v civilzovaných krajinách je trolejbus cestným vozidlom a preto má diery na špz, resp. tabuľku s ečv. má to minimálne jednu, za to však ohromnú výhodu: nebuzerujú ťa buzeranti a buzeranty (-y=množné neživotné) z dráhového úradu.
To je dobrý nápad, trať na DD by nebola úplne závislá len od tých duobusov.
Ja však za omnoho dôležitejšie považujem vybudovanie trolejovej trate na Patrónke aj v smere na Kramáre, aby tadiaľ mohla premávať 212-ka. To sa už niekoľko rokov sľubuje, neviete, má to ešte ďaleko do realizácie?
Povedz mi, aký typ trolejbusu by sa ti páčil. Keď sme pred dvoma rokmi cestovali tým rýchlikom z Ostravy, tak si celú cestu kreslil znetvorených jazvečíkov s dvoma vodítkami, takže Solaris asi nechceš. Čo teda chceš?
Jasné,že Ti to bude jazdiť aj pod oknom. Lebo údajne to má prísť vo februári (veď ten 1.ks je už hotový ), ale trať na DD bude v najlepšom prípade na konci augusta. A dovtedy? Minimálne ako služobná jazda, nedajbože aj s vlkä sa podíva do všetkých kútov BA.
A mňa napr. trápi, že prečo nezatrolejujú aj celé obratisko Rivéra. Lebo keby celá trasa budúcej L33 (bude L214? ) bola zatrolejovaná, tak aj pri poruche "takychto peknych trolikov" by tam prinajhoršom mohla ráno tatrovka doviezť 15Tr(M), ktorá by tam celý deň krúžla, večer by ju tatrovka odviezla naspak do Hrobustova. Ale takto, keď sa tá duozvrhlosť pokazí, tak ju bude v lepšom prípade hrafiť krátky TAM.(to ako dnes, ibaže po novom s HORŠÍM INTERVALOM.) ?
Veď uvidíme čo vznikne z tejto kombinácie žabožrútov a zlatých českých ručičiek tak o 10 rokov. Každopádne, ja som spokojný keď sa nakupujú nové vozy, i keď v tomto prípade mi tak trochu nesadne konkrétny typ, no ale zase nebude mi to jazdiť pod domom, tak sa neurazím. Akurát sa obávam, že dlhodielčanov sa nám nepodarí opiť rohlíkom a nebudú "duo"busmi tak jednostranne nadšení, ako je tomu napr. na magistráte, kde však príslušní funkcionári socku nepoužívajú. ... takže tak
Bože, to je nepodstatne, no bodaj by vas chlapci trapili iba taketo veci, bohuzial trapit by nas malo skor, preco sa nakupuje iba 6ks takychto peknych trolikov...a nie ze su skarede, ja vam dakedy nerozumiem ?
Chcem pochvalit autorov za clanok 'Ako (ne)funguje preferencia' dost sa mi paci, zislo by sa to trochu viacej medializovat nech sa v tom nikto poriadne pohrabe a niekto niekde poriadne niekomu vynada, mna osobne dost serka ze rekonstrukcia krizovatky ZST Vinohrady stala 22melonov a pritom sa tam vsetko spomalilo.
Co tak tam zrusit preferenciu pre linky 7 a 17? Vsak tie tam tak casto nechodia, resp. co keby sa 7 & 17 tocili tak ze by cestujucich brali na zastavke pre 3, 5, 11 a jedine z tej zastavky by bola preferancia. hmm?
Som rád, že už to tu utícha ohľadom NDS. ? Môj skromný názor je taký, že by mesto malo umožniť postaviť ŽSR ten projekt železničného uzla - aj keď bez tej trate durch cez 5ržku. Mesto by sa malo ďalej hrať s postavením trasy [pre niektorých s predponou pseudo-]nosnej električky do Petržalky cez starý most - s [nereálnym] výhľadom jej neskoršieho zavŕtavania v CMO od Šafka do zeme. Ešte by mal vzniknúť prestupný uzol Einsteinova medzi električkou a železnicou.
Pokiaľ sa podarí aspoň jeden z týchto dvoch projektov postaviť v dohľadnom čase, bude to v tomto období zámerného sabotovania všetkých druhov verejnej dopravy na Slovensku veľký úspech. ?
Dnes bola nejaka mimoriadka na Racianskej radiale pred zastavkou Ursinyho , zdrzanie tak 30 minut. A vobec dnes premavali eliny podla vetra a riadne narvane. Grafikon je len zdrap papiera. Silne uvazujem o kupe gumokolu ? ?
No nevím, ale v Japonsku se jezdí na kapském rozchodu 1067 mm a taky tam 160 km/h umí bez problémů!
A v oblasti MHD už to nechápu vůbec- i v Evropě jsou tramvaje s rozchodem stejným nebo užším než 1 metr naprosto běžné (Basel, Linz, předměstská dráha na Mallorce, Lidingöbanan ve Stockholmu...) a rozhodně jim to nebrání v dosahování vyšších rychlostí ani v obnově vozového parku (o Cityrunnerech jako mají v Linci si u vás můžete tak leda nechat zdát!). Ve Stuttgartu šlo spíš o přestavbu na rychlodrážní tramvaj a když už v té rekonstrukci byli, změnili rozchod, v Liberci měli svršek v havarijním stavu, tak se to přerozchodování svezlo s nutnou obnovou (a dnes už by to zřejmě rekonstruovali na metrovém rozchodu), tak nevidím důvod, proč cpát omezené zdroje na změnu rozchodu v Bratislavě! A dokonce to není ani důvod proč odsunout tramvaj do druhořadé role a začít topit hříšné miliardy v metru!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy