Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #56478:
No, ak by si nevedel,tak T3, T6 to su tie elektricky ako jazdia napriklad aj v Prahe,Brne, Ostrave...proste take iste elektricky ako tu jazdia v Prahe,aj tak isto velek,len maju iny podvozok. ?
Reply on: Richie #56477:
Ano,neni zac. A k tomu vykolajeniu: prave na sirokom rozchode mas v obluku vacsie riziko vykolajenia. ? A co sa tyka sirky elektriciek, tak v standarnych pripadoch tam rozdiel nie je ? Napriklad klasicke lektricky T3, K2 alebo T6 maju presne taku istu sirku ako tie na rozchod 1435 mm. Rozdiel je len v podvozku. ?
dakujem za informacie. vidno ze som toho vela nevedel a mal o tom mylne predstavy. ako sirsie kolaje som si prave predstavoval mensiu moznost vykolajenia, rychlejsiu jazdu a viac miesta v elektricke. teraz snad uz viem vsetko, co je potrebne. este raz diky 🙂
Reply on: Richie #56473:
Tak, ateraz pocuvaj. Ao uz bolo spomenute, aj jeden rozchod aj druhy ma svoje vyhody aj nevyhody. Neviem preco by sa mal ten metrovy co je v BA prerabat na 1435mm. Preco nie ten 1435 mm prerobit na 1000 mm? To je 1:1. Tak ako sa vyrabaju kolajove vozidla pre 1435 mm, tak sa vyrabaju aj kolajove vozidla pre 1000 mm. Vsetky velke korporacie maju v ponuke aj vozidla pre rozchod 1000 mm. A tak je len prirodzene,ze keby mala BA peniaze, moze smelo nakupit take elektricky ako jazdia v tom tvojom Anglicku alebo Holandsku,nie je v tom ziadny problem. Jediny problem mala zakomplexovana a neflexibilna firma CKD,ktora bola neschopna vyvinut podvozok pre KT8 na metrovy rozchod, ale to je zase iny pribeh. Kazdyz rochodov ma svoje vyhody aj nevyhody. Kazdy rozchod moze byt dobry a mozu na nom rovnako rychle a flexibilne jazdit po meste kolajove vozidla, len sa treba o to starat. A je samozrejme, ze ak DPB uz 20 rokov z vysoka kasle na trat na Mileticovej ulici, tak je v takom stave, ze tade musi ist elektrickadoslova krokom, lebo inak by sa vykolajila. A ak mas dake idilicke predstavy o rychlosti vozidiel na rozchode 1435 mm a kvalite sirokeho rozchodu, chod sa pozret do KOŠÍC a zistis, ze v KE je situacia so zvrskom 1000 x horsia ako v BA a pritom maju siroky rozchod, no napriek tomu tam jazdia elektricky omnoho pomalsie a vykolajenia elektriciek su tam takmer na dennom poriadku. Tento rok by mali prist prve 5-clankove vozy na testy v ramci medzinarodneho tendra,ktory by mal DPB vypisat. A mozno budes prekvapeny, ak sa v BA zjavia prave take elektricky, ake si videl v Anglicku alebo Holandsku, presne take iste. Cize nejde az tak o rozchod ako o kvalitu prevedenia a o starostlivost o kolajovy zvrsok. A k Petrzalskej radiale?Ano, ma to byt zaplata za chybajucim nosnym dopravnym systemom. Vystavba metra sa v Bratislave zastavila koli financiam,takze teraz bude elektricka s napojenim na Safku a mozno ked budu peniaze rata sa neskor s tym, ze radiala sa z Petrzalky potiahne razenym tunelom popod Dunaj a v centre pod zemou,taka daka polo elektricka-polo metro. A v Petrzalke este nieje jasne aky variant sa zvoli, ci pozemny,polozapusteny alebo na estakade.
Reply on: Richie #56467:
To "niečo" na mojom obrázku je nízkopodlažná električka na rozchod 1000 mm, teda aj bratislavský. Čiže ak chceme mať moderné električky (vozidlá), nemusíme meniť rozchod a naopak, zmena rozchodu neznamená automaticky vylepšenie vozidiel 😉
Reply on: Richie #56472:
Ze vrzgaju a chodia pomaly nieje chyba rozchodu ale kvalita trati, kvalita elektriciek a kvalita vodicov... ?
dik za info. c
Reply on: inTony #56471:
teraz sa mi fakt zda prestavba tych kolaji nepotrebna. ale tak pomalicky a vrzgat budu navzdy 😞
Reply on: Richie #56470:
v Prahe hned bol rozchod 1435mm. V BA je od zaciatku prevadzky v roku 1895 rozchod 1000 mm.
Reply on: inTony #56469:
fakt? v prahe zacali rovno s rozchodom 1435, alebo prerobili vsetky trate?
Reply on: Richie #56467:
konkretne na tom obrazku 1435mm
Reply on: 81-71 #56455:
To istotne nie je zaber z Bratislavy. Ved dosli v decembri a kde mas v decembri taku zelenu travicku a listy na stromoch, ako su vpravo za elektrickou? ? ? ?
Reply on: tr3mp #56463:
to bol len for. "stacilo" by mi aj ceska 14T - http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/9111-50.jpg

ta je na polozena na kolkych mm?
Reply on: Richie #56464:
prestavat rozchod na 1435 mm, nieje nutnostou. Kazdy rozchod ma svoje vyhody a treba investovat do dolezitejsich veci ako zmena rozchodu. Ved jasne ze sa ma napojit ?
Reply on: tr3mp #56463:
to je obojsmerna ci jednosmerna elektricka?
Reply on: inTony #56460:
no myslel som ze prestavat kolaje na 1435mm je nutnostou. a ako vravis, ta rychlodrahova elektricka sa potom ma napojit na kolaje sucasnych elektriciek a pokracovat po nich? fiha, to som nevedel
Reply on: Richie #56459:
Niečo takéto by si chcel v Bratislave (sice to nie z Holandska či Anglicke ale z Nemecka)? http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Augsburg/Combino/830-augs-mt.jpg
Reply on: Andy #56461:
A nevies to nahodov ty???
Reply on: Mego #56456:
Keď sa nevyznáš v PC, tak to radšej ani neskúšaj 🙂
Reply on: Richie #56459:
No, takže dôležitejšie je postaviť trať do Petržalky ako prestavať trate na rozchod 1435mm, len preto, že sa to niekomu páči a aby mohli kúpiť električky z Holandska bo Anglicka. Ďalej trať do Petržky má byť na rozchode 1000mm čiže bude smarovať na Šafko, čiže sa napojí na sieť a linky budú pokračovať ďalej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.