Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yale #55771:
snad len doplnim, par informacii ohladne projektu filialka.

tento projekt riesi aj napojenie na hlavnu stanicu aj napojenie na stanice nove mesto ako aj predmestie. takisto riesi napojenie na letisko (tahat metro az na letisko je pre bratislavu podla mna aj tak luxus).

so zastavkou mlynske nivy by sa v tomto projekte pocitalo, len ak by to zaroven plnilo aj ulohu NDS. keby to plnilo aj ulohu NDS tak by sa pocitalo aj s pokracovanim nielen v smere stanice petrzalka ale aj vlastne v koridore trasy B. financovalo by sa to vylocne zo statnych penazi. mesto by malo na starosti len financovanie trasy A a prispievanie zelezniciam resp operatorovi primestskych vlakov (nieco ako s-bahn vo viedni)

malo by to vyzerat asi takto

http://www.vlaky.net/upload/online/diskusia/047629-1.jpg

na toto mesto nechce pristupit, lebo by nad tym nemalo kontrolu. a asi by malo aj podstatne mensi vplyv na rozhadzovanie stoviek milionov cez spolocnost metro ba 😉

no a potom je tu dalsia alternativa a to ze by mesto (ked uz chce mat NDS vo svojich rukach) pristupilo aspon na spolocne budovanie niektorych casti trasy B.
Reply on: Technopol #55766:
nemyslim si, kedze ludia prestupia na kamenom a pojdu dalej rychlo 😉 hlavne pokracovat v rychloelektricke na hlavnu uz bude "lahsie" lebo uz to bude nakopnute.

ale beriem, ze spustenie rychloelektricky do tunelu za bosakovu by bolo vyslovene efektivne az vtedy kedy by sa dokoncila trasa az po hlavnu stanicu.

Re #55764 Kami: to je tiez problem, kedze tunel je planovany zhruba v trase trate B, co je logicke, kedze je to najvhodnejsie vyustenie z petrzalskej strany. mno a z toho vyplyva, ze dodatocna vystavba tunelu bude z toho dovodu o hodne drahsia ak sa nespoja sily uz teraz.

cize teoreticky ak by sa teraz urobilo prepojenie cez most a neskor (t.j. aj o 20-40 rokov) by sa uvazovalo o tunele, tak by to bol problem ... dovolim si tvrdit ze v porovnatelnych cenach by to mohlo byt predrazanie o 50-100%. toto je znamy fakt pri budovani akehokolvek tunela, ze ked sa dobudovava dalsia rura, tak je ptoblem, kedze teren uz bol naruseny a za tu dobu pracuje.

to je tiez jeden z dovodov, ze akonahle sa rozhodne mostovy variant, akekolvek prepojenie pod dunajom pada na najmenej dalsich 30-50 rokov.

Re #55767 Emo: pre ujasnenie terminologie, radsej tunelova vs. mostova lobby, lebo zatial sme sa zhodli na tom ze jeden strana chce elektrickovu radialu a druha rychloelektrickovy nosny dopravny system 😉

Re #55769 Ámos: by si sa divil 😉 moc hrate hry chlapci 🙂

tunel pod karpatami je teraz loteria a handrkovanie. mesto chce aby to bola R8 cim by to spadalo pod kompetenciu statu. stat chce aby to bol N0 => nulty obchvat mesta bratislava.

ale ani prva faza tejto stavby sa nezacne stavat skorej ako v roku 2015 a aj tam skor prevlada nazor ci nebude lepsie zburat pristavny most neprerobit ho na 3+3 resp 4+4 v tom lepsom pripade. navyse tunel pod karpatami aj tak zrejme bude robeny v ramci PPP.
Reply on: Ámos #55769:

Nechaj ho tak, je to obyčané tupé decko, možno tak 12-ročné a k tomu aj mentálne postihnuté.
Reply on: Kami #55764:
Železničný tunel nepovažujem za ideálne riešenie, myslím si, že trasa B podľa ÚP je najlepším riešením, vykrývajúcim najdôležitejšie dopravné požiadavky.

Tunel železníc vynecháva Hlavnú stanicu, nerieši kritické a v súčasnosti zle obslúžené spojenia nábrežie - centrum - Hlavná stanica a Hlavná stanica - obe Mýta. Na druhej strane pridáva možnú obsluhu AS Mlynské Nivy.

Stále je však odklonený od centra, preto jeho efekt bude o dosť menší. Mal by ale zmysel v prípade, ak by sa išlo na variant opustenia (tj výrazného zníženia významu) Hlavnej stanice a presunu centrálneho železničného terminálu na Filiálku.

Reming preto navrhoval popri tuneli postaviť druhú trasu A, ktorá by bola riešená podzemným vedením električky, súčasná karloveská radiála by sa v oblasti Nového Mosta zahĺbila, prechádzala pod zemou centrom, na Mlynských Nivách križovala železničný tunel alias B-čko a na povrch vystúpila na ružinovskú radiálu. Čiže dve trasy iba s jedným prestupovým bodom. Môže to mať niečo do seba, ale myslím, že podzemný vnútromestský okruh vytvorený prepletením trás A a B podľa ÚP je logickejší.

To však neznamená, že sa projekt železničného tunela musí z fleku zahodiť, malo by sa na ňom ďalej pracovať, pretože je tu nejaká šanca na úspech.
Reply on: aquila #55753:

Koľko máš rokov?
Reply on: aquila #55753:
Takze takto. Stavba mala stat 3,6 mld z toho polovicu dal štát a druhu isla cez EIB. Neskor sa suma navysila o 700 mil z coho 300 stat uznal ako realne navysenie DPHčky a zvysok dofinancovalo mesto.
A ja som nereagoval na to, ze by stat mal prispievat na NDS (ci uz je to metro alebo elektricka) ale na to, ze tunel popod Karpaty bude financovat len mesto a zupa. Totizto mesto ani zupa na to nikdy nebudu mat a tak to urcite bude dane do verejnych prac.

Re #55757 aquila: Praveze s brokovnicou sa trafis aj v amoku. Ma slusny rozptil ty trupik.
Reply on: Technopol #55761:
Presne tak ❗
Reply on: aquila #55757:
Vraj električková lobby... takisto môžem Teba a Presbourga označiť za metrovú lobby. ?
Reply on: aquila #55763:
Lenže zabudaš že kým pri metre nebudeš môcť pokračovať tak električky budu mocť pokračovať do rače , ružinova ... a ak ti bude metro z Petžalky jazdiť len po kamenne nám využije ho o niečo viac ludí ako dnes L95 čiže sa ti to neoplatí zatial ak bude električka ktorá bude pokračovať na HL:ST a raču tak sa ti tam budu voziť ludia z L 59 93 94 95 a tam je podstatný rozdiel
Reply on: Mike #55703:
zbernicový nosný systém asi menšie mestá nemajú (zbytočne by si tým zvyšovali počet prestupov, ak netreba), predpokladám že malé mestá si vystačia so schémou typu hviezda, prípadne malou modifikáciou - to, že v centre hviezdy je kapacita na krátkom úseku silne predimenzovaná v malom systéme nevadí. Ale medzi linkami samotnými IMO nie je hierarchia. Ak je jedna linka kapacitnejšia ako ostatné, je taká preto, lebo je tam taká dopravná požiadavka, to z nej ale v princípe nerobí nosnú linku tak, ako to chápem ja. Ale ak máš v odbornej literatúre nejakú inú definíciu nosného systému, pokojne ju sem napíš.
Reply on: Martin Fundárek #55747:
"Téza o tom, že by si tunely navzájom robili funkciu záchranného, je pekná, ale v praxi nie tak celkom realizovateľná. Trasy železnice a NDS sa totiž musia prekrížiť, čiže tunely budú niekde musieť viesť nad sebou. To by asi ako "záchranný" tunel neobstálo. "
Yale&aquila: tu treba opat zacat. Je projekt ZSR v sulade s trasou NDS B? Alebo s trasovanim NDS vseobecne?
Reply on: Technopol #55759:
len kazdy z nas tu vie, ze po napojeni na safko to hasne a mesto pochybujem, ze bude nieco dalej robit na dalsich radialach. bude problem vymenit aj zvrsok. to iste plati aj o elektrickach ..

osobne sa mi viac pozdava myslienka, keby mala podzemna varianta skoncit na kamenom na dlhu dobu ako by mala mostova varianta skoncit na safku na dlhu dobu.

ohladne elektricka vs. metro. vo viedni su tak podzemne elektricky ako aj nadzemne metro 😉 linka U6 je dokonca z drtivej vacsiny vedena na estakadach ako pod zemou.

U4 je tiez v podstatnej casti vedena aj ked pod zemou ale nezakryte 😉
Reply on: aquila #55757:
myslim ze z 2 metrov sa netrafit s brokovnicou by bol asi vrchol neschopnosti 🙂

tak si to skus rozobrat:

"- vedie v trase najväčších dopravných požiadaviek,"

v tomto nevidim neaky problem; myslim ze o trase v petrzalke sa tu az na vyskovu uroven nevedu neake spory...

"- je zabezpečená dopravou s pravidelným taktom, vysokou prepravnou rýchlosťou, frekvenciou a kapacitou "

v tomto tiez nevidim neaky problem, je to len vecou chcenia a organizacie (to ako to v sucasnosti vyzera v BA nie je jediny model prevadzky)

"- je minimálne závislá od okolitej dopravnej situácie a počasia, teda vysoko spoľahlivá "

pokial nezhovadia projekt, tak cela (nova) trasa by mala byt bezkolizna voci ostatnej doprave, samotne pocasie elektrickam zasadne problemy nerobi (ak odmyslime extremy typu zaveje, ale zas aj zaplavy mavame v BA pomaly s kazdorocnou pravidelnostou a to by zas mohol byt problem pre podzemku)

"- na ktorú sú napojené doplnkové linky "

neaky problem ?

"- ktorej stanice sú kvalitne a dostatočne komfortne vybavené na prestup na iné spoje "

je vecou projektu (a toho ako bude zhovadeny) ale to uz som ti pisal ze rovnako sa projekt da zhovadit aj pri podzemnom rieseni, takze to nie je negativom elektricky ale je to vecou projektanta a zadavatela projektu

"- a umožní rýchly príchod do centra pre návštevníkov prichádzajúcich zvonka, vrátane P+R."

myslim toto je asi jedine co toto velmi nesplni, ale to je skor trasou (nesplni to ani podzemna varianta; dokonca tomu vyhovie este menej; kedze elektrickova varianta moze pokracovat dalej do centra na rozdiel od metra ktore ta vyklopi hned na safku)
Reply on: Emo #55760:
a su mesta kde metro jazdí na/nad zemou doplním
Reply on: Red-Hawko #55717:
"Nieje to nahodou tak ze metro je podzemou (preto sa to vola asi 'underground a elektricka na/nadzemou."

Nie, sú mestá (napr. Viedeň) kde má električka aj podzemné aj nadzemné úseky.
Reply on: aquila #55756:
"v BA elektricky ako nosny system definovany nebol" to neznamená že ním byť nemôže a Petržalska "radiala" má byť prvá plne oddelená konštruovaná na vyššiu rýchlosť a ak sa takto upravia aj ostane a v meste pojdu pod zem tak máš plnohodnotný nosny system aj ked to nemáš na papiery
Reply on: SZKV #55706:
"Zato u tramvaje jde v podstatě pouze o náklady na novou trať, vozidla jsou pro začátek použitelná stávající a vozovnu taky nemusíte urgentně stavět, o možnosti rozvést cestující z Petržalky nejen do centra, ale i po ostatních větvích stávajícící tramvajové sítě."

Bojím sa, že v BA by sa toto prechodné riešenie zvrhlo na trvalé, u nás je to totiž pravidlo. ?
Reply on: si #55755:
prispevok od yale odporucam precitat tebe a ako z neho vyplyva BA nosny system nema a ani po dobudovani petrzalskej radialy mat nebude.

hm inak pozorujem, ze ste tu nejaki agresivny ak tu ma niekto iny nazor ako elektrickova lobby 😉

ked ti na tu medzikontinetalnu raketu priplati stat tak je efektivnejsie a konecne riesenie ta raketa, kedze s brokovnicou by si sa s zrejme v tom amoku netrafil 😉
Reply on: Technopol #55754:
ano v kazdom meste je to inak definovane, ale v BA elektricky ako nosny system definovany nebol 😉 co je spominane aj na tejto stranke a pridanim dalsej radialy sa elektricka nosnym systemom logicky ani nestane 😉
Reply on: aquila #55753:
a co je podla teba nosny system ? (dobre si precitaj #55691 - tam je vcelku rozumne napisane co si mozes predstavovat pod nosnym systemom) a skus mi napisat (rozumne) co principialne tej elektricke bude z tej definicie chybat (a neuvazuj apriori nad tym ze niekto ten projekt zhovadi, to sa rovnako da a moze stat aj s tym tvojim metrom)

" jedna sa o to ze mesto moze usetrit cca 20% nakladov (mozno aj viac) na tunelovej variante ak bude stavat zaroven so ZSR."
takze pokial budu mat v akcii medzikontinentalnu raketu so zlavou 20%, tak si ju urcite kupim aj ked na to aby som ta mohol odbachnut brokovnicou ktora by aj bez tej akcie bola radove lacnejsia ? 🙂 len preto lebo raketa bola v akcii ? (a brokovnica tu ulohu splni pri vyrazne nizsich nakladoch ?)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.