Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #55594:
nehovorim o modle metro. ja tu ani o metre nehovorim, ale o nosnom dopravnom systeme.

rychloelektricka v petrzalke je OK, tam by bolo blbost stavat nieco ako metro. tu len hovorim o meste a jeho neschopnosti.

mesto to nepostavi ani za 5 rokov samo. pocitaj ze to bude najskor v roku 2015. a mozno ani vtedy nie, ked mesto preserie uver na ine nakupy (co realne hrozi)

jedine co som tu chcel naznacit, ze mesto mohlo vyuzit projekt zeleznic vo svoj prospech a usetrit miliardy korun a mohlo byt postavene konecne riesenie a realny NOSNY dopravny system a nie nejaka zaplata.

Re #55595 drink: aspon, ze tu niekto priznal, ze napojenie petrzalky na safko to nikdy nosny system nebude 😉 dakujem za uprimnost

no nic ospravedlnujem sa vsetkym elektrickarom za moj iny nazor a tymto koncim s prispievanim sem. nejako ma zacalo viacej bavit hadzat hrach na stenu 😉

mam to stastie, ze sa ma MHD v bratislave az tak priamo netyka a nemusim sa na ten bordel spoliehat a dufam v nieco co nikdy nebude, len mi to je len ako rodenemu bratislavcanovi luto do akeho marazmu sa mesto prepada. tot vsjo.
Reply on: drink #55595:
...možno uzemním a možno zmením ?
Reply on: aquila #55593:
Ja tomu nehovorím NOSNY DOPRAVNY SYTEM, ja tomu hovorím električka.

"kazdy vie, ze keby ta slavna petrzalska radia s napojenim na safko uz teraz stala tak kolabuje" - hodili by sa nejaké čísla.

Budem rád, ak na tomto "električkárskom" serveri bude prezentovaných viac "neelektričkárskych" názorov, možno zemním časom ja ten svoj.
Reply on: aquila #55593:
radsej budem mat nieco, co sa postavi (hadam) za 5 rokov a potom sa 20 rokov s tym nic robit nebude (a bude sa to volat dlhe provizorium), ako stavat dalsich 25 rokov tu tvoju modlu (metro) a dovtedy nechat po petrzalke behat autobusy...
Reply on: Ámos #55585:
bez urazky ale si fest mimo, ale nehorazne. hlavne co sa uveru tyka 🙂 s prepacenim ale len magor co nema pojem o businesse moze take nieco vyplaznut z ust ako si povedal ty ohladne uveru.

o tom s a s tebou uz nemienim dalej bavit, lebo o tom nemas ani najmensiu sajnu.

ohladne tunelu tiez si velmi velmi mimo. ale v tomto sa stotoznujem plne s yale. toto je elektrickarsky server, ktory tu prezentuje elektricku ako modlu a nevie prekrocit svoj tien.

a to co prezentuje drink ze to bude perfektne riesenie na 50 rokov presne reprezentuje tento nazor. pricom kazdy vie, ze keby ta slavna petrzalska radia s napojenim na safko uz teraz stala tak kolabuje.

napojenie na safko nie je NOSNY DOPRAVNY SYTEM, ale len zaplata a predlzenei uz tak docela problematickej elektrickovej dopravy. lebo po napojeni na safko sa minimalne do roku 2030 nic na sturovej ani dalej menit nebude 🙂
Reply on: untrop #55589:

Pre mňa je tiež priorotou NDS a z Petržalky to bude (na 99%) rýchloelektrička až po prekážku Dunaj. Tunel aj Most je jedno obi dve su dobre( to ani netreba v podstate riešiť ). Tu nastava ekonomicke hladisko ktore hovorí pre Most a investície ušetrene (ak by sa staval tunel) sa daju využiť na NDS niekde inde na jej zlepšenie .
Reply on: yale #55579:
Aby sme mohli porovnávať električku vs metro, bolo by potrebné porovnávať napríklad stav v určitom roku v prípade výstavby metra so stavom v prípade rozvoja električiek (a mať pritom samozrejme na mysli aj ostatné druhy dopavy). Existuje pomerne presná predstava, ako by to (napríklad) v roku 2016 mohlo vyzerať v prípade električiek. Pridaj predstavu o metre a porovnávajme.
Reply on: si #55560:
A aj bez toho si bratislavské železničné tuneli pýtajú rekonštrukciu.
Reply on: Ámos #55585:
ten interval je plánovaný aj na sedlo? Aj na prípad havárie a teda meškania? Aj vtedy budú saliny jazdiť každé tri minúty? Podľa mňa prečo si nedopriať konfort krytej zastávky.
Reply on: luky133 #55584:
Ináč ja som to tvrdil, lebo bolo verejné tajomstvo (agentúra Solaris JPP) už niekedy vlani v lete, možno na jar, že idú vyrobiť 15m CNG bus, aby sa s nim mohli prihlásiť do tendra do Bratislavy ? (Lebo záujem BA o 15m CNG je už dávno známy...) a to by bola asi blbosť, aby vyrobili 1Ks, že sa prihlásia do nášho tendra, a nevyhrali by, tak potom by to ostalo v takom neurčitom štádiu - a to by sa pre nich až tak neoplatilo.
Reply on: Technopol #55582:
Áno domy sú skutočne ďaleko ale nikde nie je napísané, že to tak bude navždy. Rovnako na mestskej strane sa asi púšť ktorá je východne od ústia starého mosta zmení. A dnes to môže rušiť pár budov : FF UK, učilište, SNM, MV SR. Ten počet sa však rozrastie.

Podľa mňa ste otázku postavili nezmyselne. A síce porovnávať či je lepšie preklenúť Dunaj tunelom alebo mostom v hraniciach od brehu po breh pri neznámych podmienkach prevádzky na danej komunikácii. Treba si povedať, čo je priorita, ak je priorita mať most tak podľa nej sa musia zvoliť ostatné riešenia systému (stanica na Šafku vozidlá intervaly križovanie ...) ak je priorita tunel tak analogicky treba ostatné veci prispôsobiť tomuto riešeniu.

Podľa mňa sú priority inde, chceme NDS v nejakých etapách, chceme ho vedieť finančne zatiahnť a kopec iného, z čoho má vyplynúť či je lepší most alebo tunel. Ale v našich podmienkach konkrétnych.
Reply on: aquila #55555:
To, čomu hovoríš "lepené riešenie" je čistokrvná moderná električka s niekoľkými mimoúrovňovými úsekmi. Táto električka je dobrým riešením pre Bratislavu na ďalších 50 rokov - ak bude aj S-Bahn (zase mergujem) - a fungujúce autobusy - a trolejbusy.

Takže fakty hovoria, že bude stanica Filiálka? To si ma potešil. A vedia o tomto fakte na magistráte a na Novom Meste? Načo teda proti tomu niektorí bojujú, keď je to FAKT?
Reply on: aquila #55570:

1. Nie, mesto Bratislava ked bralo uver od Dexia banky, tak tam bol velmi vyhodny urok. Lepsi ako ked si poziciava stat. A takisto moznost bez penale vyplatit cely uver. Skus si to dat vyhladat na bratislava.sk ak t tam este bude.
2. Ja nevravim, ze je dobe nestavat. Ja hovorim, ze je dobre ze uver bol zobrany skor (o tri roky) ako bude minuty. Preco? Ak by bol prijaty tesne pred vystavbou, tak peniaze hned minies a platis istinu+urok. Ked je zobrany skor platis sice aj istinu+urok ale zaroven mas aj prachy z ulozky. A nie su to male prachy ako si ty myslis. Minuly rok spravilo 65 mld. na ulozke z predaja SPP cca 2,5 mld. Sk na urokoch.

Ok. teraz most vs. tunel.
1. cena + pre most.

Aky uvolneny povrch. Ty chces nieco stavat na vode?
Ziadna vyhoda pre tunel.

Most nedokaze zabepecit mimourovnove krizovanie? To som blazon. V Bratislave mame zatial jedn tunel a nema mimourovnove krizovanie a mame x. acsich si mensich mostov ktore maju mimourovnove krizovanie.
Ziadna vyhoda pre tunel obidve zabezpecia to iste.

Aka lahsia zimna udrzba. Myslis to ze na kolajach bude n centimetrov snehu, ktore neskor padnu do vody? Chod sa pozriet ako je rieseny Stary most a ze cez kolajisko vidis vodu.
Ziadna vyhoda pre tunel.

Ake mensie poskodenie voznov. Co to tu splietas. To ze ide elektricka po moste ju nejako poskodzuje?
Ziadna vyhoda pre tunel, dristas nezmysly.

Pohodlie pre cestujucich. Myslis tym to, ze cestujuci je vo vozni a je pre neho uplne pohodlnejsie ist pod zemou ako nad zemou. Zase vymyslal blbosti. Dokonca by som povedal, ze jazda po moste je pohodlnejsia v tom, ze nie si v tme ale mas moznost vyhladu. To je uz subjektivna zalezistost. A poveternostne podiemnky?! Tu uz nehovoris o alternative most - tunel. Tu uz hovoris o celkovom vedeni trate. V Petrzalke maju byt stanice kryte. (Je to samozrejme pri planovanom interval 90 s az 3 min. blbost, a vyhodene prachy, to vydrzi kazdy) Ale dobre ak su pre teba podzemne stanice vyhodne v tom, ze su chranene povetersnostnym podmienkam, tak ja len dodam, ze musis ich osvetlovat, napajat pohyblive schody,...

Nevystavuje okolie hluku? A ake okolie? Zase myslis tu vodu? Hej ryby by boli z toho nestastne. Vies co, chod do Karlovky, postav sa na zastavku a vsimni si kedy budes pocut prichadzajucu T6tku. Styk koleso kolajnica je totizto velmi tichy. Nove vozidla budu samozrejme tiez malo hlucne. A na Starom moste nie je zakruta, takze ani to piskat nebude.

Dalo by sa menovat dalej? Tak jeden odomna. Pripadny poziar v tuneli ma fatalnejsie nasledky ako na moste. Ono ten dym sa strasne rychlo hromadi. Rychle odvetravanie podporuje horenie, tak bud sa ti ludia zadusia alebo zhoria. O dezorietacii v tme ani nehovorim.
Takže tie nove autobusy budú tie solarisy. Aj keď sa mi menej páčia aspoň ,že konečne budeme mať nové nízkopodlažné autobusy. Ale sa hovorilo o cng autobusoch tak budú teda cng alebo nafta. Pdla mňa cng tu je potom obrázok. http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=solurb15&no=117&id=27302aeef2f021f5f135331f21 ❓
Reply on: kubik #55581:
Tiež som sa skoro pocikal
Reply on: untrop #55580:

Ano je to smiešne ale na Petržalskej strane to nemá koho rušiť lebo najbližšie domy su ďaaaaaaaaleko a čo sa týka mesta tak by to rušilo zrejme iba pár budov. Ja viem že rybky su smiešne ospravedlňujem sa
Vyborne SCI-FI,dobra praca... ?
Reply on: Technopol #55577:
S tými rybkami nebuď smiešny!!! Je snáď jasné, že mal aquila na mysli hluk ktorý môže rušiť na oboch brehoch. Ale tiež ten mosť môžu opatriť protihlukovými stenami takže tento argument je mimo, len tie rybky su smiešne...

Ja mám pocit, že nikto z diskutujúcich nie je dostatočne v obraze a pri zdroji (neurazte sa páni). Apelujem na Vás ako na schopných ľudí, aby ste pilne pichali nos do osieho hniezda v podobe Magistrátu oficiálnymi listami a výsledky Vašej práce prezentovali. Predsalen to inak vyzerá keď sú reči o odmietnutí podložené. A skutočne sa teším na tie voľby.
Reply on: Ámos #55562:
Otázkou je, do akej miery sú pravdivé tézy, ktoré tento web prezentuje ako jediný správny názor:

"Bratislava vôbec nemá problematickú električkovú dopravu"
"centrom mesta prejde električka veľmi rýchlo"
"Bratislave metro netreba, stačí jej električka, ktorá bude patrične preferovaná"

Ja som naopak názoru, že električka v bratislavskom centre je pomalá (a nie je priestor na jej zlepšenie), nejde po mnohých trasách, kde je dopravná požiadavka (a dobudovať sa na povrchu už prakticky nedá) a časové úspory na radiálach po zavedení preferencie budú pohybovať do 5 minút (pri najdlhších radiálach) - viac nie.

Situácia v širšom centre sa bude iba zhoršovať a električkám bude prekážať nielen ostatná doprava a chodci, ale aj iné električky. Ani dnes sa o nejakom takte na radiálach nedá hovoriť, na Karloveskej je bežné vidieť ísť tri dvojičky za sebou - a potom dlho nič.

Ak sa dostavia petržalská radiála cez starý most, nič z toho sa nevyrieši, akurát sa "ušetria" autobusy - to je fajn, ale za akú cenu. Problémom je, že akýkoľvek ďalší rozvoj bude zastavený na desiatky rokov, pretože z električkovej varianty nie je nijaký projekt ďalšej etapy, iba tým, že sa naozaj začne stavať podzemná trasa. To sa však môže už teraz.

Môj názor je, že je potrebné hľadať také riešenie, ktoré umožní od začiatku výstavbu trasy z Petržalky vrátane podzemného úseku, minimálne po Hlavnú stanicu, najlepšie až po Trnavské Mýto. To by bol plnohodnotný a zmysluplný úsek, nie dlhodobé (trvalé) provizórium.
Reply on: Technopol #55577:
1. myslel som že suhlasim MHD a cesty pod zem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.