnene.
Vyhovarat sa, ze MHD by som chodil keby metro chodilo kazdych 5 min a podobne neobstoji.
Aj v Prahe je metro a aut sa nezbavili.
Na jednej strane treba vytvorit ponuku MHD aby bola pre ludi pritazliva a tvrdo obmedzit pouzivanie IAD v centre(hlavne parkovanie). MHD tvrdo uprednostnit pred IAD!
Na druhej strane, treba sa treba zbavit pocitu, ze MHD pouziva len nizsia spolocenska vrstva. Auto je bohuzial in.
Annndy: Ak bude metro chodit kazde 3 minuty, zase len bude drahe a ludom sa neoplati cestovat MHD. Je to vec cloveka - do akej miery uprednostnuje vlastne pohodlie pred buducnostou tohto mesta a krajiny (z hladiska ekologie).
Ja jazdim MHD nie preto, ze by som nemohol ist autom, ale pre mna je jednoduchsie ist rovno na MHD ako vyberat auto z parkovacieho miesta, vykurit ho, pripadne odskrabat lad. A samozrejme, potom hladat miesto, kam zaparkujem. Jasne, niektori nemaju problem s parkovanim - ved predsa mozu stat aj na Obchodnej, Postovej alebo rovno v centre mesta na pesej zone. Potom to tu vyzera tak, ako vyzera. Okrem toho sa v MHD citim bezpecnejsie, pretoze aj ked uz vozidlo narazi, na 99% su mu nic nestane, co sa o autach povedat neda (hlavne pri bratislavskych vodicoch).
Mrzi ma, ze takymto pristupom sa priblizujeme k USA, kde su dovody, preco nemoze ist clovek 1.5 km pesi napriklad take, ze by musel prejst cez stvorprudovu cestu, po ktorej skoro ziadne auta nechodia. Proste sa im nechce - ich zivotny styl je praca, nakupy, DVD, praca, nakupy, nakupy, praca, kosenie travnika,... a ani krok bez auta...
Moj nazor na MHD vs. IAD:
osobne preferujem MHD (a vobec verejnu dopravu) z viacerych dovodov:
- elektricka trakcia v MHD je ekologickejsia ako auta (a ja sam sebe zivotne prostredie nicit nebudem ako mi ho nicia ini - casto zbytocne len pre ich vlastnu pohodlnost)
- z mojho hladiska je MHD pohodlnejsie - sedim aj 8 hod. v robote a nemam chut sediet este po ceste. A v aute inu moznost nemam (pri tomto argumente si niektori z vas urcite povedia ze som divny
- cesta do roboty mi trva: (vsetky casy od odchodu z domu do prichodu do roboty)
--peso: 20 min
--bus: 9min
--auto: 8minauto plati v pripade, ze by som vecer zaparkoval skoro - lebo inak nenajdem volne miesto a cas sa zvysi asi o 4 min. samozrejme v mojom individualnom pripade. pomer casovej vyhodnosti jednotlivych dopravnych prostriedkov zavisi dost od prepravnej vzdialenosti ...
- ked idem MHD nemusim sa starat kde zaparkujem; ked idem niekde autom, zaparkujem, idem peso a nemusim sa zbytocne vracat tam, kde som zaparkoval;
-podla vysledkov nejakej studie sa so zvysujucou rychlostou dopravy neskracuje doba cestovania, ako by sa dalo cakat, ale zvacsuje sa prepravna vzdialenost. Ludia su zvyknuty urcity kvazikonstantny cas cestovat a doba sa velmi nemeni.
Auto ma samozrejme pre niekoho vyhody- da sa nim odviezt priamo na miesto (ale auto treba odviezt aj spat - vodic by si napr. nemal vypit ani poharik); doba cestovania je kratsia (lenze ako sofer si pocas cesty nemozem napr. citat - cim by som vlastne cestovanie bral ako cas na citanie a cesta by mala nulovu dlzku ;-)); pohodlnejsia (pre modernych ludi dnesnej doby, ktorym robi problem sa obcas prejst peso par metrov); rychlejsia (ponahlame sa, aby sme setrili cas a mohli viac robit a zarobili viac a mohli zaplatit auto a benzin a rocnu poistku a servis - kolko % mojej pracovnej doby by vlastne predstavovalo robenie "na auto" keby som ho mal? kolko % je to z priemerneho slovenskeho / bratislavskeho platu? kolko vychadza MHD? ked sa to prirata k casu cestovania, co je vyhodnejsie (casovo?))
fiha, to je nejaky dlhy prispevok a tych zatvoriek ;-)) prosim vas, neberte ho uplne doslova, mozno len ako tezy na dalsie rozvinutie. to co tu pisem je moj nazor a nie objektivna pravda, ktoru by som niekomu vnucoval, takze pripadne reakcie piste podla toho ...
no jasne nechapte ma zle (nechcem nikoho vedsiat na pantograf a podone, ako ma iny chcu otravit CO2 ) ale sucasny stav MHD je vsekto mozne, len nie vyhodnejsi ako cestovat autom. Aj keby bolo auto drahsie, tak stale to ma 1000+1 vyhod oproti sucasnemu stavu mhd. Takze ak bude metro, ci nieco take nezavisle a rychle, ak to pojde kazde 3minuty, zvysok aspon kazdych 5, tak mozem povedat, ze auto necham doma.
Ale teraz sa skuste niekam dostat cez vikend. Nie je spoj, co nema 15-20min. interval - no je to normalne???
Sa zamyslite, kto a preco jazdi MHD. Len ti, co nemaju auto, ci je pre nich pridrahe a to je vsetko.
CB - no ne ze by boli zle, akurat, som neni zvyknuty..predsa len si myslim, ze CB fotky sa v sucasnosti pouzivaju skor ako umelecke...na taketo veci su lepsie farebne...
Si: prepac, ale povazujem sa za slusneho cloveka a taktiez desiatky (ano, su to desiatky) mladych ludi co poznam a cestuju nacierno a ani jeden z nas nenici dopravne prostriedky. Naopak nemyslim si, zeby zrovna mladez s elektricenkami, ktore im zaplatili rodicia nefixovala a nesprejovala dopravne prostriedky. Ktovie do ktorej skupiny patris Ty, ze ? No ale odpovedz si na to sam... ved Ty vies.
All: mna osobne cestovanie autom vyjde lacnejsie ako s MHD a to aj ked idem sa. Ale mam diesel.
All: cesta z Dubravky ku kukurici trva autom kratsie ako elektrickou. Navyse som v teple, mam pustene radio a netlacim sa jak zver v elektricke. O tomto nech sa so mnou pliiiz nikto nehada.
Annndy008: Ked chceme byt detailisti, tak si musime na oboch stranach pripocitat aj skody na zdravi (nervy, ublizenie na zdravi pri nehode alebo pri napadnuti od nejakeho cestujuceho), problemy s parkovanim, prachy na pokuty, atd...
... a v zime musis najskor auto 5 minut zohrievat, aby sa v nom dalo existovat... Napr. ak by som mal chodit do skoly autom, vyslo by mi to rovnako rychlo ako busom (najskor vytiahnut auto zo sukromneho parkoviska, potom obehnut ulicu kvoli zakazu odbocenie a nakoniec parkovanie). Len raz som skusil vymenit bus za auto a do skoly som prisiel o pol hodiny neskor, lebo som si vybral kratsiu trasu, po ktorej vsak prechadzala nejaka delegacia, takze zatial co busik si pomaly isiel oklukou, ja som stal v zapche...
Vladimir: Len pre informaciu, vchod do dialnicneho tunela v Mlynskej doline bude v miestach dnesneho vchodu do ZOO... BTW, co to bude za ZOO, ked rovno pod nou pojde dialnica. Nechcel by som byt zverom z tej zahrady...
Tetrimod: Sorry, cestovne poriadky z KE nebudu. Zrejme iba jeden kamos skusil vylepovat bratislavske nalepky v Kosiciach Myslim, ze kosicke cestovne poriadky su na adrese www.cp.sk
Bon-Cu: Chap to tak, ze niektori tvrdia, ze tie fotky nie su o nic horsie ako farebne... Konieckoncov, aj ostatni mozte napisat svoj nazor - zvazime ho pri dalsom rozhodovani o tom, ktore fotky pojdu na net. (Pokial samozrejme nepojdu fotky na net za mojim chrbtom )
Ahojte v Bratislave. Som s Kosic a na zastavke "Nam. Maratona mieru" som nasiel nalepeny letacik s Vasou strankou. Vsetko som si prezrel a zistujem ze ste super. Co ma sklamalo ze som tu nenasel grafikony z Kosic, ked to na letaciku bolo propagovane. Mohli by ste sa rozsirit aj o ine mesta. Caute :-)))
andy008: elektricky v spicke na radialach chodia v intervale 2 - 4 minuty, takze ziadna stvrthodina cakania ti nehrozi, z toho vidno ze si asi davno elektrickou necestoval... A ked sa ti tak pacia tie auta, odporucam, nasad si na vyfuk hadicu a druhy koniec si nasad na nos... keby si tak radsej propagoval bicykel (ktory som uz ale dobre davno nepouzil), tak by som to este ochopil, ale tie smradlave plechove potvory...
to TBC: he no mozno elina bude rychlejsia (v spicke), ale ma to (podla mna) min. dve nevyhody, co tu rychlost anuluju:
1. vacsinou musim prestupovat, a cakat na dalsi spoj
2. elina mi nestoji v mieste destinacie skoro nikdy (tak isto aj prist na zastavku eliny z domu je to par minut z domu a par minut na miesto destinacie) takze min v spicke je to vyrovnane.
A to nehovorim, ze chodia kazdych 15min - takze sucasnu MHD nema zmysel porovnavat s autom , ci skor
Vladimir: urcite ale napriklad nemozes povedat, ze z HDP ktory vytvori mesto Presov a okolie sa sponzoruje rozvoj niecoho v BA. A co sa tyka tunela v Mlynskej doline, podla mna to nie je najstastnejsie riesenie, povodny projekt bola estakada, len neaky rypaci do toho vela rypali a tak kym estakada mohla vyzerat s rozostavanostou podobne ako je dialnicny usek mierova - zlate piesky, tak riesenie krizovatky na patronke je v nedohladne. A podotykam, ze estakade by nepadla za obet ZOO...
A sam vravis, ze ta infrastruktura pre prilev podnikatelov je dolezita, ale ani v BA to nie je ziadna vyhra, sice je infrastruktura ako tak vybudovana, ale kedze nie su peniaze na udrzbu, tak to podla toho aj vyzera. A netvrdim, ze musi ostat v BA vsetok HDP co sa tu vyprodukuje, ale malo by ho tu ostat vyrazne viacej ako ho tu ostava, ono ked ho tu totiz ostane viacej, bude BA zas toho HDP viac produkovat..., takze mozno sa vysledne ujde aj vychodu viac tych financii potom...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimir
Problemom pri prerozdelovani HDP vsak nadalej zostava, ze ak by sme zaviedli system "kazdy zo svojho" povedme od 1. marca 2002, nemali by vsetky regiony rovnaku startovaciu poziciu. Predsa len nemozno porovnavat zamestsnanost v BA a v PO alebo niekde inde. Ja ale som ZA takyto sposob prerozdelovania, len to treba zodpovedne pripravit.
Majkl: Ja nie som Kosican. Ale z tych elektriciek je mi na nic, pretoze najlepsia elektricka aka premava v tejto republike je podla mna prave KT8D5.
Juro: V Prahe sa mozno aut nezbavili preto, lebo metro nestaci pokryt dopyt. V spicke je preplnene.