Vieš, kde je Tunis? Tak tam jazdí železnica na 1000 mm rozchode v bežnej premávke traťovu rýchlosťou 130 km/h. Stačí, ak požiadaš minerálku, aby ti vysvetlila, ako sa používa Google, tam si to nájdeš.
To mi chces nahovorit,ze 1000mm je ako 1435mm asi tazko.Keby to bolo jedno tak su dnes na celom svete zeleznicne trate s rozchodom 1000mm.Ale asi chceli mat stabilitu voznou lepsiu a tym sa da aj zvysit rychlost.Ci nie?Ani 1000 mm rozchod ti nebrani jazdit po trati viac nez 100 kmh.Toto uz je vela aj na mna.Mozno tak na skusobnej trati ktora je po celej dlzke 100% rovna bez jedinej zatacky a klesania.Tam by si mohol roztiahnut voz na 100km/hod.Mne ale nejde az tak velmi o rychlost ideal by mi stacilo aby vlak(elektricka) isiel(a) 70-80km/hod.a aby mal(a) stabilitu.a nie ze natrafi na sneh a uz je vykolajeny(a).
sice by som 100x radsej aj na elektrickovych tratiach videl rozchod 1435 mm, avsak jedinym rozumnym dovodom na zmenu rozchodu je kompatibilita so zeleznicnymi tratami a moznost prejazdu vozidiel, rychlost tam nehra ziadnu rolu - ani 1000 mm rozchod ti nebrani jazdit po trati viac nez 100 kmh (co v meste aj tak nebudes kvoli hustote zastavok) a zalezi to len a len od udrzby trate...
Ja to uz neviem pochopit.Precital si si co som pisal?Pisal som ze v centre tunelom a v okrajovych stvrtiach podla potreby okolia,zastavby.A este nieco urcite ti neuslo,ze to metro v Los Angeles taktiez nejde v celej radiale pod zemou tak neviem co tu pisese,ze "metro by sa museli postavat v celom meste" u nas.Ty si to myslel asi tak ze by muselo byt v tunely ale tu nikto nevravi ze sa musi cele ulozit do tunela.Mne osobne sa velmi paci metro aj na povrchu aj v tunely.Len to by som netvrdil ze mame uz radialy hotove lebo je ich treba prerobit na rozchod 1435mm inak tam velku rychlost nebudemem mat.To si si vsimol aj v Los Angeles ze tam maju rozchod 1435mm.Samozrejme je skoda prerabat taku ruzinovsku ked uz dnes je stavana na 110km/hod.
?
rozdiel je v tom ze elektrickam stacia len v centre tunel, bo ostatne radialy existuju, tam stacia preferencia a mimourovnove krizovatky de sa daju, ale na metro by sa museli postavat v celom meste
ALEBO KLIKNÚŤ NA: www.imhd.sk/bb/temp/peticia_bb.pdf vytlačiť si hárok, získať pár podpisov s trvalým pobytom v ktorejkoľvek obci, meste, aj mimo SR - a poslať na adresu predsedu petičného výboru (uvedený s adresou ako prvý člen petičného výboru)
"Ako je to s trolejbusmi a s nákladmi na ich prevádzku?"
Tarifný systém za elektrinu pre veľkých odberateľov sa skladá z mnohých položiek. Z nich sú však podstatné dve: spoplatňované je tzv. 1/4-hodinové maximum (kW) a el. práca (kWh), ktorá má inú cenu v noci, cez deň a cez špičku. Ak chceme dosiahnuť čo najnižšiu cenu el. energie, musíme sa snažiť čo najviac využiť 1/4 hodinové maximum - inými slovami, odoberať el. energiu čo najviac rovnomerne. A možno tu je pes zakopaný: Ak by chcel nový prevádzkovateľ trolejbusov dosiahnuť čo najvýhodnejšiu cenu el. energie, musel by takmer celý deň jazdiť s konštantným intervalom. Zvýšené nároky na prepravu v špičkách mohli napríklad vykrývať dodatkovými autobusovými spojmi. Inak rušenie trolejbusov a ich nahrádzanie autobusmi považujem za diletantské riešienie, vyplývajúce zrejme z toho, že nový prevádzkovateľ MHD nemá s nimi žiadne skúsenosti. Zrejme SAD Zvolen vôbec nevedela, do čoho ide. Vraj vodiči boli nútení v prvých dňoch ťahať až 18-hodinové šichty (čo na to bezpečnosť práce?), nový prevádzkovateľ nemal vôbec dostatok vozidiel (ani tých 35 ks čo zadržiava BBDS by nestačilo). Preto sľuby o extrémne nízkej cene, na čo naskočili poslanci sa môžu po čase ukázať planými. Mne len nie je jasné, prečo si poslanci BB nevyžiadali štúdiu napr. žilinskej Dopravnej univerzity. Snáď si títo poslanci myslia, že pojedli všetku múdrosť sveta, keď rozhodli, ako rozhodli?"
MOHLI BY STE MU NIEKTO ODPOVEDAŤ? JA TERAZ NESTÍHAM, viac než som mu napísal. ĎAKUJEM
Myslis.ze tie zavory by boli v Ba.uliciach mozne realizovat?Mam obavu,ze asi nie cez den su cesty prepchate takze si neviem predstavit co by tu bol za zmatok.Ale je to velmi dobre riesene to musim uznat.No 100krat lepsie ako metro v Prahe.Len som si vsimol,ze to maju na rozchode 1435mm (neviem aky je norma v USA) ale nas magistrat to chce naprf na 1000mm a potom to chcu az na 1435mm tak neviem ci to neni dobre stavat ihned na 1435mm.ako vsetko len docasne riesit. ?
Jaaaj taaak.Tak potom na elektrickove tunely budu peniaze a na metrove nebudu peniaze.Precitaj si poriadne co si napisal ved aky je rozdial medzi vlakom a elektrickou v tunely asi ziasny je to metro.A je jedno co v nom bude premavat tunel nas bude stat rovnako na rozdiel ci bude premavat v nom ele.alebo vlak.Teraz si ukazal aj ked si to nechcete priznat,ze buducnost elektricky je jedine segregacia za pomoci tunela.
A to metro o styri roky to som napisal tak,ze za 4roky sa da postavit kus trate ja som to nemyslel tak,ze v Ba.ale vseobecne.Len uz sa preberte ked nebude na tunely take tak nebude ani na tunely onake.
A posledny krat to pisem mne je jedno co bude premavat v tuneloch ked aj viedienske koce a kone nas budu tahat ja trvam aby sa zacali stavat tunelove trasy resp.aby boli trasy segregovane.Nic viac. ?
ja to sudim podla jeho vyjadrovania v style jemu vlastnej V. cenovej skupine proste hulvat a primitiv
Re #56052 inTony: 2. dobre ked ma byt most definitivny, pre mesto blokuje zbytocne tunelovy koridor pre stanicu filialka ?
Re #56053 inTony: s takymto pristupom mesta hej ibaze s takymto pristupom mesta sa nebude ani zakopanie elektricky pod povrch nebude diat ..
ak mesto hned na zaciatku projektu sa nebude snazit mimourovnovo vyriesit safko, tak je to o nicom.
p.s. ako som tu spominal, najvacsi mytus co sa tu predklada je, ze ked sa bude stavat most, tak sa z usetrenych penazi bude stavat nieco ine.
ja len poviem, ze take nieco ako usetrene peniaze neexistuje. ked sa postavi petrzalska radiala, tak nebude nejaky dalsi zvysny balik penazi proste bude hruba ciara a ked mesto bude chciet nieco znovu budovat uz sa nikdo nebude ohliadat na to ze sa nieco usetrilo.
Medzi cp som tu našiel aj PDFka BID. ? Ale dobré by boli, keby boli spravené tak, ako sú spravené cp normálnych MHD liniek, napr. odchody len z DNV atď. ? ?
Cez prazdniny som bol v Los Angeles. Maju tam jednu linku metra alebo elektricky (?), oni to aj tak volaju ze metro rail (ale pre nich metro=metropolitan transportation authority), a hlavne vobec sa nehadaju ci to je metro alebo elektricka, ani nevedia aky je medzi tym rozdiel:), ved obe chodi po kolajach. Nieco ako modra linka v LA by bolo idealne pre Bratislavu, cast ide uplne podzemou (jedna stanica v centre), potom ide cast po ulici s beznou premavkou, musi stat na semaforoch, ktore su samozrejme s preferenciou, ale nie vzdy funguje, potom ide na oddelenu trat, kde krizenie s cestami je riesene ako krizenie zeleznice u nas - zavory a vlak nema ani ziadny semafor, potom opat prejde na ulicu a znova pokracuje ako elektricka na Long Beach, opat obcas zastane na cervenu. Mam aj zopar fotiek z toho na http://bendzi.host.sk/mla/fotomla.htm
Podľa vedenia DPB, je električka už teraz nosným systémom. Ak bude prechod mostom dokončený podľa teba v roku 2012, prechod tunelom by bol hotový v roku 2030 najskôr...
Ak by sa aj staval pomocou železníc, podzemná dráha by sa odpájala a došla by len po centrum pretože na ďalšie pokračovanie by neboli peniaze, ako sám hovoríš, že mesta na tunel nikdy nebude mať..
2/3. Nemusí byť tunel, prechod mostom by mohol byť definitívny. Stačil by cestný podjazd Vajanského nábr. - Dostojevského rad, bez odbočenia na Štúrovu. Veľmi by sa tým odbremenila Štúrova ulica. Električkám by mohlo byť čiastočne zmiernené stúpanie Na Starý most. Tak aby sa nenarušila alebo čo najmenej narušila panoráma Šafka. Kľudne by sa trať mohla rozvetviť aj na Pribinovu. Križovatka by bola už pešiu zónou až po autobusové zastávky. Prístup na Štúrovu by bol z Dobrovičovej a Pribinovej, čo by neovlplivnilo električkovú dopravu. Štúrova ulica bz bola jednosmerná len smer na Kamenné námestie. Námestie SNP sa tiež počíta ako pešia zóna takže ani tu bz nemali byť ovplyvnené električky. Špitálska bz bola obojsmerná až od križovatky Rajská-Hollého. Obemedzila by sa týmto tranzitná IAD cez centrum, čo by znamenal aj pokles emisií a zvýhodnili by sa chodci a električky.
4. Ak by sa uvažovalo s traťov na Hlavnú stanicu po priečnej osi, električka bz mohla vojsť do podzemia v hornej časti Námestia SNP pred Hurbanovým námestím.
Trať cez Hlavnú stanicu by bola v podzemí a napojila by sa na Miletičovej na Ružinovskú radiálu.
Čo sa týka trate cez ASMN, tak bz bola pokračovaním trate z Vajanského nábrežia povrchovo, s napojením aj z Petržalky a Štúrovej, cez Pribinovu a Olejkársku kde bz vošla do podzemia. Z podzemia by vychádzala až pri Istropolise, tam by sa neskôr napojila na Ružinovskú radiálu. Možno uvažovať aj nad odobčkou na Ružinovskú radiálu cez Metodovu.
Na trati vedúcej Obchodnou a Radlinského, by mala električka na križovatkách Floriaánske nám., Kollárovo nám. Vazovova prednosť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Karol Nagy
http://areopag.christ-net.sk/forum/viewtopic.php?t=1377
KDE MOŽNO PODPÍSAŤ PETÍCIU?:
http://areopag.christ-net.sk/forum/viewtopic.php?t=1376
ALEBO KLIKNÚŤ NA: www.imhd.sk/bb/temp/peticia_bb.pdf vytlačiť si hárok, získať pár podpisov s trvalým pobytom v ktorejkoľvek obci, meste, aj mimo SR - a poslať na adresu predsedu petičného výboru (uvedený s adresou ako prvý člen petičného výboru)