Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Red-Hawko #56188:
Ta minutka je dost, ked na kazdej krizovatke pocitas minutku statia je to dost, takze oplatilo by sa to prerabat.
Reply on: fobust #56186:
no vidis, ja tu na tomto fore od zaciatku chcem presadit v bratislave U6 a som za to ukamenovany ako metrofil ?

na U6 tiez jazdili najprv klasicke elektricky a aj stale z istej casti jazdia (dokonca tie stare), ale teraz tam gro jazdia velmi pohodlne nizkopodlazne siroke supravy.

Re #56191 Andy: s pristupom magistratu to aj snom zostane 🙂

Re #56189 tr3mp: presne, docasna prekladka je riesenie. pekne to funguje vo viedni. tam to bezne pouzivaju ci uz pri vystavbe S7/CAT a preklade elektricky 18 pri st. marx, alebo teraz pri vystavbe/predlzeni U2 a elektricky D pri schottentori/schottenringu. alebo aj oprave trate pre 49 a takych prikladov je vo viedni neurekom.

aj ked, hm sa nad tym zamyslim, tak ta docasna prekladka trate je vyssej kvality ako hociktora trat v BA ☺ ci skor ?

ale celkovo radialy by az taky problem nebol, vo viedni vedia presny cestovny poriadok zarucit aj na tratiach ktore idu v telese cesty, len v BA je to problem ...

mno skratka BA bude mat len dalsiu radialu, co je skoda, aspon od safka po kemenne to mohli zakopat, lebo teraz by tam bol podstate mensi problem ako to bude ked bude petrzalska radiala uz stat ..
Reply on: aquila #56182:
Veď U6 je práve snom každého bratislavčana 😃
Prosba na ľudí
http://makara.blog.sme.sk/c/31867/Prosba-na-ludi.html

Vodič MHD. Ono, na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že je to práca absolútne nudná a nezaujímavá. No počul som viacerých z nich, ako vraveli, že by ju nemenili za nič na svete, pretože má svoje čaro a baví ich. A to je hlavné. (pokr. v linku)
Reply on: Sommelier #56187:
"a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko" - no, plánuje sa podľa môjho názoru dostatočne. Najväčší problém je, že sa kvôli nedostatku financií najmä plánuje a málo realizuje 🙂

Re #56188 Red-Hawko: Pri budovaní podjazdu sa dá spraviť dočasná prekládka trate (napr. v Dúbravke o pár metrov po telese cesty), prípadne jazda len po jednej koľaji. Jasné, stavať podjazd kvoli strate minúty na jedinej križovatke by asi zmysel nemalo. Tu však ide o viacero križovatiek, ktorých prestavbou na mimoúrovňové by sa jednak skrátil výsledný čas cesty na radiále aj o pár minút, bolo by umožnené zaviesť a garantovať pravidelné intervaly bez toho aby ich "rozhádzala" CSS a najmä by to mohol byť úplne segregovaný systém aspoň čo sa týka vzťahu k IAD.
Reply on: fobust #56186:
By ma zaujimalo ze cim by si chcel nahradit elektricky zatial co by si kopal ten podjazd. A zase az take lacne to nieje, a ze by sa to kvoli minututke statia na krizovatke oplatilo prerabat?
Reply on: S499.1023 #55799:

velmi rad Ta vyvediem z akehokolvek metrofilneho omylu, ktory ako si myslis je niekde vo mne ukotveny.
Vies velmi dobre, ze rozvoj elektrickovej dopravy je nevhodny, nepostacujuci a neriesi situaciu.
Som clovek, ktory hladi dopredu a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko (od babky, ktora cestuje na Mileticku po kamion so sardinkami zo Sicilie), tak sa bude len a len pokracovat v defloracii mesta. Som urbanista a realista. A EU a jej peniaze je pojem, ktory neexistuje. Nie su to peniaze od niekoho niekomu. Su to peniaze so zaujmom a s ohladom na nieco.
Reply on: aquila #56182:

Niečo na spôsob U6 si predstavujem aj ja. So súpravami T3Waňa+T3P(+T3P prípadne). Spraviť mimoúrovňové križovania na existujúcich radiálach tiež nevidím ako problém. Čo bráni mimoúrovňovému križovaniu (električkový podjazd) Račišmýta, križovatky pri Zváračáku, Žel. st. Vinohrady (tam cestný podjazd)? Súčasné trate sa dajú oddeliť od IAD v miestach kde je absolútna preferencia nemožná. Molecova, Damborského, Alexyho - všade tramvaje pod zem. A bolo by to aj lacné, stačí vykopať jamu, prekryť ju a je to. Netreba žiadne hlboké razené stavby pre metro. Na takúto trať nie je problém inštalovať zabezpečovačku. CMO samozrejme podpovrchovo, najmä nové trate, z existujúcich by som určite zakopal časť nábrežia. Pri Nám. Ľ. Štúra by bu tramvaj pola podzemou, razeným tunelom by šla čo najpriamejšie na Kamenné námstie, kde by bol prestupný terminál. Na Špitálskej by tramvae vyšli na povch. V budúcnosti, ale až keď sa spravia radiály, zakopať aj Špitálsku a Krížnu až po Trnavské mýto, kde by tram už bola v podzemí. Odbočka na Vazovovu by sa zakopala čiastočne tiež. Ono sa súčasná tramvaj premení na akési kvázipseudometro. ?
Reply on: E499.3056 #56174:
Jediný, kto delí na stránky si ty...
Reply on: fobust #56180:

.....ze snazime. ?
Reply on: Spectre #56177:
Čo takto Rakúsko, Švajčiarsko, Nemecko, prípadne západný Balkán či Žabožrútsko?Inak, keďže u nás ani pseudoduobusy zn. TFS nebudú mať EČV, neviem, neviem, čo povie Dráhový úrad na jazdenie mimo drôty...
Reply on: fobust #56180:
tak to by uz bola plus minus demagogia 😉 kedze take nieco ako U6 v BA najblizsich 50 rokoch nebude ...

maximalne co mohli vo W natocit o co sa BA snazi je elektickovy tunel. to je maximum co sa s pristupom magistratu da dosiahnut tak do roku 2020-2025 🙂

ale od U6 to bude mat hooooooodne daleko 🙂 U6 by som si aj ja rad predstavil v BA, ale za to sa tu kamenuje a oznacuje ako metrofil ?
Reply on: fobust #56178:
No možno by kvôli tým iným buzerantom aspoň nebola cena prvého kusu daného vozidla v republike navýšená o 20 miliónov za homologizáciu...
Reply on: E499.3056 #56174:

Mohli natočiť linku metra U6. A vlastne povedať, že o niečo takéto sa Bratislava snaží. Teda dúfam!
Reply on: Red-Hawko #56159:
Pekný článok. Avšak na to aby mal ešte vyššiu hodnotu by tam mohlo byť:
-metodika merania aspoň z rýchlika, kedy sa meralo, špička sedlo, ktoré dni, vzorka
-citácia názoru vodičov
-ešte by to možno chcelo aspoň taký zbežný (ak sa dá) prepočet tých rozbehov, koľko je to na celú riadiálu, koľko by to mohlo byť keby to fungovalo (ideálne porovnať s nejakým iným mestom kde to šlape z ich štúdie o účinnosti). a koľko to stojí takto a koľko by to stálo keby to šlapalo.
Reply on: BigMac #56171:

Budú ťa zasa buzerovať buzeranty z iných orgánov. To máš tak jedno.... 🙂 Aj keď, možno by tie iné buzeranty neboli až také blbé... ?
Reply on: BigMac #56171:
Nevšimol som si vo svojom blízkom okolí civilizovanú krajinu 🙂
Reply on: Emo #56172:
Samozrejme že je to otázka údržby, lenže keby bola údržba, tak by tie vozy nevyzerali tak ako vyzerajú. Pochybujem, že nové vozidlá zlepšia morálku dielenských pracovníkov. Hádam jediná výhoda vyplýva z toho, že duobusy nebudú v smradobusovej vozovni a v smradobusových dieľňach, takže nezažijú "best of" DPB.
Reply on: Andy #56168:
Keď dôjdu argumenty, tak začneš spomínať gumovrak, avšak ten narozdiel od vozidiel socky nie je na prepravu vlčákov, ale na hranie a to je trochu rozdiel 🙂
Pekna reportaz bola v dnesnych Crepinach v TV JOJ, ale zdala sa mi tak malo prikorenena. Chcelo by to ohlasy vodicov, substratu, podniku a najma priaznivcov MHD (nedelte prosim vas na stranky!). Boli tam spomenute vyjadrenia architektov. Dufam, ze Crepiny uz budu zajtra verejne dostupne vo videoarchive vyssie menovanej televizie... 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.